Ik ben geen ratial deskunddige vandaar de vraag. Ik wil niet zeggen dat ik het handiger kan.quote:Op zondag 8 december 2024 23:02 schreef DrDentz het volgende:
Misschien moeten we dan de huidige economie maar stilleggen en jou alles laten plannen?
Dan heb je wel zo veel busjes nodig + veel meer personeel ( waar haal je die) en zijn er elke dag weet niet hoeveel ontstoppingen. Nee, zo werkt het beste lijkt me.quote:Op zondag 8 december 2024 22:53 schreef Cambridge6 het volgende:
Google: Eerst komen de producten van de fabriek naar het distributiecentrum. Hier worden de producten eerst even opgeslagen. Later worden de producten per supermarkt verdeeld en daarna worden ze met behulp van de vrachtauto's naar de supermarkt gebracht. Hier worden ze opgeslagen in het magazijn.
Maar nu snap ik nog niet, stel een fabriek ligt 10 km vanaf een supermarktfiliaal.
Dan gaat het eerst 100km met vrachtwagen naar distributiecentrum en vervolgens weer 100km terug?
(tja ik moet wel toegeven zo gaat het bij Post ook)
Is het niet logischer producten van locale boeren per klein busje of bestelwagen te vervoeren?
Sowiezo hoeveel vrachtwagens en ritten heb je wel niet nodig, laat ik de Aldi nemen die heeft circa 500 filialen
Dan zou je per fabriek een vrachtwagen naar distrubutiecentrum hebben geen hoeveel dit zouden moeten laten zijn, laat ik zeggen 100 naar 6 DCs:
Aldi Culemborg (tevens Aldi Holding BV)
Aldi Deventer
Aldi Zoetermeer
Aldi Roosendaal
Aldi Roermond
Aldi Groningen
Dus 500 vrachtwagens, en dan vanaf de DCs 500 vrachtwagens naar de 500 winkels.
Met dit vraag ik mij wel af hoe dit in godsnaam bij een keten als AH gaat die een veel groter assortiment en ook nog eens veel meer winkels heeft.
PS. Amazon daar hopt het ook tussen landen heen en weer, soms gaat het Frankrijk>Duitsland>Belgie>Duitsland>Nederland bv. Er zou vast over nagedacht zijn Amazon is natuurlijk niet van gisteren maar toch kan ik de logica hier niet ontdekken.
Ojja waarom vrachtwagens? Vliegtuigen zijn toch veel sneller?
Waar doel je op locale boeren?quote:Op zondag 8 december 2024 23:32 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan heb je wel zo veel busjes nodig + veel meer personeel ( waar haal je die) en zijn er elke dag weet niet hoeveel ontstoppingen. Nee, zo werkt het beste lijkt me.
Niet?quote:Op zondag 8 december 2024 23:21 schreef Cambridge6 het volgende:
Nou zeg dit is niet veel meer dan het verhaal van Google in de OP. Sorry B&A hier leer je niks van.
Ik geloof er trouwens geen snars van per vrachtwagen in Amerika??? Gaat daar op z'n minst per trein en anders per vliegtuig. Amerika is wel "iets" groter dan NL he? Er gaat heus geen vrachtwagen rijden van Californie naar Florida.
Ik vraag mij wel echt af wat voor impact dit heeft op het mileu, al die km ters brandstof, slijtage van de banden, het asfalt. En al het verpakking materiaal.quote:
explain? Nee het lijkt mij niet dat een vrachtwagen 7 dagen lang gaat rijden met pakken vlees, en wat dacht je van de houdbaareidsdatum? Het klinkt gewoon echt niet realistisch Amerika is wel 228x keer groter dan NL.quote:
quote:Op zondag 8 december 2024 22:53 schreef Cambridge6 het volgende:
Is het niet logischer producten van locale boeren per klein busje of bestelwagen te vervoeren?
Ojja waarom vrachtwagens? Vliegtuigen zijn toch veel sneller?
Die ene vrachtwagen kan ook door rijden naar andere supermarkten, vraag mij nog steeds af of die distrubutiecentra nu echt handiger zijn. Maar men heeft dus bedacht dat dit "handiger" is.quote:Op maandag 9 december 2024 07:23 schreef smizy het volgende:
Je kromme voorstel gaat al mank bij de 'stel een fabriek ligt 10km van een supermarktfilliaal'.
Leuk voor die ene 'stel in Maastricht' supermarkt maar zo zijn er veel die net even wat verder weg liggen. Daarnaast produceert die ene fabriek niet alles en komen er ook producten van buiten Nederland. Men heeft ooit met 'ik denk' meerdere slimme mensen bedacht dat het rete handig zou zijn om distributiecentra te openen om zo 'snel en efficient' te kunnen opereren.
Blijft natuurlijk altijd wat vervoer met busjes. De meeste supermarkte hebben ook wat lokala producten uit de regio, meestal wat versproducten.
maar hoe snel en efficient is dit nou echt?quote:
Maar gaan die producten dan via de DC of rechtstreeks?quote:Op maandag 9 december 2024 07:23 schreef smizy het volgende:
Blijft natuurlijk altijd wat vervoer met busjes. De meeste supermarkte hebben ook wat lokala producten uit de regio, meestal wat versproducten.
Je bedoelt wat je in je keuken doet.quote:Op maandag 9 december 2024 13:22 schreef Cambridge6 het volgende:
Ps. mischien gaat het ergens ook wel sneller als we zelf potten met hagelslag moeten vullen, zelf onze brooden snijden, zelf de kip marineren en... daar dan maar naartoe?
https://pieter-pot.nl/quote:Op maandag 9 december 2024 13:30 schreef Cambridge6 het volgende:
[..]
maar hoe snel en efficient is dit nou echt?
Ze zouden ook eens kunnen stoppen met alle overbodige verpakkingrommel. Eieren niet meer in een doosje (doosje zelf meenemen)
Uien los, (snap sowiezo niet dat die in een netje zitten, bied geen bescherming, doet niks met de houdbaarheidsdatum, uien zijn stevig)
Komkommer niet in plastic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |