Wanneer ga jij deze logica op het landrovende en genocidale karakter van de Turkse staat toepassen?quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:43 schreef egayalS het volgende:
This is good:
https://www.groene.nl/art(...)l&utm_source=twitter
Niet namens mij
...
Pas in de nasleep van de tragedie op 7 oktober, toen Hamas een ongekende slachting aanrichtte op onschuldige Israëlische burgers, liet ik beetje bij beetje tot me doordringen wat de rol van Israël in dit conflict was. Tot die tijd probeerde ik tegen beter weten in de scherpe kantjes eraf te halen. Vermoedelijk struisvogelpolitiek, ik wilde de tragische realiteit, namelijk dat Israël veel van haar krediet heeft verspeeld, niet onder ogen zien. Mijn moeder overwoog vlak na mijn geboorte met de boot naar Israël gaan, in de veronderstelling dat we daar veilig zouden zijn. Stel dat ze had doorgezet, had ik daar nu gewoond, realiseer ik me. Het is voor alle joden confronterend en akelig om in te moeten zien dat Israël niet langer een land is om trots op te zijn en dan druk ik me zwak uit. Deze waarheid onder ogen zien, ervaar ik als tergend langzaam rouwproces.
Wat is Turkije? Echt, jij moet elk topic keihard aangepakt blijven worden op de inhoud. Het zou mooi zijn als je buurman en je collega's het ook doen. Als je werk hebt ten minste.quote:
Uh, Hamas verantwoordelijk houden omdat ze Israël bewust uitlokken, is juist het tegenovergestelde. Hoeveel ellende was er geweest zonder 7 oktober?quote:Op donderdag 12 december 2024 09:08 schreef bianconeri het volgende:
Ik zie nu TT pas.
Gezien de TS niet zo gek, wat een onzin van die user weer om Israel weer eens in te dekken
Genocide toejuichers. Israel weer het zoveelste land aan het binnen vallen en bezetten.
Wat blijven een aantal FOK-ers met plezier doen? Alle ellende toejuichen die Israel veroorzaakt.
Walgelijk
Dat moet ie eerst even aan zijn bubbel vragen want tot nu toe is hij niet op zelf nadenken te betrappen.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk ook eens te onderbouwen wat jouw probleem met zionisme eigenlijk is?
Dit is sarcasme hoop ik?quote:Op vrijdag 13 december 2024 01:00 schreef havanagila het volgende:
[..]
Uh, Hamas verantwoordelijk houden omdat ze Israël bewust uitlokken, is juist het tegenovergestelde. Hoeveel ellende was er geweest zonder 7 oktober?
Zonder aanslagen vanuit Gaza stond er niet eens een muur.....
Als mensen wat meer kritiek op Hamas hadden gehad, hadden die oelewappers dit nooit gedaan, en was er geen oorlog. Maar ja, Israël is joods eh, en op "islamitische" grond. En 1001 keer aangevallen. Wat niets uithaalde. En dat zit een heleboel mensen dwars. Kinderachtig.
Op de lijst van de genocide steuners.quote:Op vrijdag 13 december 2024 02:24 schreef Thorelf het volgende:
shalom israel..i am always behind you !!
Steeds meer onderzoekers kunnen er niet om heen en noemen het beestje bij naam: Genocidequote:Op vrijdag 13 december 2024 09:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Op de lijst van de genocide steuners.
Er is geen genocide in Gaza, hoe graag je het ook wilt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Steeds meer onderzoekers kunnen er niet om heen en noemen het beestje bij naam: Genocide
https://nos.nl/collectie/(...)za-bestaat-niet-meer
Er is wel degelijk sprake van genocidequote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er is geen genocide in Gaza, hoe graag je het ook wilt.
Er hangt een vergrootglas boven Gaza die alles uitvergroot, en er is een enorme hoeveelheid propaganda in omloop die het extra aandikt.
Daardoor lijkt het of er gigantisch veel meer gebeurt in deze oorlog dan in bijvoorbeeld de oorlog tegen IS of de burgeroorlog, waar de berichtgeving ook aanwezig was maar een stuk minder gefocust.
Daardoor ontstaat het beeld dat de Gaza-oorlog zó erg is dat er sprake is van volkerenmoord, maar de objectieve realiteit is dat Israël het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren. En ook zullen moeten leren; ook westerse landen zullen uiteindelijk intolerantie moeten gaan tonen tegen intoleranten.
quote:*Amos Goldberg is a Holocaust and genocide researcher at the Hebrew University, whose book VeZcharta — And Thou Shalt Remember: Five Critical Readings in Israeli Holocaust Remembrance will be published by Resling in the coming weeks.
Yes, it is genocide. It is so difficult and painful to admit it, but despite all that, and despite all our efforts to think otherwise, after six months of brutal war we can no longer avoid this conclusion. Jewish history will henceforth be stained with the mark of Cain for the “most horrible of crimes,” which cannot be erased from its forehead. As such, this is the way it will be viewed in history’s judgment for generations to come.
Hij weerlegt niks. Dat er uberhaupt eten aanwezig is betekent niet dat er geen (grote) tekorten zijn. Tientallen onafhankelijke bronnen melden een te kort en dus honger.... een video met een omelet en croissant weerlegt dat natuurlijk niet als je een beetje nadenkt.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat zegt ie ook niet, weerlegt alleen propaganda..
Verder heel hilarisch en zo.
Hahahahahaquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Cuendillar het volgende:
maar de objectieve realiteit is dat Israël het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren.
De enige reden waarom Israël niet letterlijk nu iedere Palestijn in Gaza doodmaakt is omdat de rest van de wereld meekijkt. Dat is de enige reden waarom we geen actute 100% uitmoording zien maar een langzame genocide waarbij heel veel mensen worden vermoord en men de rest bewust laat lijden in de hoop dat ze weggaan, opgeven of later alsnog doodgaan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Cuendillar het volgende:
Daardoor ontstaat het beeld dat de Gaza-oorlog zó erg is dat er sprake is van volkerenmoord, maar de objectieve realiteit is dat Israël het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren.
Dit zijn welgeteld twee academici.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Steeds meer onderzoekers kunnen er niet om heen en noemen het beestje bij naam: Genocide
https://nos.nl/collectie/(...)za-bestaat-niet-meer
Leuke fantasie. Van genocide is geen sprake en de aantijging die jij hier dan ook maakt is nergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De enige reden waarom Israël niet letterlijk nu iedere Palestijn in Gaza doodmaakt is omdat de rest van de wereld meekijkt. Dat is de enige reden waarom we geen actute 100% uitmoording zien maar een langzame genocide waarbij heel veel mensen worden vermoord en men de rest bewust laat lijden in de hoop dat ze weggaan, opgeven of later alsnog doodgaan.
Hmm, right. Volgens deze standaard zou dat betekenen dat min of meer elke oorlog genocide is. En hebben bijvoorbeeld ook de geallieerden genocide gepleegd op de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahaha![]()
![]()
![]()
![]()
Ja joh, het bombarderen van hele wijken en dorpen is HEEEEL voorzichtig![]()
![]()
Net als het onthouden van voedsel, water en medicijnen. Ja precies, want burgers eten en drinken natuurlijk niet. Alleen terroristen.
Nee. Hou op met jezelf wat wijs te maken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is wel degelijk sprake van genocide
[..]
Dat is niet de reden. Nu wordt Israël immers ook al door alles en iedereen bekritiseerd...quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De enige reden waarom Israël niet letterlijk nu iedere Palestijn in Gaza doodmaakt is omdat de rest van de wereld meekijkt. Dat is de enige reden waarom we geen actute 100% uitmoording zien maar een langzame genocide waarbij heel veel mensen worden vermoord en men de rest bewust laat lijden in de hoop dat ze weggaan, opgeven of later alsnog doodgaan.
Zijn ze ook wel heel slecht in als dat hun strategie is hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Net zolang blijven herhalen tot je het zelf gelooft.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is wel degelijk sprake van genocide
[..]
Boeide de yezidi's de wereld iets toen de meisjes tot seks slaaf werden gemaakt en rest afgemaakt door IS?quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat Israel heel erg voorzichtig is....quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:03 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, right. Volgens deze standaard zou dat betekenen dat min of meer elke oorlog genocide is. En hebben bijvoorbeeld ook de geallieerden genocide gepleegd op de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Ja, heel top. Nederland blijft genocide militair steunen, top hoor. Heel erg top.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:10 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)goederen-naar-israel
Ter in dit artikel bedoel je of twee in geheel?quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn welgeteld twee academici.
Dat de standaard anti-Israël journaliste bij de NOS daar een artikel aan wijdt is een tweede.
[..]
Leuke fantasie. Van genocide is geen sprake en de aantijging die jij hier dan ook maakt is nergens op gebaseerd.
[..]
Hmm, right. Volgens deze standaard zou dat betekenen dat min of meer elke oorlog genocide is. En hebben bijvoorbeeld ook de geallieerden genocide gepleegd op de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Blijf het lekker ontkennenquote:Op vrijdag 13 december 2024 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Net zolang blijven herhalen tot je het zelf gelooft.
Voor jezelf dan.
Fantastisch nieuws.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:10 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)goederen-naar-israel
Was volgens jou Dresden, Rotterdam en Londen ook genocide?quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat Israel heel erg voorzichtig is....
Sorry hoor, maar als je letterlijk alles plat aan het gooien bent zonder enig onderzoek en zonder enig onderscheid dan ben je niet voorzichtig bezig.
Zeker niet als je ook nog eens voedsel, water en medicijnen gaat blokkeren.
Daarnaast doet Israel het overal in een land en is dus letterlijk een heel land slachtoffer.
Hoe gruwelijk bombardementen in alle oorlogen zijn, je kunt niet van genocide spreken als 1 stad platgegooid wordt zonder echt een doelwit te hebben.
Dat heeft dan overduidelijk niet het doel om iedereen uit te moorden, terwijl de massale aanvallen van Israel dat wel hebben.
Israel wil al die mensen niet niet dood natuurlijk. Als ze vrijwillig vertrekken dan worden heel veel mensen 'een grote blij'. Het gebied 'onbewoonbaar' (let op de aanhalingstekens) maken kan die mensen motiveren om te vertrekkenquote:Op vrijdag 13 december 2024 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn ze ook wel heel slecht in als dat hun strategie is hoor.
En andersom?quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israel wil al die mensen niet niet dood natuurlijk. Als ze vrijwillig vertrekken dan worden heel veel mensen 'een grote blij'. Het gebied 'onbewoonbaar' (let op de aanhalingstekens) maken kan die mensen motiveren om te vertrekken
Israël interesseert dat inmiddels niet zoveel meer... die kunnen het toch niet goed doen volgens velen. Dat was al zo, dat is nog steeds zo en dat zal ook wel zo blijven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En andersom?
Ik blijf me afvragen wat bepaalde mensen nu precies van Israël verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |