abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215813455
Google: Eerst komen de producten van de fabriek naar het distributiecentrum. Hier worden de producten eerst even opgeslagen. Later worden de producten per supermarkt verdeeld en daarna worden ze met behulp van de vrachtauto's naar de supermarkt gebracht. Hier worden ze opgeslagen in het magazijn.

Maar nu snap ik nog niet, stel een fabriek ligt 10 km vanaf een supermarktfiliaal.
Dan gaat het eerst 100km met vrachtwagen naar distributiecentrum en vervolgens weer 100km terug?
(tja ik moet wel toegeven zo gaat het bij Post ook)
Is het niet logischer producten van locale boeren per klein busje of bestelwagen te vervoeren?

Sowiezo hoeveel vrachtwagens en ritten heb je wel niet nodig, laat ik de Aldi nemen die heeft circa 500 filialen
Dan zou je per fabriek een vrachtwagen naar distrubutiecentrum hebben geen hoeveel dit zouden moeten laten zijn, laat ik zeggen 100 naar 6 DCs:
Aldi Culemborg (tevens Aldi Holding BV)
Aldi Deventer
Aldi Zoetermeer
Aldi Roosendaal
Aldi Roermond
Aldi Groningen

Dus 500 vrachtwagens, en dan vanaf de DCs 500 vrachtwagens naar de 500 winkels.

Met dit vraag ik mij wel af hoe dit in godsnaam bij een keten als AH gaat die een veel groter assortiment en ook nog eens veel meer winkels heeft.

PS. Amazon daar hopt het ook tussen landen heen en weer, soms gaat het Frankrijk>Duitsland>Belgie>Duitsland>Nederland bv. Er zou vast over nagedacht zijn Amazon is natuurlijk niet van gisteren maar toch kan ik de logica hier niet ontdekken.

Ojja waarom vrachtwagens? Vliegtuigen zijn toch veel sneller?

[ Bericht 11% gewijzigd door Cambridge6 op 08-12-2024 23:05:09 ]
pi_215813521
Misschien moeten we dan de huidige economie maar stilleggen en jou alles laten plannen?
pi_215813531
We kunnen ook iederen verplichten een moestuin te beginnen en dan alle supermarkten en stinkvrachtwagens verbieden.
pi_215813543
Ik wil niets verbieden, rijden die vrachtwagens trouwens nu niet veelal electrisch?
pi_215813544
Welkom op de groenlinks meeting allen!
pi_215813553
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 23:02 schreef DrDentz het volgende:
Misschien moeten we dan de huidige economie maar stilleggen en jou alles laten plannen?
Ik ben geen ratial deskunddige vandaar de vraag. Ik wil niet zeggen dat ik het handiger kan.
Trouwens vrijwel alle supermarkten communiseren niks over de afkomst van producten (in ieder geval eigen merk)
Aldi als 1 van de weinige zet wel de producent erop.
  zondag 8 december 2024 @ 23:09:23 #7
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215813561
Ik stel voor alles te voet

Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_215813572
Per boot? Helikopter? Straaljager? Als het heel lokaal komt zou het zelfs per bakfiets kunnen.

Volgens mij stel ik een zeer serieuze vraag?
pi_215813577
Via de verborgen ruimte.

Zoek psychische hulp, randdebiel.
pi_215813590
Hoeveel vrachtwagen komen er per dag eigenlijk bij zo'n supermarkt filiaal?

Chocopast hoeft mischien eens per maand gebracht te worden, maar vers wel elke dag?
pi_215813597
Bekijk deze YouTube-video

Kijk dit maar, misschien leer je nog wat
pi_215813643
Nou zeg dit is niet veel meer dan het verhaal van Google in de OP. Sorry B&A hier leer je niks van.

Ik geloof er trouwens geen snars van per vrachtwagen in Amerika??? Gaat daar op z'n minst per trein en anders per vliegtuig. Amerika is wel "iets" groter dan NL he? Er gaat heus geen vrachtwagen rijden van Californie naar Florida.

[ Bericht 24% gewijzigd door Cambridge6 op 08-12-2024 23:27:12 ]
pi_215813663
Wie tieft TS door een bushokje als ontgroening?
pi_215813679
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 22:53 schreef Cambridge6 het volgende:
Google: Eerst komen de producten van de fabriek naar het distributiecentrum. Hier worden de producten eerst even opgeslagen. Later worden de producten per supermarkt verdeeld en daarna worden ze met behulp van de vrachtauto's naar de supermarkt gebracht. Hier worden ze opgeslagen in het magazijn.

Maar nu snap ik nog niet, stel een fabriek ligt 10 km vanaf een supermarktfiliaal.
Dan gaat het eerst 100km met vrachtwagen naar distributiecentrum en vervolgens weer 100km terug?
(tja ik moet wel toegeven zo gaat het bij Post ook)
Is het niet logischer producten van locale boeren per klein busje of bestelwagen te vervoeren?

Sowiezo hoeveel vrachtwagens en ritten heb je wel niet nodig, laat ik de Aldi nemen die heeft circa 500 filialen
Dan zou je per fabriek een vrachtwagen naar distrubutiecentrum hebben geen hoeveel dit zouden moeten laten zijn, laat ik zeggen 100 naar 6 DCs:
Aldi Culemborg (tevens Aldi Holding BV)
Aldi Deventer
Aldi Zoetermeer
Aldi Roosendaal
Aldi Roermond
Aldi Groningen

Dus 500 vrachtwagens, en dan vanaf de DCs 500 vrachtwagens naar de 500 winkels.

Met dit vraag ik mij wel af hoe dit in godsnaam bij een keten als AH gaat die een veel groter assortiment en ook nog eens veel meer winkels heeft.

PS. Amazon daar hopt het ook tussen landen heen en weer, soms gaat het Frankrijk>Duitsland>Belgie>Duitsland>Nederland bv. Er zou vast over nagedacht zijn Amazon is natuurlijk niet van gisteren maar toch kan ik de logica hier niet ontdekken.

Ojja waarom vrachtwagens? Vliegtuigen zijn toch veel sneller?

Dan heb je wel zo veel busjes nodig + veel meer personeel ( waar haal je die) en zijn er elke dag weet niet hoeveel ontstoppingen. Nee, zo werkt het beste lijkt me.
pi_215813717
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 23:32 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dan heb je wel zo veel busjes nodig + veel meer personeel ( waar haal je die) en zijn er elke dag weet niet hoeveel ontstoppingen. Nee, zo werkt het beste lijkt me.
Waar doel je op locale boeren?

Dat zijn er minschien 5 per supermarkt, 5 busjes per dag? (er kan ook een busje de boeren af gaan)

Het kan natuurlijk ook gewoon gecombineerd worden, denk dat dat uberhaupt het beste gaan, Vliegtuig, vrachtwagen en trein.
  Spellchecker zondag 8 december 2024 @ 23:44:26 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215813719
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 23:21 schreef Cambridge6 het volgende:
Nou zeg dit is niet veel meer dan het verhaal van Google in de OP. Sorry B&A hier leer je niks van.

Ik geloof er trouwens geen snars van per vrachtwagen in Amerika??? Gaat daar op z'n minst per trein en anders per vliegtuig. Amerika is wel "iets" groter dan NL he? Er gaat heus geen vrachtwagen rijden van Californie naar Florida.
Niet?
pi_215813722
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 23:06 schreef ReplaR het volgende:
Welkom op de groenlinks meeting allen!
Ik vraag mij wel echt af wat voor impact dit heeft op het mileu, al die km ters brandstof, slijtage van de banden, het asfalt. En al het verpakking materiaal.

McDonalds zijn trouwens ook hufters en mileuvervuilers met al hun verpakkingsrommel dat op straat beland.
pi_215813726
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 23:44 schreef maily het volgende:

[..]
Niet?
explain? Nee het lijkt mij niet dat een vrachtwagen 7 dagen lang gaat rijden met pakken vlees, en wat dacht je van de houdbaareidsdatum? Het klinkt gewoon echt niet realistisch Amerika is wel 228x keer groter dan NL.
pi_215814320
Je kromme voorstel gaat al mank bij de 'stel een fabriek ligt 10km van een supermarktfilliaal'.

Leuk voor die ene 'stel in Maastricht' supermarkt maar zo zijn er veel die net even wat verder weg liggen. Daarnaast produceert die ene fabriek niet alles en komen er ook producten van buiten Nederland. Men heeft ooit met 'ik denk' meerdere slimme mensen bedacht dat het rete handig zou zijn om distributiecentra te openen om zo 'snel en efficient' te kunnen opereren.

