abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215821428
https://www.manners.nl/zo(...)n-revival-doormaakt/

https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/

https://eenvandaag.avrotr(...)en-blijven-populair/

Persoonlijk was ik nooit een hele grote fan van een smartphone als mp3 speler, ik moest erg wennen aan het grote formaat. (en dan had ik nog die kleine iPhone SE 1st generatie 2016

Verder moest ik erg wennen dat je niet meer op de tast een ander nummertje kon opzetten, geen knoppen daarvoor (touchscreen) en dat is nu zeker ook wel een voordeel met het Appverbod op de fiets.

Ook ben ik geen fan van streamingdiensten als Spotify, maandelijks betalen en de muziek wordt nooit van jouw. (een beetje hetzelfde idee als een huurhuis)
Op de PC vind ik ook een nadeel dat je het met de interface/player van de streamingdienst moet afspelen, terwijl je bij mp3 (afhankelijk van je OS, maar altijd meer) kunt kiezen uit Winamp, WMP, iTunes, Clementine, VLC, Rhytmbox, MPV-Player, Realplayer, Musicmatch Jukebox, Mediamonkey en nog veel meer. Je kunt ook niet DJen met Spotify muziek als ik mij niet vergis??

Voordelen iPod/mp3 speler

ook

- veel langere baterijduur (smartphone is snel leeg, tenminste die ik heb, iPhone 8)
- lichter, kleiner en goedkoper (steekt dus makkelijker in de zak)
- nadelen Spotify, maandelijks moeten betalen en de muziek wordt nooit van jouw. (spotify kan nummers en albums zomaar verwijderen)
- Op de tast ander nummer kunnen opzetten, tja dat gaat niet via touchscreen
- het apparaat kan alleen muziek, (radio?) en evt. photo/video?? afspelen. geen gepling van apps en andere afleiding, dus meer aandacht voor de muziek.

Hier ook iemand aan de iPod of Mp3 speler en waarom??

Hier boven wordt gesteld dat de mp3 speler terug komt wegens een afkeer van streamingsdiensten.
Wat ik alleen niet helemaal snap, waarom in die zin? want ook de smartphone kan Mp3s afspelen. Desnietemin zijn er wel andere voordelen aan iPod/mp3 speler.
Bij iPhone heb ik trouwens wel grote moeite er muziek in mp3 op te krijgen, gebruik namelijk Linux en daar werkt die iTunes software niet op, hoewel ik ook onder Windows die iTunes verschrikelijke software vind.

Als ik dit (https://www.bright.nl/nie(...)oderne-opvolger.html) mag geloven komt ook de discman terug, maar mij niet gezien, heb dan nog liever de tape walkman.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cambridge6 op 09-12-2024 23:25:00 ]
pi_215822079
Dat wordt dus "illegaal" binnenhalen; we betalen een thuiskopieheffing toch, dus is legaal lijkt mij?

i pod dingessen heb ik niks mee, terwijl ik de rest nog heb liggen, inclusief die LP's/singeltjes, die blijkbaar veel waard zijn.

Mobiel muziek heb ik ook niet, nou ja, een foon, maar op straat hou ik mij met andere dingen bezig, dus niet nodig, itt mobiel bier :9
pi_215822087
Ik tik twee keer op m’n doppie voor een nummer verder en drie voor een nummer terug. 1 keer is pauze. Ideaal wat mij betreft. Een mp3 speler is nou typisch iets waar ik blij van ben dat dit in m’n telefoon zit. Al die apparaten die je vroeger bij je moest hebben. :')
  dinsdag 10 december 2024 @ 07:59:33 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215822442
Ik gebruik daar inderdaad gewoon mijn telefoon voor, en zelfs mijn ultracheape koptelefoontje heeft zo'n ding eraan waarmee je een nummer vooruit of een nummer terug kunt gaan.
pi_215825088
Nokia flip 2660 met eenvoudige mp3 speler. Werkt goed genoeg voor de sportschool. Gaat lang mee.
Ingeklapt niet zo groot, vrij licht, knopjes.
Geh kaartje in van 32gig.
pi_215825193
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 05:28 schreef Document1 het volgende:
Ik tik twee keer op m’n doppie voor een nummer verder en drie voor een nummer terug. 1 keer is pauze. Ideaal wat mij betreft. Een mp3 speler is nou typisch iets waar ik blij van ben dat dit in m’n telefoon zit. Al die apparaten die je vroeger bij je moest hebben. :')
slechte ervaring mee werkt vaak niet handig, vooral terug. En als er weer een breuk in de kabel zit werkt het niet meer of gaat het ongevraagde of verkeerde dingen doen. Nummer vooruit als je dat niet wilt oid. Knoppen op apparaat werkte toch beter vind ik. Heb iPh-one al regelmatig opnieuw moeten opstarten omdat die knop om 1 of andere reden helemaal niet werkt.

Bovendien lang niet alle oordopjes of koptelefoon hebben zo'n remote op de kabel.

Of bedoel je nu draadloos bluetooth? Maar daar ben ik nooit een fan van geweest.
Heb gewoon liever met kabel.
pi_215825436
Ik dacht ook altijd dat Bluetooth kut was maar zolang je erop let dat je goede koopt is er geen probleem. Gebruik al jaren naar volle tevredenheid mijn jbl flow pro.
  dinsdag 10 december 2024 @ 14:12:32 #8
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_215825642
Ik heb mijn MSI mega stick 256mb nog liggen thuis _O_ komt uit 2004
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_215826221
Enige plek waar ik buitenshuis muziek luister is in de auto, dan is Spotify via mijn smartphone prima. Teveel moeite om dat allerlei mp3s te gaan zitten downloaden en op te zetten in mapstructuren.

Thuis luister ik vrijwel alleen vinyl. Precies om wat jij zegt dat ik graag eigenaar wil zijn van de muziek. En omdat ik bij via Spotify iets op de soundbar afspelen een soort "fysieke connectie" mis ofzo, gewoon het idee van media echt in handen hebbben. En het is ook gewoon leuk om wat vinyl in huis te hebben, omdat het net als met boeken een beetje een beeld geeft van iemand en gewoon een leuk collector's item is.
pi_215826958
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:48 schreef Document1 het volgende:
Ik dacht ook altijd dat Bluetooth kut was maar zolang je erop let dat je goede koopt is er geen probleem. Gebruik al jaren naar volle tevredenheid mijn jbl flow pro.
Ik vind het gewoon niet fijn het geluid te hard (zelfs het minimum volume) en ik weet nu al dat ik het ga vergeten op te laden. En er zit vrijwel altijd een ruis/zoem in het geluid de kwaliteit is toch gewoon minder dan met draad.

En duurdere zijn beter uiteraard maar dat geld bij bedrade koptelefoons/oordopjes natuurlijk ook.
Koptelefoons in studios en radio DJs zijn ook (vrijwel) allemaal met draad, das ook niet voor niets.

Tegenwoordig heb je ook koptelefoons en oordoppen met afneembare kabel geeft je meer vrijheid en hoe je geen nieuwe dopjes te kopen bij draadbreuk enkel een ieuwe kabel.
Mensen hebben ook vaak een te lang of te kort draad dan krijg je problemen. (haken enzo)
pi_215827030
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:12 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb mijn MSI mega stick 256mb nog liggen thuis _O_ komt uit 2004
Ik heb ook nog 1-2 iPod liggen, weet niet of ze het nog doen, zwakte is altijd de baterij of dat die opzweld of uitgeput raakt, of overlijd.

Dat muziek op een device veilig is tegen verwijdering is trouwens niet helemaal waar, ook een iPod/mp3 speler kan stuk gaan waardoor je de muziek kwijt raakt, als je 1 of 2 kopieen maakt en mischien nog 1 in de cloud voor het geval als je huis affikt is die kans natuurlijk wel erg klein.
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 16:25:26 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215827068
Dan mogen eerst de goede download sites zoals Oink ook wel weer terug komen :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215827157
oink nooit van gehoord? iTunes kun je nog steeds muziek downloaden volgens mij? Wel tegen betaling maar wel DRM vrij.
Dit bestaat verder ook nog steeds blijkbaar: https://mp3sale.megaboon.com/
youtube naar mp3
Spotify ripper of opnemen van geluidskaart
CDs rippen.
Pirate bay/torrents
Rapidshare/megaupload alternatieven, veel overleden maar er zullen er vast nog wel wat zijn. (of nieuwe)
Magnatune bestaat nog steeds maar neemt geen nieuwe leden meer aan.
pi_215828168
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:14 schreef Cambridge6 het volgende:

[..]
Ik vind het gewoon niet fijn het geluid te hard (zelfs het minimum volume) en ik weet nu al dat ik het ga vergeten op te laden. En er zit vrijwel altijd een ruis/zoem in het geluid de kwaliteit is toch gewoon minder dan met draad.

En duurdere zijn beter uiteraard maar dat geld bij bedrade koptelefoons/oordopjes natuurlijk ook.
Koptelefoons in studios en radio DJs zijn ook (vrijwel) allemaal met draad, das ook niet voor niets.

Tegenwoordig heb je ook koptelefoons en oordoppen met afneembare kabel geeft je meer vrijheid en hoe je geen nieuwe dopjes te kopen bij draadbreuk enkel een ieuwe kabel.
Mensen hebben ook vaak een te lang of te kort draad dan krijg je problemen. (haken enzo)
Ik ben het niet met je eens en ik ben iemand met een studiohoofdtelefoon van ¤500,- thuis. Bluetooth is echt meer dan prima genoeg voor muziek onderweg.
pi_215830985
Ja maar ik wil gewoon met draad, draadloos vind ik 10 keer niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')