abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215794567
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk eerder de studenten die niet demonstreren dat die de dupe zijn. Die demonstranten kijken niet op een maandje meer of minder vertraging.
Daar zou ik niet te makkelijk van uitgaan Studievertraging is voor veel studenten uiterst vervelend. Voor docenten is het trouwens ook vervelend, want die zijn meer tijd kwijt aan hertentamens. Hun verdiende loon.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215794654
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
<Knip> met je gefantaseer.
Dat is geen complottheorie. Universiteiten houden actief de migratieachtergrond van studenten en medewerkers bij (in samenwerking met het CBS, bron) en streven naar diversiteit. En dan gaat het om een heel specifieke vorm van diversiteit. Ik kan me de invoering ervan herinneren - ik heb indertijd geweigerd mijn gegevens vrij te geven.

De UU is in ieder geval lekker bezig:

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 08-12-2024 18:42:40 ]
  zaterdag 7 december 2024 @ 11:15:25 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215794686
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is geen complottheorie. Universiteiten houden actief de migratieachtergrond van studenten en medewerkers bij (in samenwerking met het CBS, bron) en streven naar diversiteit. En dan gaat het om een heel specifieke vorm van diversiteit. Ik kan me de invoering ervan herinneren - ik heb indertijd geweigerd mijn gegevens vrij te geven.

[ afbeelding ]
Dat is iets anders dan hij zegt over het per definitie zielig vinden van moslims als doel op zichzelf en het pro-actief willen werven daarvan als doel op zichzelf.
pi_215794747
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is iets anders dan hij zegt over het per definitie zielig vinden van moslims als doel op zichzelf en het pro-actief willen werven daarvan als doel op zichzelf.
Deze gegevens worden verzameld ten behoeve van het diversiteitsbeleid: meer studenten met een migratieachtergrond aantrekken. En dan gaat het niet om rooms-katholieke Kaapverdianen, want daar hoor je nooit iemand over.
pi_215794800
Ik heb wel eens aan mijn collega's gevraagd of we ook streven naar een betere vertegenwoordiging van rechtse studenten, aangezien de universiteit wat politieke kleur betreft niet bepaald divers is. Zouden we daar onze werving niet op aan moeten passen?

Dank voor je inbreng, Claudia, volgend agendapunt.
pi_215795089
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is een begin. Ik ben benieuwd welke consequenties hieruit gaan voortvloeien: wat gebeurt er met mensen die staken terwijl de UvA dat onrechtmatig vindt?
[..]
Ik volg het met interesse.
Demonstratierecht zal niet prefereren boven erfvredebreuk, lijkt me, en als de rechter vindt van wel dan dient de politiek in actie te komen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215796036
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is een begin. Ik ben benieuwd welke consequenties hieruit gaan voortvloeien: wat gebeurt er met mensen die staken terwijl de UvA dat onrechtmatig vindt?
[..]
Ik volg het met interesse.
Mensen worden wel eens opgefokt in hun verhaal waar ze ooit succes mee hadden en een schare fans mee kregen op zo'n manier dat ze over het randje geduwd kunnen worden.

Ik volg dit ook met interesse, want er lijkt iets irrationeels gaande, maar dat kan een doel hebben. Mensen op de achtergrond die je niet in de pers hoort of ziet, maar wel sturend zijn.
pi_215797065
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:16 schreef Paul het volgende:
dit wordt een spannende poll :o
Nou zeg dat....het ligt dicht bij elkaar zeg!
pi_215797168
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb wel eens aan mijn collega's gevraagd of we ook streven naar een betere vertegenwoordiging van rechtse studenten, aangezien de universiteit wat politieke kleur betreft niet bepaald divers is. Zouden we daar onze werving niet op aan moeten passen?

Meest verstandige wat ik je ooit heb horen zeggen. :o
Vakman pur sang
pi_215797174
Ik zou uni’s willen aanraden om juist een maximale migratie verhouding te hanteren van 5%.
Vakman pur sang
pi_215797397
quote:

Daar had de UvA in 2019 nog niet zo'n moeite mee, als ik Propria Cures toen las.
pi_215807223
quote:

Defacto is het ook gewoon discriminatie van mensen op basis van politieke overtuiging, als je dan links gedachtegoed hebt (kun je overigens niet objectief meten, lijkt me, anyhow) zou je niet mogen studeren (als het lot uitwijst dat jij niet mag vanwege teveel linkse mensen), tjah, gaat niet.

Ze hebben het bij de TU Delft wel geprobeerd door een vacature open te stellen voor alleen een vrouw,

https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/

https://www.nu.nl/economi(...)-voorrang-geven.html

https://dub.uu.nl/nl/nieu(...)vrouwen-te-veel-voor

https://nos.nl/artikel/23(...)r-met-vacaturebeleid

https://www.volkskrant.nl(...)-eindhoven~bd725377/

https://www.tudelft.nl/20(...)de-bacheloropleiding

https://www.ad.nl/wetensc(...)nen-bij-tu~af2dfb63/

https://oordelen.mensenrechten.nl/oordeel/2012-195

Blijkbaar is het 50/50 tussen de technische universiteiten, eindhoven kan er ook wat van.

Overigens is bovenstaande met zo een uitslag van een Europese rechtsprekende instantie ook defacto boven onze politieke wensen uitgerezen, zelfs als zou de politiek andere wensen hebben zal dat juridisch niet door de beugel kunnen, het zou dan in strijd zijn met een Europees verdrag.

*O*
"Het progressieve moraal" wordt eigenlijk juridisch in beton gegoten, via dit soort verdragen en juridische uitspraken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215807362
Dit scheelt weer lijsten van extreemlinks gewelddadig tuig opstellen. Stuk voor stuk op straat zetten, dit soort ongewenste elementen moet je hardhandig uit ons academisch centrum snijden.
pi_215807380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit type sociale experimenten in vivo lijken me ook niet onvoorstelbaar bij andere universiteiten.

-edit-

[ Bericht 2% gewijzigd door yessie234 op 08-12-2024 14:36:03 ]
pi_215807384
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:53 schreef Scorpie het volgende:
Dit scheelt weer lijsten van extreemlinks gewelddadig tuig opstellen. Stuk voor stuk op straat zetten, dit soort ongewenste elementen moet je hardhandig uit ons academisch centrum snijden.
Deze lui willen het westen/kapitalisme slopen en zijn ook verantwoordelijk voor al die woke-gekte.
pi_215807385
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 10:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
BNW is een deurtje verderop met je gefantaseer.
Gerapporeerd vanwege directe persoonlijke aanvallen. Of je doet je best met bronnen onderbouwing te komen of je tyft gewoon op uit dit topic, toxisch figuur dat je er bent.
pi_215807522
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gerapporeerd vanwege directe persoonlijke aanvallen. Of je doet je best met bronnen onderbouwing te komen of je tyft gewoon op uit dit topic, toxisch figuur dat je er bent.
Kop in het zand / gekleurde ideologische bril ziet geen kut als dat niet in het gewenste plaatje valt.

Anyhow, dat dit plek krijgt in de media is óók weer lijntjes tussen journalisten met dezelfde bril.
Je voelt aan alles dat gemiddeld persoon toch heel anders denkt over dit type zaken dan wat we vooral lezen.
pi_215807611
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 13:55 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dit type sociale experimenten in vivo is idd typisch iets van de hoofdstad
Je beseft dat je reageert op een posting waarin ik de Universiteit Utrecht als voorbeeld geef?
pi_215808037
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 14:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je beseft dat je reageert op een posting waarin ik de Universiteit Utrecht als voorbeeld geef?
Deed ik niet
Excuus.
Ik zal de zin nog even ombouwen en het bericht wijzigen.
pi_215808440
quote:
Dit was inderdaad een fantastische zet. En ook niet meer dan begrijpelijk, waarom zouden universiteiten buigen omdat een deel van hun personeelsbestand uit radicale activisten bestaat, die een obsessieve haat hebben jegens het enige Joodse land ter wereld? Israëlische universiteiten komen geregeld met baanbrekend, bijvoorbeeld rondom geneeskunde.

Daarnaast werken zulke activisten opmerkelijk genoeg zonder enig probleem samen met universiteiten uit bijvoorbeeld China of Azerbeidzjan, waar daadwerkelijk sprake is van genocide. Kortom, de smoes over zogenaamde genocide is simpelweg een drogredenatie waarmee men denkt Israël verder te kunnen beschadigen. En dit is dan ook het eigenlijke onderliggende doel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215808589
Terecht. Alle betrekkingen met dat genocidaal gedrocht moeten stoppen
pi_215809160
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 15:04 schreef Chadi het volgende:
Terecht. Alle betrekkingen met dat genocidaal gedrocht moeten stoppen
Zou zeggen, schrijf je in als docent voor de UvA. Ze hebben vast wel vacatures en wat gedachtegoed wat je onder de mensen kunt brengen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215810262
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 15:39 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zou zeggen, schrijf je in als docent voor de UvA. Ze hebben vast wel vacatures en wat gedachtegoed wat je onder de mensen kunt brengen.
Waarom zou ik? Ze nemen eindelijk hun verantwoordelijk. Ze kunnen het prima zelf en zijn op de goede weg.
  zondag 8 december 2024 @ 17:11:24 #100
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215810466
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 16:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waarom zou ik? Ze nemen eindelijk hun verantwoordelijk. Ze kunnen het prima zelf en zijn op de goede weg.
Als leraar heb je andere prioriteiten.
Nul verantwoordelijkheid deze lui, totaal ongeschikt. Zouden de naam docent niet mogen dragen.

Jammer dat er een tekort is, anders had je zulke lui direct ontslag moeten geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')