Ben benieuwd wat naar buiten komt over de achtergronden en financiering van deze organistatie.quote:Gewapende milities met sheriffs en eigen volkstribunaal: groep soevereinen door OM aangeklaagd voor terrorisme
07-12-2024 06:30
Veiligheid en recht
Auteur: Dirk Schouten, Bram de Waal
Gewapende milities met sheriffs en eigen volkstribunaal: groep soevereinen door OM aangeklaagd voor terrorisme
Zogeheten soevereinen keren zich tegen de Nederlandse staat.
Bron: ANP/EenVandaag
Ze wantrouwen de overheid en willen een parallelle samenleving met eigen wetten en tribunalen. 'Soevereinen' noemen ze zich. Een kleine groep is bereid geweld te gebruiken. "Met militaire precisie moeten we 1 of 2 mensen van het schaakbord afhalen."
Het aantal zogenoemde 'soevereinen' in Nederland is toegenomen sinds de coronapandemie, blijkt uit onderzoek van de AIVD en NCTV. Het Openbaar Ministerie (OM) neemt de groep zeer serieus. Maandag begint een rechtszaak tegen een aantal radicale soevereinen die geweld niet zouden schuwen. Volgens het OM wilden zij met vuurwapens een opstand beginnen tegen de Nederlandse overheid. Zijn het extremistische idealisten of terroristen?
Op heterdaad betrapt
Het is al donker als hoofdverdachte Arjan van den B. op 5 april dit jaar met zijn Mazda het parkeerterrein van voetbalclub S.V. Heeten oprijdt. Daar ontmoet hij Rinke L. (25), die vuurwapens levert. Ze praten over de aankoop van vuurwapens, maar wat ze niet weten, is dat ze worden geobserveerd door een team van de politie.
Dat blijkt uit processtukken uit het strafdossier, die zijn ingezien door EenVandaag. De mannen worden op heterdaad betrapt en de politie neemt vier vuurwapens in beslag. Later worden in de woning van Van den B. nog vijf andere wapens gevonden.
Benoemd tot 'sheriff'
De hoofdverdachte wordt dan al langer gevolgd, ook door inlichtingendienst AIVD. Zo is eerder al meegelezen in chatgroepen op Telegram en Signal. Uit die gesprekken blijkt dat Van den B. aangesloten is bij Common Law Nederland Earth (CLNE). Volgens justitie is dat een landelijk opererende radicale groep soevereinen die als doel heeft om terroristische misdrijven als doodslag en moord te plegen.
De organisatie zou bestaan uit een kerngroep, met daarnaast lokale milities, 'sheriffs' en 'volkstribunalen'. Bovendien zouden er plannen zijn om provinciale afdelingen op te zetten. Van den B. zou in 2022 als 'sheriff' zijn beëdigd bij CLNE.
Bron: Eenvandaag
California werd deze zomer geteisterd door de Thompson-branden.quote:"The City of Hollywood Firefighters’ Pension Fund initiated a complaint against Mr Thompson and other executives, accusing them of failing to tell investors about the investigation before selling a total of more than $117m in company stock." bronBBC
Daar kom ik ook wel eens, maar daar reageren toch mensen?quote:Op zondag 8 december 2024 23:01 schreef ludovico het volgende:
Succes met het topic! Ik heb een solo topic voor propaganda en gekleurd gedachtegoed..... Beetje hetzelfde idee als dit, maar het heeft nog niet zoveel response.
Een beetje een beetje.quote:Op maandag 9 december 2024 01:01 schreef yessie234 het volgende:
Daar kom ik ook wel eens, maar daar reageren toch mensen?
Soms duurt het een tijdje voordat je complottheorie is uitgekristalliseerd tot een helder betoog, met veel feiten als bewijs. Qanon theorieën, werden heel slim gelanceerd, veel mensen gingen meedenken en meezoeken, en geloofden ook veel van het verhaal. Soms past je eigen complottheorie heel goed in een andere, al bestaande en algemeen bekende theorie.quote:
Hoezo Financiering? Als jij 12 maanden lang je Hypotheek niet aflost kun je 1500 euro per maand opzij zetten.quote:Op zaterdag 7 december 2024 20:19 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat naar buiten komt over de achtergronden en financiering van deze organistatie.
Lijkt mij niet "zomaar" hebben kunnen ontstaan, eigenlijk.
Mijn theorie ligt op de plank voor ontwikkeling, erg leuk dat je hier komt kijken.quote:Op maandag 9 december 2024 04:43 schreef raptorix het volgende:
Misschien zou je eens wat serieuzere bronnen moeten posten, je linked nu naar iemand die zegt: "Het lijkt wel een film"
Daarnaast zal ik je iets spannends vertellen? Bij de top 100 Nederlandse bedrijven maken ze allemaal gebruik van AI: Bron: Ik implementeer dit soort AI systemen.
Je bent vast ook bekend met die AI's in de bancaire wereld....quote:Op maandag 9 december 2024 04:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo Financiering? Als jij 12 maanden lang je Hypotheek niet aflost kun je 1500 euro per maand opzij zetten.
Ik benader dit vanuit een linguistische invalshoek in combinatie met beeldtaal, allemaal parameters om AI mee te voeden. De ethische kant, en een wereldbeeld voor de toekomst, het SF aspect boeit me.quote:Het cynisme , en het mensbeeld dat dit schetst.quote:Op maandag 9 december 2024 07:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dit is een YouTuber die weinig politiek en vooral zo weinig mogelijk aanstootgevend is.
Hele comment sectie is vol mensen waarvan de ouders, hun kind of zijzelf dood of ziek zijn gemaakt door de verzekering.
Meest bijzondere vond ik er een waarvan de moeder vermoord was door diabetes medicatie te ontzeggen en de zoon de volgende dag alsnog een doos insuline voor de deur had met als reden "patiënt expiration". Het vermoeden was om het killsaldo van de verzekering wat omlaag te drukken want ze hadden toch op de dag van de dood alles gegeven?
Huiveringwekkend. Ik hoop niet dat dit ons voorland is.
Ik benader dit vanuit een linguistische invalshoek in combinatie met beeldtaal, allemaal parameters om AI mee te voeden. De ethische kant, en een wereldbeeld voor de toekomst, het SF aspect boeit me.quote:Op maandag 9 december 2024 11:46 schreef yessie234 het volgende:
@:raptorix, wat dacht je van deze:
[..]
Het cynisme , en het mensbeeld dat dit schetst.
Huiveringwekkend. Ik hoop niet dat dit ons voorland is.
Dat is een leuk idee mee te gaan prutsen!. Kan je me van advies voorzien welke wel, en welke echt niet en waarom? Hetzelfde met inleidende online cursussen bij die producten? Even een eerste zetje nodig om te beginnen.quote:Op maandag 9 december 2024 19:16 schreef raptorix het volgende:Nee ik werk nooit voor kleine bedrijven, mijn tarief is overigens 120 euro per uur, maar goed tegenwoordig heb je veel vriendelijke oplossingen waar je voor een paar tientjes al zelf aan de slag kunt met een eigen gevoed model.quote:[..]
Ik benader dit vanuit een linguistische invalshoek in combinatie met beeldtaal, allemaal parameters om AI mee te voeden. De ethische kant, en een wereldbeeld voor de toekomst, het SF aspect boeit me.
Schrijf je ook AI voor de commerciële partners van FOK! of andere fora?
Ben heel benieuwd naar je ervaringen van het gebruik van AI bij kleinere bedrijven. Is het bereikbaar? Aan welk bedrag moet ik denken als ik bij jou een AI bestel?
Dat is een leuk idee mee te gaan prutsen!. Kan je me van advies voorzien welke wel, en welke echt niet en waarom? Hetzelfde met inleidende online cursussen bij die producten? Even een eerste zetje nodig om te beginnen.quote:Op maandag 9 december 2024 19:37 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Nee ik werk nooit voor kleine bedrijven, mijn tarief is overigens 120 euro per uur, maar goed tegenwoordig heb je veel vriendelijke oplossingen waar je voor een paar tientjes al zelf aan de slag kunt met een eigen gevoed model.
Het mag niet bij banken, tenzij. Toch nieuwsgierig naar de richtlijnen, en controleren ze dat?quote:Op maandag 9 december 2024 19:41 schreef raptorix het volgende:Je zou hier eens naar kunnen kijken, naar mijn weten heeft Nvidia meerdere modellen die je kunt gebruiken: Bekijk deze YouTube-videoquote:[..]
Dat is een leuk idee mee te gaan prutsen!. Kan je me van advies voorzien welke wel, en welke echt niet en waarom? Hetzelfde met inleidende online cursussen bij die producten? Even een eerste zetje nodig om te beginnen.
Een AI van mezelf, en dan dit keer een goede, want ik heb nog tegoed van een sponsor die een professionele wil maken.
Hoe zit met het mensbeeld van opdrachtgevers van AI oplossingen, volgens jou. Valt dat in twee zinnen te omschrijven?
Sorry, veel vragen. Neem gerust je tijd om ze te beantwoorden.
Het mensbeeld van opdrachtgevers is op dit moment vrij simpel: Ze zijn vooral aan het experimenteren, vooral met chatbots op basis van hun eigen data, ik zie nog niet echt veel moderne implementaties van AI bij de grotere Nederlandse bedrijven, en als die er al zijn is dat niet mega hoogstaand als dat je moet denken dat ze heel veel zelf maken, wellicht op wat niche organisaties na.
Daarnaast zijn ook veel grote bedrijven huiverig om AI te gebruiken, sterker nog de bank ik nu werk verbiedt het gebruik van AI tenzij je daar speciaal toestemming voor hebt.
Het mag niet bij banken, tenzij. Toch nieuwsgierig naar de richtlijnen, en controleren ze dat?quote:Op maandag 9 december 2024 20:02 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Je zou hier eens naar kunnen kijken, naar mijn weten heeft Nvidia meerdere modellen die je kunt gebruiken: Bekijk deze YouTube-video
Het mensbeeld van opdrachtgevers is op dit moment vrij simpel: Ze zijn vooral aan het experimenteren, vooral met chatbots op basis van hun eigen data, ik zie nog niet echt veel moderne implementaties van AI bij de grotere Nederlandse bedrijven, en als die er al zijn is dat niet mega hoogstaand als dat je moet denken dat ze heel veel zelf maken, wellicht op wat niche organisaties na.
Daarnaast zijn ook veel grote bedrijven huiverig om AI te gebruiken, sterker nog de bank ik nu werk verbiedt het gebruik van AI tenzij je daar speciaal toestemming voor hebt.
Geen AI bij je huidige opdracht, maar dat alterego van je hier, schetst prachtige vooruitzichten:quote:Ik pas op dit moment geen AI toe bij deze opdracht, maar ik zit toevallig in het onderdeel wat shadow software binnen de bank bestrijdt en de firewall is hier behoorlijk streng, de meeste diensten zijn simpelweg geblokkeerd, en mocht je het toch gebruiken dan ben je in overtreding en kan het je baan kosten.
Wat mag ik verstaan onder shadow software bij een bank?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |