abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8595795
Hallo mede sportieve fokkers en in het byzonder de ATB ers.
Ik heb een probleem en dat is het volgende.
Ik heb nieuwe magura HS 33 hydraulische velgremmen op mijn fiets gezet,de oude waren op maar ook daarvoor had ik het nu volgende probleem al.
Als ik hard rem dan schuift mijn buitenband over de velg heen en dat is natuurlijk funnest voor het ventiel.
Ik heb al van alles geprobeert andere binnenband,andere buitenband enz enz .maar niks helpt.
Ik heb trouwens een Klein pulse pro die ik heb opergespoten in een leuk kleurtje blauw,zie foto
Wie weet wat dit kan zijn,ik heb nu al 5 binnenbanden verziekt en het geld groeit me ook niet op mijn rug,daarbuiten is het gewoon zwaar irritant!
Het zijn trouwens Cane creek velgen,welk type weet ik niet

pi_8596163
VET
Believe What You Want To Believ I can Only Show You The Door ..::Matrix:::..
pi_8596214
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:01 schreef Tha_Godfather het volgende:
VET
Als je niks zinvols hebt bij te dragen, zeg dan aub niks
  woensdag 19 februari 2003 @ 23:04:49 #4
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8596251
hmm zou zo snel zeggen dat de velgen een tikkie te klein is......de band moet er echt strak omheen zitten .....of gebruik je misschien een te kleine binnenband, waardoor de buitenband niet genoeg opgerekt word.
pi_8596254
Eeeeeuh, fietsenmaker? Denk dat hij het eerder weet...
pi_8596279
He dat is raar, pomp jij je band wel hard genoeg op?, die band mag nooit verschuiven...raar

Mooi kleurtje trouwens :p

woensdag 19 februari 2003 @ 23:07:09 #7
37265 tbpot
ja ja echt waar
pi_8596309
waarom smeer je voordat je alles monteerd niet eerst even de velgrand van je BAND in met solution, het rubber plakmiddel om je binnenbanden te plakken, en pomp daarna meteen je band op.
als nu later de velg los moet van de band is dat geen probleem want het plakt niet vast aan ijzer maar zorgt wel voor voldoende wrijving tussen je band en velg om niet mee te draaien bij het remmen.

Dat kan de beste overkomen, anders zou het mij niet overkomen.
  Milf woensdag 19 februari 2003 @ 23:09:09 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_8596371
vraagje. waren jou velgen ook aan de zijkant zwart?

en ik vind het wel vreemd dat je binnenband verschuift. ik heb nu al 12 jaar mijn ATB van isuzu (?) en alleen mijn voorband is ooit vervangen omdattie gaar was. en ik reed er behoorlijk wild mee (bossen e.d.) + heftig remmen maar ik heb nog nooit meegemaakt waar jij nu last van hebt.

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 19 februari 2003 @ 23:10:03 #9
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_8596403
Heb je goed velglint? Draai je dat kleine ringetje van t ventiel wel helemaal aan? Je kan t ventiel ook vastzetten met 2 tie-raps aan de 2 dichtstbij zijnde spaken.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  woensdag 19 februari 2003 @ 23:10:07 #10
31603 xyz
Speed Bird
pi_8596405
Weet je zeker dat je het juiste type binnenband hebt, met name de breedte. Als de binnenband te groot is kan deze de buitenband van de vleg duwen en dan tussen de velg en buitenband komen te zitten.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_8596881
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:10 schreef FHR het volgende:
Heb je goed velglint? Draai je dat kleine ringetje van t ventiel wel helemaal aan? Je kan t ventiel ook vastzetten met 2 tie-raps aan de 2 dichtstbij zijnde spaken.
Het ventiel vastzetten heb ik nog niet gedaan maar dat zal ik dan eens proberen,hoewel ik bang ben dat dat hetzelfde effect geeft
Kleine ringetje aandraaien is logica en ja ik heb goed velg lint
quote:
Weet je zeker dat je het juiste type binnenband hebt, met name de breedte. Als de binnenband te groot is kan deze de buitenband van de vleg duwen en dan tussen de velg en buitenband komen te zitten
Nee dat is allemaal in orde,de fietsenmaker snapt het ook niet.
Ok ik heb wel niet zo'n hoge pet van die vent op maar ik neem aan dat ie er meer over weet dan mij.
quote:
[b]Op woensdag 19 februari 2003 23:01 schreef Tha_Godfather het volgende:

VET
Ja he
pi_8597120
kan de moderator de overbodige shit even weghalen AUB,was niet zo geplanned namelijk!!!
pi_8598725
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:35 schreef Martinovibes het volgende:
kan de moderator de overbodige shit even weghalen AUB,was niet zo geplanned namelijk!!!
done
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')