abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215853499
We kijken te veel naar buiten. Ook hier gaat het de verkeerde kant op. Overheden die te veel in het grijze gebied opereren en ongestraft overal mee weg komen.
pi_215855860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, vervalsing is als je iedereen laat stemmen en vervolgens de onwelgevallige stemmen negeert.

Wat in mijn voorbeelden speelt is dat bepaalde mensen niet eens mee mogen stemmen.
Als het Westen in een land een corrupte leider installeert, moet je niet gek opkijken als mensen dan voor een alternatief stemmen.

Het was niet de enige keer.
.
pi_215856000
Zo'n mooie religie, die islam. Geen onderdrukking van vrouwen. Echt niet! Ze mogen zelf kiezen hoor! Zich kleden volgens de voorschriften en blijven leven, of zich niet kleden volgens de voorschriften en dood gaan. Geheel vrije keuze.
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:15:20 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215856177
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 05:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Roe v Wade opheffen, icm huidige wetgeving mbt abortus in specifieke staten, is toch wel een dingetje, nietwaar? Iemand die zelfbeschikking in zulke mate afnemen valt in mijn boekje wel onder onderdrukking.
Dat is inderdaad een dingetje, ingevoerd door invloed van wat? Religie.

In een land waar dat niet alleen tot de opkomst van Evangelical tool Trump niet bestond, maar waar je als vrouw nog steeds niet de doodstraf krijgt wegens je kleding of debet daaraan.

Waar sowieso geen religieuze wetten gelden om al dan niet een kop kleiner gemaakt te worden.

Nog een mening over Iran?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:17:03 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215856215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 05:36 schreef Chadi het volgende:
We kijken te veel naar buiten. Ook hier gaat het de verkeerde kant op. Overheden die te veel in het grijze gebied opereren en ongestraft overal mee weg komen.
Hmmja, de kans dat Nederlandse vrouwen geëxecuteerd gaan worden vanwege religieuze opvattingen over bedekking acht ik nihil.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215856607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmmja, de kans dat Nederlandse vrouwen geëxecuteerd gaan worden vanwege religieuze opvattingen over bedekking acht ik nihil.
De kans dat je je kinderen kwijt raakt omdat je beschuldigd wordt en financieel....
pi_215859277
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een dingetje, ingevoerd door invloed van wat? Religie.

In een land waar dat niet alleen tot de opkomst van Evangelical tool Trump niet bestond, maar waar je als vrouw nog steeds niet de doodstraf krijgt wegens je kleding of debet daaraan.

Waar sowieso geen religieuze wetten gelden om al dan niet een kop kleiner gemaakt te worden.
Schratje, ik deel volledig je mening tov georganiseerde religies gebaseerd op dogmas. Welke religie dan ook, in welk land dan ook. Heeft in mijn ogen allemaal net iets te veel met macht te maken.

En daarnaast zie ik ook overduidelijk de enorme meerwaarde die een persoonlijke of gedeelde beleving van religie een individu / gezin of gemeenschap kán brengen op gebied van zingeving. Mijn zusje en ik voelden ons deel van onze dorpsgemeenschap toen we als basisschool kinderen deelnamen aan het kerkkinderkoor. Terwijl we op zondag samen met onze moeder de enige ongedoopten in die hele kerk waren.

Maar inderdaad ... Hoewel de positie en rechten van vrouwen in de VS in bepaalde aspecten flink onder druk staan of zelfs in gevaar komen onder een Trump administratie (en er imo een redelijke verwachting bestaat dat dat alleen maar erger wordt tijdens zijn tweede termijn), valt die positie in vergelijking met andere delen van de wereld, relatief gezien nog hartstikke mee. Vele malen beter dan in landen zoals inderdaad Iran.

Dat neemt echter niet weg dat de positie van vrouwen (en diverse minderheidsgroepen) óók in westerse landen (waaronder de VS, én ook hier) constante bewaking verdient. Als we op het niveau van Iran komen (of er zelfs maar in de buurt) dan is het flink te laat.

quote:
Nog een mening over Iran?
Shithole. Zou er niet dood gevonden willen worden, en mocht ik er ooit tegen mijn wil verkeren, dan zal ik dat waarschijnlijk doen in de constante angst dat ik er ook daadwerkelijk dood gevonden ga worden. Ik blijf er graag ver uit de buurt (en ook graag ver uit de buurt van die hele buurt).

En ik leef oprecht mee met de mensen die daar leven met het gevoel opgesloten te zijn en/of onderdrukt te worden. Zelfs als ze dat zelf (nog) niet helemaal zo zien of ervaren. En ja, dat weet ik waarschijnlijk deels beter dan die mensen zelf, want ik weet wél wat het is om met een veel grotere mate van persoonlijke vrijheid te leven.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 13-12-2024 17:41:06 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_215860005
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ligt eraan welke bedekking je in acht neemt. Sommige sluiers zijn doorzichtig. En heel sensueel bij een vrouw. Als man ben je Jan Joker.
Voor het overige wens ik alle Iraniers, Iraanse vluchtelingen waar ter wereld een veilig leven, in een veilig land.
De hetze tegen Iran in de VS. Dat vind ik zorgelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')