Blijft natuurlijk altijd wat vervoer met busjes. De meeste supermarkte hebben ook wat lokala producten uit de regio, meestal wat versproducten.
  maandag 9 december 2024 @ 08:11:09 #20
37248 BertV
Klei indiaan
pi_215814625
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 22:53 schreef Cambridge6 het volgende:

Is het niet logischer producten van locale boeren per klein busje of bestelwagen te vervoeren?

Ojja waarom vrachtwagens? Vliegtuigen zijn toch veel sneller?

Handgemaakt
pi_215816500
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 07:23 schreef smizy het volgende:
Je kromme voorstel gaat al mank bij de 'stel een fabriek ligt 10km van een supermarktfilliaal'.

Leuk voor die ene 'stel in Maastricht' supermarkt maar zo zijn er veel die net even wat verder weg liggen. Daarnaast produceert die ene fabriek niet alles en komen er ook producten van buiten Nederland. Men heeft ooit met 'ik denk' meerdere slimme mensen bedacht dat het rete handig zou zijn om distributiecentra te openen om zo 'snel en efficient' te kunnen opereren.

Blijft natuurlijk altijd wat vervoer met busjes. De meeste supermarkte hebben ook wat lokala producten uit de regio, meestal wat versproducten.
Die ene vrachtwagen kan ook door rijden naar andere supermarkten, vraag mij nog steeds af of die distrubutiecentra nu echt handiger zijn. Maar men heeft dus bedacht dat dit "handiger" is.

Als we het dan toch zo willen doen, dan niet elke supermarkt filiaal een eigen fabriek die alle producten produceerd??

Maar hoe handig is dat dan met distributiecentra?

Stel 1 andijvie rechtstreeks van het land binnen 1-2 dag in de supermarkt.
Of dagen via distrubbutiecentra?

Ik las een tijd terug dat (alle) vlees in de supermarkt minimaal 2 weken oud is (zelfs met de allerverste datum)
En een troep ingespoten wordt om het mooi rood en vers te laten lijken.
Met andere worden ipv. van vers eten we eigenlijk altijd oud vlees.

Ps. mischien gaat het ergens ook wel sneller als we zelf potten met hagelslag moeten vullen, zelf onze brooden snijden, zelf de kip marineren en... daar dan maar naartoe?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cambridge6 op 09-12-2024 13:27:53 ]
pi_215816564
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 07:23 schreef smizy het volgende:
'snel en efficient'
maar hoe snel en efficient is dit nou echt?

Ze zouden ook eens kunnen stoppen met alle overbodige verpakkingrommel. Eieren niet meer in een doosje (doosje zelf meenemen)
Uien los, (snap sowiezo niet dat die in een netje zitten, bied geen bescherming, doet niks met de houdbaarheidsdatum, uien zijn stevig)
Komkommer niet in plastic.
pi_215816590
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 07:23 schreef smizy het volgende:

Blijft natuurlijk altijd wat vervoer met busjes. De meeste supermarkte hebben ook wat lokala producten uit de regio, meestal wat versproducten.
Maar gaan die producten dan via de DC of rechtstreeks?

Sommige fransische houders hebben ook wat eigen producten (streek), lijkt mij niet dat die via DCs gaat ook omdat die niet in andere/alle filialen liggen.
  maandag 9 december 2024 @ 21:20:33 #24
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_215820518
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:22 schreef Cambridge6 het volgende:
Ps. mischien gaat het ergens ook wel sneller als we zelf potten met hagelslag moeten vullen, zelf onze brooden snijden, zelf de kip marineren en... daar dan maar naartoe?
Je bedoelt wat je in je keuken doet.
  Spellchecker maandag 9 december 2024 @ 21:22:02 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215820535
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:30 schreef Cambridge6 het volgende:

[..]
maar hoe snel en efficient is dit nou echt?

Ze zouden ook eens kunnen stoppen met alle overbodige verpakkingrommel. Eieren niet meer in een doosje (doosje zelf meenemen)
Uien los, (snap sowiezo niet dat die in een netje zitten, bied geen bescherming, doet niks met de houdbaarheidsdatum, uien zijn stevig)
Komkommer niet in plastic.
https://pieter-pot.nl/
pi_215820653
Ik heb thuis heel bewust geen glas en porselijn laat ik kapot vallen.
(augurken enzo wel ik glaszenpot maarja dat kiest de supermarkt)
Maar in ieder geval ik vind het helemaal niets dat Pieter pot veel te zwaar ook enhoe willen ze dit met zout doen of mandarijnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')