abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215711549
Helaas nog geen bron bij de NOS, dus daarom voor diegene die het kan lezen.

https://www.parool.nl/ned(...)-tegen-ing~bfac1937/

Het Light Festival in Amsterdam wordt dus niet gesponsord door ING maar desondanks blokkeert Extinction Rebellion de boten tijdens de opening van dit festival als protest tegen de ING die ook fossiele industrie financiert. Dat mag namelijk niet van Extinction Rebellion. Daarom zijn 20 XR-figuren als naargeestige actie in het water gaan liggen om drijvende lijken te verbeelden bij een kantoor van ING om zo de boten te blokkeren.

Komt behoorlijk gestoord over deze radicale figuren die er altijd voor in lijken te zijn om een andermans plezier te bederven. Actie tegen het Rijksmuseum ligt mij ook nog vers in het geheugen. Nu ben ik zelf ook voor klimaatactie, maar deze lui ondermijnen eerder het draagvlak hiervoor dan dat zij eraan bijdragen.
pi_215711706
quote:
die er altijd voor in lijken te zijn om
Goeie
Sicker than your average.
pi_215711741
Kan niet wachten op de dag dat ik ook zo teringoud ben en me hier dan druk over ga maken.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215711769
quote:
17s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:31 schreef Mikeytt het volgende:
Kan niet wachten op de dag dat ik ook zo teringoud ben en me hier dan druk over ga maken.
Om klimaatverandering maken jong en oud zich terecht druk hoor.
pi_215711776
De bootjes kunnen overigens gewoon een andere route varen om de Herengracht te mijden dus de overlast is in deze minimaal.
pi_215712122
Alhoewel Extinction Rebellion duister in het licht wil brengen van het Light Festival, blijft het een erg leuk festival om te bezoeken.

Daarom als positief nieuws vijf tips van Het Parool. Er valt weer genoeg te zien.

Helaas premium, dus voor wie het kan lezen.

https://www.parool.nl/kun(...)aren-waard~bec53ead/
pi_215712289
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:33 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Om klimaatverandering maken jong en oud zich terecht druk hoor.
De link tussen de ING en klimaatverandering is nogal onzinnig en vergezocht. Dit lijkt meer op een protest tegen het kapitalisme, waar de banken zogenaamd het symbool van zijn. Klimaat is bij XR al veel langer bijzaak, het draait vooral om de marxistische agenda.
pi_215712395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:22 schreef rutger05 het volgende:

Komt behoorlijk gestoord over deze radicale figuren die er altijd voor in lijken te zijn om een andermans plezier te bederven.
Het is behoorlijk gestoord. Helaas zijn de rechters op handen van deze lui.
pi_215712415
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:08 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De link tussen de ING en klimaatverandering is nogal onzinnig en vergezocht. Dit lijkt meer op een protest tegen het kapitalisme, waar de banken zogenaamd het symbool van zijn. Klimaat is bij XR al veel langer bijzaak, het draait vooral om de marxistische agenda.
Niet zo vergezocht als je nagaat dat kapitalisme de aanjager is van klimaatverandering
pi_215712467
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:19 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Niet zo vergezocht als je nagaat dat kapitalisme de aanjager is van klimaatverandering
Noord-Korea heeft inderdaad een relatief kleine CO2-footprint.
pi_215712491
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 22:33 schreef Aberkullie het volgende:
De bootjes kunnen overigens gewoon een andere route varen om de Herengracht te mijden dus de overlast is in deze minimaal.
Ga lekker ergens anders je eigen hobby uitoefenen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215712494
quote:

[..]
Lol.

Bestel nog wat meer pakketjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215712722
Aandacht vragen voor de klimaatkwestie wat deze lieden regelmatig doen zou bij mij wel op pluspunten kunnen rekenen, ware het niet dat die acties van hun vaak zo stompzinnig zijn dat ik het toch maar een irritant clubje vind.
  vrijdag 29 november 2024 @ 05:26:08 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215712969
Oh jeej, ga ik er nu ook een keer last van hebben met als mogelijk gevolg dat mijn sympathieën daardoor verdwijnen? Stay tuned voor een nieuwe aflevering CUSOON.
Appears.
  vrijdag 29 november 2024 @ 06:38:52 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215713036
Morgen heb ik nog een tour. Ik zal niet blij zijn als deze tour ook wordt geannuleerd vanwege dit tuig. Dat zal namelijk niet de eerste keer zijn dit jaar.

Helemaal klaar met die aandachtshoeren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215713139
Gelukkig zijn er groeperingen zoals Extinction Rebellion, die wereldwijd aandacht vragen voor de klimaatcrisis en regeringen oproepen om snel en daadkrachtig te handelen. XR staat bekend om hun vreedzame, maar disruptieve acties, zoals het blokkeren van wegen of bezetten van openbare ruimtes. Dit doen ze om de urgentie van klimaatverandering onder de aandacht te brengen en mensen te mobiliseren voor klimaatrechtvaardigheid.

Toch kun je je afvragen hoeveel impact deze inspanningen nog hebben. Kijkend naar sommige reacties hier, lijkt het alsof veel mensen andere prioriteiten stellen, zoals het organiseren of bijwonen van een festival, in plaats van zich bezig te houden met de bescherming van ons klimaat. Dit kan deels worden verklaard door een gebrek aan kennis of bewustzijn over hoe ernstig de situatie daadwerkelijk is en hoe het iedereen raakt.

Het is daarom cruciaal om niet alleen actie te blijven voeren, maar ook te investeren in voorlichting en educatie. Alleen zo kan men de onwetendheid verminderen en mensen aanmoedigen om klimaatverandering serieus te nemen en ernaar te handelen.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215713298
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 07:28 schreef Canopus het volgende:
Gelukkig zijn er groeperingen zoals Extinction Rebellion, die wereldwijd aandacht vragen voor de klimaatcrisis en regeringen oproepen om snel en daadkrachtig te handelen. XR staat bekend om hun vreedzame, maar disruptieve acties, zoals het blokkeren van wegen of bezetten van openbare ruimtes. Dit doen ze om de urgentie van klimaatverandering onder de aandacht te brengen en mensen te mobiliseren voor klimaatrechtvaardigheid.
Je vergeet het woord strafbare.
quote:
Toch kun je je afvragen hoeveel impact deze inspanningen nog hebben. Kijkend naar sommige reacties hier, lijkt het alsof veel mensen andere prioriteiten stellen, zoals het organiseren of bijwonen van een festival, in plaats van zich bezig te houden met de bescherming van ons klimaat. Dit kan deels worden verklaard door een gebrek aan kennis of bewustzijn over hoe ernstig de situatie daadwerkelijk is en hoe het iedereen raakt.
Geen zak. Net zoals NL in haar eentje nagenoeg 0,0 invloed heeft op ook maar iets van opwarming tegen te gaan. De wereld is verrot, dus ik pleit dan maar voor aanpassen aan de klimaatverandering, uiteraard terwijl we wel zoveel mogelijk proberen te doen om opwarming tegen te gaan.
quote:
Het is daarom cruciaal om niet alleen actie te blijven voeren, maar ook te investeren in voorlichting en educatie. Alleen zo kan men de onwetendheid verminderen en mensen aanmoedigen om klimaatverandering serieus te nemen en ernaar te handelen.
Niks mis mee, vooral doorgaan (maar laat die achterlijke maatschappijontwrichtende demo/acties achterwege).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215713331
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:24 schreef Montagui het volgende:

[..]
Je vergeet het woord strafbare.
[..]
Geen zak. Net zoals NL in haar eentje nagenoeg 0,0 invloed heeft op ook maar iets van opwarming tegen te gaan. De wereld is verrot, dus ik pleit dan maar voor aanpassen aan de klimaatverandering, uiteraard terwijl we wel zoveel mogelijk proberen te doen om opwarming tegen te gaan.
[..]
Niks mis mee, vooral doorgaan (maar laat die achterlijke maatschappijontwrichtende demo/acties achterwege).
Inderdaad, het is niet voldoende dat alleen Nederland actie onderneemt in de strijd tegen klimaatverandering. Hoewel nationale initiatieven belangrijk zijn, kan de impact pas echt significant zijn als andere landen ook hun verantwoordelijkheid nemen. Klimaatverandering is een wereldwijd probleem dat geen grenzen kent. Wat Nederland doet, kan inspirerend zijn voor andere landen, maar de oplossing vereist samenwerking op internationaal niveau.
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:36:23 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215713361
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:31 schreef Canopus het volgende:
Hoewel nationale initiatieven belangrijk zijn, kan de impact pas echt significant zijn als andere landen ook hun verantwoordelijkheid nemen. Klimaatverandering is een wereldwijd probleem dat geen grenzen kent. Wat Nederland doet, kan inspirerend zijn voor andere landen, maar de oplossing vereist samenwerking op internationaal niveau.
Tot zover het succesverhaal van de klimaatlobby :W
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_215713417
En over een paar jaar allemaal janken omdat ze een strafblad hebben en ze nergens meer aan de bak komen
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:56:57 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215713484
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
En over een paar jaar allemaal janken omdat ze een strafblad hebben en ze nergens meer aan de bak komen
Strafblad? In een busje zetten en ergens anders afzetten levert weinig strafbladen op. Ze komen met alles weg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215713552
quote:

Kijkend naar sommige reacties hier, lijkt het alsof veel mensen andere prioriteiten stellen, zoals het organiseren of bijwonen van een festival, in plaats van zich bezig te houden met de bescherming van ons klimaat. Dit kan deels worden verklaard door een gebrek aan kennis of bewustzijn over hoe ernstig de situatie daadwerkelijk is en hoe het iedereen raakt.

Als je zelf niet inziet hoe belerend en wereldvreemd dit overkomt wordt het een lastig verhaal.

Mensen moeten kennelijk vooral thuis van angst zitten bibberen ipv eens een keer met de kinderen naar lichtjes te mogen kijken.
pi_215713700
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Tot zover het succesverhaal van de klimaatlobby :W
Zonder ingrijpende maatregelen en collectieve verantwoordelijkheid blijven we gevangen in een strijd die op deze manier niet te winnen is. De verkiezingswinst van Trump onderstreept hoe ver we nog verwijderd zijn van een gezamenlijke aanpak, wat de missie des te uitzichtlozer maakt.
pi_215713721
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:08 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Als je zelf niet inziet hoe belerend en wereldvreemd dit overkomt wordt het een lastig verhaal.

Mensen moeten kennelijk vooral thuis van angst zitten bibberen ipv eens een keer met de kinderen naar lichtjes te mogen kijken.
Wie zegt dat mensen bibberend thuis moeten zitten? Bij het overgrote deel van de mensen is het bewustzijn over klimaatverandering nauwelijks aanwezig. Ondertussen voltrekt het zich als een sluipend proces dat steeds sneller gaat en uiteindelijk een punt zal bereiken waarop het niet meer te stoppen is.

Als dat punt al niet bereikt is.
pi_215713738
quote:

[..]
Alleen is het compleet uitbannen van vrije markt en een communistische heilstaat niet de oplossing voor klimaatverandering.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:49:13 #26
24533 ACT-F
pi_215714582
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:33 schreef Canopus het volgende:

[..]
Zonder ingrijpende maatregelen en collectieve verantwoordelijkheid blijven we gevangen in een strijd die op deze manier niet te winnen is. De verkiezingswinst van Trump onderstreept hoe ver we nog verwijderd zijn van een gezamenlijke aanpak, wat de missie des te uitzichtlozer maakt.
De verkiezingswinst in tal van Europese landen onderstreept dat de klimaatlobby zijn beste tijd heeft gehad.
pi_215716650
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De verkiezingswinst in tal van Europese landen onderstreept dat de klimaatlobby zijn beste tijd heeft gehad.
Over een aantal jaren zal de ernst van klimaatverandering onmiskenbaar worden, en men zal zich realiseren hoe kortzichtig sommige politieke keuzes zijn geweest. Helaas is klimaatverandering tegen die tijd al een onomkeerbaar feit, en zullen we steeds meer geconfronteerd worden met de gevolgen ervan. Denk aan extremere weersomstandigheden, stijgende zeespiegels, verlies van biodiversiteit en toenemende druk op onze leefomgeving.

Wat hierbij extra wrang is, is dat veel van de huidige waarschuwingen al jarenlang door wetenschappers worden gegeven. Toch wordt er door bepaalde groepen, vaak vanuit ideologische of economische motieven, nog steeds getwijfeld aan de urgentie van het probleem. Hopelijk groeit het besef dat tijdige en collectieve actie cruciaal is om de meest rampzalige gevolgen te voorkomen. Klimaatverandering vereist geen politieke kleur, maar een gezamenlijke inzet voor onze toekomst.
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:11:37 #28
24533 ACT-F
pi_215716752
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:53 schreef Canopus het volgende:

[..]
Over een aantal jaren zal de ernst van klimaatverandering onmiskenbaar worden, en men zal zich realiseren hoe kortzichtig sommige politieke keuzes zijn geweest. Helaas is klimaatverandering tegen die tijd al een onomkeerbaar feit, en zullen we steeds meer geconfronteerd worden met de gevolgen ervan. Denk aan extremere weersomstandigheden, stijgende zeespiegels, verlies van biodiversiteit en toenemende druk op onze leefomgeving.

Wat hierbij extra wrang is, is dat veel van de huidige waarschuwingen al jarenlang door wetenschappers worden gegeven. Toch wordt er door bepaalde groepen, vaak vanuit ideologische of economische motieven, nog steeds getwijfeld aan de urgentie van het probleem. Hopelijk groeit het besef dat tijdige en collectieve actie cruciaal is om de meest rampzalige gevolgen te voorkomen. Klimaatverandering vereist geen politieke kleur, maar een gezamenlijke inzet voor onze toekomst.
Dat zijn profetische uitspraken voor een vraagstuk waar enorme foutmarges in zitten. In het verleden zijn zo vaak verwachtingen uitgesproken waar de klimaatlobby mijlenver naast zat. Ook de snelle opwarming van de afgelopen 2 jaar zagen de klimaatlobbyïsten niet aankomen, terwijl de NASA dit wel verwacht had als gevolg van een natuurlijke oorzaak.

Er zijn gelukkig ook wetenschappers die zich niet laten verleiden door het grote geld van de klimaatlobby en onafhankelijk onderzoek doen. Het verhaal is een stuk genuanceerder, maar daarvoor is in het onderbuikje van doemdenkers geen ruimte.
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:21:20 #29
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215716815
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:53 schreef Canopus het volgende:

[..]

Antropogene klimaatverandering is geen onomkeerbaar feit, het zal enkel vele miljoenen jaren duren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_215716838
Gooi een haardroger in het water.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215716849
quote:
Klimaat is bij XR al veel langer bijzaak, het draait vooral om de marxistische agenda.
Touché.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:37:04 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215716914
quote:

[..] Klimaat is bij XR al veel langer bijzaak, het draait vooral om de marxistische agenda.
Het klimaatverhaal is een smoes om de marxistische agenda in te voeren. Het heeft altijd alleen maar daar om gegaan.
The End Times are wild
pi_215717176
Gelukkig bestaan er nog mensen die zich druk maken over de belangrijke maatschappelijke thema's.

99% van de bevolking is een schaapse volger zolang ze maar kunnen consumeren alsof er geen tomorrow is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_215717186
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het klimaatverhaal is een smoes om de marxistische agenda in te voeren. Het heeft altijd alleen maar daar om gegaan.
The fuck man. Jij bent behoorlijk van het padje toch tegenwoordig. Voorheen was je zo'n slimme kerel. :)
pi_215717188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Touché.
Ja dat is in jouw neoliberale straatje.
pi_215717198
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:11 schreef ACT-F het volgende:
klimaatlobby
Dat zijn gewoon mensen die zich zorgen maken en zich machteloos voelen (en ook zijn) in het licht van de sterke arm van de vervuillobby.
pi_215717250
XR is hinderlijk gesputter in de marge en sinds ze zijn geswitcht naar pro-Pallie-hysterie heb ik er 0,0 sympathie meer voor. Overal ter wereld worden nog steeds nieuwe fossiele brandstoffen gevonden en naar boven gehaald. Opwarming van de aarde is wel een probleem, maar aangezien we eerst de fossiele brandstoffen op gaan maken die nog in de aarde zitten, is het toch te laat om het tij nog te keren. Klimaatmaatregelen zijn duur en veel extreem vervuilende landen willen niet meewerken. Dus ja, deze planeet is fucked. Leuker kunnen we het niet maken 🙂
pi_215717341
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:22 schreef Pleun2011 het volgende:
XR is hinderlijk gesputter in de marge en sinds ze zijn geswitcht naar pro-Pallie-hysterie heb ik er 0,0 sympathie meer voor. Overal ter wereld worden nog steeds nieuwe fossiele brandstoffen gevonden en naar boven gehaald. Opwarming van de aarde is wel een probleem, maar aangezien we eerst de fossiele brandstoffen op gaan maken die nog in de aarde zitten, is het toch te laat om het tij nog te keren. Klimaatmaatregelen zijn duur en veel extreem vervuilende landen willen niet meewerken. Dus ja, deze planeet is fucked. Leuker kunnen we het niet maken 🙂
XR wil dan ook niet dat we vandaag stoppen met fossiele energie maar dat de subsidie op fossiele energie wordt gestopt.
pi_215717396
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
XR wil dan ook niet dat we vandaag stoppen met fossiele energie maar dat de subsidie op fossiele energie wordt gestopt.
Zolang alternatieven te duur zijn en de grote vervuilers niet meewerken, heeft dat toch allemaal geen zin.
  vrijdag 29 november 2024 @ 19:03:06 #40
24533 ACT-F
pi_215717586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:11 schreef Bart2002 het volgende:
Gelukkig bestaan er nog mensen die zich druk maken over de belangrijke maatschappelijke thema's.

99% van de bevolking is een schaapse volger zolang ze maar kunnen consumeren alsof er geen tomorrow is.
Druk maken door je zin door te drammen. Dan duw je het gros van de bevolking weg van politieke partijen die hetzelfde doel nastreven. Daar sta je dan als 1% zelfbenoemde verlichte ziel die de wereld even gaat vertellen hoe het allemaal moet :')
pi_215717743
XR schiet zichzelf ook in de voet met die pro-Pallie-waanzin. Veel mensen die het klimaat op zich een sympathiek doel vinden, zullen afhaken nu ze hun ware aard hebben laten zien.
pi_215717770
quote:
Extinction Rebellion moet simpelweg niet andere mensen lastigvallen omdat deze activisten zich bang hebben laten maken over klimaatverandering. Men moet andere manieren van actievoeren zoeken of gaan praten met een klimaatpsycholoog.
quote:

Het radicale activisme van de extreemlinkse groepering Extinction Rebellion, dat niet alleen in strijd is met de wet maar ook uit vandalisme bestaat en doelbewust gericht is jegens andere burgers, heeft hun doel tot op heden weinig goed gedaan.

In het VK zijn er zelfs al klimaatactivisten voor meerdere jaren de cel in gegaan, wat uitstekend is om te zien. Als mensen zich zo bang hebben laten maken over klimaatverandering, dat men geen andere optie meer ziet dan de wet overtreden, overgaan tot vandalisme en andere burgers lastigvallen, dan moet dit keihard bestraft worden. Anders is de kans groot dat ook geweld of terrorisme nog een onderdeel gaan uitmaken van het activisme en dat moet voorkomen worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 29 november 2024 @ 19:45:49 #43
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215717919
Nog een Bron:

https://extinctionrebelli(...)exclusief-kunstwerk/

Vandaag, tijdens de opening van het Amsterdam Light Festival, op 28 november om 19.00 uur, voegt Extinction Rebellion een exclusief kunstwerk toe aan de route, ter hoogte van het kantoor van ING Private Banking & Wealth Management. Het kunstwerk verbeeldt een crime scene en is een aanklacht tegen ING’s fossiele beleid, dat vele duizenden doden tot gevolg heeft. Ongeveer twintig rebellen drijven als lijken in het water. Actrice Katja Herbers geeft een toespraak en er is muzikale begeleiding. Extinction Rebellion eist een direct einde aan ING’s financiering van en dienstverlening aan de fossiele industrie. De actie duurt ongeveer een uur.

Woordvoerder Rozemarijn van ‘t Einde: “Met deze actie laten wij ons licht schijnen op ING’s fossiele financieringsbeleid: jaarlijks gaan er miljarden euro’s naar de fossiele industrie. De bank kiest er daarmee voor de klimaat- en ecologische crisis steeds erger te maken. Miljoenen mensen worden geraakt door klimaatrampen, in vele duizenden gevallen dodelijk geraakt. Hele ecosystemen worden vernietigd. ING stelt de rijkdom van enkelen boven het leven en de gezondheid van gewone mensen wereldwijd en al het andere leven op aarde. Zolang ING niet stopt met fossiele financiering blijven wij actievoeren. Het is tijd voor klimaatrechtvaardigheid.”

ING Private Banking & Wealth Management
De locatie van de actie tijdens het Amsterdam Light Festival is niet toevallig gekozen. De blokkade in de vorm van een crime scene, in zwart en neonkleuren, omringd door twintig bezorgde burgers die als lijken in het water drijven, is opgezet voor het kantoor van ING Private Banking & Wealth Management. Ze verbeelden wereldwijde slachtoffers van ING’s fossiele beleid. Het gaat om mensen uit onder meer Valencia, Palestina en Mexico. In Mexico werden 5 klimaatactivisten vermoord door een door ING gefinancierd mijnbouwbedrijf.

Bij ING Private Banking & Wealth Management bankieren alleen de allerrijksten. ING zou deze overvloed kunnen gebruiken voor het financieren van louter duurzame bedrijven en projecten. In plaats daarvan pompt de grootvervuiler jaarlijks miljarden euro’s in de fossiele industrie. ING is daarmee medeverantwoordelijk voor klimaatrampen en heeft de dood van vele duizenden op zijn geweten, de noodgedwongen vlucht van miljoenen en de vernietiging van ecosystemen.

Nearer to thee
Katja Herbers houdt een toespraak en als onderdeel van het kunstwerk zingt er een koor en spelen er blazers. Koor en blazers staan voor het ING-kantoor met achter hen een banner met de tekst:

“With its fossil fuel policy, ING chooses death and destruction
over life, choosing the wealth of the few over the health of
the earth. ING, stop killing, stop financing fossil fuel.”

Een van de gezongen stukken is “Nearer to thee” dat, volgens de overlevering, als laatste gespeeld werd tijdens het zinken van de Titanic. Dit staat symbool voor het ING’s fossiele financieringsbeleid, de grootvervuiler sluit zijn ogen voor de naderende dood van talloze mensen, dieren en planten. Verder worden er stukken van Dowland en Brahms opgevoerd.

Verkeerde kant van de geschiedenis
ING bevindt zich aan de verkeerde kant van de geschiedenis en volhardt in die positie. De actie tijdens Amsterdam Light Festival vindt vijf dagen na het klimaatakkoord van COP29 in Bakoe plaats. Landen die het meest getroffen worden door de klimaat- en ecologische crisis, zoals de armste landen en eilandstaten, hebben jaarlijks 1300 miljard euro nodig om zich te wapenen tegen de effecten van de klimaat- en ecologische crisis. Vanaf 2035 krijgen zij jaarlijks een magere 300 miljard euro.[1] ING weet donders goed hoe ernstig de situatie is, wereldwijd kan niemand daar meer onderuit zonder zichzelf voor de gek te houden. Toch blijft de grootvervuiler de fossiele industrie jaarlijks met miljarden financieren. ING is een bank waar bloed aan kleeft.

Bronnen
[1] https://www.rtl.nl/nieuws(...)lusie-goed-startpunt
pi_215718058
quote:
Gewoon de route nemen kan toch ook, die hobbels voel je amper in het water.
pi_215718193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 20:01 schreef -river- het volgende:

[..]
Gewoon de route nemen kan toch ook, die hobbels voel je amper in het water.
Waar is die duiker van Amsterdamned als je hem nodig hebt. :+
pi_215718196
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 20:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Waar is die duiker van Amsterdamned als je hem nodig hebt. :+
^O^
pi_215718597
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:33 schreef Aberkullie het volgende:
Ik vraag me echt af hoe die gedachtekronkel binnen XR werkt.
We schaffen de fossiele subsidie af --> feest bij XR, want de ommekeer in de klimaatverandering is ingezet?

Een logische consequentie van het afschaffen van fossiele "subsidie" is dat de energiebelasting voor particulieren fors daalt = goedkopere energie = meer verbruik.

Lijkt me in het kader van de zo gevreesde klimaatverandering niet de gewenste situatie. Maar ja, dan moet je wel begrijpen welke consequenties je eisen hebben en daar kunnen we XR doorgaans niet op betrappen.
pi_215718646
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 20:53 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik vraag me echt af hoe die gedachtekronkel binnen XR werkt.
We schaffen de fossiele subsidie af --> feest bij XR, want de ommekeer in de klimaatverandering is ingezet?

Een logische consequentie van het afschaffen van fossiele "subsidie" is dat de energiebelasting voor particulieren fors daalt = goedkopere energie = meer verbruik.

Lijkt me in het kader van de zo gevreesde klimaatverandering niet de gewenste situatie. Maar ja, dan moet je wel begrijpen welke consequenties je eisen hebben en daar kunnen we XR doorgaans niet op betrappen.
Ja enorm leuk verhaal maar lees mijn post anders nog eens
pi_215718712
Pure narcisme.

"Dit evenement gaat niet over mij?.....Nu wel!!!"
pi_215718810
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 21:00 schreef Aberkullie het volgende:
Ja enorm leuk verhaal maar lees mijn post anders nog eens
Er staat geen Spaans in, dus één keer lezen is voldoende. Ik begrijp wat XR wil, maar ik begrijp niet waarom XR het wil. Althans, niet in het kader van klimaatverandering. Komen we bij het punt wat al vaker is benoemd, het is XR helemaal niet te doen om de klimaatverandering. Maar het is natuurlijk wel het makkelijkst om te roepen als je mensen mee wil krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')