abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215766605
Manchester United was van plan om vlak voor de wedstrijd tegen Everton alle spelers een Adidas-regenboogjack te laten dragen, om zo de LGBTQ+-gemeenschap te ondersteunen. Ex-Ajacied Noussair Mazraoui zou dit echter geweigerd hebben, waardoor de clubleiding besloot dat dan niemand met het jack het veld op zou gaan.

Volgens The Athletic zou Mazraoui zijn religie (islam) als reden gegeven hebben. United vond het dan ook geen goed idee dat hij in zijn eentje dan zonder regenboogjack op zou lopen. Dit gebeurde slechts enkele uren voor de aftrap.

Deze beslissing zou volgens The Athletic slecht zijn gevallen bij meerdere spelers in de Unted-selectie. Welke dat zijn is niet benoemd, maar het is bekend dat Jonny Evans, Harry Maguire en ook aanvoerder Bruno Fernandes zich in het verleden al hebben uitgesproken over de noodzaak voor steun aan de LGBTQ+-gemeenschap. Ook shirtsponsor Adidas zou zeer teleurgesteld zijn.

https://x.com/TheAthleticFC/status/1864261716273508664/history

Komt Mazraoui weer in oog van de storm?

Tijdens de Rainbow Laces-periode in de afgelopen twee seizoenen, waarin Premier League-teams worden gevraagd om de LGBTQ+-gemeenschap te steunen, droegen de spelers van United een pride-shirt om zich op te warmen voor wedstrijden, evenals een soortgelijk conceptjack om naar de wedstrijd te lopen.

Het is niet voor het eerst dat Mazraoui in het oog van de storm belandt. In zijn tijd bij Bayern München kreeg hij een lading kritiek over zich heen na Pro-Palestijnse berichten op sociale media.

De oud-Ajacied plaatste een video waarin hij de Palestijnen de overwinning wenste in het conflict met Israël. Hij deelde een kort fragment waarin een stem in de stijl van een gebed zegt: „God, help onze onderdrukte broeders in Palestina om de overwinning te behalen. Moge God genade schenken aan de doden, moge God de gewonden genezen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)weespalt-in-selectie

Ik ben zo moe van de regenboog drammers. Als Noussair geen zin heeft om die armband te dragen, dan moet die dat zelf weten
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215766614
Jeetje wat erg toch :')

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215766658
Moet hij weten
pi_215766659
We schakelen over naar @EttovanBelgie voor zijn pikante mening
pi_215766660
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:15 schreef RamboDirk het volgende:
Altijd die onzekere moslim jongens als het om homofiele enzo gaat :')
Je moet juist heel sterk in je schoenen staan om hier nee tegen te zeggen. Wetende dat de media zich tegen je zal keren.
  woensdag 4 december 2024 @ 14:19:05 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215766663
Terecht. Dat regenbooggedoe door de strot drammen is totale onzin en begint onderhande tribale en dictatoriale trekjes te vertonen.
pi_215766674
Als een ally vind ik het moeilijk. Je kan een persoon niet dwingen iets te dragen waar hij niet achter staat. Mazraoui kan pas veroordeeld worden als hij iets tegen mensen met een andere seksuele geaardheid of voorkeur heeft.
pi_215766675
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:18 schreef Origami94 het volgende:
We schakelen over naar @:ettovanbelgie voor zijn pikante mening
Die is voor vrouwen en homorechten, geloof ik
pi_215766685
Zag van de week ook jacks bij Liverpool-City en de captain van de Manchester City droeg zo'n regenboogband...

Oh en ze gaan niet meer knielen bij de aftrap dus volgens mij zijn ze dan wel weer allemaal racistisch ofzoiets.

Het is een voetbalwedstrijd achterlijke mongolen!
  woensdag 4 december 2024 @ 14:23:04 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215766703
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:19 schreef Richestorags het volgende:
Terecht. Dat regenbooggedoe door de strot drammen is totale onzin en begint onderhande tribale en dictatoriale trekjes te vertonen.
Hoe, en bij wie, wordt er precies 'regenbooggedoe' door de strot gedramd dan?
Huilen dan.
  woensdag 4 december 2024 @ 14:26:22 #11
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215766722
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:18 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Je moet juist heel sterk in je schoenen staan om hier nee tegen te zeggen. Wetende dat de media zich tegen je zal keren.
Nee hoor. Moslims worden met fluwelen handschoentjes behandelt.
  woensdag 4 december 2024 @ 14:26:59 #12
396550 Richestorags
pi_215766729
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe, en bij wie, wordt er precies 'regenbooggedoe' door de strot gedramd dan?
Op deze manier. Met zebrapaden. Op universiteiten waar die vlag wappert. In binnensteden waar op steeds meer plekken die vlag pontificaal wappert met deugteksten als "you belong" (door de gemeente geplaatst). Op appartementenbalkons (privaat dus). Met fotocollages in de stad (door de gemeente gesanctioneerd). Met treinschermen op Amsterdam CS.

Jij komt volgens mij niet vaak op een universiteit of in Utrecht of Amsterdam. Toegegeven: buiten deze plekken is het gelukkig minder.

Het wordt iedereen dus ongevraagd door de strot geramd.
pi_215766742
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:18 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
oh nee, de media.
Conscience do cost.
  woensdag 4 december 2024 @ 14:29:53 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215766744
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Op deze manier. Met zebrapaden. Op universiteiten waar die vlag wappert. In binnensteden waar op steeds meer plekken die vlag pontificaal wappert (door de gemeente geplaatst). Met fotocollages in de stad (door de gemeente) gesanctioneerd. Met treinschermen op Amsterdam CS.

Jij komt volgens mij niet vaak op een universiteit of in Utrecht of Amsterdam. Toegegeven: buiten deze plekken is het gelukkig minder.

Grappig. Ik werk namelijk op één van de plekken die je noemt.

Maar ik zie een regenboogvlag niet als iets door de strot drammen. Ik zie nameljik elke dag allerlei vlaggen en symbolen. Je daarover opwinden klinkt als iets voor sneeuwvlokjes.
Huilen dan.
  woensdag 4 december 2024 @ 14:35:16 #15
418613 Loverboii
Forever winning.
pi_215766796
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar ik zie een regenboogvlag niet als iets door de strot drammen. Ik zie nameljik elke dag allerlei vlaggen en symbolen. Je daarover opwinden klinkt als iets voor sneeuwvlokjes.
Is dat zo?
pi_215766866
Moet hij idd zelf weten, ik laat me ook niks aanpraten
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215766876
Held.
pi_215766884
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:20 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Die is voor vrouwen en homorechten, geloof ik
Alleen bij anti-islam sentiment volgens mij
pi_215766894
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Op deze manier. Met zebrapaden. Op universiteiten waar die vlag wappert. In binnensteden waar op steeds meer plekken die vlag pontificaal wappert met deugteksten als "you belong" (door de gemeente geplaatst). Op appartementenbalkons (privaat dus). Met fotocollages in de stad (door de gemeente gesanctioneerd). Met treinschermen op Amsterdam CS.

Er zijn zoveel merken en symbolen overal, en wat dacht je van al die Palestinavlaggen?
  woensdag 4 december 2024 @ 14:44:16 #20
418613 Loverboii
Forever winning.
pi_215766905
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik leer hier net dat het een heel dappere knul is die steun verdient in zijn strijd tegen regenbooggedram.
Hoezo dan?
pi_215766908
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:41 schreef Caland het volgende:
Ook door Bayern niet
Hij is per direct op straat geflikkerd door Bayern.
Een strafrechtelijke zaak had weinig kans tegen Mazraoui. Niet omdat zijn uitspraken in de media walgelijk waren, maar omdat walgelijke meningen niet altijd strafbaar zijn. En dat geld nu ook voor deze actie van hem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215766911
quote:

[..]
Ik leer hier net dat het een heel dappere knul is die steun verdient in zijn strijd tegen regenbooggedram.
Tja..... :N
  woensdag 4 december 2024 @ 14:44:59 #23
28033 Pek
je moet wat
pi_215766913
Ontslaan en terug sturen. Moeilijk is het niet?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_215766917
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:41 schreef Caland het volgende:

[..]
Een of andere debiele politicus die dat riep, is helemaal niks mee gedaan. Ook door Bayern niet
Ook de clickbait titel. Een klacht indienen is niet hetzelfde als een strafzaak beginnen. Maar goed het past in de agenda van De Telegraaf en het pseudo journalisme dat ze uitdragen
pi_215766932
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een strafrechtelijke zaak had weinig kans tegen Mazraoui. Niet omdat zijn uitspraken in de media walgelijk waren, maar omdat walgelijke meningen niet altijd strafbaar zijn. En dat geld nu ook voor deze actie van hem.
Feitelijk niet waar

https://www.nu.nl/voetbal(...)joen-met-bayern.html

quote:
United en Bayern hebben volgens Sky Deutschland, The Athletic en transferexpert Fabrizio Romano na wekenlange onderhandelingen een definitief akkoord bereikt. De Ligt verkast voor minimaal 45 miljoen euro naar United. Dat bedrag kan middels bonussen met 5 miljoen oplopen. Mazraoui verlaat Bayern voor minimaal 15 en maximaal 20 miljoen euro.
pi_215766944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:45 schreef Origami94 het volgende:
Ook de clickbait titel. Een klacht indienen is niet hetzelfde als een strafzaak beginnen.
Dat was vanwege antisemitische uitingen van Mazraoui toen hij vorig jaar bij Bayern Munchen speelde. Daar hebben ze toen direct zijn contract om verscheurd. Heeft die club trouwens wel een flinke afkoopsom gekost en Mazroui een hoop respect opgeleverd van zijn moslimfans.
  woensdag 4 december 2024 @ 14:48:11 #27
418613 Loverboii
Forever winning.
pi_215766946
Moet ie daar maar niet spelen.
pi_215766957
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat was vanwege antisemitische uitingen van Mazraoui toen hij vorig jaar bij Bayern Munchen speelde. Daar hebben ze toen direct zijn contract om verscheurd. Heeft die club trouwens wel een flinke afkoopsom gekost en Mazroui een hoop respect opgeleverd van zijn moslimfans.
Je bent in de war met El Ghazi

Maar ze lijken allemaal ook zo erg op elkaar :)
pi_215766960
quote:

[..]
Al dat gedram is inderdaad wel meer dan genoeg geweest. Helaas hoor je er alleen wat over als een moslim wél de hakken in 't zand zet. En heel af en toe een Wout Weghorst of een Novak Djokovic maar de rest blijft maar buigen.
pi_215766966
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je bent in de war met iemand anders
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215766968
Overigens won El Ghazi alle rechtszaken hierover.

https://nos.nl/artikel/25(...)aan-kinderen-in-gaza

quote:
EL Ghazi werd in november 2023 ontslagen door Mainz, nadat hij op sociale media de omstreden leus "From the river to the sea, Palestine will be free" had geschreven. Een juridische strijd volgde die in juli 2024 uiteindelijk, na hoger beroep, in El Ghazi's voordeel werd bepaald door de Duitse rechter.
pi_215766970
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:48 schreef Loverboii het volgende:
Moet ie daar maar niet spelen.
Mazraoui moet eigenlijk niet in het westen spelen met hun westerse waarden. Misschien is Turkije of de zandbak wat voor hem. Daar kan hij naar hartenlust spugen op de rechten van homo's en Joden.
pi_215766981
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daar kan hij naar hartenlust spugen op de rechten van homo's en Joden.
Heeft hij dat gedaan dan?

What's next? Niet zoenen met iemand van hetzelfde geslacht = debet aan homo's naar de gulag willen sturen.

Sommige conservatieven zijn zo erg in de war
pi_215766998
He draait niet meer om voetbal maar om een specifiek soort agenda
  woensdag 4 december 2024 @ 14:53:50 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215766999
Zou er ook niet mee willen lopen. Ga ook niet met de vlag van een ander land zwaaien. Daar heb ik gewoon niks mee.
pi_215767006
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:53 schreef Twiitch het volgende:
Zou er ook niet mee willen lopen. Ga ook niet met de vlag van een ander land zwaaien. Daar heb ik gewoon niks mee.
Regenboogland?
pi_215767034
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:53 schreef Werkperd het volgende:
He draait niet meer om voetbal maar om een specifiek soort agenda
Het is allemaal green washing en identity politics om af te leiden van het mondiale kapitalistische probleem van de race to the bottom.

Als je soms op het internet leest hoe mensen politici en rijke mensen verdedigen... Deze mensen zouden geen seconde erover nadenken om jou op te offeren voor een euro of stem meer winst

Al die mensen die Wilders een fan vinden terwijl hij ze al sinds 2006 naait :') maar goed als je de politiek niet volgt en alleen filmpjes kijkt op Youtube of je leest alleen De Telegraaf is het ook moeilijk om te herinneren dat Wilders de AOW op 65 een dag na de verkiezingen in 2010 in de ijskast zette
pi_215767035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:55 schreef de_boswachter het volgende:
Maar wel zich door Fons Spooren in de reet laten nemen. Hoe hypocriet :') Stukje booslim.

@:caland
Iedereen boos, sneeuwvlokjesmoslims die tegen homofilie zijn en sneeuwvlokjes rechtsgekkies die vinden dat homofilie DOOR DE STROT WORDT GEDUWD omdat ze een regenboogje op straat zien

Gernot
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215767044
Ben geen moslim, heb ik ook niks mee, maar geef hem gelijk.

Ik zou hem ook niet dragen, niet omwille geloof oid, maar puur dat gedram en hypocrisie...

Engeland stuurde wel zijn gehele team naar Qatar, over hypocriet gesproken. Net als alle andere landen..
  woensdag 4 december 2024 @ 14:59:15 #40
396550 Richestorags
pi_215767047
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het hoort noch bij de functie van een universiteit, noch die van een lokale overheid om tribaal en ideologisch gedachtegoed op te dringen.
  woensdag 4 december 2024 @ 15:00:12 #41
396550 Richestorags
pi_215767053
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er zijn zoveel merken en symbolen overal, en wat dacht je van al die Palestinavlaggen?
Worden die door de overheid of het universiteitsbestuur opgehangen? Kleurt de NS haar treinschermen in de Palestinavlagkleuren als achtergrond?

Rijdt er een Palestinatram rond?
pi_215767056
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 14:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het hoort noch bij de functie van een universiteit, noch die van een lokale overheid om tribaal en ideologisch gedachtegoed op te dringen.
Over tribaal en ideologisch gedachtegoed.

Wat vind je van al die Palestinavlaggen in de grote steden (onder andere Amsterdam en Utrecht waar je het over had)?
  woensdag 4 december 2024 @ 15:01:44 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215767061
Terecht, draagt net zo veel bij aan de homo-acceptatie als alle spelers met een regenboog-buttplug in laten spelen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 december 2024 @ 15:01:45 #44
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215767062
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Over tribaal en ideologisch gedachtegoed.

Wat vind je van al die Palestinavlaggen in de grote steden (onder andere Amsterdam en Utrecht waar je het over had)?
We gaat het niet hebben over het Israel/Palestine conflict. Daar is een ander topic voor.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_215767077
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
We gaat het niet hebben over het Israel/Palestine conflict. Daar is een ander topic voor.
Ik trek een eenvoudige vergelijking. Er zijn zoveel vlaggen die een boodschap uitdragen. Als jij iets tegen regenboogvlaggen hebt, zogenaamd omdat je tegen ''tribaal en ideologisch gedachtegoed'' bent, dan ben je wel lichtelijk hypocriet als je de Palestinavlag wel vindt kunnen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 december 2024 @ 15:05:07 #46
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215767085
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik trek een eenvoudige vergelijking. Er zijn zoveel vlaggen die een boodschap uitdragen. Als jij iets tegen regenboogvlaggen hebt, zogenaamd omdat je tegen ''tribaal en ideologisch gedachtegoed'' bent, dan ben je wel lichtelijk hypocriet als je de Palestinavlag wel vindt kunnen.
Het gaat specifiek om de regenboogvlag in dit nieuwsbericht. Andere vlaggen, ander topic.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_215767099
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Het gaat specifiek om de regenboogvlag in dit nieuwsbericht. Andere vlaggen, ander topic.
Tja, we hebben het wel over Noussair Mazraoui die een regenboogjack weigert. De motivatie mag wel duidelijk zijn.
  woensdag 4 december 2024 @ 15:10:23 #48
396550 Richestorags
pi_215767139
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
/hoop onzin
Niet te vergeten dat die vlag ook is uitgebreid met BLM erin.

[ Bericht 41% gewijzigd door Netsplitter op 04-12-2024 15:13:12 ]
pi_215767168
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet te vergeten dat die vlag ook is uitgebreid met BLM erin.
Terecht :)
  woensdag 4 december 2024 @ 15:15:05 #50
396550 Richestorags
pi_215767188
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:12 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Terecht :)
All lives matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties