abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215719501
quote:
'Teststraatondernemers in noorden fraudeerden met personeelskosten'

Een groep ondernemers die in coronatijd in de noordelijke provincies teststraten heeft opgezet, heeft zeker vier miljoen euro verdiend door kosten te declareren voor personeel dat niet lijkt te bestaan.

Dat schrijft NRC na onderzoek van interne documenten, e-mails, roosters en audio-opnames van het samenwerkingsverband dat teststraten runde in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe en een deel van Overijssel. De krant sprak ook met betrokkenen.

Dat de zes ondernemers kosten declareerden voor personeel dat er mogelijk niet was, zou onder meer blijken uit gebeurtenissen bij de teststraat in Drachten op 1 oktober 2021.

De straat moest die dag sluiten omdat bezoekers vanwege de lange wachttijden agressief werden tegen de enige twee aanwezige teststraatmedewerkers. Volgens de krant heeft het samenwerkingsverband voor de bewuste dag personeelskosten gefactureerd voor alle tien testplekken in die straat.

Ook in Assen, Groningen en Sneek zouden personeelskosten gefactureerd zijn voor mensen die niet aan het werk waren.

Op stand-by

Voor de stichting die namens het ministerie van Volksgezondheid de uitbetalingen regelde was dat geen probleem, schrijft de krant. Daarmee was de afspraak gemaakt dat ook de kosten van medewerkers die op stand-by stonden gedeclareerd mochten worden.

Volgens NRC zijn er sterke aanwijzingen dat een groot deel van deze medewerkers niet bestond. Om het bedrog te verhullen zou het uitzendbureau dat het personeel leverde valse facturen hebben opgesteld, waardoor het leek alsof deze medewerkers wel degelijk een stand-by-dienst hadden.

De advocaat van de betrokken ondernemers zegt tegen de krant dat er niets onoorbaars is gebeurd.
Bron

We gaan gebukt onder een flinke inflatie door allerlei onzin maatregelen. Zie hier in wie zijn zakken het geld is beland. 'Handige ondernemers' die zonder schaamte hun zakken gevuld hebben over de rug van de maatschappij, mede mogelijk gemaakt door een wijdverspreide angstcultuur, die de ruimte gaf om ongestoord te roven zonder enige kritische blik of weerstand. Reken er maar niet op dat er gerechtigheid komt en de betreffende personen gestraft worden. Dat zijn gewoon succesvolle ondernemers die tegen 'regeldruk' beschermd moeten worden, aldus de VVD en companen.
pi_215719517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:04 schreef KvanG het volgende:
'Handige ondernemers' die zonder schaamte hun zakken gevuld hebben over de rug van de maatschappij
Zoals zoveel ondernemers doen, niets houdt je tegen om zelf een onderneming te starten.
pindazakje
pi_215719554
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Zoals zoveel ondernemers doen, niets houdt je tegen om zelf een onderneming te starten.
Niets mis met eerlijk je geld verdienen en toegevoegde waarde creeeren. Alleen dit soort lui uit de OP, creeeren geen toegevoegde waarde, maar onnodige lasten voor de maatschappij.
  vrijdag 29 november 2024 @ 23:23:44 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215719607
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:12 schreef KvanG het volgende:
eerlijk je geld verdienen
eerlijk geld verdienen _O-

In ons huidige systeem is dat letterlijk onmogelijk.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 29 november 2024 @ 23:24:43 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215719611
Een economisch systeem gebaseerd op egoïsme en graaigedrag omarmen en dan verbaasd doen als mensen egoïstisch en graaierig worden :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215720308
Ondernemerschap in optima forma. Mooi man.
U MAD?
pi_215720319
quote:

[..]
Bron

We gaan gebukt onder een flinke inflatie door allerlei onzin maatregelen. Zie hier in wie zijn zakken het geld is beland. 'Handige ondernemers' die zonder schaamte hun zakken gevuld hebben over de rug van de maatschappij, mede mogelijk gemaakt door een wijdverspreide angstcultuur, die de ruimte gaf om ongestoord te roven zonder enige kritische blik of weerstand. Reken er maar niet op dat er gerechtigheid komt en de betreffende personen gestraft worden. Dat zijn gewoon succesvolle ondernemers die tegen 'regeldruk' beschermd moeten worden, aldus de VVD en companen.
Vlak de banken daarin ook niet uit, die hebben daar ook een flinke hand in gehad. Ook vóór de coronatijd al.....
pi_215720715
Aan wie zijn die kosten gedeclareerd, welke organisatie moest rekening betalen?

Ik meen te herinneren dat ze per test werden vergoed.

Hebben we het over commerciële teststraten of onderaannemers van de lokale GGD?

Zoveel vragen bij zo’n bericht.
.
pi_215720768
Ik had hier destijds een scoop mee en heb het uiteindelijk bij FTM getipt, bijzonder vreemd dat 2 oud generaals een pot van een miljard euro krijgen, in het eerste concept moesten de test bedrijven een trackrecord hebben, bij de 2e presentatie hadden ze dat snel laten vallen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215720770
was het een maatregel, of 1 grote zwendel van grote partijen.

zie Zembla of netwerk dit alweer maken.
Do what you love, love what you do!
pi_215720946
quote:

[..]
Bron

Schandalig dit dat natuurlijk, maar over die 5,2 miljard(!) die Hugo kwijt heeft gemaakt hoor je niemand meer over.

Daar zijn ook een paar mensen belachelijk rijk van geworden, no doubt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 30 november 2024 @ 09:12:23 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215721074
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 07:22 schreef raptorix het volgende:
Ik had hier destijds een scoop mee en heb het uiteindelijk bij FTM getipt, bijzonder vreemd dat 2 oud generaals een pot van een miljard euro krijgen, in het eerste concept moesten de test bedrijven een trackrecord hebben, bij de 2e presentatie hadden ze dat snel laten vallen.
Kun je hier eens wat uitgebreider over informeren?
The End Times are wild
pi_215721130
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 06:59 schreef Fer het volgende:
Aan wie zijn die kosten gedeclareerd, welke organisatie moest rekening betalen?

Ik meen te herinneren dat ze per test werden vergoed.

Hebben we het over commerciële teststraten of onderaannemers van de lokale GGD?

Zoveel vragen bij zo’n bericht.
Voor dat voorval ook: Stonden er ook mensen stand-by en werden die wel als stand-by betaald? Als ik lees dat er een afspraak is dat dat vergoed moet worden zie ik nog niet direct fraude.
pi_215721169
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 09:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Kun je hier eens wat uitgebreider over informeren?
Er is al veel over geschreven, destijds is Stitching Open Nederland opgezet, die kregen even een miljard in hun handen zonder dat er ook maar een fatsoenlijke organisatie was, die bestond aan het begin alleen uit Tom Middendorp die gelijk een defensie vriendje Leo Beulen inhuurde. Ik durf er een mooi flesje wijn om te wedden dat hier heel wat "consultants" flink verdient hebben.
pi_215721176
Dit wist je toch eigenlijk al toen iedere lul met een KvK-nummer een teststraat kon openen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215721180
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 09:29 schreef Caland het volgende:
Dit wist je toch eigenlijk al toen iedere lul met een KvK-nummer een teststraat kon openen
Soms gebruikten ze ook gewoon een oliebollenkraam om te testen :') :') :')
pi_215721363
quote:
Ik weet nog wel het artikel waar een glazenwasser werd geïnterviewd, die toen teststraten opzette. Toen wist je idd wel hoe dit af ging lopen.

Enige waar ik van baalde, is dat ik niet zo handig ben en dus voor altijd een loonslaaf zal blijven.
pi_215721453
quote:
Dat heb ik nooit meegekregen dacht altijd dat het ggd was.
Maar misschien dat ik als zorg medewerker naar de minder louche testfaciliteiten werd gestuurd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215721460
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat heb ik nooit meegekregen dacht altijd dat het ggd was.
Maar misschien dat ik als zorg medewerker naar de minder louche testfaciliteiten werd gestuurd.
Meen dat het toen vooral dat testen voor toegang enzo was, mensen die een testbewijs nodig hadden voor het buitenland

Toen moest ik zelf ook nog wel eens naar wat shady plekken om een voetbalwedstrijdje te bezoeken _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')