Flevoland heeft ruimte zatquote:Op dinsdag 10 december 2024 10:06 schreef Poepz0r het volgende:
Extra provincie bouwen ala Flevoland.
2 weken geleden mee gemaakt, i kid you not:quote:Op maandag 9 december 2024 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Ga voor de grap eens wat vacatures langs op werk.nl. Dan begin je misschien een beetje te snappen waarom sommige werkgevers geen personeel kunnen vinden.
Eerst "ja" zeggen en dan "nee" plus 700 Euro minder. Wat een pauperbedrijf.quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef Niek92 het volgende:
[..]
2 weken geleden mee gemaakt, i kid you not:
'S middags 16:00: 'Ja hoor, salarisvraag is akkoord'
Volgende ochtend 10:30: 'Salarisvraag is toch niet akkoord, wat vind je van 700 per maand minder? "Ja, doei!'
3 dagen later, recruiter op LinkedIn: ik heb hier een moeilijk vervulbare vacature.
Zat nog te twijfelen om er een berichtje achteraan te sturen, maar toch maar gelaten..
Beginnende recruiter?quote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef Niek92 het volgende:
[..]
2 weken geleden mee gemaakt, i kid you not:
'S middags 16:00: 'Ja hoor, salarisvraag is akkoord'
Volgende ochtend 10:30: 'Salarisvraag is toch niet akkoord, wat vind je van 700 per maand minder? "Ja, doei!'
3 dagen later, recruiter op LinkedIn: ik heb hier een moeilijk vervulbare vacature.
Zat nog te twijfelen om er een berichtje achteraan te sturen, maar toch maar gelaten..
Nope, jaar of 15 ervaring. Ik voldeed prima aan de eisen, salaris moest lager om leeftijd en jaren werkervaring. Dan weet je het wel.quote:
Wat een afgang voor zo'n bedrijfquote:Op woensdag 11 december 2024 09:00 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Nope, jaar of 15 ervaring. Ik voldeed prima aan de eisen, salaris moest lager om leeftijd en jaren werkervaring. Dan weet je het wel.
Was dat niet makkelijk omdat het in Malta , Roemenie, of Belgie was, of omdat jij daar misschien niet geboren bent en de gebruiken en alles kent?quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
In veel andere landen is ondernemen ook wel gedoe. Heb zelf ondernemingen gehad in Malta, Roemenië en België. Dat was nou allemaal niet zo heel veel makkelijker. Eerder integendeel.
Iemand die in België geboren is, kent bij geboorte ook de gebruiken niet. Net zoals dat een Nederlandse ondernemer er vaak al ondernemend achter komt hoe het werkt in Nederland.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:39 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Was dat niet makkelijk omdat het in Malta , Roemenie, of Belgie was, of omdat jij daar misschien niet geboren bent en de gebruiken en alles kent?
Nederland zou zich sowieso eens af moeten vragen wat dit soort bedrijven toevoegen. Werkgelegenheid? Nee, want ze moeten hun personeel importeren. Die mensen moeten ook ergens wonen en dat is al een probleem. Verder zijn die lelijke blokkendozen ook enorm lelijk in het landschap.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:57 schreef ReplaR het volgende:
Er is een tekort aan spotgoedkoop personeel.
Normaal zou je dan zeggen open een pand in Polen ofzo en doe de arbeid daar maarja dat is geen belastingparadijs voor bedrijven zoals in Nederland.
die zijn nodig om jouw chinese rotzooi bij je thuis te krijgen en die klote auto van je te onderhouden en die goedkope kleding van je te sorteren en je tomaten en bloempjes te plukkenquote:Op woensdag 11 december 2024 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland zou zich sowieso eens af moeten vragen wat dit soort bedrijven toevoegen. Werkgelegenheid? Nee, want ze moeten hun personeel importeren. Die mensen moeten ook ergens wonen en dat is al een probleem. Verder zijn die lelijke blokkendozen ook enorm lelijk in het landschap.
ga je toch bij TATA staal werkenquote:Op dinsdag 10 december 2024 20:35 schreef Niek92 het volgende:
[..]
.
Heb amper Chinese rotzooi. Bij de Mercedes-garage werken gewoon Nederlandstalige mensen.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die zijn nodig om jouw chinese rotzooi bij je thuis te krijgen en die klote auto van je te onderhouden en die goedkope kleding van je te sorteren en je tomaten en bloempjes te plukken
tuurlijk moet dat welquote:Op woensdag 11 december 2024 22:14 schreef Halcon het volgende:
. En niet elk distributiecentrum hoeft noodzakelijk in Nederland gevestigd te zijn natuurlijk.
Of voor Tatta werken.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga je toch bij TATA staal werken
ik ook amper , mijn buurman ook amperquote:Op woensdag 11 december 2024 22:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb amper Chinese rotzooi. Bij de Mercedes-garage werken gewoon Nederlandstalige mensen.
Daar gaat het niet om. Hij deed een loonoffer dat in eerste instantie door het bedrijf werd geaccepteerd en de volgende dag trokken ze hun beslissing terug en boden ze 700 Euro minder want leeftijd en jaren ervaring. Voor zo'n bedrijf moet je niet gaan werken.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga je toch bij TATA staal werken
je moet uberhapt niet ergens gaan werken als dat ten kostte van je gezondheid gaatquote:Op donderdag 12 december 2024 07:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Hij deed een loonoffer dat in eerste instantie werd geaccepteerd en de volgende dag trokken ze hun beslissing terug en boden ze 700 Euro minder want leeftijd en jaren ervaring. Voor zo'n bedrijf moet je niet gaan werken.
Het ging om een loonaanbod dat in eerste instantie goedgekeurd werd en daarna weer niet.quote:Op donderdag 12 december 2024 07:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet uberhapt niet ergens gaan werken als dat ten kostte van je gezondheid gaat
Je gezondheid en in gezondheid oud worden is het belangrijkst dat er is
De meeste mensen worden niet ouder dan 70 gezien de ongezonde levenssituatie van de meeste mensen.quote:hebben ze hun hele leven pensioen gespaard en dan zitten ze hun hele leven in de rook en gaan ze dood als ze 67 jaar oud zijn![]()
ik welquote:Op donderdag 12 december 2024 07:56 schreef HSG het volgende:
De meeste mensen worden niet ouder dan 70.
Hoe weet jij dat?quote:Op donderdag 12 december 2024 07:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik wel
maar ik ben dan ook niet dom he
ik ben al 72quote:
quote:Op donderdag 12 december 2024 08:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben al 72
en ik werk nog 3 dagen per week hard fysieke arbeid
quote:Op donderdag 12 december 2024 07:48 schreef michaelmoore het volgende:
je moet uberhapt niet ergens gaan werken als dat ten kostte van je gezondheid gaat
Je gezondheid en in gezondheid oud worden is het belangrijkst dat er is
quote:Op donderdag 12 december 2024 07:58 schreef michaelmoore het volgende:
maar ik ben dan ook niet dom he
fysiek hard arbeid is wel gezond, in een stink fabriek van TATA gaan lopen sukkelen is ongezondquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |