abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 17:45:26 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215708522
De vechtpartij die ontstond na afloop van de amateurwedstrijd tussen ODB en Vredenburch heeft voor de eerste club verregaande gevolgen. ODB heeft vier punten in mindering gekregen en drie spelers zijn voor maar liefst vier maanden geschorst. Daarbovenop komt een nieuw incident dat deze week plaatsvond. Een ODB-speler deelde tijdens een wedstrijd een schandalige schop uit.

De massale vechtpartij op zaterdag 2 november haalde het landelijke nieuws. Na afloop van de wedstrijd tussen ODB en Vredenburch ging het naast het veld mis toen aanhangers van beide clubs de confrontatie zochten. Meerdere spelers mengden zich in de vechtpartij, waarbij rake klappen vielen.

ODB besloot het eerstvolgende duel na het incident - in overleg met de tegenstander (buurman RAS) zonder publiek af te werken. Inmiddels heeft de KNVB ook keiharde straffen uitgedeeld. ODB, dat bovenin meedeed in de vierde klasse C, heeft vier punten in mindering gekregen. Daarnaast zijn de spelers Kadir Narsen, Wesley Perquin en Dennis Wille met ingang van 25 november voor vier maanden geschorst. De club laat weten in bezwaar te gaan tegen de puntenstraf.

Nieuw incident
Tot overmaat van ramp voor het bestuur van ODB gaat er momenteel een video rond waarop een speler van ODB zich afgelopen dinsdagavond tijdens een bekerwedstrijd tegen vijfdeklasser Semper Altius ernstig misdraagt. Zonder bal in de buurt deelt de speler met rugnummer 8 een keiharde trap uit aan zijn tegenstander, die het uitschreeuwt van de pijn en direct naar de grond gaat.

Het bestuur van ODB wil nog niet ingaan op namen en gaat snel met de spelersgroep in gesprek. ,,Ik spreek donderdagavond de trainer en de spelersgroep en hoop dan een bevestiging van de naam te krijgen”, zegt voorzitter Erwin Swagerman. ,,Pas dan kunnen wij actie ondernemen. Reken er maar op dat wij harde maatregelen treffen.”

Swagerman was niet bij de wedstrijd aanwezig, maar werd al snel met de beelden geconfronteerd. ,,Ik had woensdagmiddag bij ons op de club een fantastisch sinterklaasfeest met dolenthousiaste kinderen en veel vrijwilligers. Oók dat is ODB. Dus je kan wel begrijpen hoe ik mij na zo een doldwaze eenmansactie nu voel. Alle mensen die ODB lief hebben worden hierdoor geraakt.”

Slachtoffer is geschrokken
Slachtoffer Jacco de Vin (22) van Semper Altius kwam er na de keiharde schop met een blauwe plek en wat stijvigheid vanaf. De schrik zat er bij hem goed in, al helemaal na het zien van de beelden. ,,Als mijn rechterbeen vast op de grond had gestaan, had ik zomaar wat kunnen breken”, laat hij weten. ,,Nu stond deze wat losjes, dat voorkwam mogelijk erger. Ik mag blij zijn dat het niet ernstiger afliep. Van de dader heb ik verder niets meer gehoord. Bij ODB zullen ze er ook niet blij mee zijn.”

De absurde beelden in de link......

https://www.ad.nl/regiosp(...)rige-schop~ab7b890a/

"Toevallig" deze week de biografie van Hagenees en voorzitter Swansea John van Zweden gelezen. Gaat het ook over deze club. Zeg maar een club met veel spelers die nou net tegen verkeerde vrienden aanlopen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 12 december 2024 @ 19:57:10 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_215849576
Mooi topic Tong. Ook leuke reacties.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216610833
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:57 schreef tong80 het volgende:
Mooi topic Tong. Ook leuke reacties.

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')