abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215841651
Voor de grap even wat van die aflevering bekeken. Wat een bagger is dat programma geworden.
Vragen of de keurslager een keurmeester is..
Of dat de keurslager een keurmerk is..
Da's gewoon flauwe kul. Beeldvulling.
Of 'bij mijn weten zijn kippen helemaal geen vleeseters' Hallelujah dan weet je niet eens wat een kip is _O- :W

Maar goed, als er 1 ding wel heel duidelijk uit dat filmpje blijkt - dan is het dat die keurslagers dus ZELF hun vlees inkopen. Dus niet bijvoorbeeld allemaal bij 1 grote slachterij, zoals bijvoorbeeld.. de supermarktketens.

En flauwe conceptuele gein over 'vleesconcept'. Tsja.
De hele teneur is ' vertrouwen suckt, CONTROLE moet er zijn'. Nou, dan is het simpel. Ga naar de VION en haal je vlees met biologisch keurmerk bij de Groene Weg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215866642
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2024 21:40 schreef sigme het volgende:
Voor de grap even wat van die aflevering bekeken. Wat een bagger is dat programma geworden.
Vragen of de keurslager een keurmeester is..
Of dat de keurslager een keurmerk is..
Da's gewoon flauwe kul. Beeldvulling.
Of 'bij mijn weten zijn kippen helemaal geen vleeseters' Hallelujah dan weet je niet eens wat een kip is _O- :W

Maar goed, als er 1 ding wel heel duidelijk uit dat filmpje blijkt - dan is het dat die keurslagers dus ZELF hun vlees inkopen. Dus niet bijvoorbeeld allemaal bij 1 grote slachterij, zoals bijvoorbeeld.. de supermarktketens.

En flauwe conceptuele gein over 'vleesconcept'. Tsja.
De hele teneur is ' vertrouwen suckt, CONTROLE moet er zijn'. Nou, dan is het simpel. Ga naar de VION en haal je vlees met biologisch keurmerk bij de Groene Weg.
Iemand die zelf inkoopt is een koper en geen slager. Een slager slacht zelf. Echte slagers heb je in Nederland vrijwel niet meer. Allemaal weggeïndustrialiseerd.

Daarom ben ik zeker geen klant van de lokale keurslager hier op het dorp. Ze hebben soweiso al nauwelijks een assortiment. Ik vroeg naar ossewit, ze wist amper wat het was. Ze zei ja we hebben toevallig nog wel wat rundervet over maar dan moet je het zelf smelten. Tsja kan ook maar ik verwacht toch wel op zijn minst ossewit bij een slager. Runderpens? Hebben ze niet, kan allemaal niet. Ja wat is dan nog de meerwaarde ervan.
  zaterdag 14 december 2024 @ 16:14:44 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215866946
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Iemand die zelf inkoopt is een koper en geen slager. Een slager slacht zelf. Echte slagers heb je in Nederland vrijwel niet meer. Allemaal weggeïndustrialiseerd.

Daarom ben ik zeker geen klant van de lokale keurslager hier op het dorp. Ze hebben soweiso al nauwelijks een assortiment. Ik vroeg naar ossewit, ze wist amper wat het was. Ze zei ja we hebben toevallig nog wel wat rundervet over maar dan moet je het zelf smelten. Tsja kan ook maar ik verwacht toch wel op zijn minst ossewit bij een slager. Runderpens? Hebben ze niet, kan allemaal niet. Ja wat is dan nog de meerwaarde ervan.
Ik ben opgehouden vlees te kopen bij slagers en supermarkt, het is bijna allemaal bagger, voor het varkensvlees. Ook hier in de D Regio waar ik woon. Koop je een stel karbonades, kom je thuis zit er een half kopje lekvocht in het zakje.
Graatmager
Rundvlees? Niet goed gerijpt, mager, slecht uitgesneden.
Ik ben blij dat ik bij horecaslagers kan kopen.
pi_215867271
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ervan.
Ik ben opgehouden vlees te kopen bij slagers en supermarkt, het is bijna allemaal bagger, voor het varkensvlees. Ook hier in de D Regio waar ik woon. Koop je een stel karbonades, kom je thuis zit er een half kopje lekvocht in het zakje.
Graatmager
Rundvlees? Niet goed gerijpt, mager, slecht uitgesneden.
En bij welke horecaslager koop jij dan vlees, en bezorgen die ook? En slacht die dan nog zelf?
  zaterdag 14 december 2024 @ 17:07:11 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215867319
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
En bij welke horecaslager koop jij dan vlees, en bezorgen die ook? En slacht die dan nog zelf?
Nee, bezorgen niet en leveren niet aan particulieren normaal gesproken.
pi_215867404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, bezorgen niet en leveren niet aan particulieren normaal gesproken.
Ook niet als ik voor 200 euro bestel?

Bezorgen allee dan kan dit pas zodra ik het rijbewijs heb behaald, nog even geduld dus.

Maar wat is hun minimum ordergrootte dan?

En slachten ze dan nog echt zelf?
pi_215867492
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nee, dat klopt niet. Uitbenen & uitsnijden (dus niet zelf slachten) heet ook altijd al een slager, en er zijn ook altijd slagers geweest die karkassen inkopen en daarna zelf verwerken, maar dus niet zelf slachten.
Zelfslachtende slagers zijn er nog wel, maar het is moeilijk om die informatie te vinden omdat ook de zelfslachtende slagers dat niet aan de grote klok hangen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215867564
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, dat klopt niet. Uitbenen & uitsnijden (dus niet zelf slachten) heet ook altijd al een slager, en er zijn ook altijd slagers geweest die karkassen inkopen en daarna zelf verwerken, maar dus niet zelf slachten.
Zelfslachtende slagers zijn er nog wel, maar het is moeilijk om die informatie te vinden omdat ook de zelfslachtende slagers dat niet aan de grote klok hangen.
Ok maar als ik naar de keurslager hier op het dorp ga, zie ik alleen maar een vitrine met magere stukjes ossenhaas voor een bizar hoge prijs, en ik zie de slager nooit zelf een halve koe uitbenen en alles eruit snijden.

Dat je de koeien niet een kogel door de kop jaagt voor de vitrine begrijp ik nog wel, maar als ik alleen maar de kant en klare stukjes ossenhaas in de vitrine zie liggen betwijfel ik dus ten zeerste of de slager hier überhaupt zelf halve koeien staat uit te benen eigenlijk.

En als je zelf de koeien uitbeent hoezo kan je dan voor mij niet aan rundermaag (pens) komen dan? Dat je het niet ala minute hebt liggen OK, ik snap dat het niet gangbaar is in de Nederlandse keuken, maar dan zeg je toch 'dat kunt u bestellen meneer'...? Dat soort diensten verwacht ik tenmisnte van een slager.

Vandaar dus mijn opmerking dat je in Nederland veel vleeskopers hebt. Maar slagers....?
  Moderator zaterdag 14 december 2024 @ 17:56:47 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215867790
Zelf slachten gaat ook gepaard met een hele hoop bureaucratisch gezeik. We zijn hier in het dorp gezegend met 2 zelf slachtende slagers. Rund, varken, schaap en paard kunnen ze slachten. Dorp verderop eentje die varken en paard zelf slacht, rund zijn ze mee gestopt om zelf te slachten, stieren willen nog wel es wild worden. Paar keer is het net goed gegaan.

Een van de slagers slacht ook voor andere slagers, maar als je boven een bepaalde GVE komt, komt er nog meer rompslomp en kosten bij kijken
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215868106
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
andaar dus mijn opmerking dat je in Nederland veel vleeskopers hebt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar er zijn ook slagers. Er zijn zelfs zelfslachtende slagers.
Maar van slagers krijg je weinig hoogte qua ambachtelijkheid op basis van etalage/prijzen/websites. Je moet echt naar binnen en gerichte vragen stellen als je wil weten wat voor vlees je in de kuip hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')