abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215834994
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 15:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij een gezond bedrijf wel :7
Gelukkig niet!
pi_215835020
Sowieso wel grappig, ook de NOS bericht over alle social media ophef alsof het verder heel normaal is om moordernaars te verafgoden :D Met een soort schouderophalend toontje. Zeer bijzonder.

Nu ineens is het niet levensgevaarlijk en wordt er geen blik 'experts' open getrokken om maar te roepen over de gevaren van 'misinformatie' en geweldverheerlijking op social media. Waaarom zou dat toch zijn :muziek:
pi_215835028
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:53 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Ze hadden Bernie kunnen stemmen maar door decennia lange brainwashing denken ze dat Bernie hen per direct in een Sovjet Unie 2.0 zal storten.
Aangezien Bernie een marginale kandidaat is kunnen ze dat niet en daarom vraag ik jan waarop ze kunnen stemmen om daadwerkelijk verandering te krijgen. Het is natuurlijk makkelijk te roepen dat het een democratie is en de bewoners maar wat anders moeten stemmen. Gechargeerd gezegd, Amerika is met hun 2 partijenstelsel niet veel meer democratischer als Rusland met hun 1 partij stelsel. ;)
pi_215835071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:16 schreef MoreDakka het volgende:
Sowieso wel grappig, ook de NOS bericht over alle social media ophef alsof het verder heel normaal is om moordernaars te verafgoden :D Met een soort schouderophalend toontje. Zeer bijzonder.

Nu ineens is het niet levensgevaarlijk en wordt er geen blik 'experts' open getrokken om maar te roepen over de gevaren van 'misinformatie' en geweldverheerlijking op social media. Waaarom zou dat toch zijn :muziek:
Wat is dit voor jankverhaal.
Conscience do cost.
pi_215835076
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Aangezien Bernie een marginale kandidaat is kunnen ze dat niet en daarom vraag ik jan waarop ze kunnen stemmen om daadwerkelijk verandering te krijgen. Het is natuurlijk makkelijk te roepen dat het een democratie is en de bewoners maar wat anders moeten stemmen. Gechargeerd gezegd, Amerika is met hun 2 partijenstelsel niet veel meer democratischer als Rusland met hun 1 partij stelsel. ;)
Onzin natuurlijk, er is meer dan alleen de presidentsverkiezingen.
pi_215835088
quote:
8s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:20 schreef ems. het volgende:

[..]
Wat is dit voor jankverhaal.
Precies andersom, ik vind het een prima ontwikkeling. Maar laat het dan het nieuwe beleid zijn.
pi_215835176
quote:

zelf iets van plan mss?
  woensdag 11 december 2024 @ 11:34:59 #33
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215835198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:29 schreef kl1172 het volgende:

[..]
tja, jij vindt het blijkbaar wel kunnen dat een propaganda beladen democratie legaal mensen de dood in jagen zoals deze CEO het jarenlang gedaan heeft. En de meeste van de doden die hij heeft veroorzaakt hadden helemaal niks misdaan, gewoon een beetje pech met hun gezondheid.
Nee, ik zeg dat het aan de Amerikaanse kiezer is om daar wat aan te doen.
pi_215835201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk, er is meer dan alleen de presidentsverkiezingen.
Jippie voor hun ook nog op de lokale sheriff kunnen stemmen het globale grote beleid omtrent bijvoorbeeld deze zorgverzekeraars en hun winsten wordt toch echt door de federale regering bepaald en daar hebben de stemgerechtigden toch echt maar de keuze tussen 2 partijen die beide het van veel lobby geld moeten hebben.
  woensdag 11 december 2024 @ 11:37:11 #35
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215835219
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
In een democratie zou de regering er juist voornamelijk voor hun burgers moeten zijn en niet om nog meer bedrijfsbelangen te behartigen.

Kun je voor het publiek hier beschrijven op welke partij de Amerikaanse stemmer zou kunnen stemmen als deze het duidelijk zichtbare corporatisme willen verminderen?
In een democratie wordt de regering bepaald door de kiezer, en je kan altijd een partij oprichten natuurlijk. Verder kunnen bv Vakbonden zich verenigen en dit soort eisen stellen.
  woensdag 11 december 2024 @ 11:38:13 #36
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215835226
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 11 december 2024 @ 11:42:40 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215835268
quote:
"Prayer Requests
Click the Pray button to let the campaign owner know you are praying for them."
pi_215835313
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jippie voor hun ook nog op de lokale sheriff kunnen stemmen het globale grote beleid omtrent bijvoorbeeld deze zorgverzekeraars en hun winsten wordt toch echt door de federale regering bepaald en daar hebben de stemgerechtigden toch echt maar de keuze tussen 2 partijen die beide het van veel lobby geld moeten hebben.
Oh je bent er zo één. Nou ja, veel plezier met dat complotdenken dan :)
  woensdag 11 december 2024 @ 11:51:13 #39
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215835363
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:54 schreef egayalS het volgende:
Deze guy is al een volksheld, omdat de pijn bij de Amerikaanse burger diep zit vwb hun ellendige gezondheidszorg systeem . Binnenkort zal zijn verhaal verfilmd worden omdat er altijd wel een slaatje is te slaan. İmmers daar gaat de VS over, geld verdienen, ten koste van alles. En in het geval van United ten koste van mensenlevens. De context vergoelijkt de moord niet, maar het verklaart zijn gedrag wel. Anders verwoord "ik begrijp zijn daad, maar ik heb er geen begrip voor"

Ter verduidelijking voordat ik het verwijt krijg dat ik een moord goedkeur of verheerlijk.

"De woorden 'begrijpen' en 'begrip hebben' lijken op elkaar, ze worden vaak door elkaar gebruikt maar ze hebben een totaal verschillende betekenis. Begrijpen is snappen. Begrip hebben is goedkeuren, het ermee eens zijn." https://www.ensie.nl/hans-kaldenbach/begrijpen-en-begrip-hebben

[ x ]
Stel Eric Wiebes was neergeschoten, had je dan ook zoveel begrip?
Of Dirk Scheringa?
Nina Storms?
  woensdag 11 december 2024 @ 11:51:42 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215835368
quote:
Deze guy is al een volksheld, omdat de pijn bij de Amerikaanse burger diep zit vwb hun ellendige gezondheidszorg systeem .
En dan stemmen ze op iemand (Trump) die de boel nog verder gaat afbreken :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215835446
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In een democratie wordt de regering bepaald door de kiezer, en je kan altijd een partij oprichten natuurlijk. Verder kunnen bv Vakbonden zich verenigen en dit soort eisen stellen.
In het amerikaanse 2 partijen systeem met kiesmannen per staat is het zo goed als onmogelijk om er als nieuwe partij tussen te komen en ook daadwerkelijk invloed op het beleid te gaan hebben.

Vakbonden in de VS waarbij bedrijven zelf kunnen kiezen of ze iets met vakbonden te maken willen hebben waardoor o.a bij Tesla en Amazon vakbonden nog steeds bijna geen invloed hebben..
  woensdag 11 december 2024 @ 12:04:54 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215835477
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
In het amerikaanse 2 partijen systeem met kiesmannen per staat is het zo goed als onmogelijk om er als nieuwe partij tussen te komen en ook daadwerkelijk invloed op het beleid te gaan hebben.

Vakbonden in de VS waarbij bedrijven zelf kunnen kiezen of ze iets met vakbonden te maken willen hebben waardoor o.a bij Tesla en Amazon vakbonden nog steeds bijna geen invloed hebben..
Neemt niet weg dat de Vakbonden in de VS veel invloed hebben op de politiek.
Maar natuurlijk is roepen dat het allemaal geen zin heeft en er op los te knallen beter, niet?
pi_215835514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 11:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Oh je bent er zo één. Nou ja, veel plezier met dat complotdenken dan :)
Complotdenken zelfs dan wens ik je ook veel plezier met struisvogel spelen en denken dat lobbies geen invloed op het beleid uitoefenen.

Bijna 3 miljard dollar per jaar aan lobbygeld vanuit de zakelijke partijen in de VS. :')
pi_215835553
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat de Vakbonden in de VS veel invloed hebben op de politiek.
Maar natuurlijk is roepen dat het allemaal geen zin heeft en er op los te knallen beter, niet?
Als de vakbonden daar veel invloed hebben op de politiek waarom heeft dan niet elke bedrijf daar gewoon een vakbond en kunnen bedrijven nog steeds vakbonden buiten de deur houden? Als vakbonden zoveel invloed zouden hebben zou dat toch allang niet meer het geval zijn?

En kun je mij eens wijzen waar ik roep dat erop los knallen beter is, houdt die suffe insinuaties bij je of onderbouw deze.
pi_215835554
quote:

Om dezelfde reden dat deze docente van een prestigieuze universiteit deze aanslag toejuicht. Radicaal progressief links is een groot probleem voor de Westerse samenleving en ze zitten helaas meer en meer in de bepalende instituten.

Binnen zulke kringen begint een Fanonesque gedachtegoed over geweld en terreur steeds meer te normaliseren. Hopelijk kan Trump vanaf aankomende januari meteen korte metten maken met het activisme van dit soort verwerpelijke mensen.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 11 december 2024 @ 12:41:46 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215835763
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 december 2024 23:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
:')
Wil je nu stellen dat moord goed is?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 11 december 2024 @ 12:49:33 #47
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215835832
Man zelfs in dit topic mensen die moord als iets goeds zien, omdat meneer CEO van een bedrijf was die zogenaamd in zijn eentje verantwoordelijk is voor de kutsituatie in Amerika waar je meteen een godsvermogen kwijt bent bij een ziekte. Hier kan het ook beter, maar is het vele malen betaalbaarder dan in de USA. Mogen we dan nu alle CEO's van dit soort bedrijven doodmaken? En wat te denken van CEO's van andere bedrijven die veel geld maken?

Mijn oren klapperen van users die hier wel sympathie voor hebben. Klinkt allemaal heel mooi, maar als iemand een keer een familielid van jou neerschiet om een voor hem logische reden, dan vind je het vast ook niet prima.

Het zegt in dit geval alles over hoe kut de VS is, maar er sympathie voor hebben gaat mij wel erg ver.
  woensdag 11 december 2024 @ 12:50:28 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215835843
quote:
Deze guy is al een volksheld, omdat de pijn bij de Amerikaanse burger diep zit vwb hun ellendige gezondheidszorg systeem .
Ja, dan moeten ze vooral blijven stemmen op idioten als Trump. Over twee weken heeft hij het beste plan ooit...
  woensdag 11 december 2024 @ 12:52:33 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215835871
quote:

Dit slaat ook werkelijk nergens op. Sommige mensen kijken echt heel raar naar het nieuws, daar wordt gewoon verslag gedaan, zoals altijd. Dat jij daar allerlei agenda's inziet, zegt dan weer veel over jou.
pi_215835929
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:53 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Ze hadden Bernie kunnen stemmen maar door decennia lange brainwashing denken ze dat Bernie hen per direct in een Sovjet Unie 2.0 zal storten.
Bernie won de popular vote van primaries van de Democrats in het verleden, maar de oude wijze mannen, de super-delegates, bepaalden dat hij toch niet de kandidaat werd. Erg democratisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')