abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215908777
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een bezetting wil zeggen dat een gebied door een land (tijdelijk) wordt bestuurd. Dat is bijvoorbeeld in Oekrane het geval, waar Rusland zich ook met de plaatselijke politiek bemoeid. Oekrane doet dit in Rusland niet, en Isral niet in de Gazastrook, daar zijn de terroristen van Hamas namelijk nog altijd de beleidsbepalers. Aanwezigheid staat dus niet gelijk aan bezetting.
De kenmerken van een bezetting volgens internationaal recht zijn al opgesomd en benoemd. Nagenoeg de hele wereld heeft die kenmerken opgeschreven en ondertekend. Dat jij een bezetting anders definieert doet er niet toe.

Wel een goed idee. Door te weigeren een gebied te besturen kan alle verantwoordelijkheid conform internationaal recht afgeschoven worden

quote:
[..]
Grenzen controleren is geen bezetting. Isral controleert ook alle grenzen met Libanon en Jordani, dit vanwege het constante gevaar op wapensmokkel. Zo controleert Polen ook de grens met Belarus zodat er geen migranten het land in kunnen komen, we zeggen toch ook niet dat Polen daarmee Belarus bezet?
Dit maakt het er niet beter op. Een ridicule vergelijking willen trekken met Polen en een grens met Belarus
  Moderator woensdag 18 december 2024 @ 16:58:58 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215910260
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een bezetting wil zeggen dat een gebied door een land (tijdelijk) wordt bestuurd. Dat is bijvoorbeeld in Oekrane het geval, waar Rusland zich ook met de plaatselijke politiek bemoeid. Oekrane doet dit in Rusland niet, en Isral niet in de Gazastrook, daar zijn de terroristen van Hamas namelijk nog altijd de beleidsbepalers. Aanwezigheid staat dus niet gelijk aan bezetting.
Toch vergeleek je het laatst zelf met de bezetting van Duitsland door de geallieerden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215910341
quote:
88s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
Toch vergeleek je het laatst zelf met de bezetting van Duitsland door de geallieerden

Ik gaf aan dat Isral nu nog alle reden heeft om in de Gazastrook te zijn vanwege het aantal Hamas strijders actief zijn en de tientallen Isralirs die nog altijd gegijzeld zijn. Pas als Hamas verslagen is kan er worden gekeken of er een echte bezetting komt, met als doel het gebied te deradicaliseren, democratiseren en demilitariseren.

De vraag is alleen of Isral dat moet doen, de kans bestaat helaas van wel omdat niet iets te veel partijen in de internationale gemeenschap het wel best vind en al meermaals hebben aangetoond onder n hoedje te spelen met de Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 18 december 2024 @ 17:12:54 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215910382
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2024 17:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik gaf aan dat Isral nu nog alle reden heeft om in de Gazastrook te zijn vanwege het aantal Hamas strijders actief zijn en de tientallen Isralirs die nog altijd gegijzeld zijn. Pas als Hamas verslagen is kan er worden gekeken of er een echte bezetting komt, met als doel het gebied te deradicaliseren, democratiseren en demilitariseren.

De vraag is alleen of Isral dat moet doen, de kans bestaat helaas van wel omdat niet iets te veel partijen in de internationale gemeenschap het wel best vind en al meermaals hebben aangetoond onder n hoedje te spelen met de Palestijnen.
Nee het ging over na de oorlog, dat vergeleek je met de bezetting van Duitsland door de geallieerden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215910868
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215911535
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 10:58 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Waarbij ik je weer kan vertellen dat als je die rat een hand geeft je je vingers moet natellen. 😉
Ja ken je hem zelf? Ik wel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215914166
De citaat "We don’t have a policy on Palestine. We just do what the Israelis want us to do.” deed me denken aan onderstaande meme

twitter

twitter

Overigens geldt bovenstaande ook voor Nederland. Wat een poppenkast hier aan de bezuidenhoutseweg. We hebben geen beleid we doen precies wat Isral wilt dat we doen :')

Tweede Kamer wil meer druk op Isral, maar voor minister Veldkamp komt dat allemaal nog te vroeg

In de Tweede Kamer neemt ook vanuit coalitiepartijen VVD en NSC de druk op het kabinet toe om de koers van ‘stille diplomatie’ jegens Isral te wijzigen. ‘De gebruikte methodes hebben niet tot het gewenste resultaat geleid’, constateerde Eric van der Burg (VVD) woensdag. https://www.volkskrant.nl(...)g-te-vroeg~ba843ea4/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 december 2024 @ 22:16:38 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215914549
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 21:55 schreef egayalS het volgende:
De citaat "We don’t have a policy on Palestine. We just do what the Israelis want us to do.” deed me denken aan onderstaande meme

[ x ]

[ x ]

Overigens geldt bovenstaande ook voor Nederland. Wat een poppenkast hier aan de bezuidenhoutseweg. We hebben geen beleid we doen precies wat Isral wilt dat we doen :')

Tweede Kamer wil meer druk op Isral, maar voor minister Veldkamp komt dat allemaal nog te vroeg

In de Tweede Kamer neemt ook vanuit coalitiepartijen VVD en NSC de druk op het kabinet toe om de koers van ‘stille diplomatie’ jegens Isral te wijzigen. ‘De gebruikte methodes hebben niet tot het gewenste resultaat geleid’, constateerde Eric van der Burg (VVD) woensdag. https://www.volkskrant.nl(...)g-te-vroeg~ba843ea4/
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215914841
Arme "people of light". De hele wereld is aNtiSEmiTisCH

Uit vrees voor vervolging haalt Isral zijn militairen uit Nederland, Cyprus en Sloveni
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-slovenie-a4877121
Het Isralische leger treft voor het eerst duidelijke maatregelen om te voorkomen dat hun militairen in het buitenland worden vervolgd voor oorlogsmisdaden. De plotselinge vrees is niet los te zien van de zaak bij het Internationaal Strafhof.
-Rabia Al-Basri
pi_215915067
De Israelis waren vanaf het begin heel duidelijk waar ze mee bezig waren. Meer dan een jaar geleden zei Israeli president Herzog: "It's an entire nation out there that is responsible. This rhetoric about civilians not aware, not involved—it's not true." Vervolgens ging onze koning hand schudden met deze man om de Holocaust museum te openen. :')

'No Civilians. Everyone's a Terrorist': IDF Soldiers Expose Arbitrary Killings and Rampant Lawlessness in Gaza's Netzarim Corridor

'Of 200 bodies, only 10 were confirmed as Hamas members': IDF soldiers who served in Gaza tell Haaretz that anyone who crosses an imaginary line in the contested Neztarim corridor is shot to death, with every Palestinian casualty counting as a terrorist – even if they were just a child

https://www.haaretz.com/i(...)4d9cbeef4f177de06b6b
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 woensdag 18 december 2024 @ 23:27:23 #281
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215915365
Heeft Hamas zich al overgegeven?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215916283
De nieuwe vraag gaat worden: zijn de Palestijnen al gederadicaliseerd?
Intolerant voor intolerantie
pi_215916689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 19:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja ken je hem zelf? Ik wel.
Anders had ik die uitspraak niet gedaan. 😉
pi_215916724
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 08:57 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Anders had ik die uitspraak niet gedaan. 😉
Dan zou je ook weten dat het internet bedrijf wat hij had gewoon een goede tent was, het is vrij normaal om na verkoop je geld te investeren in onroerend goed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215916890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 07:40 schreef Cuendillar het volgende:
De nieuwe vraag gaat worden: zijn de Palestijnen al gederadicaliseerd?
Nog niet, maar er wordt hard aan gewerkt. Bijna zo ver

Overall beste user 2022 donderdag 19 december 2024 @ 09:40:04 #286
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215916929
Heeft Hamas zich al overgegeven?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215916951
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 09:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ze leren er weinig van, val je Isral aan, dan betaal je een hoge prijs, komen de Houthi's nu ook achter.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215917009
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 09:43 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ze leren er weinig van, val je Isral aan, dan betaal je een hoge prijs, komen de Houthi's nu ook achter.
Er valt weinig te leren.

Israel gooit je helemaal plat. Roeit je helemaal uit.

Israel valt overigens als eerste aan, dus je redenatie klopt sowieso al niet.
pi_215917025
Steeds meer organisaties sluiten zich aan tegen Israel.
Steunen de roep tegen de Israelische genocide.

Goed nieuws. Zelfs het genocide steunende Westen begint nou eindelijk een beetje de feiten in te zien dat dit gewoon echt niet kan.
  donderdag 19 december 2024 @ 09:58:59 #290
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215917060
Dit topic staat vanaf deel 1 vol met "eindelijk begint het westen in te zien dat..." terwijl de tendens vooral is dat mensen het gedram en gegil kotsbeu worden en steeds meer openstaan voor de andere kant alleen al omdat ze een hekel hebben aan de schreeuwers en hun bubbel.

Het lijkt me op de lange termijn vooral schade doen aan de Palestijnse zaak, maar geniet er vooral van dat de avocado's uit de schappen gaan soms.
pi_215917134
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 09:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er valt weinig te leren.

Israel gooit je helemaal plat. Roeit je helemaal uit.

Israel valt overigens als eerste aan, dus je redenatie klopt sowieso al niet.
:')

Stukje geschiedvervalsing.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215917322
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 09:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dan zou je ook weten dat het internet bedrijf wat hij had gewoon een goede tent was, het is vrij normaal om na verkoop je geld te investeren in onroerend goed.
Ik heb zn internetbedrijf niet genoemd? Het zijn juist zn vastgoedavonturen die niet overal even lekker vallen. Verder uitwijden is offtopic hier en bovendien onnodig. Jij mag hem, ik niet. Even goede vrienden verder.
pi_215917861
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:N
pi_215918010
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit ziet er goed uit. Weinig plekken meer over voor de urban warfare tactieken van de Palestijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215918766
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat je suggereert dat Isral de radicalisatie van Palestijnen zelf heeft veroorzaakt met deze bombardementen.

In dat geval wil ik je erop wijzen dat 7 oktober 2023 is gebeurd zonder "provocatie" van Isral. De haat die tot die extreme geweldsexplosie heeft geleid, met blije Palestijnen die hun moeder belden om te vertellen dat ze een jood hadden gedood, werd niet door Isral, maar door de Palestijnen zelf tot een hoogtepunt gebracht.

En dan is dit inderdaad n van de eerste lessen voor degenen die die haat hebben. DIT is het gevolg, en het enige gevolg, van die haat. Alles is vernietigd. Ga door met haten en zie alles en iedereen om je heen vernietigd worden. De Duitsers en Japanners hebben die les ook moeten leren. De Palestijnen dus ook.
pi_215920288
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 13:09 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je suggereert dat Isral de radicalisatie van Palestijnen zelf heeft veroorzaakt met deze bombardementen.

In dat geval wil ik je erop wijzen dat 7 oktober 2023 is gebeurd zonder "provocatie" van Isral. De haat die tot die extreme geweldsexplosie heeft geleid, met blije Palestijnen die hun moeder belden om te vertellen dat ze een jood hadden gedood, werd niet door Isral, maar door de Palestijnen zelf tot een hoogtepunt gebracht.

En dan is dit inderdaad n van de eerste lessen voor degenen die die haat hebben. DIT is het gevolg, en het enige gevolg, van die haat. Alles is vernietigd. Ga door met haten en zie alles en iedereen om je heen vernietigd worden. De Duitsers en Japanners hebben die les ook moeten leren. De Palestijnen dus ook.
Nee hoor dat probeer ik niet te suggeren, absoluut niet. Ik begrijp dat je het vraagt of denkt. Veel Palestijnen zijn/waren ver voor deze bombardementen al geradicaliseerd, ook ver voor 7 oktober.

Ik postte het precies om de reactie van HR. Alleen bij het zien van zulke verwoesting wekt het bij mij net een andere emotie op. De verwoesting is enorm en toch is die niet nieuw of verrassend. Het wordt wel weer goedgepraat met 'zelfverdediging' en 'de burgers zijn het doelwit niet'. Laten we elkaar niet voor de gek houden, veel mensen vinden het prachtig en terecht dat het gebied met huizen en al onbewoonbaar wordt gemaakt. Ik heb begrip voor dat standpunt bij mensen die direct betrokken zijn zoals HR. Alleen laten we elkaar niet voor de gek houden en gewoon erkennen dat dit b (waarschijnlijk) bewust gebeurt.

En misschien komt het eindelijk een keer goed. Dat als je maar vaak genoeg heel hard slaat de ander eindelijk van je gaat houden. Is er toch iets bereikt
pi_215920648
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 15:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee hoor dat probeer ik niet te suggeren, absoluut niet. Ik begrijp dat je het vraagt of denkt. Veel Palestijnen zijn/waren ver voor deze bombardementen al geradicaliseerd, ook ver voor 7 oktober.

Ik postte het precies om de reactie van HR. Alleen bij het zien van zulke verwoesting wekt het bij mij net een andere emotie op. De verwoesting is enorm en toch is die niet nieuw of verrassend. Het wordt wel weer goedgepraat met 'zelfverdediging' en 'de burgers zijn het doelwit niet'. Laten we elkaar niet voor de gek houden, veel mensen vinden het prachtig en terecht dat het gebied met huizen en al onbewoonbaar wordt gemaakt. Ik heb begrip voor dat standpunt bij mensen die direct betrokken zijn zoals HR. Alleen laten we elkaar niet voor de gek houden en gewoon erkennen dat dit b (waarschijnlijk) bewust gebeurt.

En misschien komt het eindelijk een keer goed. Dat als je maar vaak genoeg heel hard slaat de ander eindelijk van je gaat houden. Is er toch iets bereikt
Misschien moet je je eens afvragen hoe dat komt? Als je je realiseert dat we met mensen te maken binnen wiens samenleving men al ongeveer 150 jaar bezig is met bruut geweld en terrorisme tegen Joden. Eerst waren dit Joodse gemeenschappen op individueel niveau. En later werd het de staat Isral.

De vroegere leiders van deze mensen hebben zelfs nog gretig samengewerkt met de nazi's en de leiders die nadien kwamen hebben de meest walgelijke dingen gezegd over Joden en de meest brute terreurdaden gepleegd. Van tientallen aanslagen op scholen, restaurants, ziekenhuizen, winkelcentra, tot de wrede aanslagen op de Olympische spelen van 1972.

Dit zijn mensen die euforisch een feestend in de straten stond tijdens 9/11 en dit nogmaals deden op 7 oktober 2023, toen de lijken van (half)dode Isralirs door de straten werden gereden.

Wat zet iemand er dan toe om telkens medelijden te krijgen met mensen die zich telkens op de meest slechte en verwerpelijke manieren onderscheiden? Dit is simpelweg onbegrijpelijk.

Op de foto die jij hebt geplaatst is een samenleving zichtbaar die draait om moslimfundamentalisme, terrorisme, antisemitisme, antiwesterse sentimenten en, die nu compleet wordt ontmanteld. En dat is iets dat iedereen zou moeten toejuichen.
  donderdag 19 december 2024 @ 16:37:56 #298
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215920861
quote:
9s.gif Op woensdag 18 december 2024 22:37 schreef egayalS het volgende:
Arme "people of light". De hele wereld is aNtiSEmiTisCH

Uit vrees voor vervolging haalt Isral zijn militairen uit Nederland, Cyprus en Sloveni
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-slovenie-a4877121
Het Isralische leger treft voor het eerst duidelijke maatregelen om te voorkomen dat hun militairen in het buitenland worden vervolgd voor oorlogsmisdaden. De plotselinge vrees is niet los te zien van de zaak bij het Internationaal Strafhof.
Jouw projecties zijn zo hilarisch. Jij hebt jarenlang iedereen voor Turkenhater uitgemaakt die jouw grote leider Erdogan bekritiseerde.

Verder: hoe gaat het met elke Koerd tot PKK'er verklaren? Met de illegale bezetting van Noord-Syri en Noord-Cyprus? Met de genocide op Koerden? De erkenning van de Armeense, Assyrische, Griekse en Alevitische genocide?
pi_215922626
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 15:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Veel Duitsers waren nazi. Maar dat was nooit meer dan 50%.

De meeste Palestijnen zijn antisemitisch. Bijna alle, zelfs. Die kleine minderheid die het niet is woont in Isral of houdt het erg onder de pet. (Kan terecht zijn; je weet net zo goed als ik wat er gebeurt als je je mening uit in een land dat geen vrije meningsuiting kent)
quote:
Alleen Isral en de Palestijnen snappen wat daar gebeurt. Wij moeten ernaar raden en ons bedienen van argumenten uit de tweede hand, en over een situatie waar wij ons geen voorstelling van kunnen maken.

Maar ik weet wel dat ik de scene waar Barad-Dr in elkaar stortte en alle Orcs werden opgezwollen door de openscheurende aarde, prachtig vond. Of die charge van de Rohirrim en de slachting van Orcs die daarop volgde. Schitterend.

En dat was The Return Of The King... maar het gevoel van genoegdoening is hetzelfde; dat is menselijk. We mogen de bad guys graag zien lijden en zker als het om puur kwaadaardige bad guys gaat. Dus ja; Isralirs zullen een zeker genoegen kennen in het platgooien van Palestijnse infra.
quote:
Je bent sarcastisch maar je zit niet ver van de realiteit af.

Vergeet niet dat we twee atoombommen op Japan hebben moeten gooien voor we ze konden laten inzien dat ze zo cht niet verder konden. De Duitsers hebben we ook net zolang gebombardeerd tot ze het beu waren, hun extremistische gedachten lieten varen en van ons zijn gaan houden.
pi_215922968
En
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')