Ik weet het, maar ik heb niet altijd de tijd en ruimte. Soms is het makkelijk.quote:Op maandag 2 december 2024 18:05 schreef bonanza8 het volgende:
Waarom zou je dat jezelf aandoen? zelfkastijding?
Die voorgebakken dingen zijn echt te goor voor woorden, hoe moeilijk is het nou? bloem, eieren, melk en een snufje zout, ff mixen en in de pan
5 minuten mixen, 10 minuten bakken?quote:Op maandag 2 december 2024 18:07 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik heb niet altijd de tijd en ruimte. Soms is het makkelijk.
Op kantoor?quote:Op maandag 2 december 2024 18:10 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
5 minuten mixen, 10 minuten bakken?
Ik eet meestal 5-8 pannenkoeken. Krijg je echt niet binnen 15 klaar. Zeker niet als je met zn tweeën bentquote:Op maandag 2 december 2024 18:10 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
5 minuten mixen, 10 minuten bakken?
Om dit soort figuren uit hun droom te halen.. door zelf dezelfde ingredienten in een pan te mengen maakt het echt niet beter.quote:Op maandag 2 december 2024 18:05 schreef bonanza8 het volgende:
Die voorgebakken dingen zijn echt te goor voor woorden, hoe moeilijk is het nou? bloem, eieren, melk en een snufje zout, ff mixen en in de pan
Als daar nou sprake van zou zijn had je misschien nog een punt. Maar los dat vers veel lekkerder is gooien ze een shitload aan additieven en e-stoffen er door om ze maanden houdbaar te maken.quote:Op maandag 2 december 2024 18:17 schreef achtja het volgende:
[..]
Om dit soort figuren uit hun droom te halen.. door zelf dezelfde ingredienten in een pan te mengen maakt het echt niet beter.
2 pannen, natuurlijk wel, ok als je zoveel pannenkoeken eet dan wel iets langer, 4 pannenkoeken kun je wel bakken in een kwartier, 8 met 2 pannen moet ook lukken als je handig genoeg bent.quote:Op maandag 2 december 2024 18:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik eet meestal 5-8 pannenkoeken. Krijg je echt niet binnen 15 klaar. Zeker niet als je met zn tweeën bent
Die e-stoffen maken het alleen niet ongezonder. Dat achterlijke fabeltje dat e-nummers slecht zouden zijn had wel in de Facebook-moeder groepen moeten uitsterven.quote:Op maandag 2 december 2024 18:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Als daar nou sprake van zou zijn had je misschien nog een punt. Maar los dat vers veel lekkerder is gooien ze een shitload aan additieven en e-stoffen er door om ze maanden houdbaar te maken.
eieren, melk, bloem en zoutquote:Op maandag 2 december 2024 18:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Als daar nou sprake van zou zijn had je misschien nog een punt. Maar los dat vers veel lekkerder is gooien ze een shitload aan additieven en e-stoffen er door om ze maanden houdbaar te maken.
en die laatste zijn ronduit vies te noemenquote:Ingrediënten: water, bloem (tarwe, rogge), scharrelei, raapolie, mageremelkpoeder, vegetarisch weipoeder, azijn, boterolie, natuurlijk aroma, zout, conserveermiddel (kaliumsorbaat [E202]), emulgator (lecithinen [E322]), rijsmiddel (natriumcarbonaten [E500]).
Waarvan toegevoegde suikers 0.00g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 0.50g per 100 gram
Er is anders genoeg te doen geweest rondom ultrabewerkt voedsel de laatste jaren.quote:Op maandag 2 december 2024 18:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die e-stoffen maken het alleen niet ongezonder. Dat achterlijke fabeltje dat e-nummers slecht zouden zijn had wel in de Facebook-moeder groepen moeten uitsterven.
Is weinig troep hoor..quote:Op maandag 2 december 2024 18:30 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
eieren, melk, bloem en zout
vs
[..]
en die laatste zijn ronduit vies te noemen
Het is soms zo makkelijk hequote:
Wellesquote:Op maandag 2 december 2024 18:17 schreef achtja het volgende:
[..]
Om dit soort figuren uit hun droom te halen.. door zelf dezelfde ingredienten in een pan te mengen maakt het echt niet beter.
Je blijft een irritante troll maar nu ben ik het met je eens.quote:Op maandag 2 december 2024 18:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die e-stoffen maken het alleen niet ongezonder. Dat achterlijke fabeltje dat e-nummers slecht zouden zijn had wel in de Facebook-moeder groepen moeten uitsterven.
Dit dus.quote:Op maandag 2 december 2024 18:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Water en zuurstof hebben ook een E-nummer.quote:Op maandag 2 december 2024 18:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is gewoon een ander soort systeem. De Amerikaanse FDA en de Europese EFSA zijn het vrijwel altijd met elkaar eens. Het enige verschil is de methode die ze gebruiken.quote:Op maandag 2 december 2024 19:30 schreef marc0871 het volgende:
Het is iig een beter systeem dan dat ze in Amerika hebben.
Daar mogen ze de grootste rommel door je eten gooien.
met 2 pannen bakken voor je eentje? sorry, maar dan spoor je niet imhoquote:Op maandag 2 december 2024 18:27 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
2 pannen, natuurlijk wel, ok als je zoveel pannenkoeken eet dan wel iets langer, 4 pannenkoeken kun je wel bakken in een kwartier, 8 met 2 pannen moet ook lukken als je handig genoeg bent.
Of de toppings gezond zijn, ligt aan de rest van zijn dag/week.quote:Op maandag 2 december 2024 19:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
TS vroeg alleen niet of het lekker was, maar of zijn lichaam er wat aan had.
Antwoord: energie, dat is het wel. Misschien helpt het iets als je voor volkoren gaat. Maar het is in principe gewoon veel koolhydraten, beetje eiwit en beetje plantaardig vet. En een hoop toevoegingsmiddelen.
Je kan er wel wat gezonds op doen misschien. Of gewoon niet te vaak.
Qua ingrediënten stelt het inderdaad geen reet voor maar er gaar toch altijd meer tijd in zitten dan gedacht.quote:Op maandag 2 december 2024 18:05 schreef bonanza8 het volgende:
Als je het een paar keer hebt gedaan weet je precies hoeveel tijd het kost. En vers gebakken pannenkoeken zijn zo ontzettend veel lekkerder dan die in de magnetron opgepiepte muffe zeemlappen.quote:Op maandag 2 december 2024 19:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Qua ingrediënten stelt het inderdaad geen reet voor maar er gaar toch altijd meer tijd in zitten dan gedacht.
Groente is wel eerder gezond te noemen dan stroop.quote:Op maandag 2 december 2024 19:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Of de toppings gezond zijn, ligt aan de rest van zijn dag/week.
Energie is indd het belangrijkste
Ligt uiteindelijk aan zijn situatie. Als die de rest van de dag alleen maar groente en vlees op heeft, zou je kunnen stellen dat de koolhydraten uit de stroop en pannenkoeken beter zijn dan nog meer groente.quote:Op maandag 2 december 2024 20:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Groente is wel eerder gezond te noemen dan stroop.
Ik zei ook "iets". En als je er 8 eet zoals jij is het toch al weer 4 grammetjes.quote:Op maandag 2 december 2024 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
Die volkoren onzin slaat trouwens ook nergens op
op 1 pannenkoek haal je 0,5 gram vezelwinst als je voor volkoren kiest. Evenveel vezels als in 1 aardbei
Pannenkoek met groente, een soort turkse pizza maar dan anders?quote:Op maandag 2 december 2024 20:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Groente is wel eerder gezond te noemen dan stroop.
8 is wel als je ze als maaltijd eet. En dan wel fruit en stroop erop of kaas als ik daar zin in hebquote:Op maandag 2 december 2024 20:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zei ook "iets". En als je er 8 eet zoals jij is het toch al weer 4 grammetjes.
Sommige dingen zijn gewoon nooit gezond omdat je er nooit iets aan hebt. Stroop is gewoon suiker, alleen een brandstof. Kan je omzetten in energie, maar dat kun je met die pannenkoek ook.quote:Op maandag 2 december 2024 20:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ligt uiteindelijk aan zijn situatie. Als die de rest van de dag alleen maar groente en vlees op heeft, zou je kunnen stellen dat de koolhydraten uit de stroop en pannenkoeken beter zijn dan nog meer groente.
pannenkoek met gegrilde groenten en kaas is best gangbaar.quote:Op maandag 2 december 2024 20:12 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Pannenkoek met groente, een soort turkse pizza maar dan anders?
Een pannenkoek kun je behandelen als een soort wrap. Ben er zelf niet van maar heb het mensen zien doen.quote:Op maandag 2 december 2024 20:12 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Pannenkoek met groente, een soort turkse pizza maar dan anders?
Hoezo nooit? Als je energie nodig hebt, is er echt weinig mis met stroop.quote:Op maandag 2 december 2024 20:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn gewoon nooit gezond omdat je er nooit iets aan hebt. Stroop is gewoon suiker, alleen een brandstof. Kan je omzetten in energie, maar dat kun je met die pannenkoek ook.
Met pannenkoe met gesmolten kaas kan mij bekoren, maar dit niet.quote:Op maandag 2 december 2024 20:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
pannenkoek met gegrilde groenten en kaas is best gangbaar.[ afbeelding ]
In die pannenkoek zit al koolhydraten en energie. Verder ben ik niet zo geïnteresseerd in jouw dieet.quote:Op maandag 2 december 2024 20:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoezo nooit? Als je energie nodig hebt, is er echt weinig mis met stroop.
We zijn de laatste decennia veel te veel in voedingsstoffen gaan denken, en tegelijkertijd worden we steeds dikker. Luister gewoon naar de lichaam. Soms heb ik zin in stroop, dan eet ik stroop. Soms zin in groente, dan eet ik groente.
Er is geen voedingsmiddel dat ongezond is. Het totaalplaatje van je dieet kan ongezond zijn, maar niet 1 product
En in de stroop ook!quote:Op maandag 2 december 2024 20:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
In die pannenkoek zit al koolhydraten en energie.
Onzin. Mensen worden dikker vanwege het diëten. Onderzoek wijst uit dat mensen die intuïtief eten, veel minder vaak met overgewicht kampen.quote:Dat mensen zoveel dikker worden is overigens juist omdat ze altijd chips en suiker eten wanneer ze daar zin in hebben
Paprika, ui, champignons... In combi met kaas kan dat best.quote:Op maandag 2 december 2024 20:16 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Met pannenkoe met gesmolten kaas kan mij bekoren, maar dit niet.
Gooi dan. meteen een pizzabodem onder die groente, smaakt beter ook. Voor het overige ziet het er voor een foto wel leuk uit.
Ik moet er niet aan denken maar ben dan niet een groot liefhebber van pannenkoeken, en een zeur met stroop, met kaas of met spek&stroop, of vooruit spek&dadels.quote:Op maandag 2 december 2024 20:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Paprika, ui, champignons... In combi met kaas kan dat best.
Ja godmiljaar dat is het punt ook hè, dat zit dus al in zijn maaltijd.quote:
Nope. Mensen zijn holbewoners die opeens alles binnen handbereik hebben. Het brein zegt eten, want wie weet wanneer je weer krijgt. De samenleving is veranderd, de mens niet.quote:[..]
Onzin. Mensen worden dikker vanwege het diëten. Onderzoek wijst uit dat mensen die intuïtief eten, veel minder vaak met overgewicht kampen.
Men ziet chips en suiker als slecht, dus dat wordt uitgesteld om vervolgens een hele zak op te vreten aan het einde van de week i.p.v. dat mensen gewoon een bakje chips pakken wanneer ze daar zin in hebben.
Wanneer je jezelf geen restricties meer oplegt, dan gaat je lichaam leren hoe het reageert wanneer je verschillende dingen eet.
Dat mag natuurlijk Het heeft ook niet mijn voorkeur. Spek en stroop blijft de winnaar.quote:Op maandag 2 december 2024 20:25 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken maar ben dan niet een groot liefhebber van pannenkoeken, en een zeur met stroop, met kaas of met spek&stroop, of vooruit spek&dadels.
Maar voor een campingmaaltijd is het misschien wel een idee.
Een crêpe vind ik een heel ander ding (met ijs!), en een platbrood ook.
Absoluut, spek&stroopquote:Op maandag 2 december 2024 20:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk Het heeft ook niet mijn voorkeur. Spek en stroop blijft de winnaar.
Dat lijkt me echt goor.quote:Op maandag 2 december 2024 20:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
pannenkoek met gegrilde groenten en kaas is best gangbaar.[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |