abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215711549
Helaas nog geen bron bij de NOS, dus daarom voor diegene die het kan lezen.

https://www.parool.nl/ned(...)-tegen-ing~bfac1937/

Het Light Festival in Amsterdam wordt dus niet gesponsord door ING maar desondanks blokkeert Extinction Rebellion de boten tijdens de opening van dit festival als protest tegen de ING die ook fossiele industrie financiert. Dat mag namelijk niet van Extinction Rebellion. Daarom zijn 20 XR-figuren als naargeestige actie in het water gaan liggen om drijvende lijken te verbeelden bij een kantoor van ING om zo de boten te blokkeren.

Komt behoorlijk gestoord over deze radicale figuren die er altijd voor in lijken te zijn om een andermans plezier te bederven. Actie tegen het Rijksmuseum ligt mij ook nog vers in het geheugen. Nu ben ik zelf ook voor klimaatactie, maar deze lui ondermijnen eerder het draagvlak hiervoor dan dat zij eraan bijdragen.
pi_215711706
quote:
die er altijd voor in lijken te zijn om
Goeie
Sicker than your average.
pi_215711741
Kan niet wachten op de dag dat ik ook zo teringoud ben en me hier dan druk over ga maken.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215711769
quote:
17s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:31 schreef Mikeytt het volgende:
Kan niet wachten op de dag dat ik ook zo teringoud ben en me hier dan druk over ga maken.
Om klimaatverandering maken jong en oud zich terecht druk hoor.
pi_215711776
De bootjes kunnen overigens gewoon een andere route varen om de Herengracht te mijden dus de overlast is in deze minimaal.
pi_215712122
Alhoewel Extinction Rebellion duister in het licht wil brengen van het Light Festival, blijft het een erg leuk festival om te bezoeken.

Daarom als positief nieuws vijf tips van Het Parool. Er valt weer genoeg te zien.

Helaas premium, dus voor wie het kan lezen.

https://www.parool.nl/kun(...)aren-waard~bec53ead/
pi_215712289
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:33 schreef rutger05 het volgende:

[..]
De link tussen de ING en klimaatverandering is nogal onzinnig en vergezocht. Dit lijkt meer op een protest tegen het kapitalisme, waar de banken zogenaamd het symbool van zijn. Klimaat is bij XR al veel langer bijzaak, het draait vooral om de marxistische agenda.
pi_215712395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:22 schreef rutger05 het volgende:

Komt behoorlijk gestoord over deze radicale figuren die er altijd voor in lijken te zijn om een andermans plezier te bederven.
Het is behoorlijk gestoord. Helaas zijn de rechters op handen van deze lui.
pi_215712415
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:08 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De link tussen de ING en klimaatverandering is nogal onzinnig en vergezocht. Dit lijkt meer op een protest tegen het kapitalisme, waar de banken zogenaamd het symbool van zijn. Klimaat is bij XR al veel langer bijzaak, het draait vooral om de marxistische agenda.
Niet zo vergezocht als je nagaat dat kapitalisme de aanjager is van klimaatverandering
pi_215712467
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:19 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Niet zo vergezocht als je nagaat dat kapitalisme de aanjager is van klimaatverandering
Noord-Korea heeft inderdaad een relatief kleine CO2-footprint.
pi_215712491
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:33 schreef Aberkullie het volgende:
De bootjes kunnen overigens gewoon een andere route varen om de Herengracht te mijden dus de overlast is in deze minimaal.
Ga lekker ergens anders je eigen hobby uitoefenen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215712494
quote:

[..]
Lol.

Bestel nog wat meer pakketjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215712722
Aandacht vragen voor de klimaatkwestie wat deze lieden regelmatig doen zou bij mij wel op pluspunten kunnen rekenen, ware het niet dat die acties van hun vaak zo stompzinnig zijn dat ik het toch maar een irritant clubje vind.
  vrijdag 29 november 2024 @ 05:26:08 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215712969
Oh jeej, ga ik er nu ook een keer last van hebben met als mogelijk gevolg dat mijn sympathieën daardoor verdwijnen? Stay tuned voor een nieuwe aflevering CUSOON.
Appears.
  vrijdag 29 november 2024 @ 06:38:52 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215713036
Morgen heb ik nog een tour. Ik zal niet blij zijn als deze tour ook wordt geannuleerd vanwege dit tuig. Dat zal namelijk niet de eerste keer zijn dit jaar.

Helemaal klaar met die aandachtshoeren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215713139
Gelukkig zijn er groeperingen zoals Extinction Rebellion, die wereldwijd aandacht vragen voor de klimaatcrisis en regeringen oproepen om snel en daadkrachtig te handelen. XR staat bekend om hun vreedzame, maar disruptieve acties, zoals het blokkeren van wegen of bezetten van openbare ruimtes. Dit doen ze om de urgentie van klimaatverandering onder de aandacht te brengen en mensen te mobiliseren voor klimaatrechtvaardigheid.

Toch kun je je afvragen hoeveel impact deze inspanningen nog hebben. Kijkend naar sommige reacties hier, lijkt het alsof veel mensen andere prioriteiten stellen, zoals het organiseren of bijwonen van een festival, in plaats van zich bezig te houden met de bescherming van ons klimaat. Dit kan deels worden verklaard door een gebrek aan kennis of bewustzijn over hoe ernstig de situatie daadwerkelijk is en hoe het iedereen raakt.

Het is daarom cruciaal om niet alleen actie te blijven voeren, maar ook te investeren in voorlichting en educatie. Alleen zo kan men de onwetendheid verminderen en mensen aanmoedigen om klimaatverandering serieus te nemen en ernaar te handelen.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215713298
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 07:28 schreef Canopus het volgende:
Gelukkig zijn er groeperingen zoals Extinction Rebellion, die wereldwijd aandacht vragen voor de klimaatcrisis en regeringen oproepen om snel en daadkrachtig te handelen. XR staat bekend om hun vreedzame, maar disruptieve acties, zoals het blokkeren van wegen of bezetten van openbare ruimtes. Dit doen ze om de urgentie van klimaatverandering onder de aandacht te brengen en mensen te mobiliseren voor klimaatrechtvaardigheid.
Je vergeet het woord strafbare.
quote:
Toch kun je je afvragen hoeveel impact deze inspanningen nog hebben. Kijkend naar sommige reacties hier, lijkt het alsof veel mensen andere prioriteiten stellen, zoals het organiseren of bijwonen van een festival, in plaats van zich bezig te houden met de bescherming van ons klimaat. Dit kan deels worden verklaard door een gebrek aan kennis of bewustzijn over hoe ernstig de situatie daadwerkelijk is en hoe het iedereen raakt.
Geen zak. Net zoals NL in haar eentje nagenoeg 0,0 invloed heeft op ook maar iets van opwarming tegen te gaan. De wereld is verrot, dus ik pleit dan maar voor aanpassen aan de klimaatverandering, uiteraard terwijl we wel zoveel mogelijk proberen te doen om opwarming tegen te gaan.
quote:
Het is daarom cruciaal om niet alleen actie te blijven voeren, maar ook te investeren in voorlichting en educatie. Alleen zo kan men de onwetendheid verminderen en mensen aanmoedigen om klimaatverandering serieus te nemen en ernaar te handelen.
Niks mis mee, vooral doorgaan (maar laat die achterlijke maatschappijontwrichtende demo/acties achterwege).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215713331
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:24 schreef Montagui het volgende:

[..]
Je vergeet het woord strafbare.
[..]
Geen zak. Net zoals NL in haar eentje nagenoeg 0,0 invloed heeft op ook maar iets van opwarming tegen te gaan. De wereld is verrot, dus ik pleit dan maar voor aanpassen aan de klimaatverandering, uiteraard terwijl we wel zoveel mogelijk proberen te doen om opwarming tegen te gaan.
[..]
Niks mis mee, vooral doorgaan (maar laat die achterlijke maatschappijontwrichtende demo/acties achterwege).
Inderdaad, het is niet voldoende dat alleen Nederland actie onderneemt in de strijd tegen klimaatverandering. Hoewel nationale initiatieven belangrijk zijn, kan de impact pas echt significant zijn als andere landen ook hun verantwoordelijkheid nemen. Klimaatverandering is een wereldwijd probleem dat geen grenzen kent. Wat Nederland doet, kan inspirerend zijn voor andere landen, maar de oplossing vereist samenwerking op internationaal niveau.
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:36:23 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215713361
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:31 schreef Canopus het volgende:
Hoewel nationale initiatieven belangrijk zijn, kan de impact pas echt significant zijn als andere landen ook hun verantwoordelijkheid nemen. Klimaatverandering is een wereldwijd probleem dat geen grenzen kent. Wat Nederland doet, kan inspirerend zijn voor andere landen, maar de oplossing vereist samenwerking op internationaal niveau.
Tot zover het succesverhaal van de klimaatlobby :W
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_215713417
En over een paar jaar allemaal janken omdat ze een strafblad hebben en ze nergens meer aan de bak komen
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:56:57 #21
182233 thedeedster
pi_215713484
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
En over een paar jaar allemaal janken omdat ze een strafblad hebben en ze nergens meer aan de bak komen
Strafblad? In een busje zetten en ergens anders afzetten levert weinig strafbladen op. Ze komen met alles weg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215713552
quote:

Kijkend naar sommige reacties hier, lijkt het alsof veel mensen andere prioriteiten stellen, zoals het organiseren of bijwonen van een festival, in plaats van zich bezig te houden met de bescherming van ons klimaat. Dit kan deels worden verklaard door een gebrek aan kennis of bewustzijn over hoe ernstig de situatie daadwerkelijk is en hoe het iedereen raakt.

Als je zelf niet inziet hoe belerend en wereldvreemd dit overkomt wordt het een lastig verhaal.

Mensen moeten kennelijk vooral thuis van angst zitten bibberen ipv eens een keer met de kinderen naar lichtjes te mogen kijken.
pi_215713700
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Tot zover het succesverhaal van de klimaatlobby :W
Zonder ingrijpende maatregelen en collectieve verantwoordelijkheid blijven we gevangen in een strijd die op deze manier niet te winnen is. De verkiezingswinst van Trump onderstreept hoe ver we nog verwijderd zijn van een gezamenlijke aanpak, wat de missie des te uitzichtlozer maakt.
pi_215713721
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:08 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Als je zelf niet inziet hoe belerend en wereldvreemd dit overkomt wordt het een lastig verhaal.

Mensen moeten kennelijk vooral thuis van angst zitten bibberen ipv eens een keer met de kinderen naar lichtjes te mogen kijken.
Wie zegt dat mensen bibberend thuis moeten zitten? Bij het overgrote deel van de mensen is het bewustzijn over klimaatverandering nauwelijks aanwezig. Ondertussen voltrekt het zich als een sluipend proces dat steeds sneller gaat en uiteindelijk een punt zal bereiken waarop het niet meer te stoppen is.

Als dat punt al niet bereikt is.
pi_215713738
quote:

[..]
Alleen is het compleet uitbannen van vrije markt en een communistische heilstaat niet de oplossing voor klimaatverandering.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:49:13 #26
24533 ACT-F
pi_215714582
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:33 schreef Canopus het volgende:

[..]
Zonder ingrijpende maatregelen en collectieve verantwoordelijkheid blijven we gevangen in een strijd die op deze manier niet te winnen is. De verkiezingswinst van Trump onderstreept hoe ver we nog verwijderd zijn van een gezamenlijke aanpak, wat de missie des te uitzichtlozer maakt.
De verkiezingswinst in tal van Europese landen onderstreept dat de klimaatlobby zijn beste tijd heeft gehad.
pi_215716650
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De verkiezingswinst in tal van Europese landen onderstreept dat de klimaatlobby zijn beste tijd heeft gehad.
Over een aantal jaren zal de ernst van klimaatverandering onmiskenbaar worden, en men zal zich realiseren hoe kortzichtig sommige politieke keuzes zijn geweest. Helaas is klimaatverandering tegen die tijd al een onomkeerbaar feit, en zullen we steeds meer geconfronteerd worden met de gevolgen ervan. Denk aan extremere weersomstandigheden, stijgende zeespiegels, verlies van biodiversiteit en toenemende druk op onze leefomgeving.

Wat hierbij extra wrang is, is dat veel van de huidige waarschuwingen al jarenlang door wetenschappers worden gegeven. Toch wordt er door bepaalde groepen, vaak vanuit ideologische of economische motieven, nog steeds getwijfeld aan de urgentie van het probleem. Hopelijk groeit het besef dat tijdige en collectieve actie cruciaal is om de meest rampzalige gevolgen te voorkomen. Klimaatverandering vereist geen politieke kleur, maar een gezamenlijke inzet voor onze toekomst.
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:11:37 #28
24533 ACT-F
pi_215716752
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:53 schreef Canopus het volgende:

[..]
Over een aantal jaren zal de ernst van klimaatverandering onmiskenbaar worden, en men zal zich realiseren hoe kortzichtig sommige politieke keuzes zijn geweest. Helaas is klimaatverandering tegen die tijd al een onomkeerbaar feit, en zullen we steeds meer geconfronteerd worden met de gevolgen ervan. Denk aan extremere weersomstandigheden, stijgende zeespiegels, verlies van biodiversiteit en toenemende druk op onze leefomgeving.

Wat hierbij extra wrang is, is dat veel van de huidige waarschuwingen al jarenlang door wetenschappers worden gegeven. Toch wordt er door bepaalde groepen, vaak vanuit ideologische of economische motieven, nog steeds getwijfeld aan de urgentie van het probleem. Hopelijk groeit het besef dat tijdige en collectieve actie cruciaal is om de meest rampzalige gevolgen te voorkomen. Klimaatverandering vereist geen politieke kleur, maar een gezamenlijke inzet voor onze toekomst.
Dat zijn profetische uitspraken voor een vraagstuk waar enorme foutmarges in zitten. In het verleden zijn zo vaak verwachtingen uitgesproken waar de klimaatlobby mijlenver naast zat. Ook de snelle opwarming van de afgelopen 2 jaar zagen de klimaatlobbyïsten niet aankomen, terwijl de NASA dit wel verwacht had als gevolg van een natuurlijke oorzaak.

Er zijn gelukkig ook wetenschappers die zich niet laten verleiden door het grote geld van de klimaatlobby en onafhankelijk onderzoek doen. Het verhaal is een stuk genuanceerder, maar daarvoor is in het onderbuikje van doemdenkers geen ruimte.
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:21:20 #29
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215716815
quote:

[..]

Antropogene klimaatverandering is geen onomkeerbaar feit, het zal enkel vele miljoenen jaren duren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_215716838
Gooi een haardroger in het water.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215716849
quote:
Klimaat is bij XR al veel langer bijzaak, het draait vooral om de marxistische agenda.
Touché.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:37:04 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215716914
quote:

[..] Klimaat is bij XR al veel langer bijzaak, het draait vooral om de marxistische agenda.
Het klimaatverhaal is een smoes om de marxistische agenda in te voeren. Het heeft altijd alleen maar daar om gegaan.
The End Times are wild
pi_215717176
Gelukkig bestaan er nog mensen die zich druk maken over de belangrijke maatschappelijke thema's.

99% van de bevolking is een schaapse volger zolang ze maar kunnen consumeren alsof er geen tomorrow is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_215717186
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het klimaatverhaal is een smoes om de marxistische agenda in te voeren. Het heeft altijd alleen maar daar om gegaan.
The fuck man. Jij bent behoorlijk van het padje toch tegenwoordig. Voorheen was je zo'n slimme kerel. :)
pi_215717188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Touché.
Ja dat is in jouw neoliberale straatje.
pi_215717198
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:11 schreef ACT-F het volgende:
klimaatlobby
Dat zijn gewoon mensen die zich zorgen maken en zich machteloos voelen (en ook zijn) in het licht van de sterke arm van de vervuillobby.
pi_215717250
XR is hinderlijk gesputter in de marge en sinds ze zijn geswitcht naar pro-Pallie-hysterie heb ik er 0,0 sympathie meer voor. Overal ter wereld worden nog steeds nieuwe fossiele brandstoffen gevonden en naar boven gehaald. Opwarming van de aarde is wel een probleem, maar aangezien we eerst de fossiele brandstoffen op gaan maken die nog in de aarde zitten, is het toch te laat om het tij nog te keren. Klimaatmaatregelen zijn duur en veel extreem vervuilende landen willen niet meewerken. Dus ja, deze planeet is fucked. Leuker kunnen we het niet maken 🙂
pi_215717341
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:22 schreef Pleun2011 het volgende:
XR is hinderlijk gesputter in de marge en sinds ze zijn geswitcht naar pro-Pallie-hysterie heb ik er 0,0 sympathie meer voor. Overal ter wereld worden nog steeds nieuwe fossiele brandstoffen gevonden en naar boven gehaald. Opwarming van de aarde is wel een probleem, maar aangezien we eerst de fossiele brandstoffen op gaan maken die nog in de aarde zitten, is het toch te laat om het tij nog te keren. Klimaatmaatregelen zijn duur en veel extreem vervuilende landen willen niet meewerken. Dus ja, deze planeet is fucked. Leuker kunnen we het niet maken 🙂
XR wil dan ook niet dat we vandaag stoppen met fossiele energie maar dat de subsidie op fossiele energie wordt gestopt.
pi_215717396
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
XR wil dan ook niet dat we vandaag stoppen met fossiele energie maar dat de subsidie op fossiele energie wordt gestopt.
Zolang alternatieven te duur zijn en de grote vervuilers niet meewerken, heeft dat toch allemaal geen zin.
  vrijdag 29 november 2024 @ 19:03:06 #40
24533 ACT-F
pi_215717586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:11 schreef Bart2002 het volgende:
Gelukkig bestaan er nog mensen die zich druk maken over de belangrijke maatschappelijke thema's.

99% van de bevolking is een schaapse volger zolang ze maar kunnen consumeren alsof er geen tomorrow is.
Druk maken door je zin door te drammen. Dan duw je het gros van de bevolking weg van politieke partijen die hetzelfde doel nastreven. Daar sta je dan als 1% zelfbenoemde verlichte ziel die de wereld even gaat vertellen hoe het allemaal moet :')
pi_215717743
XR schiet zichzelf ook in de voet met die pro-Pallie-waanzin. Veel mensen die het klimaat op zich een sympathiek doel vinden, zullen afhaken nu ze hun ware aard hebben laten zien.
pi_215717770
quote:
Extinction Rebellion moet simpelweg niet andere mensen lastigvallen omdat deze activisten zich bang hebben laten maken over klimaatverandering. Men moet andere manieren van actievoeren zoeken of gaan praten met een klimaatpsycholoog.
quote:

Het radicale activisme van de extreemlinkse groepering Extinction Rebellion, dat niet alleen in strijd is met de wet maar ook uit vandalisme bestaat en doelbewust gericht is jegens andere burgers, heeft hun doel tot op heden weinig goed gedaan.

In het VK zijn er zelfs al klimaatactivisten voor meerdere jaren de cel in gegaan, wat uitstekend is om te zien. Als mensen zich zo bang hebben laten maken over klimaatverandering, dat men geen andere optie meer ziet dan de wet overtreden, overgaan tot vandalisme en andere burgers lastigvallen, dan moet dit keihard bestraft worden. Anders is de kans groot dat ook geweld of terrorisme nog een onderdeel gaan uitmaken van het activisme en dat moet voorkomen worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 29 november 2024 @ 19:45:49 #43
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215717919
Nog een Bron:

https://extinctionrebelli(...)exclusief-kunstwerk/

Vandaag, tijdens de opening van het Amsterdam Light Festival, op 28 november om 19.00 uur, voegt Extinction Rebellion een exclusief kunstwerk toe aan de route, ter hoogte van het kantoor van ING Private Banking & Wealth Management. Het kunstwerk verbeeldt een crime scene en is een aanklacht tegen ING’s fossiele beleid, dat vele duizenden doden tot gevolg heeft. Ongeveer twintig rebellen drijven als lijken in het water. Actrice Katja Herbers geeft een toespraak en er is muzikale begeleiding. Extinction Rebellion eist een direct einde aan ING’s financiering van en dienstverlening aan de fossiele industrie. De actie duurt ongeveer een uur.

Woordvoerder Rozemarijn van ‘t Einde: “Met deze actie laten wij ons licht schijnen op ING’s fossiele financieringsbeleid: jaarlijks gaan er miljarden euro’s naar de fossiele industrie. De bank kiest er daarmee voor de klimaat- en ecologische crisis steeds erger te maken. Miljoenen mensen worden geraakt door klimaatrampen, in vele duizenden gevallen dodelijk geraakt. Hele ecosystemen worden vernietigd. ING stelt de rijkdom van enkelen boven het leven en de gezondheid van gewone mensen wereldwijd en al het andere leven op aarde. Zolang ING niet stopt met fossiele financiering blijven wij actievoeren. Het is tijd voor klimaatrechtvaardigheid.”

ING Private Banking & Wealth Management
De locatie van de actie tijdens het Amsterdam Light Festival is niet toevallig gekozen. De blokkade in de vorm van een crime scene, in zwart en neonkleuren, omringd door twintig bezorgde burgers die als lijken in het water drijven, is opgezet voor het kantoor van ING Private Banking & Wealth Management. Ze verbeelden wereldwijde slachtoffers van ING’s fossiele beleid. Het gaat om mensen uit onder meer Valencia, Palestina en Mexico. In Mexico werden 5 klimaatactivisten vermoord door een door ING gefinancierd mijnbouwbedrijf.

Bij ING Private Banking & Wealth Management bankieren alleen de allerrijksten. ING zou deze overvloed kunnen gebruiken voor het financieren van louter duurzame bedrijven en projecten. In plaats daarvan pompt de grootvervuiler jaarlijks miljarden euro’s in de fossiele industrie. ING is daarmee medeverantwoordelijk voor klimaatrampen en heeft de dood van vele duizenden op zijn geweten, de noodgedwongen vlucht van miljoenen en de vernietiging van ecosystemen.

Nearer to thee
Katja Herbers houdt een toespraak en als onderdeel van het kunstwerk zingt er een koor en spelen er blazers. Koor en blazers staan voor het ING-kantoor met achter hen een banner met de tekst:

“With its fossil fuel policy, ING chooses death and destruction
over life, choosing the wealth of the few over the health of
the earth. ING, stop killing, stop financing fossil fuel.”

Een van de gezongen stukken is “Nearer to thee” dat, volgens de overlevering, als laatste gespeeld werd tijdens het zinken van de Titanic. Dit staat symbool voor het ING’s fossiele financieringsbeleid, de grootvervuiler sluit zijn ogen voor de naderende dood van talloze mensen, dieren en planten. Verder worden er stukken van Dowland en Brahms opgevoerd.

Verkeerde kant van de geschiedenis
ING bevindt zich aan de verkeerde kant van de geschiedenis en volhardt in die positie. De actie tijdens Amsterdam Light Festival vindt vijf dagen na het klimaatakkoord van COP29 in Bakoe plaats. Landen die het meest getroffen worden door de klimaat- en ecologische crisis, zoals de armste landen en eilandstaten, hebben jaarlijks 1300 miljard euro nodig om zich te wapenen tegen de effecten van de klimaat- en ecologische crisis. Vanaf 2035 krijgen zij jaarlijks een magere 300 miljard euro.[1] ING weet donders goed hoe ernstig de situatie is, wereldwijd kan niemand daar meer onderuit zonder zichzelf voor de gek te houden. Toch blijft de grootvervuiler de fossiele industrie jaarlijks met miljarden financieren. ING is een bank waar bloed aan kleeft.

Bronnen
[1] https://www.rtl.nl/nieuws(...)lusie-goed-startpunt
pi_215718058
quote:
Gewoon de route nemen kan toch ook, die hobbels voel je amper in het water.
pi_215718193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 20:01 schreef -river- het volgende:

[..]
Gewoon de route nemen kan toch ook, die hobbels voel je amper in het water.
Waar is die duiker van Amsterdamned als je hem nodig hebt. :+
pi_215718196
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 20:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Waar is die duiker van Amsterdamned als je hem nodig hebt. :+
^O^
pi_215718597
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:33 schreef Aberkullie het volgende:
Ik vraag me echt af hoe die gedachtekronkel binnen XR werkt.
We schaffen de fossiele subsidie af --> feest bij XR, want de ommekeer in de klimaatverandering is ingezet?

Een logische consequentie van het afschaffen van fossiele "subsidie" is dat de energiebelasting voor particulieren fors daalt = goedkopere energie = meer verbruik.

Lijkt me in het kader van de zo gevreesde klimaatverandering niet de gewenste situatie. Maar ja, dan moet je wel begrijpen welke consequenties je eisen hebben en daar kunnen we XR doorgaans niet op betrappen.
pi_215718646
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 20:53 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af hoe die gedachtekronkel binnen XR werkt.
We schaffen de fossiele subsidie af --> feest bij XR, want de ommekeer in de klimaatverandering is ingezet?

Een logische consequentie van het afschaffen van fossiele "subsidie" is dat de energiebelasting voor particulieren fors daalt = goedkopere energie = meer verbruik.

Lijkt me in het kader van de zo gevreesde klimaatverandering niet de gewenste situatie. Maar ja, dan moet je wel begrijpen welke consequenties je eisen hebben en daar kunnen we XR doorgaans niet op betrappen.
Ja enorm leuk verhaal maar lees mijn post anders nog eens
pi_215718712
Pure narcisme.

"Dit evenement gaat niet over mij?.....Nu wel!!!"
pi_215718810
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 21:00 schreef Aberkullie het volgende:
Ja enorm leuk verhaal maar lees mijn post anders nog eens
Er staat geen Spaans in, dus één keer lezen is voldoende. Ik begrijp wat XR wil, maar ik begrijp niet waarom XR het wil. Althans, niet in het kader van klimaatverandering. Komen we bij het punt wat al vaker is benoemd, het is XR helemaal niet te doen om de klimaatverandering. Maar het is natuurlijk wel het makkelijkst om te roepen als je mensen mee wil krijgen.
pi_215719059
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja dat is in jouw neoliberale straatje.
Ik ben totaal niet neoliberaal, eerder klassiek liberaal.
pi_215719807
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 21:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben totaal niet neoliberaal, eerder klassiek liberaal.
Dan verwar ik je met iemand anders waarvoor mijn excuses.
  zaterdag 30 november 2024 @ 00:52:26 #53
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215719999
quote:

[..]
De Sovjets konden er anders ook wat van.
pi_215720888
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:11 schreef Bart2002 het volgende:
Er bestaan vooral heel veel narcistische hypocrieten die behoefte hebben aan een groter doel waarmee de leegte in het persoonlijke leven opgevuld kan worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215720889
quote:

[..]

Nou, kom maar met een plan dan hoe je China, India, Brazilie en andere opkomende landen hiervan kunt overtuigen. Beetje preken naar het koor, een koor zo klein dat het nauwelijks hoorbaar is kan iedereen. Maar het feit is dat wanneer dit deel van het koor weggehaald wordt er niets zal veranderen. Hopen dat de modellen een flinke foutmarge hebben is effectiever.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_215720899
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2024 08:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Er bestaan vooral heel veel narcistische hypocrieten die behoefte hebben aan een groter doel waarmee de leegte in het persoonlijke leven opgevuld kan worden.
twitter
pi_215720906
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 08:26 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Hopen dat de modellen een flinke foutmarge hebben is effectiever.
Helaas hebben klimaatmodellen inderdaad een foutmarge, maar die blijkt vaak in de verkeerde richting uit te vallen. De opwarming van de oceanen verloopt sneller dan verwacht, wat zorgwekkend is. Sneller opwarmende oceanen hebben ingrijpende gevolgen, zoals het smelten van ijskappen, het versterken van extreme weersomstandigheden en het versnellen van zeespiegelstijging. Dit onderstreept hoe urgent het is om actie te ondernemen voordat deze ontwikkelingen onomkeerbaar worden.

Maar hee, 'hoop doet leven'.
pi_215720914
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 08:33 schreef Canopus het volgende:

[..]
Helaas hebben klimaatmodellen inderdaad een foutmarge, maar die blijkt vaak in de verkeerde richting uit te vallen. De opwarming van de oceanen verloopt sneller dan verwacht, wat zorgwekkend is. Sneller opwarmende oceanen hebben ingrijpende gevolgen, zoals het smelten van ijskappen, het versterken van extreme weersomstandigheden en het versnellen van zeespiegelstijging. Dit onderstreept hoe urgent het is om actie te ondernemen voordat deze ontwikkelingen onomkeerbaar worden.

Maar hee, 'hoop doet leven'.
Dat snap ik, maar dan hoef ik ook niet meer te hopen.
Nogmaals: hoe ga je ervoor zorgen dat het gros van de mensheid (china bijvoorbeeld stoot al sinds 2022 meer uit per hoofd van de bevolking dan Nederland en groeiende) gaat stoppen binnen de voorspelde tijd? Geen van die landen gaan de doelen (of beloofde inspanningen :’) ) halen terwijl het wel essentieel is dat zij dit gaan doen?
pi_215720975
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 08:41 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar dan hoef ik ook niet meer te hopen.
Nogmaals: hoe ga je ervoor zorgen dat het gros van de mensheid (china bijvoorbeeld stoot al sinds 2022 meer uit per hoofd van de bevolking dan Nederland en groeiende) gaat stoppen binnen de voorspelde tijd? Geen van die landen gaan de doelen (of beloofde inspanningen :’) ) halen terwijl het wel essentieel is dat zij dit gaan doen?
Zoals ik eerder zei, we zijn helaas al te laat om de klimaatverandering volledig te stoppen. De sneeuwbal is aan het rollen gegaan en zal pas tot stilstand komen onderaan de vallei. De processen die we in gang hebben gezet, zijn nu grotendeels onomkeerbaar. Pas wanneer de rook is opgetrokken, zullen we de werkelijke omvang en impact van de door onszelf versneld veroorzaakte klimaatverandering volledig begrijpen.

Wat dit nog verontrustender maakt, is dat vooral grote uitstoters in Azië, zoals China en India, een aanzienlijke rol spelen in het versnellen van deze crisis. Hoewel zij vaak wijzen op hun recht om economisch te groeien, blijft hun afhankelijkheid van kolencentrales en fossiele brandstoffen een enorme bron van uitstoot. Ondertussen zullen de volgende generaties, inclusief die in Europa, moeten omgaan met de onvermijdelijke gevolgen. Onze kinderen en kleinkinderen worden opgezadeld met de nalatenschap van een wereld die wij niet op tijd hebben weten te veranderen. Hun toekomst ziet er onnodig somber uit.
pi_215721170
Waarom gaat iedereen er maar van uit dat klimaatverandering slecht is eigenlijk? Het is totaal onvoorspelbaar at er gebeurt. Dankzij opwarming zouden de gigantische toendra's leefbaar kunnen worden voor veel meer soorten. Of kan de sahara dankzij veranderende weerpatronen natter worden. Repotielen zouden kunnen gedijen onder de warmere omstandigheden. Daarnaast is het gewoon mogelijk dat er juist minder rampen plaatsvinden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_215721399
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 09:28 schreef Bensel het volgende:
Waarom gaat iedereen er maar van uit dat klimaatverandering slecht is eigenlijk? Het is totaal onvoorspelbaar at er gebeurt. Dankzij opwarming zouden de gigantische toendra's leefbaar kunnen worden voor veel meer soorten. Of kan de sahara dankzij veranderende weerpatronen natter worden. Repotielen zouden kunnen gedijen onder de warmere omstandigheden. Daarnaast is het gewoon mogelijk dat er juist minder rampen plaatsvinden.
Helaas zijn er nog steeds veel mensen die geloven dat klimaatverandering een hoax is, en deze misvatting draagt bij aan het gebrek aan daadkracht om de situatie aan te pakken. Dit ontkennen of bagatelliseren van de feiten heeft geleid tot vertragingen in cruciale maatregelen, terwijl de gevolgen steeds duidelijker en ernstiger worden. Het idee dat klimaatverandering minder rampzalig zal zijn dan voorspeld, is helaas onjuist. Alleen al dit jaar heeft een reeks extreme weergebeurtenissen wereldwijd grote schade aangericht.

Wat misschien nog wel het meest verontrustend is, zijn de mogelijke gevolgen van een stilvallende golfstroom, een scenario dat wetenschappers steeds vaker als een reëel gevaar beschouwen. Als dat gebeurt, kunnen de effecten catastrofaal zijn, met drastische veranderingen in het klimaat, het weer en het ecosysteem, met gevolgen die zich over de hele wereld zullen laten voelen.
pi_215721587
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 08:56 schreef Canopus het volgende:

[..]
Zoals ik eerder zei, we zijn helaas al te laat om de klimaatverandering volledig te stoppen. De sneeuwbal is aan het rollen gegaan en zal pas tot stilstand komen onderaan de vallei. De processen die we in gang hebben gezet, zijn nu grotendeels onomkeerbaar. Pas wanneer de rook is opgetrokken, zullen we de werkelijke omvang en impact van de door onszelf versneld veroorzaakte klimaatverandering volledig begrijpen.

Wat dit nog verontrustender maakt, is dat vooral grote uitstoters in Azië, zoals China en India, een aanzienlijke rol spelen in het versnellen van deze crisis. Hoewel zij vaak wijzen op hun recht om economisch te groeien, blijft hun afhankelijkheid van kolencentrales en fossiele brandstoffen een enorme bron van uitstoot. Ondertussen zullen de volgende generaties, inclusief die in Europa, moeten omgaan met de onvermijdelijke gevolgen. Onze kinderen en kleinkinderen worden opgezadeld met de nalatenschap van een wereld die wij niet op tijd hebben weten te veranderen. Hun toekomst ziet er onnodig somber uit.
Thanks, uitstekende uiteenzetting en 100% mee eens. Dan ga ik nu weer verder met leven en me verder niet druk maken om dit soort zaken buiten het ienieminie kleine deel wat ik er zelf aan kan doen. Dit is de stand van zaken, het is wat het is.
pi_215723005
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:02 schreef Canopus het volgende:

[..]
Helaas zijn er nog steeds veel mensen die geloven dat klimaatverandering een hoax is, en deze misvatting draagt bij aan het gebrek aan daadkracht om de situatie aan te pakken. Dit ontkennen of bagatelliseren van de feiten heeft geleid tot vertragingen in cruciale maatregelen, terwijl de gevolgen steeds duidelijker en ernstiger worden. Het idee dat klimaatverandering minder rampzalig zal zijn dan voorspeld, is helaas onjuist. Alleen al dit jaar heeft een reeks extreme weergebeurtenissen wereldwijd grote schade aangericht.

Wat misschien nog wel het meest verontrustend is, zijn de mogelijke gevolgen van een stilvallende golfstroom, een scenario dat wetenschappers steeds vaker als een reëel gevaar beschouwen. Als dat gebeurt, kunnen de effecten catastrofaal zijn, met drastische veranderingen in het klimaat, het weer en het ecosysteem, met gevolgen die zich over de hele wereld zullen laten voelen.
Het stilvallen van de golfstroom zou juist heel voordelig kunnen blijken te zijn voor spanje, zuid frankrijk en het noorden van de sahara.qua temperatuur en neerslag. Verandering hoeft niet altijd slecht te zijn, en de wetenschap kan gewoon niet voorspellen of het goed of slecht zal uitpakken.

Ja, op korte termijn zullen veranderingen voor problemen zorgen, maar er zullen altijd veranderingen zijn, ook al is de mens er niet, dat is voor mij nauwelijks een argument.

Qua evolutie is het zelfs zo dat stagnatie in de omgeving voor problemen kan zorgen, omdat als dit plots verandert, er meer soorten zullen uitsterven omdat er te weinig variëteit meer is. . juist verandering zorgt voor meer specialisaties en niches die gevuld worden. Zo zouden reptielen het een stuk beter hebben op een warme aarde.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_215723073
quote:

[..]
Ik niet, want we kunnen er letterlijk geen fuck aan veranderen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215723137
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:54 schreef Bensel het volgende:

[..]
Het stilvallen van de golfstroom zou juist heel voordelig kunnen blijken te zijn voor spanje, zuid frankrijk en het noorden van de sahara.qua temperatuur en neerslag. Verandering hoeft niet altijd slecht te zijn, en de wetenschap kan gewoon niet voorspellen of het goed of slecht zal uitpakken.

Ja, op korte termijn zullen veranderingen voor problemen zorgen, maar er zullen altijd veranderingen zijn, ook al is de mens er niet, dat is voor mij nauwelijks een argument.

Qua evolutie is het zelfs zo dat stagnatie in de omgeving voor problemen kan zorgen, omdat als dit plots verandert, er meer soorten zullen uitsterven omdat er te weinig variëteit meer is. . juist verandering zorgt voor meer specialisaties en niches die gevuld worden. Zo zouden reptielen het een stuk beter hebben op een warme aarde.
Ik woon niet in de Sahara of Spanje, waar koude winters nauwelijks een zorg zijn. In Nederland daarentegen zou niemand blij worden als de winters net zo streng zouden worden als in b.v. Canada. Zo’n verandering zou een enorme uitdaging zijn, vooral als het gaat om het warm houden van huizen, bedrijven en andere gebouwen. Ons huidige energiesysteem is simpelweg niet ontworpen om langdurige, extreme kou te weerstaan.

De energiekosten zouden exponentieel stijgen, wat veel huishoudens en bedrijven zwaar zou treffen. Denk aan hogere gas- en elektriciteitsrekeningen, extra onderhoudskosten voor verwarmingssystemen en de noodzaak om woningen beter te isoleren. Voor kwetsbare groepen, zoals ouderen of mensen met een laag inkomen, zou dit een serieuze bedreiging vormen. Bovendien zouden infrastructuur en logistiek, zoals transport en stroomnetwerken, ook zwaar onder druk komen te staan.
pi_215723160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:09 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Ik niet, want we kunnen er letterlijk geen fuck aan veranderen.
Doemdenkers bestaan dus werkelijk?
pi_215723236
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 08:56 schreef Canopus het volgende:
Klimaatverandering is voor de aarde ook helemaal geen probleem. De aarde past zich vanzelf aan. Bepaalde soorten zullen uitsterven, er zullen nieuwe soorten ontstaan. En het kan zijn dat de aarde onleefbaar wordt voor de mens. Dat betekent dat klimaatverandering op zichzelf geen issue is, maar vooral voor de mens. Sterker nog: de aarde zou veel beter af zijn zonder de mens.

In dat opzicht is het ten opzichte van het leven op de aarde vooral puur egoïsme van de mens om zich druk te maken over klimaatverandering.
pi_215723296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Klimaatverandering is voor de aarde ook helemaal geen probleem. De aarde past zich vanzelf aan. Bepaalde soorten zullen uitsterven, er zullen nieuwe soorten ontstaan. En het kan zijn dat de aarde onleefbaar wordt voor de mens. Dat betekent dat klimaatverandering op zichzelf geen issue is, maar vooral voor de mens. Sterker nog: de aarde zou veel beter af zijn zonder de mens.

In dat opzicht is het ten opzichte van het leven op de aarde vooral puur egoïsme van de mens om zich druk te maken over klimaatverandering.
Zonder mensen zou de term 'klimaatverandering' weinig betekenis hebben. Zoals je zelf aangeeft, de aarde zelf ondergaat voortdurend veranderingen en heeft er geen last van in onze zin van het woord. Het concept van 'last' bestaat alleen in relatie tot leven, en zonder mensen (of leven in het algemeen) heeft het weinig zin om over klimaatverandering te praten. Uiteindelijk is het de mens die betekenis en waarde toekent aan het bestaan. Zonder mensen is het leven zoals wij het kennen betekenisloos, en dan maakt het ook niet uit of het klimaat heet, koud, nat of droog is.
  zaterdag 30 november 2024 @ 14:54:59 #69
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215723344
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
En dan janken bedrijven dat ze niet aan personeel kunnen komen om het klimaat verder te verzieken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215725908
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:48 schreef Canopus het volgende:
Zonder mensen zou de term 'klimaatverandering' weinig betekenis hebben. Zoals je zelf aangeeft, de aarde zelf ondergaat voortdurend veranderingen en heeft er geen last van in onze zin van het woord. Het concept van 'last' bestaat alleen in relatie tot leven, en zonder mensen (of leven in het algemeen) heeft het weinig zin om over klimaatverandering te praten.
Precies. We hangen zelf een betekenis aan klimaatverandering en daarna gaan we ons er druk over maken. We kunnen het ook gewoon op z'n beloop laten. Je kan het ook zien als een manier waarop de aarde omgaat met het uitputten ervan door de mens. Die verandering leidt dan wellicht tot het uitsterven van de mens, maar misschien is dat wel nodig om de aarde zelf te redden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:48 schreef Canopus het volgende:
Uiteindelijk is het de mens die betekenis en waarde toekent aan het bestaan. Zonder mensen is het leven zoals wij het kennen betekenisloos, en dan maakt het ook niet uit of het klimaat heet, koud, nat of droog is.
Aan het eigen bestaan ja. Ten opzichte van de aarde neemt de mens alleen maar. Laat klimaatverandering z'n gang maar gaan en de boel "corrigeren". Dan zien we vanzelf wel of er nog plek op aarde is voor de mensheid.
pi_215725938
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En dan janken bedrijven dat ze niet aan personeel kunnen komen om het klimaat verder te verzieken.
Heb je wel eens gezien wat er rondloopt binnen dat XR? Daar ga je als bedrijf niks aan hebben.
pi_215728406
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 19:12 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Heb je wel eens gezien wat er rondloopt binnen dat XR? Daar ga je als bedrijf niks aan hebben.
Leden van Extinction Rebellion zijn buitengewoon gemotiveerde en betrokken individuen. Deze eigenschappen kunnen voor een bedrijf van grote waarde zijn, omdat zij vaak beschikken over doorzettingsvermogen, creativiteit en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel.
pi_215729843
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 22:26 schreef Canopus het volgende:
Leden van Extinction Rebellion zijn buitengewoon gemotiveerde en betrokken individuen. Deze eigenschappen kunnen voor een bedrijf van grote waarde zijn, omdat zij vaak beschikken over doorzettingsvermogen, creativiteit en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel.
Ze beschikken met name over de vervelende houding van mening te zijn dat zij de wijsheid in pacht hebben. Staan niet open voor discussie en gaan drammen als ze hun zin niet krijgen. Zijn uitermate bedreven in het stellen van compleet idiote eisen zonder de gevolgen daarvan te overzien. En als je pech hebt is het er één die van mening is anderen op de werkvloer de les te kunnen lezen met die XR idioterie. Dan zit je binnen de kortste keren met een conflict binnen je bedrijf.

Kort samengevat: Nee, die wil je niet in je bedrijf hebben.
pi_215730037
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 21:18 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Er staat geen Spaans in, dus één keer lezen is voldoende. Ik begrijp wat XR wil, maar ik begrijp niet waarom XR het wil. Althans, niet in het kader van klimaatverandering. Komen we bij het punt wat al vaker is benoemd, het is XR helemaal niet te doen om de klimaatverandering. Maar het is natuurlijk wel het makkelijkst om te roepen als je mensen mee wil krijgen.
XR irriteerd te veel mensen in het normale leven. Zoals nu. En berijken van zgn punten blijkt geen doel meer te zijn. Peuter gedrag.
  zondag 1 december 2024 @ 04:08:49 #75
pi_215730390
Het zou natuurlijk kunnen dat de mensen van XR gewoon gelijk hebben.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 1 december 2024 @ 06:54:41 #76
22565 asco
Los in deze tent
pi_215730613
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]

100% eens!

Ik heb dat hier in het verleden al vaker gezegd. Een flink aantal wil alleen zichzelf redden en geeft helemaal geen zak om de natuur. Kijk bijvoorbeeld naar die afschuwelijke windmolens in zee, pure moordmachines.

Mensen. 🤮

En maar voortplanten, op naar de 10 miljard, HOERA. 🙄🙄

[ Bericht 14% gewijzigd door asco op 01-12-2024 06:59:54 ]
pi_215730677
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 06:54 schreef asco het volgende:

[..]
100% eens!

Ik heb dat hier in het verleden al vaker gezegd. Een flink aantal wil alleen zichzelf redden en geeft helemaal geen zak om de natuur. Kijk bijvoorbeeld naar die afschuwelijke windmolens in zee, pure moordmachines.

Mensen. 🤮

En maar voortplanten, op naar de 10 miljard, HOERA. 🙄🙄
"pure moordmachines" Hoe?
  zondag 1 december 2024 @ 07:42:41 #78
22565 asco
Los in deze tent
pi_215730699
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 07:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video
pi_215730702
quote:
Ik zie vrij weinig in jouw link. Zeker niet een foto meet honderden vogels die omkomen.
pi_215730721
quote:

[..]
Waarom druk maken om iets waar je toch niks aan kunt doen
pi_215730733
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 04:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het zou natuurlijk kunnen dat de mensen van XR gewoon gelijk hebben.
Het doel kan okay zijn. De manier waarop niet.
pi_215730897
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 07:49 schreef 111210 het volgende:

[..]
Waarom druk maken om iets waar je toch niks aan kunt doen
Als dat je instelling is hebben we niets aan jou.
pi_215730942
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 08:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als dat je instelling is hebben we niets aan jou.
Prima toch
pi_215731571
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 08:54 schreef 111210 het volgende:

[..]
Prima toch
Ja. Maar je kan er wel iets aan doen. Of achteruithangen.
pi_215733330
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 09:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. Maar je kan er wel iets aan doen. Of achteruithangen.
Dat betwijfel ik
  zondag 1 december 2024 @ 12:18:05 #86
pi_215733530
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 07:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het doel kan okay zijn. De manier waarop niet.
Nou, regel jij het dan op een goede manier.
pi_215734209
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
dat soort mensen zijn werkschuw
pi_215734340
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Is dat mijn taak? Ik heb andere dingen aan mijn hoofd. Ik ga niet lopen zieken in elk geval.
  zondag 1 december 2024 @ 13:21:24 #89
182233 thedeedster
pi_215734363
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
dat soort mensen zijn werkschuw
Precies. Ze hadden ook constructief kunnen zijn. Hard studeren en werken. Zie bijvoorbeeld Bojan Slat.

Maar nee, da’s teveel moeite.

Terwijl dat protesteren weinig meer dan ergernis genereert.
  zondag 1 december 2024 @ 20:30:36 #90
pi_215740827
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 13:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Precies. Ze hadden ook constructief kunnen zijn. Hard studeren en werken. Zie bijvoorbeeld Bojan Slat.

Maar nee, da’s teveel moeite.

Terwijl dat protesteren weinig meer dan ergernis genereert.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 1 december 2024 @ 21:17:18 #91
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215741421
Wat is er gebeurd met gewoon doorvaren?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_215743004
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 07:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik zie vrij weinig in jouw link. Zeker niet een foto meet honderden vogels die omkomen.
Dan zou je het hele filmpje eens moeten bekijken en vooral luisteren naar het commentaar.
pi_215743842
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Doemdenkers bestaan dus werkelijk?
Geen doemdenken, dat is (net als klimaatverandering zelf) een wetenschappelijk gegeven. Zelfs als we op magische wijze nu alle co2 uitstoot zouden reduceren tot nul dan zou het nog zeker 100 jaar duren voor het co2 niveau in de atmosfeer weer zakt naar 'normale' waardes. Dat is gewoon hoe dat werkt. Dus terugdraaien is op de korte termijn onmogelijk.

Verminderen is ook onmogelijk omdat we effectief nog een veelvoud minder zouden moeten uitstoten als tijdens de Corona lockdowns. Toen schepen niet voeren, vliegtuigen niet vlogen, auto's niet reden, en de hele maatschappij plat lag. Als dat toen al niet genoeg was, dan gaan we nooit realistisch een punt bereiken waar het wel genoeg is. Zeker aangezien de grootste vervuilers in de wereld het geen fuck boeit en zelfs geen aanstalten maken om te willen veranderen. Die 1,5 graad zijn we inmiddels voorbij. 2 graden komt in zicht. We gaan de 3 graden voorbij voor 2030.

Kun je niet leuk vinden, maar is wel de realiteit, want mensen zijn egoïstische klootzakken. De enige manier om op de korte termijn nog iets te bereiken is als er binnen nu en 10 jaar een enorme doorbraak plaatsvindt op gebied van kernfusie of een nog betere energiebron en massa energie generatie op grote schaal ineens spotgoedkoop wordt. Maar zolang we 30 jaar lopen te steggelen over 2 kerncentrales, Duitsland vrolijk bruinkool blijft mijnen, en China vrolijk kolencentrales blijft bouwen, gaat er niets veranderen.

Jij noemt dat doemdenken. Ik noem dat realisme.
pi_215743936
XR :') Vooral anderen irriteren en zeiken maar zelf niet het goede voorbeeld laten zien.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 2 december 2024 @ 08:24:40 #95
24533 ACT-F
pi_215744100
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:44 schreef TigerXtrm het volgende:
We gaan de 3 graden voorbij voor 2030.
Dit leg ik even vast. Internetprofeten :')
pi_215744267
quote:

[..]
Geen doemdenken, dat is (net als klimaatverandering zelf) een wetenschappelijk gegeven. Zelfs als we op magische wijze nu alle co2 uitstoot zouden reduceren tot nul dan zou het nog zeker 100 jaar duren voor het co2 niveau in de atmosfeer weer zakt naar 'normale' waardes. Dat is gewoon hoe dat werkt. Dus terugdraaien is op de korte termijn onmogelijk.

Verminderen is ook onmogelijk omdat we effectief nog een veelvoud minder zouden moeten uitstoten als tijdens de Corona lockdowns. Toen schepen niet voeren, vliegtuigen niet vlogen, auto's niet reden, en de hele maatschappij plat lag. Als dat toen al niet genoeg was, dan gaan we nooit realistisch een punt bereiken waar het wel genoeg is. Zeker aangezien de grootste vervuilers in de wereld het geen fuck boeit en zelfs geen aanstalten maken om te willen veranderen. Die 1,5 graad zijn we inmiddels voorbij. 2 graden komt in zicht. We gaan de 3 graden voorbij voor 2030.

Kun je niet leuk vinden, maar is wel de realiteit, want mensen zijn egoïstische klootzakken. De enige manier om op de korte termijn nog iets te bereiken is als er binnen nu en 10 jaar een enorme doorbraak plaatsvindt op gebied van kernfusie of een nog betere energiebron en massa energie generatie op grote schaal ineens spotgoedkoop wordt. Maar zolang we 30 jaar lopen te steggelen over 2 kerncentrales, Duitsland vrolijk bruinkool blijft mijnen, en China vrolijk kolencentrales blijft bouwen, gaat er niets veranderen.

Hoeveel krijg jij betaald van de multinationals om klimaatactivisten te ontmoedigen?
pi_215745834
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoeveel krijg jij betaald van de multinationals om klimaatactivisten te ontmoedigen?
Staat er iets in mijn post wat onwaar is? Los van misschien de educated guess over de 3 graden?
  maandag 2 december 2024 @ 12:12:17 #98
3542 Gia
User under construction
pi_215746135
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:25 schreef Hathor het volgende:
Gooi een haardroger in het water.
Aan een verlengkabel en ingeplugd, bedoel je? Lijkt het wel echter!!
pi_215746192
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Aan een verlengkabel en ingeplugd, bedoel je? Lijkt het wel echter!!
Dan vallen er doden, ik denk dat het schrikeffect alleen wel genoeg is. :')
pi_215746229
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 07:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Kom maar eens kijken bij de Krabbendam, ligt regelmatig een slachtveld aan dode vogels.
pi_215746999
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:50 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Staat er iets in mijn post wat onwaar is? Los van misschien de educated guess over de 3 graden?
Waarschijnlijk is dat allemaal waar, maar dat is toch veel te ontmoedigend voor de jongere generaties klimaatactivisten?
Het is toch duidelijk dat dan alles bij het oude blijft?
pi_215747128
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kom maar eens kijken bij de Krabbendam, ligt regelmatig een slachtveld aan dode vogels.
Niks is lager dan mensen die dierenleed misbruiken om hun eigen haat tegen iets uit te voeren. Er gaan vogels dood door windmolens, maar het dodenaantal is in de verste verte niet te vergelijken met andere activiteiten zoals huisramen. Zeg gewoon dat je windmolens kut vindt ipv je te verschuilen achter vogels.
pi_215747198
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is dat allemaal waar, maar dat is toch veel te ontmoedigend voor de jongere generaties klimaatactivisten?
Het is toch duidelijk dat dan alles bij het oude blijft?
Leven is niet eerlijk. Deal with it. Zelfs als ze vandaag alles zouden krijgen wat ze willen zou het niets veranderen aan het klimaat binnen hun leven. Je kan hooguit zeggen dat ze het doen voor hun eigen (klein)kinderen, maar zelfs dat is onwaarschijnlijk gezien de schaal van verandering die nodig zou zijn om dat te bereiken, en dat die verandering anno 2024 eigenlijk nog steeds niet begonnen is. Klimaatverandering effectief aanpakken betekent een niveau van samenwerking dat de mensheid nog nooit heeft bereikt. Er zullen wereldoorlogen uitbreken om olie te blijven gebruiken voordat de wereld ooit samenkomt om het uit te bannen.

Dat is helaas de realiteit waarin we leven, en ik zou al die energie en moeite dan ook liever zien gaan naar klimaatadaptie. Help mee om de wereld aan te passen aan deze realiteit. Help dijken bouwen, ga waterkunde studeren, help mensen in armoede om zich te wapenen tegen extreem weer, doneer een airco aan een bejaardentehuis, ga werken in dier en plantkunde om bepaalde dieren en planten te behouden die we door klimaatverandering gaan verliezen. Kortom; doe iets nuttigs. Als een werkloze pauper met een bordje het verkeer blokkeren ga je de wereld niet meer redden.

Prima dat grote bedrijven tot de orde geroepen worden verder hoor. De CEOs van bedrijven die over lijken gaan voor recordwinsten mogen wat mij betreft allemaal de kogel krijgen. Maar dat hoeven we niet aan te pakken onder het mom van klimaat. Pak dat aan om wat het is; mensen die egoïstische klootzakken zijn.
pi_215747349
De klimaatactivisten kunnen dan beter gemotoriseerd gaan deelnemen aan het verkeer waardoor er meer infrastructuur nodig is en er meer handen nodig zijn bij de oliemaatschappijen.
pi_215748406
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Niks is lager dan mensen die dierenleed misbruiken om hun eigen haat tegen iets uit te voeren. Er gaan vogels dood door windmolens, maar het dodenaantal is in de verste verte niet te vergelijken met andere activiteiten zoals huisramen. Zeg gewoon dat je windmolens kut vindt ipv je te verschuilen achter vogels.
Tegen huiskamer vliegen geen zeearenden…
  maandag 2 december 2024 @ 17:38:26 #106
pi_215749203
quote:

[..]

Ik ben bang dat je gelijk hebt, maar ik ben nog niet bereid om het op te geven.
  maandag 2 december 2024 @ 17:40:11 #107
pi_215749220
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:59 schreef TigerXtrm het volgende:

Dat is helaas de realiteit waarin we leven, en ik zou al die energie en moeite dan ook liever zien gaan naar klimaatadaptie. Help mee om de wereld aan te passen aan deze realiteit. Help dijken bouwen, ga waterkunde studeren, help mensen in armoede om zich te wapenen tegen extreem weer, doneer een airco aan een bejaardentehuis, ga werken in dier en plantkunde om bepaalde dieren en planten te behouden die we door klimaatverandering gaan verliezen. Kortom; doe iets nuttigs. Als een werkloze pauper met een bordje het verkeer blokkeren ga je de wereld niet meer redden.
Ik denk dat klimaatadaptatie net zo een enorm onmogelijk project is als het stoppen van klimaatsverandering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')