De kenmerken van een bezetting volgens internationaal recht zijn al opgesomd en benoemd. Nagenoeg de hele wereld heeft die kenmerken opgeschreven en ondertekend. Dat jij een bezetting anders definieert doet er niet toe.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een bezetting wil zeggen dat een gebied door een land (tijdelijk) wordt bestuurd. Dat is bijvoorbeeld in Oekrane het geval, waar Rusland zich ook met de plaatselijke politiek bemoeid. Oekrane doet dit in Rusland niet, en Isral niet in de Gazastrook, daar zijn de terroristen van Hamas namelijk nog altijd de beleidsbepalers. Aanwezigheid staat dus niet gelijk aan bezetting.
Dit maakt het er niet beter op. Een ridicule vergelijking willen trekken met Polen en een grens met Belarusquote:[..]
Grenzen controleren is geen bezetting. Isral controleert ook alle grenzen met Libanon en Jordani, dit vanwege het constante gevaar op wapensmokkel. Zo controleert Polen ook de grens met Belarus zodat er geen migranten het land in kunnen komen, we zeggen toch ook niet dat Polen daarmee Belarus bezet?
Toch vergeleek je het laatst zelf met de bezetting van Duitsland door de geallieerdenquote:Op woensdag 18 december 2024 14:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een bezetting wil zeggen dat een gebied door een land (tijdelijk) wordt bestuurd. Dat is bijvoorbeeld in Oekrane het geval, waar Rusland zich ook met de plaatselijke politiek bemoeid. Oekrane doet dit in Rusland niet, en Isral niet in de Gazastrook, daar zijn de terroristen van Hamas namelijk nog altijd de beleidsbepalers. Aanwezigheid staat dus niet gelijk aan bezetting.
Ik gaf aan dat Isral nu nog alle reden heeft om in de Gazastrook te zijn vanwege het aantal Hamas strijders actief zijn en de tientallen Isralirs die nog altijd gegijzeld zijn. Pas als Hamas verslagen is kan er worden gekeken of er een echte bezetting komt, met als doel het gebied te deradicaliseren, democratiseren en demilitariseren.quote:Op woensdag 18 december 2024 16:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Toch vergeleek je het laatst zelf met de bezetting van Duitsland door de geallieerden
Nee het ging over na de oorlog, dat vergeleek je met de bezetting van Duitsland door de geallieerdenquote:Op woensdag 18 december 2024 17:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik gaf aan dat Isral nu nog alle reden heeft om in de Gazastrook te zijn vanwege het aantal Hamas strijders actief zijn en de tientallen Isralirs die nog altijd gegijzeld zijn. Pas als Hamas verslagen is kan er worden gekeken of er een echte bezetting komt, met als doel het gebied te deradicaliseren, democratiseren en demilitariseren.
De vraag is alleen of Isral dat moet doen, de kans bestaat helaas van wel omdat niet iets te veel partijen in de internationale gemeenschap het wel best vind en al meermaals hebben aangetoond onder n hoedje te spelen met de Palestijnen.
Ja ken je hem zelf? Ik wel.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:58 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Waarbij ik je weer kan vertellen dat als je die rat een hand geeft je je vingers moet natellen. 😉
quote:Op woensdag 18 december 2024 21:55 schreef egayalS het volgende:
De citaat "We don’t have a policy on Palestine. We just do what the Israelis want us to do.” deed me denken aan onderstaande meme
[ x ]
[ x ]
Overigens geldt bovenstaande ook voor Nederland. Wat een poppenkast hier aan de bezuidenhoutseweg. We hebben geen beleid we doen precies wat Isral wilt dat we doen![]()
Tweede Kamer wil meer druk op Isral, maar voor minister Veldkamp komt dat allemaal nog te vroeg
In de Tweede Kamer neemt ook vanuit coalitiepartijen VVD en NSC de druk op het kabinet toe om de koers van ‘stille diplomatie’ jegens Isral te wijzigen. ‘De gebruikte methodes hebben niet tot het gewenste resultaat geleid’, constateerde Eric van der Burg (VVD) woensdag. https://www.volkskrant.nl(...)g-te-vroeg~ba843ea4/
Dan zou je ook weten dat het internet bedrijf wat hij had gewoon een goede tent was, het is vrij normaal om na verkoop je geld te investeren in onroerend goed.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:57 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Anders had ik die uitspraak niet gedaan. 😉
Nog niet, maar er wordt hard aan gewerkt. Bijna zo verquote:Op donderdag 19 december 2024 07:40 schreef Cuendillar het volgende:
De nieuwe vraag gaat worden: zijn de Palestijnen al gederadicaliseerd?
Ze leren er weinig van, val je Isral aan, dan betaal je een hoge prijs, komen de Houthi's nu ook achter.quote:Op donderdag 19 december 2024 09:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nog niet, maar er wordt hard aan gewerkt. Bijna zo ver
[ afbeelding ]
Er valt weinig te leren.quote:Op donderdag 19 december 2024 09:43 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ze leren er weinig van, val je Isral aan, dan betaal je een hoge prijs, komen de Houthi's nu ook achter.
quote:Op donderdag 19 december 2024 09:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er valt weinig te leren.
Israel gooit je helemaal plat. Roeit je helemaal uit.
Israel valt overigens als eerste aan, dus je redenatie klopt sowieso al niet.
