400 dollar per persoon voor een wijnarrangement is echt bizar duur, ook voor een 3-sterrenrestaurant. Heb je één of andere exclusieve optie gekozen?quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:25 schreef Mikeytt het volgende:
690 dollar voor het eten, 800 dollar voor de wijn en dan 300 dollar fooi...
Het is Amerika he, daar hoort de fooi gewoon erbij. De 20% die je daar aan fooi geeft zit in Nederland in de maaltijdprijs inbegrepen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:52 schreef Discombobulate het volgende:
In een 3-sterrenzaak zou ik nooit fooi geven persoonlijk.
foto's komen sowieso als ik ga.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:31 schreef Evangelion het volgende:
Ja doen.
Wel even foto's posten als je geweest bent.
Ja, ze hebben ook de 'reserve salon pairing' voor 245 dollar pp, maar als het toch zo duur is, wil ik wel de beste.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
400 dollar per persoon voor een wijnarrangement is echt bizar duur, ook voor een 3-sterrenrestaurant. Heb je één of andere exclusieve optie gekozen?
Amerika is duurder dan NL hoor, fooi wordt gegeven omdat horeca personeel hard genaaid wordt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is Amerika he, daar hoort de fooi gewoon erbij. De 20% die je daar aan fooi geeft zit in Nederland in de maaltijdprijs inbegrepen.
Geen fooi geven in de VS is gewoon asociaal. Verder is de fooi bij de meeste restaurants al verplicht inbegrepen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:52 schreef Discombobulate het volgende:
In een 3-sterrenzaak zou ik nooit fooi geven persoonlijk. Ook hoef ik er echt geen wijn bij. Doe mij maar het eten, waar ik prima veel voor wil betalen, en doe er dan maar een karaf kraanwater bij ipv een wijn van 300 euro.
Voor een diner ofzo wel, maar denk dat deze restaurants wel meer dan genoeg verdienen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geen fooi geven in de VS is gewoon asociaal. Verder is de fooi bij de meeste restaurants al verplicht inbegrepen.
Bij elk restaurant is fooi de standaard.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Voor een diner ofzo wel, maar denk dat deze restaurants wel meer dan genoeg verdienen.
Doen, en geef extra fooi.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..] De mate van het gebruik van moleculaire gastronomie in dat restaurant is echt verbijsterend.
En dus krijgen ze 300 euro netto fooi van iedere klant?quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:57 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Amerika is duurder dan NL hoor, fooi wordt gegeven omdat horeca personeel hard genaaid wordt.
Gewoon geen fooi geven als je al 1500 euro voor het eten en drinken betaald. Nederlandse eer hoog houden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:25 schreef Mikeytt het volgende:
690 dollar voor het eten, 800 dollar voor de wijn en dan 300 dollar fooi...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |