Iemand die zelf inkoopt is een koper en geen slager. Een slager slacht zelf. Echte slagers heb je in Nederland vrijwel niet meer. Allemaal weggeïndustrialiseerd.quote:Op woensdag 11 december 2024 21:40 schreef sigme het volgende:
Voor de grap even wat van die aflevering bekeken. Wat een bagger is dat programma geworden.
Vragen of de keurslager een keurmeester is..
Of dat de keurslager een keurmerk is..
Da's gewoon flauwe kul. Beeldvulling.
Of 'bij mijn weten zijn kippen helemaal geen vleeseters' Hallelujah dan weet je niet eens wat een kip is![]()
![]()
Maar goed, als er 1 ding wel heel duidelijk uit dat filmpje blijkt - dan is het dat die keurslagers dus ZELF hun vlees inkopen. Dus niet bijvoorbeeld allemaal bij 1 grote slachterij, zoals bijvoorbeeld.. de supermarktketens.
En flauwe conceptuele gein over 'vleesconcept'. Tsja.
De hele teneur is ' vertrouwen suckt, CONTROLE moet er zijn'. Nou, dan is het simpel. Ga naar de VION en haal je vlees met biologisch keurmerk bij de Groene Weg.
Ik ben opgehouden vlees te kopen bij slagers en supermarkt, het is bijna allemaal bagger, voor het varkensvlees. Ook hier in de D Regio waar ik woon. Koop je een stel karbonades, kom je thuis zit er een half kopje lekvocht in het zakje.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Iemand die zelf inkoopt is een koper en geen slager. Een slager slacht zelf. Echte slagers heb je in Nederland vrijwel niet meer. Allemaal weggeïndustrialiseerd.
Daarom ben ik zeker geen klant van de lokale keurslager hier op het dorp. Ze hebben soweiso al nauwelijks een assortiment. Ik vroeg naar ossewit, ze wist amper wat het was. Ze zei ja we hebben toevallig nog wel wat rundervet over maar dan moet je het zelf smelten. Tsja kan ook maar ik verwacht toch wel op zijn minst ossewit bij een slager. Runderpens? Hebben ze niet, kan allemaal niet. Ja wat is dan nog de meerwaarde ervan.
En bij welke horecaslager koop jij dan vlees, en bezorgen die ook? En slacht die dan nog zelf?quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ervan.
Ik ben opgehouden vlees te kopen bij slagers en supermarkt, het is bijna allemaal bagger, voor het varkensvlees. Ook hier in de D Regio waar ik woon. Koop je een stel karbonades, kom je thuis zit er een half kopje lekvocht in het zakje.
Graatmager
Rundvlees? Niet goed gerijpt, mager, slecht uitgesneden.
Nee, bezorgen niet en leveren niet aan particulieren normaal gesproken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En bij welke horecaslager koop jij dan vlees, en bezorgen die ook? En slacht die dan nog zelf?
Ook niet als ik voor 200 euro bestel?quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, bezorgen niet en leveren niet aan particulieren normaal gesproken.
Nee, dat klopt niet. Uitbenen & uitsnijden (dus niet zelf slachten) heet ook altijd al een slager, en er zijn ook altijd slagers geweest die karkassen inkopen en daarna zelf verwerken, maar dus niet zelf slachten.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Iemand die zelf inkoopt is een koper en geen slager. Een slager slacht zelf. Echte slagers heb je in Nederland vrijwel niet meer. Allemaal weggeïndustrialiseerd.
Ok maar als ik naar de keurslager hier op het dorp ga, zie ik alleen maar een vitrine met magere stukjes ossenhaas voor een bizar hoge prijs, en ik zie de slager nooit zelf een halve koe uitbenen en alles eruit snijden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Uitbenen & uitsnijden (dus niet zelf slachten) heet ook altijd al een slager, en er zijn ook altijd slagers geweest die karkassen inkopen en daarna zelf verwerken, maar dus niet zelf slachten.
Zelfslachtende slagers zijn er nog wel, maar het is moeilijk om die informatie te vinden omdat ook de zelfslachtende slagers dat niet aan de grote klok hangen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar er zijn ook slagers. Er zijn zelfs zelfslachtende slagers.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
andaar dus mijn opmerking dat je in Nederland veel vleeskopers hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |