abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215816753
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nou, open en vrije verkiezingen zijn altijd goed denk ik. Waar ze ook plaatsvinden. Dat 'wij' dat ook proberen maakt het niet beter.
Verder denk ik dat het veel moeiljker is om verkiezingen te beinvloeden heimelijk vanuit het buitenland als wel eens gedacht wordt. Het is al moelijk genoeg vanuit het land zelf door politici en media. Laat staan vanuit het buitenland, stiekem, door onbekende bots.
Als een samenleving, met alle toeters en bellen eraan, in zijn geheel faalt, dan is in het privé van het stemhokje het wel heel verleidelijk om te denken: "OK. Ik rook voor deze ene keer een sigaret. Ik stem op de meest verachtelijke keuze die ik op het stembiljet zie." Moet bekennen dat ook wel eens te hebben gedaan.
In Roemenië was er ook een lockdown. Zo kort geleden, en nu al niet meer als argument in discussies terug te vinden. Wonderbaarlijk is dat toch.
pi_215816786
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:56 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Als een samenleving, met alle toeters en bellen eraan, in zijn geheel faalt, dan is in het privé van het stemhokje het wel heel verleidelijk om te denken: "OK. Ik rook voor deze ene keer een sigaret. Ik stem op de meest verachtelijke keuze die ik op het stembiljet zie." Moet bekennen dat ook wel eens te hebben gedaan.
In Roemenië was er ook een lockdown. Zo kort geleden, en nu al niet meer als argument in discussies terug te vinden. Wonderbaarlijk is dat toch.
Discussies over lockdowns tijdens verkiezingen zijn voor rijke mensen in rijke landen.

Net als discussies over abortussen, homohaat en klimaat.

Maar het gemiddelde jaarinkomen daar is (even googlen) eur. 17739 per inwoner per jaar, dus heb je behoefte aan normaal eten op je bord en dat je wat kan meeprofiteren van de EU.

Blijkbaar heeft de EU er niet voor gezorgd dat ze veel rijker werden, dus kiezen mensen een andere koers.
Of kiezen,? Ze baseren hun stem daarop lijkt mij.
Hell To The Liars
  maandag 9 december 2024 @ 14:01:14 #228
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215816791
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit topic gaat over Roemenië.

Overigens is ook in Oekraïne een democratisch gekozen president verdreven na door het Westen opgehitste protesten.
Dit dus.
pi_215816798
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nou, open en vrije verkiezingen zijn altijd goed denk ik. Waar ze ook plaatsvinden. Dat 'wij' dat ook proberen maakt het niet beter.
Verder denk ik dat het veel moeiljker is om verkiezingen te beinvloeden heimelijk vanuit het buitenland als wel eens gedacht wordt. Het is al moelijk genoeg vanuit het land zelf door politici en media. Laat staan vanuit het buitenland, stiekem, door onbekende bots.
Maar valt er in de VS bijvoorbeeld nog echt iets te kiezen? Ik denk van niet.
pi_215816910
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:00 schreef Droopie het volgende:

[..]
Discussies over lockdowns tijdens verkiezingen zijn voor rijke mensen in rijke landen.

Net als discussies over abortussen, homohaat en klimaat.

Maar het gemiddelde jaarinkomen daar is (even googlen) eur. 17739 per inwoner per jaar, dus heb je behoefte aan normaal eten op je bord en dat je wat kan meeprofiteren van de EU.

Blijkbaar heeft de EU er niet voor gezorgd dat ze veel rijker werden, dus kiezen mensen een andere koers.
Of kiezen,? Ze baseren hun stem daarop lijkt mij.
Het is een luxe een mening te ventileren over landen met een andere staatshuishouding dan hier. Maar de lockdown was de extreme uiting van globalisme.

Ik ben er al jaren niet in Roemenië geweest, maar wat ik in dit topic lees, waren veel gewone Roemenen tevreden over de ontwikkelingen van hun land na toetreding EU.

Alleen het bestrijden van het oude, dat wilde niet zo vlotten. De corruptie. Al hadden ze daar een uitstekende OvJ die daar echt werk van maakte, maar die is gecanceld.

Het politieoptreden tijdens vreedzaam protest tegen corruptie was enorm excessief (2017-2019)
pi_215816946
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit topic gaat over Roemenië.

Overigens is ook in Oekraïne een democratisch gekozen president verdreven na door het Westen opgehitste protesten.
Het grenst aan Oekraine, Roemenen zullen de oorlog anders beleven. Bovendien heeft Roemenie een etnische mengelmoes die vergelijkbaar was met het Joegoslavië van voor de burgeroorlog.

Overigens wordt er een Oekrains dialect gesproken in het Noorden van Roemenië, en konden ze met gewone antennes naar Oekrainse televisie kijken en radio luisteren.
  maandag 9 december 2024 @ 14:39:09 #232
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215817098
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2024 14:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Dit dus.
En maar klagen als Poetin zijn zorgen uit.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 9 december 2024 @ 14:40:42 #233
201761 phpmystyle
pi_215817111
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat wij ook echt moeten leren inzien is dat 'de rest van de wereld', dus alle landen die niet bij het Westen horen, helemaal niet zo positief zijn over het Westen en de NAVO. Denk dan aan de Arabische landen, Afrika, India en Zuid-Amerika. Als hier gezegd wordt; "Heel de wereld" (is bijvoorbeeld tegen Rusland), dan is dat feitelijk 'Heel het Westen), dus Noord-Amerika, Europa en Australie/Japan.
Vanwege de militaire en economische dominantie doen ze een beetje met ons mee, maar de bevolking denkt er heel anders over vaak.
Het dominante Westen (maak VS daar nog deel van uit) zijn Nl, FR, DE, Scandinavia, Canada, en dan houdt het wel op.

Zwitserland en Oostenrijk doen ook steeds meer hun eigen koers varen.
pi_215817135
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 13:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met alle bloedige gevolgen van dien. We zouden als NAVO geen centimeter opschuiven, en toch doen we dat. En nu moeten de ua-bevolking daarvoor bloeden.
In een woord verschrikkelijk dit.
Dat fabeltje weer. Dat is nooit beloofd/afgesproken. Waarom zouden soevereine landen niet zelf mogen bepalen of ze bij de NAVO willen horen? Het is de enige garantie die ze hebben om niet door Rusland direct aangevallen te worden wanneer ze iets doen wat dat schijtland niet zint.
pi_215817140
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn kennis van China is op dat punt te beperkt. Maar hoe Russen aankijken tegen het Westen, daar heb ik wel een aardig beeld van en dat is helemaal niet zo negatief, integendeel. Nou ja… was… Want de afgelopen jaren is er natuurlijk wel wat misgegaan.

Maar goed, dit soort zaken kunnen allemaal veranderen. Duitsers hebben heel lang (terecht) een pesthekel gehad aan Frankrijk. En nu zijn ze samen de lakens uit aan het delen in de EU. Vooral omdat ze elkaar nodig hebben.

Ik verwacht niet dat we op zeer korte termijn samen kunnen werken, maar wel dat als we daar echt op inzetten, dat we dan echt beter af zijn. Als bevolking in ieder geval. De machtshebbers… wellicht niet.
Heb je er ooit bij stilgestaan dat het westen juist ook streefde naar een vreedzame relatie met Rusland? Er was zelfs even sprake van dat het land toe zou treden tot de NAVO en de EU. Het was echter Poetin die in de periode 2004-2008 een ommezwaai maakte.

In een speech in 2007 keerde Poetin zich tegen de westerse hegemonie. Het jaar erop viel Rusland Georgië binnen, een paar jaar later werd de Krim geannexeerd. Maar ook na deze gebeurtenissen probeerden westerse leiders - met name Merkel - de lieve vrede te bewaren. Na Georgië ondernam het westen amper actie, pas toen Rusland de Krim inlijfde werden er sancties opgelegd. Maar in zeer beperkte mate, omdat Merkel de Russen vooral niet tegen het hoofd wilde stoten.

Appeasement was jarenlang de dominante strategie. Er werden talloze pogingen ondernomen om Rusland te vriend te houden. Maar daarin was Poetin niet geïnteresseerd, en in 2022 viel hij Oekraïne binnen. Het westen stond erbij en keek ernaar. Pas daarna is definitief afscheid genomen van de naïeve appeasement-koers.

Mijn punt is dat we ons moeten beseffen is dat het huidige Rusland, dat onder leiding staat van Poetin en zijn cronies, helemaal niet geïnteresseerd is in een vreedzame relatie met het westen. Maar veel westerlingen, je ziet ze ook in dit topic, wekken de indruk dat als we Poetin nu toch maar weer tegemoetkomen, hij ons vanzelf in de harten sluit en we vrienden kunnen worden met Rusland. Oke, misschien geen vrienden, maar wel fijne partners.

Stop. Met. Naïef. Zijn
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215817144
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat fabeltje weer. Dat is nooit beloofd/afgesproken. Waarom zouden soevereine landen niet zelf mogen bepalen of ze bij de NAVO willen horen? Het is de enige garantie die ze hebben om niet door Rusland direct aangevallen te worden wanneer ze iets doen wat dat schijtland niet zint.
Dan maar hopen dat "team Trump" doorheeft waar Noord-Korea toe in staat lijkt te zijn.
pi_215817167
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:46 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dan maar hopen dat "team Trump" doorheeft waar Noord-Korea toe in staat lijkt te zijn.
Verklaar je nader.
pi_215817181
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Verklaar je nader.
De LLM hallucineert soms wat.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215817196
quote:

[..]
Geen fabel. Wel toegezegd. Trap toch eens niet in de Westerse propaganda.
pi_215817198
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 12:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Taiwan hoort natuurlijk ook bij China, gewoon een provincie met status aparte. Hebben wij niks van te vinden.

Volgens mij herkent Poetin prima de territoriale grenzen van Belarus, Polen en de Baltische staten. UA is dilemma verhaal, ze hebben het recht om te bestaan. Maar ze hebben niet het recht om zich aan te sluiten binnen een Westerse hegemoniale organisatie. Dat land zou neutraal moeten blijven bij voorkeur. Jij strooit nogal eens met boeken en films hier, heb jij ook gehoord wat de "heartland" theorie inhoudt?

Dat de wereld atm geen kampvuur is beaam ik. Maar ik ga niet mee in het Pan Amerikaanse vijanddenken wat tegenwoordig binnen de liberale elite de kop op steekt. We moeten inzetten op samenwerken en verbinding met die landen, een beetje zoals Zwitersland al 100 jaar opereert.

We gaan toe naar een multipolaire wereldorde, dat vind mr Biden, Paternotte, én Verhofstadt heel vervelen. Maar zo is het nu eenmaal. 90% van de wereldbevolking wil zich niet meer laten knechten door het westen in economisch, cultureel, en religieus opzicht.

We gaan terug naar de klassieke waarden.
Had jij niet ooit een foto van Ronald Raegan als UI? Je was naar eigen zeggen groot fan van John Boehner. Deze Republikeinen behoorde juist tot de grootste voorvechters van Pax Americane en de westerse dominantie op het wereldtoneel.

Maar nu zit je op een lijn met huis-communist Linkse Boomknuffelaar. Het kan verkeren.

We gaan inderdaad naar een multipolaire wereld (ben blij dat je de toespraken van de heer Poetin aandachtig volgt). Dat is onvermijdelijk, gezien de opkomst van economische reuzen in de Global South. Maar als we ons staande willen houden in dat geweld, moeten we niet naïef zijn.

Je geeft aan dat je 'niet meegaat' in het vijanddenken. Dat is een mooi streven, maar zoals ik hierboven ook al probeer uit te leggen, is dat niet alleen aan ons. Onze tegenstanders willen geen vriendjes zijn, en we houden onszelf voor de gek om die kaart te blijven spelen, met alle gevaarlijke gevolgen van dien.
pi_215817203
quote:

[..]
Verklaar je nader.
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De LLM hallucineert soms wat.
Wifi haperde, zie mijn reactie op jullie hieronder

[ Bericht 1% gewijzigd door yessie234 op 09-12-2024 15:06:48 ]
pi_215817234
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Trap jij anders niet in Russische propaganda. Of laat ons een document zien waar zwart op wit staat vastgelegd dat de NAVO niet mochten uitbreiden richting oosten.

‘There was no promise not to enlarge NATO’

En eerder was dat ook geen enkel probleem voor Poetin, die in zijn eerste jaren juist de banden met het westen wilde aanhalen. Pas later, toen Poetin zich tegen het westen begon te keren, haalde hij 'uitbreidingsargument' van stal. Zie ook dit stuk:

quote:
To this day, Putin’s secretive past makes him more mysterious. But what this novice politician told his new acquaintance went far beyond anything Robertson dared to hope for. “He told me, ‘I want to resume relations with NATO. Step by step, but I want to do it,’” Robertson recalled. “He added that ‘some people don’t agree with me, but that’s what I want.’ And he said, ‘I want Russia to be part of Western Europe. It’s our destiny.’ It was a very cordial atmosphere.” Media accounts from that time reflect this optimism. “I think he shared my view that the chilly period should come to an end,” Robertson told journalists immediately after the meeting. “I think we’ve moved from the permafrost onto slightly softer ground.”

When Putin Loved NATO
pi_215817235
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet. Wel een fabel

https://hls.harvard.edu/t(...)not-to-enlarge-nato/

Nota bene bevestigd door Gorbachev zelf

https://www.brookings.edu(...)e-gorbachev-says-no/

Trap toch eens niet in Russische propaganda.
pi_215817260
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Heb je er ooit bij stilgestaan dat het westen juist ook streefde naar een vreedzame relatie met Rusland? Er was zelfs even sprake van dat het land toe zou treden tot de NAVO en de EU. Het was echter Poetin die in de periode 2004-2008 een ommezwaai maakte.

In een speech in 2007 keerde Poetin zich tegen de westerse hegemonie. Het jaar erop viel Rusland Georgië binnen, een paar jaar later werd de Krim geannexeerd. Maar ook na deze gebeurtenissen probeerden westerse leiders - met name Merkel - de lieve vrede te bewaren. Na Georgië ondernam het westen amper actie, pas toen Rusland de Krim inlijfde werden er sancties opgelegd. Maar in zeer beperkte mate, omdat Merkel de Russen vooral niet tegen het hoofd wilde stoten.

Appeasement was jarenlang de dominante strategie. Er werden talloze pogingen ondernomen om Rusland te vriend te houden. Maar daarin was Poetin niet geïnteresseerd, en in 2022 viel hij Oekraïne binnen. Het westen stond erbij en keek ernaar. Pas daarna is definitief afscheid genomen van de naïeve appeasement-koers.

Mijn punt is dat we ons moeten beseffen is dat het huidige Rusland, dat onder leiding staat van Poetin en zijn cronies, helemaal niet geïnteresseerd is in een vreedzame relatie met het westen. Maar veel westerlingen, je ziet ze ook in dit topic, wekken de indruk dat als we Poetin nu toch maar weer tegemoetkomen, hij ons vanzelf in de harten sluit en we vrienden kunnen worden met Rusland. Oke, misschien geen vrienden, maar wel fijne partners.

Stop. Met. Naïef. Zijn
Vreedzaam, maar wel ondergeschikt. En het was Rusland die bij de Navo en de EU wilde. De VS wilde dat absoluut niet.

Wat dat betreft is het vreedzaam als dat je je vrouw verbiedt met haar vriendinnen uit te gaan omdat ze dan mannen tegenkomen en dat je haar dwingt om anaal te worden genomen. Dan moet je ook niet vreemd opkijken als ze helemaal niet meer vreedzaam blijft.

Poetin viel Oekraïne binnen als reactie op een staatsgreep georganiseerd door de Amerikanen nadat de EU al een akkoord had met de zittende president.

En wat te denken van de ontboezeming van Merkel dat de Minsk overeenkomst er slechts was om Oekraïne tijd te geven een goed leger op te bouwen. Klinkt enorm vreedzaam.

Voor de goede orde: geen rechtvaardiging voor de oorlog. Net zoals Lorena Bobbit de pik van haar man er niet af had mogen snijden en weg te mikken.

Maar het kwam niet uit de lucht vallen.
pi_215817262
quote:

[..]
Verklaar je nader.
Militair deskundigen schatten in dat NK (niet te verwaren met Nederlands Kampioenschap PVV-FvD) lange afstandsraketten heeft die de Verenigde Staten kunnen bereiken.

Inzet Noord-Koreaanse troepen in Rusland is gegaan in ruil voor luxe geschenken voor Kim, een panda meen ik, en daar zal Xi hard om gelachen hebben, die Chineze humor kennende.

Rusland zou tevens iets in de sfeer van kennis voor verdere ontwikkelingen van het atoomprogramma aan Noord-Korea geleverd hebben.

Maar de raketten hebben ze volgens de deskundigen op dit gebied al. Die worden van de bodem gevist en goed geanalyseerd.
  maandag 9 december 2024 @ 15:06:26 #246
201761 phpmystyle
pi_215817267
De a
quote:

[..]
De afspraak is dat ze neutraal moeten blijven. En dat Rusland, Frankrijk UK, en VS daar veiligheidsgaranties voor geven.
  maandag 9 december 2024 @ 15:07:37 #247
201761 phpmystyle
pi_215817272
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stop. Met. Naïef. Zijn
Ik vind het een waanzinnige complottheorie dat Rusland heel Europa zou willen inlijven. Waanzin.
pi_215817280
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 15:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind het een waanzinnige complottheorie dat Rusland heel Europa zou willen inlijven. Waanzin.
Gefeliciteerd.

Wat heeft dat met mijn post te maken?
pi_215817283
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2024 15:06 schreef phpmystyle het volgende:
De a
[..]
De afspraak is dat ze neutraal moeten blijven. En dat Rusland, Frankrijk UK, en VS daar veiligheidsgaranties voor geven.
Wat heeft dit te maken met jouw fabeltje dat de NAVO geen centimeter mocht opschuiven?
pi_215817288
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trap jij anders niet in Russische propaganda. Of laat ons een document zien waar zwart op wit staat vastgelegd dat de NAVO niet mochten uitbreiden richting oosten.

‘There was no promise not to enlarge NATO’

En eerder was dat ook geen enkel probleem voor Poetin, die in zijn eerste jaren juist de banden met het westen wilde aanhalen. Pas later, toen Poetin zich tegen het westen begon te keren, haalde hij 'uitbreidingsargument' van stal. Zie ook dit stuk:
[..]

Ten tijde van de hereniging van Duitsland is het toegezegd. Dat zoiets zwart op wit zou moeten staan is natuurlijk onzin. Mijn bronnen hiervoor zijn Westers, dus tot zover dat het Russische propaganda zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')