Ik heb zn internetbedrijf niet genoemd? Het zijn juist zn vastgoedavonturen die niet overal even lekker vallen. Verder uitwijden is offtopic hier en bovendien onnodig. Jij mag hem, ik niet. Even goede vrienden verder.quote:Op donderdag 19 december 2024 09:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan zou je ook weten dat het internet bedrijf wat hij had gewoon een goede tent was, het is vrij normaal om na verkoop je geld te investeren in onroerend goed.
quote:Op donderdag 19 december 2024 09:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit ziet er goed uit. Weinig plekken meer over voor de urban warfare tactieken van de Palestijnen.quote:Op donderdag 19 december 2024 09:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat je suggereert dat Isral de radicalisatie van Palestijnen zelf heeft veroorzaakt met deze bombardementen.quote:Op donderdag 19 december 2024 09:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee hoor dat probeer ik niet te suggeren, absoluut niet. Ik begrijp dat je het vraagt of denkt. Veel Palestijnen zijn/waren ver voor deze bombardementen al geradicaliseerd, ook ver voor 7 oktober.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je suggereert dat Isral de radicalisatie van Palestijnen zelf heeft veroorzaakt met deze bombardementen.
In dat geval wil ik je erop wijzen dat 7 oktober 2023 is gebeurd zonder "provocatie" van Isral. De haat die tot die extreme geweldsexplosie heeft geleid, met blije Palestijnen die hun moeder belden om te vertellen dat ze een jood hadden gedood, werd niet door Isral, maar door de Palestijnen zelf tot een hoogtepunt gebracht.
En dan is dit inderdaad n van de eerste lessen voor degenen die die haat hebben. DIT is het gevolg, en het enige gevolg, van die haat. Alles is vernietigd. Ga door met haten en zie alles en iedereen om je heen vernietigd worden. De Duitsers en Japanners hebben die les ook moeten leren. De Palestijnen dus ook.
Misschien moet je je eens afvragen hoe dat komt? Als je je realiseert dat we met mensen te maken binnen wiens samenleving men al ongeveer 150 jaar bezig is met bruut geweld en terrorisme tegen Joden. Eerst waren dit Joodse gemeenschappen op individueel niveau. En later werd het de staat Isral.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee hoor dat probeer ik niet te suggeren, absoluut niet. Ik begrijp dat je het vraagt of denkt. Veel Palestijnen zijn/waren ver voor deze bombardementen al geradicaliseerd, ook ver voor 7 oktober.
Ik postte het precies om de reactie van HR. Alleen bij het zien van zulke verwoesting wekt het bij mij net een andere emotie op. De verwoesting is enorm en toch is die niet nieuw of verrassend. Het wordt wel weer goedgepraat met 'zelfverdediging' en 'de burgers zijn het doelwit niet'. Laten we elkaar niet voor de gek houden, veel mensen vinden het prachtig en terecht dat het gebied met huizen en al onbewoonbaar wordt gemaakt. Ik heb begrip voor dat standpunt bij mensen die direct betrokken zijn zoals HR. Alleen laten we elkaar niet voor de gek houden en gewoon erkennen dat dit b (waarschijnlijk) bewust gebeurt.
En misschien komt het eindelijk een keer goed. Dat als je maar vaak genoeg heel hard slaat de ander eindelijk van je gaat houden. Is er toch iets bereikt
Jouw projecties zijn zo hilarisch. Jij hebt jarenlang iedereen voor Turkenhater uitgemaakt die jouw grote leider Erdogan bekritiseerde.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:37 schreef egayalS het volgende:
Arme "people of light". De hele wereld is aNtiSEmiTisCH
Uit vrees voor vervolging haalt Isral zijn militairen uit Nederland, Cyprus en Sloveni
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-slovenie-a4877121
Het Isralische leger treft voor het eerst duidelijke maatregelen om te voorkomen dat hun militairen in het buitenland worden vervolgd voor oorlogsmisdaden. De plotselinge vrees is niet los te zien van de zaak bij het Internationaal Strafhof.
Veel Duitsers waren nazi. Maar dat was nooit meer dan 50%.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee hoor dat probeer ik niet te suggeren, absoluut niet. Ik begrijp dat je het vraagt of denkt. Veel Palestijnen zijn/waren ver voor deze bombardementen al geradicaliseerd, ook ver voor 7 oktober.
Alleen Isral en de Palestijnen snappen wat daar gebeurt. Wij moeten ernaar raden en ons bedienen van argumenten uit de tweede hand, en over een situatie waar wij ons geen voorstelling van kunnen maken.quote:Ik postte het precies om de reactie van HR. Alleen bij het zien van zulke verwoesting wekt het bij mij net een andere emotie op. De verwoesting is enorm en toch is die niet nieuw of verrassend. Het wordt wel weer goedgepraat met 'zelfverdediging' en 'de burgers zijn het doelwit niet'. Laten we elkaar niet voor de gek houden, veel mensen vinden het prachtig en terecht dat het gebied met huizen en al onbewoonbaar wordt gemaakt. Ik heb begrip voor dat standpunt bij mensen die direct betrokken zijn zoals HR. Alleen laten we elkaar niet voor de gek houden en gewoon erkennen dat dit b (waarschijnlijk) bewust gebeurt.
Je bent sarcastisch maar je zit niet ver van de realiteit af.quote:En misschien komt het eindelijk een keer goed. Dat als je maar vaak genoeg heel hard slaat de ander eindelijk van je gaat houden. Is er toch iets bereikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |