abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 december 2024 @ 10:11:19 #1
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_215783797
Voor een clubblaadje zoek ik iemand die voor onze eerste kindereditie een strip kan tekenen. Iemand op fok een idee hoe dit aan te pakken of iemand op fok die een strip wil tekenen?

[ Bericht 1% gewijzigd door KapiteinIglo op 07-12-2024 10:29:44 ]
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_215784275
Wat is je budget?
pi_215784409
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:54 schreef Farenji het volgende:
Wat is je budget?
Je naam in het blad. Levert goede publiciteit op :+
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 6 december 2024 @ 16:07:03 #4
450148 KapiteinIglo
pi_215787340
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je naam in het blad. Levert goede publiciteit op :+
quote:
Wat is je budget?
Denk dat het hierop neerkomt.
Ik zoek eigenlijk iemand die dit kosteloos wil doen. Uiteraard met naamsvermelding.
Maar ik heb geen vergoeding.
pi_215788109
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:07 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
[..]
Denk dat het hierop neerkomt.
Ik zoek eigenlijk iemand die dit kosteloos wil doen. Uiteraard met naamsvermelding.
Maar ik heb geen vergoeding.
Ja ik zoek ook nog een winkel waar je de spullen gewoon gratis mag meenemen.
pi_215788905
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 17:23 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja ik zoek ook nog een winkel waar je de spullen gewoon gratis mag meenemen.
Iets belangeloos voor een ander doen staat niet in jouw woordenboek?
Juin uit Eigen Tuin!
pi_215788987
ik kan sowieso niet tekenen. Dus bij mij moet je niet zijn. Maar probleem met dit soort dingen is dat je als freelancer nogal vaak dit soort verzoeken krijgt. En allemaal met het zelfde komen van: Is goed voor je portfolio! Denk dat elke zzper die iets creatiefs doet dit wel kent :D Vandaar mijn reactie

Anyway. Ik zou wel iets meer informatie geven als je iemand zoekt. Wat voor strip? Hoe groot? Voor wanneer? Welk onderwerp? Dat soort dingen.

Dan is het wat makkelijker inschatten hoeveel tijd het kost en of iemand dat gratis wilt doen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215791263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 18:52 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Iets belangeloos voor een ander doen staat niet in jouw woordenboek?
Jij werkt gratis en hoeft geen salaris?
  One tough cookie vrijdag 6 december 2024 @ 22:13:00 #9
169210 liesje1979
pi_215791289
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:10 schreef Farenji het volgende:

[..]
Jij werkt gratis en hoeft geen salaris?
Dit topic staat in Fokkers helpen fokkers.
pi_215791526
Als het een Clubblad is, zal er sowieso een netwerk van leden bestaan, die een motivatie misschien hebben om een stripje voor hun vereniging te tekenen...

Als je werkelijk iemand gaat vragen die geen verdere band met die vereniging heeft, dan is er ook weinig grond te verwachten dat ze het geheel voor niets doen ... in dat geval, bied gewoon iets kleins aan, een 15-euro kadobon oid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 23:24:16 #11
236264 crew  capricia
pi_215791823
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:11 schreef KapiteinIglo het volgende:
Voor een clubblaadje zoek ik iemand die voor onze eerste kindereditie een strip kan tekenen. Iemand op fok een idee hoe dit aan de pakken of iemand op fok die een strip wil tekenen?
Ik vind het heel lullig om te zeggen en ik hoop dat jullie clubblaadje okay gaat, maar ik zou mijn dochter van 12 nog niet eens gratis laten werken voor dit soort verzoekjes.

Voel je dit niet aan?
Zou je zelf zin hebben om 2 tot 4 uur in de week gratis mijn huis schoon te maken voor een vermelding op Instagram?

Het feit dat je niet eens in je OP schrijft dat het helemaal gratis moet zijn, spreekt al boekdelen. Je ging er al vanuit.

Dit is niet okay. Denk daar eens over. Aub.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 23:26:14 #12
236264 crew  capricia
pi_215791843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:40 schreef RM-rf het volgende:
Als het een Clubblad is, zal er sowieso een netwerk van leden bestaan, die een motivatie misschien hebben om een stripje voor hun vereniging te tekenen...

Als je werkelijk iemand gaat vragen die geen verdere band met die vereniging heeft, dan is er ook weinig grond te verwachten dat ze het geheel voor niets doen ... in dat geval, bied gewoon iets kleins aan, een 15-euro kadobon oid.
Er wordt niets aangeboden. Niet eens een cadeaubon of zo. Je moet verderop in het topic maar lezen dat er geen enkel budget is.

Nou, dan stopt het snel. Onbeschoft gewoon.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215792271
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het heel lullig om te zeggen en ik hoop dat jullie clubblaadje okay gaat, maar ik zou mijn dochter van 12 nog niet eens gratis laten werken voor dit soort verzoekjes.

Voel je dit niet aan?
Zou je zelf zin hebben om 2 tot 4 uur in de week gratis mijn huis schoon te maken voor een vermelding op Instagram?

Het feit dat je niet eens in je OP schrijft dat het helemaal gratis moet zijn, spreekt al boekdelen. Je ging er al vanuit.

Ik vind dit geen gepaste kritiek. Het verzoek staat in FHF en bovendien heb je het over iemand die zelf jarenlang heel veel tijd gestoken heeft in de kerstpakketten actie. Dat is ook allemaal op vrijwillige basis gegaan. Om dan nu een vraag als deze zo te kwalificeren vind ik dan niet ok :N
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:35:53 #14
450148 KapiteinIglo
pi_215794199
Ik wilde gewoon peilen of er iemand op Fok! was die eventueel wilde helpen.
Overduidelijk snap ik zelf ook wel dat mensen die iets kunnen, vaak gevraagd worden om een gunst. Maar om me dan gelijk af te schilderen zoals nu gebeurd.

En daarnaast vroeg ik ook of er mensen waren die een goed idee hadden hoe dit aan te pakken maar de Fok! Maffia zag zijn kans weer schoon om iemand helemaal af te fakkelen.
Sjongejonge.

@Viv wil je het topic sluiten.
Ik weet genoeg.
pi_215794217
quote:
Anyway. Ik zou wel iets meer informatie geven als je iemand zoekt. Wat voor strip? Hoe groot? Voor wanneer? Welk onderwerp? Dat soort dingen.

Dan is het wat makkelijker inschatten hoeveel tijd het kost en of iemand dat gratis wilt doen.
Van de rest zou je nog met AI wat kunnen maken
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:39:53 #16
450148 KapiteinIglo
pi_215794242
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Van de rest zou je nog met AI wat kunnen maken
Dit is wel een goede tip!

Het zou om maximaal 1 a4tje moeten gaan
Onderwerp: natuur.
Redelijk breed dus.
Voor maart 2025 ongeveer
Het is een natuurwerkgroep waar ik voor bezig ben.
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:45:43 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215794295
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Er wordt niets aangeboden. Niet eens een cadeaubon of zo. Je moet verderop in het topic maar lezen dat er geen enkel budget is.

Nou, dan stopt het snel. Onbeschoft gewoon.
Weer typisch kansloze ziedende capricia reactie.

Laten we snel maar al het vrijwilligerswerk afschaffen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:48:21 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215794328
Vraag me af wat capricia krijgt van Danny voor het "werk" als mod. Iets belangeloos doen kan namelijk niet.
@Danny reactie gaarne, want als ik had geweten dat er een beloning aan hangt, had ik al lang geleden gesolliciteerd!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_215794853
Ik vind het wel een normale vraag van TS.

Hij is een vaste bezoeker van Fok!, staat in het juiste forum en hij vraagt niet of ie een keuken gratis wilt laten installeren.

Misschien zijn er mensen deze herfstmaanden die s'avonds een beetje hobbymatig zitten te kleuren/ tekenen en denken waarom niet, anders gaat mijn tekening de schoenendoos in en niemand ziet het

Dan valt het prima in de categorie Fokkers helpen Fokkers, toch?
Hell To The Liars
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 11:40:19 #20
269689 crew  Viv
pi_215794966
quote:
Wat is je budget?
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:13 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Dit topic staat in Fokkers helpen fokkers.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:24 schreef capricia het volgende:

[..]

TS hoefde niet aan te geven dat het gratis moet zijn, want het topic staat inderdaad in FHF. Zie de FAQ:

quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2010 18:21 schreef BrandX het volgende:
Welkom in FHF. Een forum waar users elkaar kunnen helpen.

[..]

Wat zijn de regels van FOK!kers Helpen FOK!kers?
Zoals gezegd kunnen FOK!kers hier hulp vragen en aanbieden. Producten, diensten, talenten, alles is welkom! Kijk maar eens rond voor ideeën.

[..]

En, algemene noot: het is niet toegestaan om een financiële vergoeding te vragen voor zaken die je aanbiedt.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 11:50:15 #21
269689 crew  Viv
pi_215795120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:32 schreef Droopie het volgende:

Hij is een vaste bezoeker van Fok!, staat in het juiste forum en hij vraagt niet of ie een keuken gratis wilt laten installeren.

Misschien zijn er mensen deze herfstmaanden die s'avonds een beetje hobbymatig zitten te kleuren/ tekenen en denken waarom niet, anders gaat mijn tekening de schoenendoos in en niemand ziet het

TS gebruikt dit subforum inderdaad precies waarvoor het bedoeld is.

Daar is helemaal niets onbeschofts aan. Haar daarop aanvallen is dat wél. :X

Ik begrijp heel goed dat ZZP'ers om de haverklap worden gevraagd om gratis te werken en dat dit irritatie opwekt. Maar FHF is bij uitstek níet het juiste subforum om die discussie te voeren. :)

@KapiteinIglo laat maar weten als je het toch nog een kans wil geven, of definitief wil sluiten.
pi_215795366
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:40 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
[..]
TS hoefde niet aan te geven dat het gratis moet zijn, want het topic staat inderdaad in FHF. Zie de FAQ:
[..]

Okay. Duidelijk. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215795379
Succes @KapiteinIglo
^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:19:30 #24
450148 KapiteinIglo
pi_215795588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:32 schreef Droopie het volgende:

Dit was inderdaad precies de achtergrond. Ik zoek geen professionele striptekenaar. Maar wellicht had ik duidelijker moeten zijn.
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 15:41:16 #25
269689 crew  Viv
pi_215797806
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:19 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Dit was inderdaad precies de achtergrond. Ik zoek geen professionele striptekenaar. Maar wellicht had ik duidelijker moeten zijn.
Als het ook met AI mag, wil ik best proberen of ik iets uit ChatGPT of Microsoft Copilot krijg. :Y)
  zaterdag 7 december 2024 @ 16:40:48 #26
450148 KapiteinIglo
pi_215798635
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:41 schreef Viv het volgende:

[..]
Als het ook met AI mag, wil ik best proberen of ik iets uit ChatGPT of Microsoft Copilot krijg. :Y)
Van mij mag het! Ik zou niet weten waarom niet.
Zolang het geen kopie is van een al bestaande strip, dan heb je echt copyright gedoetjes
Zal ik je een dm sturen?
pi_215884541
Als je online zoekt naar: online ai comic maker
Vind je best veel, ik doe zelf ook wel veel van dit soort zaken, een strip is wel iets lastiger omdat je de karakters enigszins consistent moet houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215884555
Ik ben wel geïnteresseerd en teken veel alleen nooit een hele comic gedaan. Het onderwerp is ook best wel breed kan je dat niet wat meer verdiepen?
  Manager PR/Moderator maandag 16 december 2024 @ 11:37:43 #29
269689 crew  Viv
pi_215885235
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:19 schreef raptorix het volgende:
Als je online zoekt naar: online ai comic maker
Vind je best veel, ik doe zelf ook wel veel van dit soort zaken, een strip is wel iets lastiger omdat je de karakters enigszins consistent moet houden.
Ja klopt. Naar aanleiding van dit topic probeerde ik wat met ChatGPT, en de hoofdpersoon had steeds verschillende kleding aan en haar haren waren ook ineens korter in het volgende plaatje. :')
pi_215885273
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:37 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja klopt. Naar aanleiding van dit topic probeerde ik wat met ChatGPT, en de hoofdpersoon had steeds verschillende kleding aan en haar haren waren ook ineens korter in het volgende plaatje. :')
Wat je zou kunnen doen, is extreem specificeren hoe het getekend is, en hoe de persoontjes er uit zien.
Ik werk zelf met StableDiffusion/Flux daar kun je een zogenoemde character lora maken, waarbij je dit probleem opheft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 22 december 2024 @ 14:25:06 #31
450148 KapiteinIglo
pi_215956303
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 10:22 schreef Document1 het volgende:
Ik ben wel geïnteresseerd en teken veel alleen nooit een hele comic gedaan. Het onderwerp is ook best wel breed kan je dat niet wat meer verdiepen?
Ja tuurlijk! Ik zal je DM’en!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')