abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 december 2024 @ 21:36:11 #1
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_215771059
Ik heb een experia box v10. Eerder op de dag had ik wel internet maar bij thuiskomst na even weg te zijn geweest niet meer. KPN heeft ook geen storing. Wel hadden ze vannacht een update maar eerder op de dag had ik nog wel gewoon internet.

Ik ben wel verbonden met de wifi maar kan niet internetten. Modem gereset, wifi netwerk vergeten en opnieuw verbinding gemaakt, de hulp van KPN is niets meer dan een AI assistent die je van het kastje naar de muur stuurt. Geen telefoonnummer te bekennen.

Hoe kan dit, en belangrijker: hoe is dit op te lossen?

EDIT: ik kan ook met mn laptop geen verbinding met de hotstop van mijn telefoon maken.
pi_215771096
Adapter van glasvezelkastje werkt nog?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 4 december 2024 @ 21:40:37 #3
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_215771122
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:39 schreef halfway het volgende:
Adapter van glasvezelkastje werkt nog?
Ik heb geen glasvezel. Op de modem branden wel alle lampjes
  woensdag 4 december 2024 @ 21:43:19 #4
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_215771168
Op mijn PlayStation kan ik wel gewoon op de wifi
pi_215771218
quote:
KPN klantenservice via 0800-0402.

Bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten. Voor storingen 24/7 bereikbaar.
pi_215771250
Oke, je hebt dus nog wel een DSL verbinding.
Even opnieuw opstarten, eventueel wi-fi opnieuw instellen op je apparaat
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215771276
Als je PlayStation het wel doet via de wifi kun je dit moeilijk aan KPN wijten. Die regelen je signaal tot in de meterkast, en wat jij dan met je wifi doet is jouw probleem. Je internetverbinding doet het prima als je PlayStation het wel doet.

Heb je zelf toevallig wijzigingen gedaan in de instellingen van de router/modem? Kan prima, maar je moet wel een klein beetje weten wat je doet.

Al eens geprobeerd om het apparaat dat het niet doet opnieuw op te starten? En de router/modem?
  woensdag 4 december 2024 @ 21:51:06 #8
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_215771312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:49 schreef Sephael het volgende:
Als je PlayStation het wel doet via de wifi kun je dit moeilijk aan KPN wijten. Die regelen je signaal tot in de meterkast, en wat jij dan met je wifi doet is jouw probleem. Je internetverbinding doet het prima als je PlayStation het wel doet.

Heb je zelf toevallig wijzigingen gedaan in de instellingen van de router/modem? Kan prima, maar je moet wel een klein beetje weten wat je doet.

Al eens geprobeerd om het apparaat dat het niet doet opnieuw op te starten? En de router/modem?
Dat mijn PlayStation wel wifi heeft daar kwam ik pas na het openen van het topic achter. Modem is al twee keer herstart maar dat heeft het niet opgelost. Ik heb zelf geen wijzigingen gedaan aan mijn netwerk.
pi_215771322
Is die laptop ook het apparaat waarop je geen internet hebt?
Dan ligt het aan je wifi adapter van je laptop als je ook niet met je telefoon hotspot kan connecten.
pi_215771362
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:49 schreef Sephael het volgende:

95% van de thuisgebruikers geven providers de schuld van hun internet/televisie problemen, terwijl 95% van de storingen in hun thuisomgeving zit (slechte kabels, goedkope draadloze repeaters, tig splitters, zelf afgeknepen kabels met 10cm untwist, wifi antenne in kooi van Farraday, malware, DSL modem 20 meter verlengd vanaf de isra, etc. Etc.) maar dan heeft Ziggo/KPN/Odido het gedaan. 🥲
pi_215771442
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:53 schreef GerryDV het volgende:

[..]
95% van de thuisgebruikers geven providers de schuld van hun internet/televisie problemen, terwijl 95% van de storingen in hun thuisomgeving zit (slechte kabels, goedkope draadloze repeaters, tig splitters, zelf afgeknepen kabels met 10cm untwist, wifi antenne in kooi van Farraday, malware, DSL modem 20 meter verlengd vanaf de isra, etc. Etc.) maar dan heeft Ziggo/KPN/Odido het gedaan. 🥲
Ja ik weet het, daarom noem ik het maar even
pi_215771468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:51 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Dat mijn PlayStation wel wifi heeft daar kwam ik pas na het openen van het topic achter. Modem is al twee keer herstart maar dat heeft het niet opgelost. Ik heb zelf geen wijzigingen gedaan aan mijn netwerk.
Je hebt dus alleen op je laptop geen internet, maar wel verbinding met de wifi? Heb je daar wijzigingen op gedaan? Al eens geprobeerd een lan kabel tussen je laptop en je router te hangen? De wifi kaart van mijn oude laptop doet het bijvoorbeeld niet lekker meer, maar bedraad gaat het prima.
pi_215771696
WiFi niet per ongeluk uitgezet op je laptop? "vliegtuigmodus" ofzo?
pi_215771930
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:57 schreef Sephael het volgende:

[..]
Ja ik weet het, daarom noem ik het maar even
Top. Als iemand die er wel wat vanaf weet vind ik het zo tenekrommend en soms zelfs sneu hoe providers op social media afgezeken worden of in een slecht daglicht worden gezet en dat Henk en Ingrid bevestigend reageren ‘want hun internet in de achtertuin was ook ineens slecht toen ze naar Ziggo waren gegaan’.
pi_215772349
Als het probleem alleen op je laptop speelt is dus je laptop de oorzaak. Daar heeft kpn geen fuck mee te maken want het is jouw laptop, niet die van kpn.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:51 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb zelf geen wijzigingen gedaan aan mijn netwerk.
Je bedoelt: je hebt dit misschien niet bewust gedaan.
  donderdag 5 december 2024 @ 15:47:25 #16
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_215777254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 23:39 schreef Farenji het volgende:
Als het probleem alleen op je laptop speelt is dus je laptop de oorzaak. Daar heeft kpn geen fuck mee te maken want het is jouw laptop, niet die van kpn.
[..]
Je bedoelt: je hebt dit misschien niet bewust gedaan.
Nee, toen ik van huis wegging had ik nog internet, toen ik weer terugkwam niet meer. Ik heb niks veranderd
pi_215777335
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:47 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Nee, toen ik van huis wegging had ik nog internet, toen ik weer terugkwam niet meer. Ik heb niks veranderd
Als je laptop geen verbinding kan maken en de rest nog wel, dan zit het in je laptop.

Dat kan o.a. zijn:
- WiFi per ongeluk uitgeschakeld op laptop (software of een knop) / airplane mode
- een update van Windows die de werking verstoort
- (update van) software die de werking verstoort
- een gebroken antennekabel (die loopt vaak door het scharnier van het scherm van je laptop)
- WiFi adapter is niet meer geïnstalleerd.

Hoe dan ook, als andere apparaten nog draadloos verbinden met je router en je laptop niet dan zit het probleem ergens in je laptop.
pi_215783250
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je laptop geen verbinding kan maken en de rest nog wel, dan zit het in je laptop.
Dat hoeft niet per definitie. Het kan ook een ip-conflict zijn waarbij ergens in de router iets verkeerd staat (static/DHCP).

Maar goed, het kunnen daarnaast nog honderd andere redenen zijn. Zonder details is het slechts gissen.
pi_215783295
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:11 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Dat hoeft niet per definitie. Het kan ook een ip-conflict zijn waarbij ergens in de router iets verkeerd staat (static/DHCP).

Maar goed, het kunnen daarnaast nog honderd andere redenen zijn. Zonder details is het slechts gissen.
Dat is waar, dat kan in theorie ook nog.

Maar gezien TS z'n kennis en daarom uitgaande van een standaard situatie, is configuratie van modem/router niet het eerste waar ik aan denk.

Daarnaast staat in de OP dat TS z'n laptop ook geen verbinding met het hotspot op z'n telefoon kon maken, waarmee je modem/router verder uitsluit.

Dus ik heb wel een duidelijke afweging gemaakt voor ik zo stellig was.
pi_215787318
Op de 'verkeerde' muisknop klikken op het netwerkicoontje op de taakbalk en in het snelmenu op -netwerkproblemen vaststellen- klikken.
Dan worden je netwerkinstellingen door Windows gecontroleerd en gerepareerd (als het goed is).

Interessantere opties zijn: open een opdrachtprompt (met -cmd-) in de zoekbalk en -als administrator uitvoeren-.
Dan -ipconfig- invoeren en op enter drukken en de netwerkverbindingen worden weergegeven.
Als je -ipconfig /all- invoert, dan worden alle netwerkverbindingen weergegeven.

Dan weet je precies of er verbinding is en kan je gaan trouble-shooten.

Zie je bij je netwerkverbindingen -Media disconnected- staan, dan kan je alle netwerksoftware weggooien via -Deze computer-, wederom verkeerde muisknop op -beheren- klikken en in het linkervenster op -Apparaatbeheer- klikken.
Vervolgens in het middenvenster de netwerkadapters verwijderen en de laptop opnieuw opstarten. Dan worden de netwerkadapters opnieuw geïnstalleerd en werkt het, hoop ik voor je.

Je kan ook bij Media disconnected eerst de bios van je laptop resetten; dat wil ook weleens helpen.

Bij de opdrachtprompt (als administrator) kan je ook -sfc /scannow- invoeren. Dan wordt je windows gecontroleerd en gerepareerd.
  vrijdag 6 december 2024 @ 20:22:16 #21
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_215790004
Ik heb weer internet.... Geen idee waarom. Na tijdens het opstarten een paar keer achter elkaar op F3 te hebben gedrukt zou ik hem in veilige modus moeten kunnen opstarten, maar die optie zag ik niet. Toen ik erna weer normaal opstartte deed hij het weer
pi_215790047
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 20:22 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb weer internet.... Geen idee waarom. Na tijdens het opstarten een paar keer achter elkaar op F3 te hebben gedrukt zou ik hem in veilige modus moeten kunnen opstarten, maar die optie zag ik niet. Toen ik erna weer normaal opstartte deed hij het weer
Altijd goed.
Mss zit de WiFi knop vlakbij die F3? :P

Er zijn laptops waar het Fn + F3 is maar er zijn ook tal van andere combinaties of losse knoppen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')