abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215859874
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:30 schreef Chivaz het volgende:
Ik zou het beter en eerlijker vinden als ze het vakantiegeld niet meer zouden belasten. Daar heeft een ieder wat aan ipv dit kleine selecte groepje dat uiteraard ook steeds kleiner word.
Hoe wil je dat financieren.
pi_215859937
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe wil je dat financieren.
Snijden, geld mag weg van ontwikkelingshulp, asiel en migratie er mag ook wel wat minder naar de energietransitie en wat mij betreft vliegt er nog een hele zwik ambtenaren eruit.
Zoals ik al eerder heb aangegeven in AMV, de overheid heeft een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat bijna de helft van mijn salaris al naar de overheid verdwijnt zonder dat het ooit op mijn rekening heeft gestaan.
pi_215859953
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Snijden, geld mag weg van ontwikkelingshulp, asiel en migratie er mag ook wel wat minder naar de energietransitie en wat mij betreft vliegt er nog een hele zwik ambtenaren eruit.
Zoals ik al eerder heb aangegeven in AMV, de overheid heeft een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat bijna de helft van mijn salaris al naar de overheid verdwijnt zonder dat het ooit op mijn rekening heeft gestaan.
Je krijgt liever een naheffing?
pi_215859962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 00:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
Yep! En met Rupsje nooitgenoeg in de zorg worden uiteraard de directies van de zorgverzekeraars bedoeld, want DAAR gaat al dat geld naartoe. De heren directeuren zijn al druk met het uitzoeken van de kleur van hun fonkelnieuwe ferrari, kadootje van de raad van bestuur voor deze slimme zet en het fanatieke lobbyen hiervoor met enthousiaste medewerking van de VVD-regering, die er uiteraard alleen voor bedrijven is en fuck het volk... :(
Ga toch weg met die onderbuik gevoelens joh. Het aandeel wat de directies van zorgverzekeraars hebben in de totale zorgkosten is echt peanuts. Nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. Als je per direct al die directies van zorgverzekeraars zou schrappen uit de totale kosten van de zorg dan zie je niet eens een verschil.
pi_215860015
Prima, cut the red tape.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_215860034
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ach, na 4 jaar dit kabinet komt het besef wel dat de PVV ook geen alternatief biedt.
Denk dat er een hoop voet bij stuk houden
pi_215860043
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:49 schreef nostra het volgende:
Prima, cut the red tape.
Ik heb nog doorzichtbaar tape voor mijn Commodore. Wilt u dat riedeltje nog een keer horen?
pi_215860068
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Effe die oude hijskraan in stelling brengen met iets moois?
pi_215860080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Thorelf het volgende:
en in meer dan 40 jaar tijd ben ik 3 keer veranderd van baan, maar tja nooit met een van 25 jaar gehaald... dit voelt echt kut.. in dit land!!
Reken het eens om.
Stel je hebt na 25 jaar een salaris van ¤ 4.000,- netto. Dan krijg je die eenmalig netto uitgekeerd, leuk meegenomen zou je denken. Maar in feite heb je het over ¤ 13,33 per maand dat je na die 25 jaar uitgekeerd krijgt. Het stelt geen fuck voor. Je kan beter een paar keer van baan wisselen met een salarisverhoging.
pi_215860085
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:51 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik heb nog doorzichtbaar tape voor mijn Commodore. Wilt u dat riedeltje nog een keer horen?
Ik ben meer van Duck Hunt.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_215860093
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik krijg liever mijn geld gestort en dan betaal ik zelf wel belasting. Zou ook veel beter zijn voor de bewustwording zodat een ieder kan zien wat we werkelijk betalen. Ik ben echt van mening dat een groot deel van de Nederlanders dat niet eens beseffen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 18:57:04 #87
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_215860103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Om even te reageren op de TT: PVV-stemmers kunnen niet hard genoeg genaaid worden. Je mag ze ook gewoon verrot schelden. Omdat hun leider anderen uitscheldt moet dat geen probleem zijn.
Dus volgens jouw logica , mag je moslims ook verrot schelden , omdat hun geloofsgenoten zo nu en dan wat aanslagen hier en daar plegen ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_215860126
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik krijg liever mijn geld gestort en dan betaal ik zelf wel belasting. Zou ook veel beter zijn voor de bewustwording zodat een ieder kan zien wat we werkelijk betalen. Ik ben echt van mening dat een groot deel van de Nederlanders dat niet eens beseffen.
Tja, dan had je maar geen loonslaaf moeten worden.

Verder krijgt elke Nederlander in loondienst een salarisstrook.
pi_215860152
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik ben meer van Duck Hunt.
Je weet toch hoe zo'n onderzoek naar neergestorte vliegtuigen door russen gaat?
Coke, granaatjes overgooien en een fles wodka.

Dat weten Russen zelf ook wel.
pi_215860176
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:01 schreef yessie234 het volgende:

[..]

De coke en vodka weet zo te lezen ook hier gretig aftrek te vinden.
~Ronald Reagan
pi_215860190
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:01 schreef yessie234 het volgende:

[..]

Voor het overige ben ik niet gediend van ,en zijn wij (mv) niet gediend met, doodsbedreigingen, zowel on- en offline.
pi_215860266
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dan had je maar geen loonslaaf moeten worden.

Verder krijgt elke Nederlander in loondienst een salarisstrook.
Hoeveel mensen kijken werkelijk naar hun loonstrook? De meesten kijken naar het nettobedrag en zien dat het ongeveer klopt en gaan verder met hun leven.
Ik ben van mening dat men veel bewuster word van de belastingen als men ook werkelijk het belastinggeld moet overmaken. Dan gaan de meeste mensen toch echt nadenken of de overheid ook met minder kan.
Nu is die prikkel er niet voor de overheid om zich aan de morele verplichting te houden om zo min mogelijk belasting te heffen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:31:51 #93
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_215860411
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:54 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Reken het eens om.
Stel je hebt na 25 jaar een salaris van ¤ 4.000,- netto. Dan krijg je die eenmalig netto uitgekeerd, leuk meegenomen zou je denken. Maar in feite heb je het over ¤ 13,33 per maand dat je na die 25 jaar uitgekeerd krijgt. Het stelt geen fuck voor. Je kan beter een paar keer van baan wisselen met een salarisverhoging.
Done! De laatste keer, 3 jaar geleden met een verhoging van 700 euro netto. :P
Daar kan inderdaad geen uitkering tegenop. :)
Gevaccineerd.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:38:12 #94
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_215860482
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:43 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ga toch weg met die onderbuik gevoelens joh. Het aandeel wat de directies van zorgverzekeraars hebben in de totale zorgkosten is echt peanuts. Nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. Als je per direct al die directies van zorgverzekeraars zou schrappen uit de totale kosten van de zorg dan zie je niet eens een verschil.
Ok misschien was ik niet duidelijk genoeg? Het geld gaat uiteraard naar de algemene middelen van het bedrijf, niet letterlijk naar de directie, al bepalen die wel wat ermee gedaan wordt. En die ferrari is misschien wel beeldspraak, maar wel heel realistisch.
Gevaccineerd.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:53:39 #95
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_215860621
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:25 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:

[..]
Dat is een denkfout. Als die vrijstelling er niet was, zou er wel gewoon belasting betaald moeten worden over die bonus. Door die vrijstelling wordt er geen belasting over betaald, dus het kost gewoon geld.

Dus waarom deze ene specifieke bonus die maar een klein groepje mensen ooit krijgt tamelijk random niet belasten?
Dat is oneerlijk tegenover alle andere belastingbetalers die dit voordeeltje niet krijgen ja.
Dan wil ik ook wel een regeling waarbij mijn salaris van maandag tot en met donderdag gewoon belast wordt, maar dat mijn vrijdagen worden beloond met een bonus waar een leuke belastingvrijstelling voor geldt :')
Een blijk van waardering, ook van de staat, dat iemand 25 jaar lang aaneengesloten belasting heeft afgedragen, loyaal is geweest aan een werkgever, whatever.. Het is op zich niet vreemd dat een regering in betere tijden daarvoor een geste heeft willen instellen. Maar ik begrijp ook wel dat zo'n regeling niet alleen niet van deze tijd is, hij is inmiddels ook totaal incompatibel met de heersende Nederlandse kruideniersgeest die ieder kruimeltje dat 'onterecht' naar de verder gelijkverdienende buurman gaat met lede ogen en een knagend gevoel van afgunst aanziet; zo'n onrecht kan namelijk alleen vanuit de eigen navel gadegeslagen worden.

Het is alleen bijzonder dat datzelfde land al 15 jaar stemt op partijen voor wie 0.5% belastingverhoging voor bedrijven met astronomische verdiensten volstrekt onbespreekbaar is.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 13 december 2024 @ 20:52:04 #96
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215861269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:24 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dit kabinet zit geen vier jaar.
En zelfs als dat wel zou zijn, hoop ik toch dat het landelijk IQ hoger is dan het huidige gemiddelde en dat ook de fascistenstemmers eerder dan dat inzien dat dit niet de richting is die we op willen gaan, 80 jaar na de bevrijding van de vorige keer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:11:47 #97
84244 Scorpie
graag op anoniem
pi_215861522
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En zelfs als dat wel zou zijn, hoop ik toch dat het landelijk IQ hoger is dan het huidige gemiddelde en dat ook de fascistenstemmers eerder dan dat inzien dat dit niet de richting is die we op willen gaan, 80 jaar na de bevrijding van de vorige keer.
:D ga door met roepen hoe iedereen die niet links stemt een facistische nazi is, smullen dit :D
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:14:56 #98
84244 Scorpie
graag op anoniem
pi_215861558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Om even te reageren op de TT: PVV-stemmers kunnen niet hard genoeg genaaid worden. Je mag ze ook gewoon verrot schelden. Omdat hun leider anderen uitscheldt moet dat geen probleem zijn.
Misschien wil je ze wel iets laten dragen zodat je ze van ver kan herkennen? Of de toegang kan ontzeggen tot bepaalde dingen ?
  vrijdag 13 december 2024 @ 21:19:11 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215861590
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Omdat het een mooie beloning is na 25 jaar arbeid.en elke dag je wekker zetten.

Vind ik een stuk redelijk van belastingvrij schenken of erven, waar de ontvanger niet eens zijn bed voor hoefde uit te komen.

Maargoed de reden van al deze noodsprongen en bezuinigingen is natuurlijk dat de verlaging van het eigen risico heilig verklaard is door een debatje. Bedenk je eens wat je met al die miljarden had kunnen doen die nu weer bij rups nooitgenoeg in de zorg en veelal mensen die het helemaal niet nodig hebben terecht komen.
Dit.
En als het dan toch niet meer "van deze tijd is" dan is er ook geen reden het af te schaffen voor die paar mensen die wel 25 jaar bij dezelfde werkgever werken.

Men zal wel weer met een oplossing komen als dat de werkgever het nog wel mag geven maar dat het belast moet worden, dat betekent dan dus dat er mensen in de problemen kunnen komen met de toeslagen omdat hun brutoloon voor dat jaar dan ineens 1½-2 maandlonen hoger is dan andere jaren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215861611
Wat een kkrkabinet is het ook. Alleen maar burgertjes pesten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')