Doe ik ook niet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:20 schreef Aberkullie het volgende:
Nee, ik doe de deur evengoed niet open als ik niemand verwacht
Handig. Ik zou wel weer een ouderwetse deurbel willen hebben.quote:
Daar hoef je niet slim voor te zijn, dat kan een vrouw ook.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:02 schreef Nober het volgende:
Die van mij doet zelfs het huishouden en laat de hond uit!
Ik had ooit een draadloze die zomaar uit zichzelf afging, vervolgens begon dat ding van de muur te vallen en toen was ik er wel klaar mee.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Handig. Ik zou wel weer een ouderwetse deurbel willen hebben.
Jammer, geen plaatjes van te vinden.
Je weet wel, zo'n ouderwetse koperen bel die met een hard en fel gerinkel aangaf dat er iemand voor de deur stond.
Of in de winkel stond.
O ja? Leg mij dan eens uit waarom mannen zoveel blunderen in hun auto?quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Daar hoef je niet slim voor te zijn, dat kan een vrouw ook.
Omdat er ook heel veel domme mannen zijn. Behalve mannen die de auto hebben uitgevonden natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
O ja? Leg mij dan eens uit waarom mannen zoveel blunderen in hun auto?
Auto is toch een uitvinding van De Man.
Waarom blunderen deze grote geesten dan toch steeds opnieuw met deze ultieme mannelijke utivinding?
Hoeveel waren er dat? 2 of 3?quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat er ook heel veel domme mannen zijn. Behalve mannen die de auto hebben uitgevonden natuurlijk.
Geen idee, maar bij elke autofabrikanten werken wel honderden slimme ingenieurs tegenwoordig.quote:
Vrouwen zijn duur in onderhoud.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Daar hoef je niet slim voor te zijn, dat kan een vrouw ook.
Wat is nu dan het slimme van zo'n deurbel?quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:42 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een half slimme deurbel, zonder wifi... gewoon op de kabel van de oude.. maar nu wel met beeld en geluid maar ze kunnen mij niet horen... das wel minder...
Ik woon op hoogte dus hoef niet meer naar beneden te lopen om er vervolgens achter te komen dat ze voor de buren komen...quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat is nu dan het slimme van zo'n deurbel?
Ja, Disney probeerde ons wijs te maken dat theepotten konden praten en zingen.
Ik ook. En ik doe dus nooit open als er gebeld wordt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:49 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik woon op hoogte dus hoef niet meer naar beneden te lopen om er vervolgens achter te komen dat ze voor de buren komen...
Das het grote voordeel...
Ik wel, ik heb wel vrienden die zo maar eens voor de deur staan!quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook. En ik doe dus nooit open als er gebeld wordt.
Tenzij ik mensen verwacht.
Heerlijk toch? Veel beter dan zo'n irritante 'triiiiiingbel'.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:50 schreef Kanaroe het volgende:
Wij hebben een ouderwetse trekbel, binne. Hoor je dan letterlijk de bel rinkelen
Sommige wannabee aanbellers snappen dat niet en gaan dan kloppen, of lopen weer weg
Eufy, hebben wij ook. Ideaal!quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:53 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik wel, ik heb wel vrienden die zo maar eens voor de deur staan!
Maar nu ben ik stiekem wel benieuwd naar een bel die geen abbo nodig heeft (ook in de toekomst niet)
Jeps, klingelingeling doet ie, heel gezelligquote:Op dinsdag 3 december 2024 19:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heerlijk toch? Veel beter dan zo'n irritante 'triiiiiingbel'.
En welke dan? er zijn zoveel soorten want ze zijn er vanaf 3 tientjes tot een ruimte 100 euroquote:
Ja, hier een of andere knook die oeverloos loopt te zaniken.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps, klingelingeling doet ie, heel gezellig
Ja, zoiets hebben wij.quote:Op dinsdag 3 december 2024 20:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, hier een of andere knook die oeverloos loopt te zaniken.
Sorry, ben een beetje dronken.
Maar dit soort bellen bedoel ik dus.
Bekijk deze YouTube-video
Een hoop blabla. Ik heb het filmpje niet eens afgekeken.
Had het geduld er niet voor.
Ligt maar net aan je voorkeuren. Net als social media: het is niet per definitie slecht omdat (vaak oudere) mensen zeggen dat het slecht is, maar het is niet ineens heilig ofzo. Het heeft z'n voordelenquote:Op dinsdag 3 december 2024 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat is nu dan het slimme van zo'n deurbel?
Ja, Disney probeerde ons wijs te maken dat theepotten konden praten en zingen.
Ik vind het geniaal.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[ afbeelding ] Ik heb hem nooit gevraagd hoe slim hij is.
En wat doet die slimme deurbel dan tegen inbraken? Dan zit je daar op je werk een uur van huis en zie je op je telefoon dat iemand met een capuchon op aan heeft gebeld. Race je dan elke keer snel naar huis om te kijken of diegene daarna het kiepraampje van de bijkeuken, buiten het zicht van de camera, geforceerd heeft?quote:Op woensdag 4 december 2024 08:51 schreef DjVero het volgende:
Wij hebben er één, zowel voor als achter. Vorig jaar te maken gehad met een inbraak en sindsdien hebben we ze, dus dat geeft net ff een wat veiliger gevoel.
Ik denk dat het meer qua veiligheid mee te maken heeft dat je kan zien wat er gebeurd. Stel je ligt snachts in bed je hoort een raar geluid. Als je de voorkant en de achterkant van je huis snel kan checken via je telefoon en je ziet niks dan weet je oke er is niksquote:Op woensdag 4 december 2024 09:17 schreef knoopie het volgende:
[..]
En wat doet die slimme deurbel dan tegen inbraken? Dan zit je daar op je werk een uur van huis en zie je op je telefoon dat iemand met een capuchon op aan heeft gebeld. Race je dan elke keer snel naar huis om te kijken of diegene daarna het kiepraampje van de bijkeuken, buiten het zicht van de camera, geforceerd heeft?
Volgens mij geven dit soort camera-deurbellen een vals gevoel van veiligheid. In de VS hebben ze er zelfs een studie van gemaakt, maar geen bewijs gevonden dat camerabeveiliging daadwerkelijk criminaliteit tegengaat. In die situaties dat er opnames gemaakt zijn, kon de politie er meestal niks mee.
https://www.scientificame(...)eally-prevent-crime/
Mijn buren zijn bejaard en hebben een extreem harde deurbel. Echt niet normaal. Als er bij hen iemand aanbelt, dreunt dat bij ons door het hele huis. Super irritant.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:16 schreef Metalfrost het volgende:
Ik niet, ik heb zo'n ouderwets ding waar mensen 80+ een hartaanval van kunnen krijgen
Geluidssensor in je tuin plaatsen aangesloten op een tuinspuit met zwarte smurrie.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn buren zijn bejaard en hebben een extreem harde deurbel. Echt niet normaal. Als er bij hen iemand aanbelt, dreunt dat bij ons door het hele huis. Super irritant.
Mijn vrouw werkt thuis. En daarnaast zal het ook een afschrikkend effect hebben op potentiële inbrekers.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:17 schreef knoopie het volgende:
[..]
En wat doet die slimme deurbel dan tegen inbraken? Dan zit je daar op je werk een uur van huis en zie je op je telefoon dat iemand met een capuchon op aan heeft gebeld. Race je dan elke keer snel naar huis om te kijken of diegene daarna het kiepraampje van de bijkeuken, buiten het zicht van de camera, geforceerd heeft?
Volgens mij geven dit soort camera-deurbellen een vals gevoel van veiligheid. In de VS hebben ze er zelfs een studie van gemaakt, maar geen bewijs gevonden dat camerabeveiliging daadwerkelijk criminaliteit tegengaat. In die situaties dat er opnames gemaakt zijn, kon de politie er meestal niks mee.
https://www.scientificame(...)eally-prevent-crime/
Volgens de statistieken (en ook je boerenverstand) is het een fabeltje dat inbrekers altijd in het holst van de nacht inbreken. Dat doen ze veel liever als je aan het eind van de middag even snel de kinderen ophaalt en nog boodschappen doet. Of in het weekend als je met je kinderen naar de voetbal bent.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer qua veiligheid mee te maken heeft dat je kan zien wat er gebeurd. Stel je ligt snachts in bed je hoort een raar geluid. Als je de voorkant en de achterkant van je huis snel kan checken via je telefoon en je ziet niks dan weet je oke er is niks
En als je dus even boodschappen aan het doen bent, dan ben je nooit snel genoeg weer thuis om de inbreker op heterdaad te betrappen.quote:Je zou misschien verwachten dat ’s nachts het vaakst wordt ingebroken, maar niets is minder waar. In Nederland vindt slechts 13 procent van de woninginbraken in de nachtelijke uren plaats, tegenover ruim 60 procent in de middag- en avonduren.
Vooral tussen 15:00 uur en 19:00 uur vinden veel inbraken plaats. Veel mensen zijn zich dan minder bedacht op inbrekers, of gaan even kort de deur uit zonder alles goed af te sluiten.
Op welke dag wordt het vaakst ingebroken?
Inbrekers zijn het meest actief in het weekend, want vrijdag, zaterdag en zondag zijn de populairste dagen om in te breken. Op maandag vinden de minste inbraken plaats.
Ongeveer 80 procent van de inbraken wordt overigens gepleegd door ‘gelegenheidsinbrekers’. Zij zijn wel uit op een inbraak, maar hebben niet een specifiek doel op het oog. Pas als er iets interessants op hun pad komt, zullen zij een poging doen om binnen te komen.
bron: https://www.beveiligingwi(...)t-vaakst-ingebroken/quote:Een inbreker wil er maximaal drie minuten over doen om binnen te raken.
Eenmaal binnen is een inbreker gemiddeld vijf minuten bezig, voordat hij met buit weer vertrekt.
Zie post hierboven. Een beetje inbreker weet echt wel wanneer mensen thuis zijn, en breekt dus gewoon in als je vrouw even snel de kinderen gaat halen. Helemaal als ze dan misschien de deur niet goed op slot draait, en de ramen dicht doet, want ze is toch maar een half uurtje weg.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:25 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mijn vrouw werkt thuis. En daarnaast zal het ook een afschrikkend effect hebben op potentiële inbrekers.
Dat geloof ik direct, dat het bij kinderen die streken uithalen goed werkt. Maar dat is heel wat anders dan geoefende inbrekers.quote:Ook hebben we een keer te maken gehad met kinderen die bloempotten bij ons de tuin in mieterden. Via de camera in de achtertuin (de deurbel én een camera) konden we mooi herleiden wie die kinderen waren - ze stonden er full-face op - en de ouders er eventjes op aanspreken. Daarna was dat ook weer klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |