abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215775169
Verhuizen gaat zelden zonder kleine drama's. Van die keer dat de verhuiswagen niet door de straat paste tot het moment dat je een doos vol spullen van je ex vond. Je hoort de meest uiteenlopende verhalen van vrienden en familie. Ik ben heel benieuwd: wat ging er bij jouw verhuizing helemaal mis? Deel je verhaal!

[ Bericht 2% gewijzigd door edejong25 op 05-12-2024 12:00:40 ]
  donderdag 5 december 2024 @ 11:57:46 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215775230
Niks.
Huilen dan.
  Spellchecker donderdag 5 december 2024 @ 12:00:53 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215775274
Eigenlijk amper wat. Behalve dat ik degene was die het meeste sjouwwerk deed, terwijl die gasten bij de bus stonden te roken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215775293
In 1992 deden wij een huizenruil.
Best wat hulp en redelijk goed georganiseerd, alleen gingen er een paar dozen wel 4x heen en weer omdat er niet op stond voor welk huis dit was _O- Ook dezelfde bezem zagen we een paar keer uit en in de verhuiswagen komen :D
pi_215775817
Verhuizers vonden het een beetje belachelijk dat ik als vrouw de route naar het nieuwe huis beter dacht te weten dan hun navigatie. De grapjes over richtingsgevoel waren niet van lucht...
Totdat ze met hun grote vrachtwagen op een binnendoorweggetje van 4 meter breed belandden.
Laten we zo zeggen, ze hebben er erg lang over gedaan om bij het nieuwe huis te komen...
  donderdag 5 december 2024 @ 13:06:44 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215775929
De driezitsbank kon niet naar binnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215775959
De laatste verhuizing naar Portugal waren de grenzen dicht, alle spullen in opslag in de Rotterdamse haven en die kwamen 4 maanden later.
pi_215775967
quote:
7s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:57 schreef Isdatzo het volgende:
Niks.
Dit.
pi_215776036
De dag van te voren bericht van de kinderopvang dat (door ziekte medewerker) de groep dicht is op je verhuisdag. Niet handig met een baby van een half jaar, als bed, box etc. verhuist moet worden :')
Uiteindelijk vriendin + baby maar bij vrienden geparkeerd, en heel blij geweest dat we bij deze verhuizing voor het eerst een bedrijf hadden ingehuurd.
pi_215776043
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:00 schreef maily het volgende:
Verhuiswerkopdracht?
Ach, al is het huiswerk. Nog steeds een leuke vraag :)
  donderdag 5 december 2024 @ 13:24:20 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215776069
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:02 schreef blomke het volgende:
Eigenlijk amper wat. Behalve dat ik degene was die het meeste sjouwwerk deed, terwijl die gasten bij de bus stonden te roken.
Ja herkenbaar.

Ook een keertje toen ik in Amsterdam van 4 hoog naar 4 hoog verhuisde en aan het revalideren was van een knieoperatie dat de (geplande) verhuislift niet kwam. Die lui bellen naar hun baas, die vervolgens doodleuk zegt "ja boeie sjouwklusje dan". De verhuizers helemaal over de zeik _O- . Uiteindelijk de baas overtuigd dat er een verhuislift moest komen, maar ja dat duurde en duurde.

Mooie tijden.
Huilen dan.
pi_215776142
Laatste keer met echte verhuizers eigenlijk niks op paar beschadigingen na. Vriezer aan zijkant dus onbelangrijk, op trap twee flinke butsen. Werd ontkent en met drie man sterk goed kijken hard op gezegd dat het er al was. Tot ik foto's van de avond er voor liet zien. Paar weken later is het netjes gerepareerd.

Bij broertje die naar appartement ging bij de vierde en laatste trap er achter komen dat die zware bank de laatste hoek niet kon passeren. Ook niet na pivot, pivot, PIVOT!! Konden we dezelfde weg weer terug naar beneden argh

Tip. Koop nooit verhuisdozen bij de bouwmarkt. Veel te duur voor ellendige kwaliteit. Bij (de meeste?) verhuisbedrijven kan je tweede hands verhuisdozen kopen voor een schijntje van de prijs en tig keer beter. Drie jaar geleden kochten wij ze voor een euro per stuk. Koop meteen die echte verhuisstickers, kan je na gebruik zonder beschadiging van de doos trekken. Vul dozen tot een cm of acht van de bovenkant (zoals geadviseerd, hier stond een streep aan de binnenkant van de doos) en sluit bovenkant van de spullen af met verhuispapier, dit laatste houdt veel stof tegen. Scheelt na uitpakken poetsen
pi_215776296
Geen VERhuizing maar UIThuizing na overlijden (140 m2 boedel en SoHo naar opslag, naar prive of naar stort) in eigen beheer.

Familie zou allemaal 2 weken in de zomervakantie komen helpen, halfjaar tevoren al (om hun vakanties heen) gepland. Toen puntje bij paaltje kwam, trokken ze bijna allemaal de achterbroek aan: een dag p.p., max.

(maar wel erfenis *O* vangen he)

Keuken-, vloeipapier en oude kranten zijn trouwens niet om servies beschermend te stapelen of apart te verpakken, maar om (eromheen) een stapel van 12 bordjes als een soort sinterklaassurprise IN te pakken. Dat niveau :|W :') 8)7 }:|

[ Bericht 17% gewijzigd door r_one op 05-12-2024 14:04:47 ]
pi_215776422
Bij de verhuizing zelf nog nooit iets. Wel bij de overdracht: er was gedoe met de financiering door de koper, terwijl het voorbehoud financiering al 3x verlengd was. Ik had met de makelaar besproken dat we dan maar een nieuwe koper zoeken en niet alweer uitstellen. Alleen was de makelaar vergeten mij te vertellen dat na zijn overleg met de koper, de overdracht alsnog door ging.

Daarna een redelijke stressactie omdat ik er achter kwam dat over 2 dagen alsnog een overdracht plaatsvindt en het huis leeg moet.

Leerpunt voor mij: alle communicatie met de makelaar via de mail of via de mail bevestigen, zodat in dat soort gevallen de schuldvraag in ieder geval vastligt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215776465
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:04 schreef stavromulabeta het volgende:
Bij de verhuizing zelf nog nooit iets. Wel bij de overdracht: er was gedoe met de financiering door de koper, terwijl het voorbehoud financiering al 3x verlengd was. Ik had met de makelaar besproken dat we dan maar een nieuwe koper zoeken en niet alweer uitstellen. Alleen was de makelaar vergeten mij te vertellen dat na zijn overleg met de koper, de overdracht alsnog door ging.

Daarna een redelijke stressactie omdat ik er achter kwam dat over 2 dagen alsnog een overdracht plaatsvindt en het huis leeg moet.

Leerpunt voor mij: alle communicatie met de makelaar via de mail of via de mail bevestigen, zodat in dat soort gevallen de schuldvraag in ieder geval vastligt.
Waardeloos koopcontract dus. Daarin neem je toch fatale termijnen op (voor einde ontbindende voorwaarden en voor passeren akte)?
pi_215776717
Tijdens het leegruimen van het oude huis pleurde de brandblusser van de trap en die kreeg ik op mijn hand. Al het sjouwwerk met een (zo bleek later) gebroken hand gedaan. Pas toen alles over was ging het echt pijn doen.
pi_215776844
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Waardeloos koopcontract dus. Daarin neem je toch fatale termijnen op (voor einde ontbindende voorwaarden en voor passeren akte)?
Klopt. Die stonden er ook in.

Maar hier was sprake van een (herhaaldelijk) verzoek van verlenging van de ontbindende voorwaarde. Waarbij de makelaar doorgeefluik tussen mij was en de koper. Twee keer ben ik met de verlenging akkoord gegaan, de derde keer niet. En als de makelaar vervolgens met mij bespreekt dat de koper het koopcontract ontbinden wil omdat wij de ontbindende voorwaarde niet verlengen en de koper daarna aan de makelaar doorgeeft dat hij toch geen gebruik gaat maken van de ontbindende voorwaarde. Tja... Dan was het fijn geweest als de makelaar mij ook even geïnformeerd had over die laatste mededeling.
pi_215776923
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:58 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Klopt. Die stonden er ook in.

Maar hier was sprake van een (herhaaldelijk) verzoek van verlenging van de ontbindende voorwaarde. Waarbij de makelaar doorgeefluik tussen mij was en de koper. Twee keer ben ik met de verlenging akkoord gegaan, de derde keer niet. En als de makelaar vervolgens met mij bespreekt dat de koper het koopcontract ontbinden wil omdat wij de ontbindende voorwaarde niet verlengen en de koper daarna aan de makelaar doorgeeft dat hij toch geen gebruik gaat maken van de ontbindende voorwaarde. Tja... Dan was het fijn geweest als de makelaar mij ook even geïnformeerd had over die laatste mededeling.
Ik had bij de tweede keer verlenging ook even de datum passeren akte ter sprake gebracht, als ik jou was geweest. Want klaarblijkelijk lag datum einde tweede verlenging dus 2 dagen voordat je bij de notaris moet zitten. Nogal griebelig.

(of heb ik je verhaal niet helemaal juist begrepen?)
pi_215776994
Ik had een keer dat de dynamo van de verhuiswagen het niet deed. Verhuizers moeten helpen met aanduwen.
pi_215777008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:10 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik had bij de tweede keer verlenging ook even de datum passeren akte ter sprake gebracht, als ik jou was geweest. Want klaarblijkelijk lag datum einde tweede verlenging dus 2 dagen voordat je bij de notaris moet zitten. Nogal griebelig.

(of heb ik je verhaal niet helemaal juist begrepen?)
Nee, ik was in de veronderstelling dat de koop ontbonden was. Want dat was het laatste bericht van de makelaar. Totdat ik ineens een bericht kreeg met het exacte tijdstip bij de notaris.

Het was ergens in 2014, dus het viel ook niet op dat er geen bezichtigingen waren.

edit: Achteraf ben ik nog wel een keer koffie gaan drinken met de koper omdat we beiden redelijk geïrriteerd waren over elkaar. Toen bleek dat de koper alles keurig netjes met de makelaar gecommuniceerd had maar de makelaar vervolgens mij en de koper anders cq. niet geïnformeerd heeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door stavromulabeta op 05-12-2024 15:50:23 ]
pi_215777116
Hier kregen ze een kluis van 100 kilogram de trap niet goed opgetild. Daar kwamen ze te laat achter. Uiteindelijk wel gelukt maar tering wat hebben ze lopen vloeken zeg!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_215777996
Ik kocht mijn eerste woning. Verkoper bewoonde de woning niet meer zelf, er zat een anti-kraak huurder in waarvan het huurcontract was ontbonden. Op de dag dat de overdracht plaats zou vinden en ik met de verkoopmakelaar voor de deur stond om het laatste rondje door het huis te doen en meterstanden op te nemen etc, was de huurder dus niet vertrokken. Hij was zelf nog niet serieus begonnen met inpakken.

Dat werd dus geen overdracht. Helaas gaat de boete voor te late overdracht van 0,3% per dag pas een week na de oorspronkelijke overdrachtsdatum lopen. En wist de verkoper de huurder er binnen een week uit te werken en een nieuwe afspraak bij de notaris in te plannen (uiteraard wel op zijn kosten).

Als het dan toch later werd, had het van mij met de boeteclausules ook best een paar weken langer mogen duren, dan had ik een mooi stukje verbouwingsbudget bij elkaar gehad. Nu had ik er alleen maar stress en gedoe van en geen enkele vorm van compensatie.
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 22:52:03 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215803077
quote:
99s.gif [b]Op donderdag 5 december 2024 15:33 schreef bijdehand Uiteindelijk wel gelukt maar tering wat hebben ze lopen vloeken zeg!
Een kameraad van me heeft aantal jaren al verhuizer gewerkt. Zwaarste verhuizing was een vleugel uit een gereformeerde school. :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 7 december 2024 @ 23:53:26 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215803604
De laadklep/lift die op 1 hoog stond en toen lieten ze vanaf daar een curverbox lego omkieperen. :X :’)
pi_215803951
Tijdens verhuizen had iemand mijn blok ossenwit in de vriezer gestopt terwijl die nog niet ontdooid was. Toen ik na het verhuizen ging frituren met dat blok stroomde die over door al het vocht wat er in zat. Stond ik gelijk mooi voor lul bij mijn nieuwe buren waarvoor ik een frituurfeestje organiseerde :')
pi_215821542
Verhuizers die een (waardevol!) schilderij kwijt waren toen alles was uitgeladen.

Mijn vrouw vindt 'm prachtig, maar persoonlijk vind ik m spuuglelijk. De verantwoordelijke verhuis jongen was behoorlijk in de stress, ik ging ondertussen bij zijn collega even polsen hoe hun verzekering omgaat met dergelijke schade.

Uiteindelijk bleek het schilderij nog in de oude woning te staan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')