abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 4 december 2024 @ 16:14:43 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215767722
Winston Bogarde kijkt nog altijd met een slecht gevoel terug op zijn vertrek bij Ajax. De voormalig assistent-trainer van de Amsterdammers leverde jarenlang goed werk voor de club, maar op 1 juni 2022 werd bekend dat er geen plek meer was voor Bogarde in de staf van toenmalig Ajax-trainer Alfred Schreuder.

‘Ik heb nooit een uitleg gehad. Als je te horen krijgt dat je het goed hebt gedaan en er tóch uit wordt gegooid, dan is het moeilijk te begrijpen', begint Bogarde over zijn vertrek bij Ajax tegenover Voetbal International. 'Ze vonden me te goed voor Jong Ajax, werd me nog wel verteld. Het was geen lang gesprek en het was ook geen prettig gesprek.’

‘Het duurde even voordat ik het allemaal had verwerkt. Ik had zeven jaar alles gegeven voor de club', stelt Bogarde, die zijn vertrek bij de club uit Amsterdam niet aan zag komen. 'Een periode waarin ik heb bewezen wat ik kan toevoegen. Dan verwacht je niet bij het grof vuil gezet te worden. Uit het niets. En dan dat algemene slappe gelul over een trainer die zijn eigen mensen wil meenemen als reden te horen krijgen. Ik heb nooit met Schreuder gesproken na zijn aanstelling als hoofdtrainer. Maar goed, het is geweest, ik ben met nieuwe dingen bezig.’

Oneerlijke verdeling van functies
Over functies die worden verdeeld binnen een club wil Bogarde nog wel het nodige kwijt. Zo is de oud-Ajacied van mening dat mensen niet altijd eerlijke kansen krijgen. ‘Bij het verdelen van de trainersbaantjes wordt er te weinig naar kwaliteit en te veel naar de gunfactor gekeken. Daar heb ik mijn hele leven al mee te maken. Je bent volledig afhankelijk van de mensen die daarover beslissen. Ik heb totaal geen gunfactor. Normaal gesproken zou er toch belangstelling moeten zijn, als je zeven jaar meer dan naar behoren bij Ajax hebt gewerkt. Bij mij dus niet. Niks.'

'Ik heb het gevoel dat ik op een zwarte lijst sta', vervolgt Bogarde zijn verhaal. 'Mensen zullen hun redenen daarvoor hebben. Kijk, ik heb fouten gemaakt in mijn leven. Zoals heel veel andere spelers en trainers. Maar hen achtervolgt het niet en mij wél. Uiteraard heb ik nagedacht over hoe dat komt. Ik ken mijn imago, maar dit gaat volgens mij dieper dan dat. Dit heeft met huidskleur te maken. Ja, dat durf ik te zeggen. En dan heb ik het niet alleen over Nederland, het is een wereldwijd probleem.’

Bogarde wil niet dat mensen denken dat hij zich verschuilt achter het onderwerp racisme. De voormalig verdediger van Ajax geeft daarom ook een voorbeeld, om zo zijn standpunt te verduidelijken. ‘Een duidelijk voorbeeld is wat er bij Ajax gebeurde na het ontslag van Schreuder. Op dat moment was Reiziger de assistent met de meeste ervaring en alle competenties.'

'Maar Michael werd onterecht door de clubleiding overgeslagen. Ze kozen voor de onervaren Jong Ajax-trainer John Heitinga. En waarom krijgen Kluivert, Davids, Seedorf en noem ze allemaal maar op geen kansen? Dat is het enige wat ik zou wensen: een eerlijke kans. Ik denk dat wij mensen positief zouden kunnen verrassen. Ik stelde het in ieder geval zeer op prijs dat Steijn en eerder ook Patrick wél aan mij dachten.’

https://www.msn.com/nl-nl(...)e62ce9847fe83e&ei=56

Hij zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Ben in de biografie van basketbal-ster Dennis Rodman bezig. Die heeft dezelfde visie. Bijna geen zwarte Quarterbacks in de NFL of zwarte coaches in de NBA.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215767743
Ik vind dit een ingewikkeld onderwerp want Bogarde heeft zich wel als een volslagen debiel gedragen in het verleden maar daar ligt het natuurlijk niet aan.
pi_215767846
Mwah. Deze neger heeft natuurlijk wel een imagootje.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  Trouwste user 2022 woensdag 4 december 2024 @ 16:28:57 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_215767856
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:18 schreef Document1 het volgende:
Ik vind dit een ingewikkeld onderwerp want Bogarde heeft zich wel als een volslagen debiel gedragen in het verleden maar daar ligt het natuurlijk niet aan.
Er zijn zoveel voorbeelden van "idioten." Je kunt hem geen gebrek aan karakter verwijten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 4 december 2024 @ 16:30:11 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_215767864
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:28 schreef De_Pel het volgende:
Mwah. Deze neger heeft natuurlijk wel een imagootje.
Als Trump zwart zou zijn geweest. Had ie dan met zijn verleden kans om weer president te worden ?

pi_215767865
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:28 schreef tong80 het volgende:

[..]
Er zijn zoveel voorbeelden van "idioten." Je kunt hem geen gebrek aan karakter verwijten.

Tja, als je nooit wilt buigen moet je soms maar barsten?
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215767956
ACH WIENSTOEN.
U MAD?
  woensdag 4 december 2024 @ 18:40:53 #8
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_215769007
Lekker makkelijk om je daarachter te verschuilen. Alsof Ajax een competente coach zou over slaan omdat hij een ander kleurtje heeft. En als ze dat al zouden doen, is het niet logisch om Reiziger dan wel aan te nemen als coach van Jong Ajax.
AZ
ALKMAAR
  woensdag 4 december 2024 @ 18:47:58 #9
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215769070
Winston lijkt mij vooral een enorm vermoeiende man die op een gegeven moment met iedereen wel een keer ruzie krijgt.

En dan ligt het nooit aan Winston.
pi_215769078
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vloog vroeger elke dag netjes naar Londen om een paar rondjes om het veld te rennen en zo zijn miljoenensalaris veilig te stellen :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 december 2024 @ 19:03:39 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_215769204
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:48 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Vloog vroeger elke dag netjes naar Londen om een paar rondjes om het veld te rennen en zo zijn miljoenensalaris veilig te stellen :D
Dat bedoel ik.

Trouwste user 2022 woensdag 4 december 2024 @ 19:08:04 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_215769248
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:40 schreef Durmada het volgende:
Lekker makkelijk om je daarachter te verschuilen. Alsof Ajax een competente coach zou over slaan omdat hij een ander kleurtje heeft. En als ze dat al zouden doen, is het niet logisch om Reiziger dan wel aan te nemen als coach van Jong Ajax.
Hij verschuilt zich juist niet. Hij is open en bloot, en stelt het ter discussie.

pi_215769321
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:40 schreef Durmada het volgende:
Het is allemaal niet zo zwart-wit :D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_215769408
Bogarde, de bankwarmhouder van Chelsea voor veel geld
  Trouwste user 2022 woensdag 4 december 2024 @ 19:27:02 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_215769421
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:25 schreef Cupfighter het volgende:
En ? Wat wil je zeggen ? Wie was er fout ?

pi_215769657
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:27 schreef tong80 het volgende:

[..]
En ? Wat wil je zeggen ? Wie was er fout ?

Chelsea
pi_215769814
Al;s de pvv de grootste partij in nederland is weet je dat dit land veel racisten heeft....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 4 december 2024 @ 20:10:52 #18
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215769844
De racismekaart trekken om je eigen onkunde te verdoezelen :') wat een debiel.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 december 2024 @ 20:28:28 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_215770106
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:10 schreef RamboDirk het volgende:
Nogmaals dat doet ie niet. Verder zou het zijn goed recht zijn. Net zoals het clubs met minder geld hun goed recht is geld als issue te brengen.

woensdag 4 december 2024 @ 20:36:48 #20
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215770255
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:28 schreef tong80 het volgende:

[..]
Nogmaals dat doet ie niet. Verder zou het zijn goed recht zijn. Net zoals het clubs met minder geld hun goed recht is geld als issue te brengen.

Als je in de dikke van dale het woord racismekaart opzoekt, dan staat er een foto van Winston bij. Die man is al zijn hele leven verongelijkt omdat iedereen racist is in zijn ogen.
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 21:16:17 #21
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_215770802
Ik ben tegen racisme.
What can change the nature of a man?
pi_215773313
Wat een onzin allemaal. Daarom stelde bijvoorbeeld Barcelona een neger aan die degradeerde met Sparta :?
pi_215775516
Dat Reiziger werd overgeslagen ter faveure van Heitinga was dom ja. Snap ik nog steeds niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 5 december 2024 @ 12:28:29 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215775523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:25 schreef Cupfighter het volgende:
Had wel mooi Bosnich op zijn muil geslagen toen die Edje had zitten pesten.
We have always been at war with Eastasia.
  Trouwste user 2022 donderdag 5 december 2024 @ 15:41:29 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_215777199
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Als je in de dikke van dale het woord racismekaart opzoekt, dan staat er een foto van Winston bij. Die man is al zijn hele leven verongelijkt omdat iedereen racist is in zijn ogen.
Hij zal niet iedereen zo noemen, veel wel. Mooi dat hij zich uitspreekt.

Trouwste user 2022 donderdag 5 december 2024 @ 15:43:10 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_215777213
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:15 schreef Halcon het volgende:
Wat een onzin allemaal. Daarom stelde bijvoorbeeld Barcelona een neger aan die degradeerde met Sparta :?
Die neger is één van de beste voetballers. Ik weet bijna zeker dat Ajax en Feijenoord waarschijnlijk niet met Frafiola en Skyppie als ze neger waren geweest.

pi_215777262
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:43 schreef tong80 het volgende:

[..]
Die neger is één van de beste voetballers. Ik weet bijna zeker dat Ajax en Feijenoord waarschijnlijk niet met Frafiola en Skyppie als ze neger waren geweest.

Een van de beste voetballers, maar geen geweldige trainer.
pi_215777316
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:30 schreef tong80 het volgende:

[..]
Als Trump zwart zou zijn geweest. Had ie dan met zijn verleden kans om weer president te worden ?

Het helpt natuurlijk ook wel als je vader je een kleine starterslening geeft van een miljoen.

Maar ik weet niet of Trump de red wall, midwest, evangelisten en conservatieve arkansas en kentucky (volledig) had meegekregen. Misschien dat een conservatieve pick van de DNC dan van hem had gewonnen
pi_215777329
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:10 schreef RamboDirk het volgende:
Op zijn CV staat finale van de EL, halve finale CL en meerdere kampioenschappen. Ik betwijfel of het aan zijn kwaliteiten ligt.
pi_215777334
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:15 schreef Halcon het volgende:
Warme landen kampen met minder racisme dunkt mij zo
pi_215777341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:55 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Op zijn CV staat finale van de EL, halve finale CL en meerdere kampioenschappen.
Als trainer?
pi_215777343
quote:
Bij het verdelen van de trainersbaantjes wordt er te weinig naar kwaliteit en te veel naar de gunfactor gekeken. Daar heb ik mijn hele leven al mee te maken. Je bent volledig afhankelijk van de mensen die daarover beslissen.
Pff heftig zeg! Zoiets gebeurt in het bedrijfsleven echt nooit!!!

:')
pi_215777351
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als trainer?
Is dat relevant?

Als jij goede werkzaamheden en prestaties verricht op je werk. Wordt er dan gewezen naar de directeur of ceo?
pi_215777365
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:58 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Is dat relevant?

Als jij goede werkzaamheden en prestaties verricht op je werk. Wordt er dan gewezen naar de directeur of ceo?
Ja, voor een functie als trainer wel.
pi_215777400
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, voor een functie als trainer wel.
Zie Arteta (assistent van Guardiola), Mourinho (assistent van Van Gaal) en Ten Hag (assistent Rutten)
pi_215777442
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:04 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Zie Arteta (assistent van Guardiola), Mourinho (assistent van Van Gaal) en Ten Hag (assistent Rutten)
Mourinho heeft zich via o.a. U. Leira opgewerkt. Ten Hag is op eigen benen begonnen bij de Eagles.

De door hem genoemde Seedorf heeft als trainer, op basis van enkel een carriere als speler, wel de kans gekregen bij o.a. AC Milan, Dep. La Coruna en Kameroen. Kluivert heeft ook wel wat mooie functies gehad.
  Trouwste user 2022 donderdag 5 december 2024 @ 16:18:49 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_215777475
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een van de beste voetballers, maar geen geweldige trainer.
Hij liet Messi debuteren en werd kampioen. Als Kluivert en Frank de Boer hun strafschoppen in de halve finale EK-2000 hadden benut zaten we in de finale met een grote kans op winst. De omhooggevallen Michels heeft nooit iets gepresteerd zonder Cruijff en van Basten. Bij winst op het EK-2000 zou iRijkaard waarschijnlijk Bondcoach zijn gebleven en was van Gaal nooit zijn opvolger geworden. Van Gaal zette Reiziger links back tegen Portugal en Oranje plaatste zich niet voor het WK-2002.

Trouwste user 2022 donderdag 5 december 2024 @ 16:20:28 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_215777486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:54 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het helpt natuurlijk ook wel als je vader je een kleine starterslening geeft van een miljoen.

Maar ik weet niet of Trump de red wall, midwest, evangelisten en conservatieve arkansas en kentucky (volledig) had meegekregen. Misschien dat een conservatieve pick van de DNC dan van hem had gewonnen
Het is absurd dat een criminele vrouwenverkrachter en minderheden schofferende Trum de machtigste man ter wereld is. Hier kan ik niet serieus of relevant over oordelenn. De wereld is gek geworden en de PVV wordt straks nog groter.

pi_215777489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mourinho heeft zich via o.a. U. Leira opgewerkt. Ten Hag is op eigen benen begonnen bij de Eagles.

De door hem genoemde Seedorf heeft als trainer, op basis van enkel een carriere als speler, wel de kans gekregen bij o.a. AC Milan, Dep. La Coruna en Kameroen. Kluivert heeft ook wel wat mooie functies gehad.
Dat is het probleem ook niet wat Bogarde benoemt. Bogarde vraagt niet om een positie als hoofdcoach bij Manchester City, hij krijgt simpelweg nergens een aanbod.

En Seedorf kreeg als clublegende een positie als coach bij een Milan dat in crisis zat door de resultaten. 5 maanden later werd hij ontslagen met een record van 11-2-6 (win-draw-loss). Volgens mij heeft Seedorf ook ooit wat gezegd over racisme (zeker in Italie speelt het daar een aanzienlijke rol, zie ook de uitingen op de tribunes zoals bijv apengeluiden)
pi_215777495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:18 schreef tong80 het volgende:

[..]
Hij liet Messi debuteren en werd kampioen. Als Kluivert en Frank de Boer hun strafschoppen in de halve finale EK-2000 hadden benut zaten we in de finale met een grote kans op winst. De omhooggevallen Michels heeft nooit iets gepresteerd zonder Cruijff en van Basten. Bij winst op het EK-2000 zou iRijkaard waarschijnlijk Bondcoach zijn gebleven en was van Gaal nooit zijn opvolger geworden. Van Gaal zette Reiziger links back tegen Portugal en Oranje plaatste zich niet voor het WK-2002.

Elke trainer is natuurlijk wel afhankelijk van het materiaal. Deels is dat ook een keuze in welk avontuur je stapt. Maar je kunt, denk ik, niet zeggen dat Rijkaard, Seedorf en Kluivert geen kansen hebben gehad. Davids ook. Maar ze hebben er gewoon niet veel van gebakken. Bogarde, Kluivert en Davids lijken me gevoelsmatig ook geen geschikte karakters als trainer.
  Trouwste user 2022 donderdag 5 december 2024 @ 16:26:17 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_215777517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Elke trainer is natuurlijk wel afhankelijk van het materiaal. Deels is dat ook een keuze in welk avontuur je stapt. Maar je kunt, denk ik, niet zeggen dat Rijkaard, Seedorf en Kluivert geen kansen hebben gehad. Davids ook. Maar ze hebben er gewoon niet veel van gebakken. Bogarde, Kluivert en Davids lijken me gevoelsmatig ook geen geschikte karakters als trainer.
Gevoelsmatig Ha ha ha. Cruijff werd als eerste Nederlandse international uit het veld gestuurd. Van Hanegem was de eerste speler in de Eredivisie die geel kreeg. Rijkaard heeft het goed gedaan. Seedorf kreeg kansen in derde wereldvoetballanden. Davids zijn kansen herinner ik me niet. Ik heb Seedorf vanaf het begin verdedigd. Hem wordt verweten strafschoppen te hebben gemist. En dat ie eigenwijs is. Cruijff durfde nooit strafaschoppen te nemen, daarom die met Olsen. Cruijff had al jong een grote mond, Seedorf was ook vroeg wijs. Seedorf heeft met drie verschillende clubs de EC-1 geworden. In het buitenland is hij een held, in Nederland hebben ze het over zijn gemiste strafschoppn.

donderdag 5 december 2024 @ 23:03:30 #42
418935 Ouwehoersubsidie
^^ Gematigd fascist ^^
pi_215781615
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nee. In de VS maak je tegenwoordig alleen nog maar kans op het hoogste ambt als je oranje bent. :P
BELANGRIJKE MEDEDELING: De vermogensrendementsheffing moet PER DIRECT worden afgeschaft!
pi_215782695
Was zelf een verschrikkelijk goede verdediger
pi_215783593
niet alleen bogarde maar ook andere zwarte trainers komen niet aan de bak

als je kijkt hoeveel onbeduidende witte trainers er overal rondlopen dan heeft bogarde gewoon gelijk

sluit aan op mijn eigen topic
VBL / Krijgen ZWARTE voetballers meer kritiek van Nederlandse media?Racisme?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')