Het is al een poosje december en ik vroeg mij af hoeveel vuurwerk er al is afgegaan in jouw buurt en wat je daarvan vindt?
Ik zal aftrappen: In mijn vorige buurt was het echt bi-zar hoeveel er afgestoken werd. En dat was echt niet de dagen rond oud en nieuw pas.... nee, dat begon soms wel rond september/oktober al. En hoe meer we richting o&n gingen, hoe heviger en frequenter de knallen werden.
Siervuurwerk kan ik op zich wel waarderen maar die illegale knallen waar je ruiten van trillen had ik echt een schijthekel aan.
Redelijk wat, maar dat is het hele jaar door. Ik woon een paar honderd meter van de grens en letterlijk 20 meter in België staat een winkel met de naam VUURWERK GANS HET JAAR Was tijdens Covid met de jaren dat er een vuurwerkverbod was ook altijd wel ironisch dat de rij al op Nederlands grondgebied begon
Héél af en toe begint het carbid in de verte wat te komen, verder valt dat nog mee (maar dat gaat doorgaans vooral na Kerst echt los). Los vuurwerk...af en toe, doordeweeks is het nog wel te doen.
Hier best wel wat, ik woon vlakbij een groot open veld dat weer aan een bos grenst. Daar wordt best vaak (zwaar) vuurwerk afgestoken. Echt heel vervelend, de honden worden er best onrustig van.