Vrijdag 29 november op VRT CANVAS om 23u15 : BELPOP LUC DE VOS.Documentairereeks ( 2018 ) over de geschiedenis van de Belgische popmuziek.
Op 29 november 2014 gaat er een schokgolf door Vlaanderen wanneer het plotse overlijden van Luc De Vos wordt bekendgemaakt. Belpop blikt terug op de carrière van Gorki´s frontman en een van Vlaanderens geliefdste zangers.
De Vos is niet alleen een getalenteerd muzikant en charismatisch televisiefiguur, hij blijkt ook een begenadigd schrijver. Zijn complexe persoonlijkheid- schuchter maar toch een podiumbeest - en groot talent als songwriter vertalen zich in beklijvende autobiografische nummers met Vlaamse evergreens als " Mia " en " Lieve kleine piranha ".
VRT herdenkt Luc De Vos vandaag ( 29 november), tien jaar na zijn dood ,met een meezingmoment om 17u30 op de Vrijdagmarkt in Gent. Bedoeling is dat zo veel mogelijk mensen " Mia" van Gorki meezingen. Dit zal live uitgezonden worden op alle radiozenders van de VRT , buiten Klara. De overgebleven leden van Gorki zullen live komen spelen .
Ik heb alvast dit tv programma geprogrammeerd, en ik wens iedereen hier veel kijk- en luistergenot.( Bij de opmerkingen nog enkele nummers van Gorki )
Bekijk deze YouTube-videoBekijk deze YouTube-videoKippenvel all over the place.....
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !