abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8591361
Ben mun haar aan het verven.

Had het eerst blauwzwart (kort) en toen na het knippen de uitgroei rood geverfd, 2 x inmiddels.
Nu is alle het zwarte eruit (of bijna) en zit ik nu met mijn hoofd in de verf voor hypnotic red...

Hoe vaak verf jij je haar en wat voor kleur?

En weet iemand waar ik in de omgeving van of in Utrecht aparte VERFkleurtjes kan kopen die geschikt zijn voor het haar? (geen spoelinkjus)

pi_8593553
Waarom zou je je haar verven? je ben toch geen malloot?
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_8593597
Ik heb ooit een coupe soleil gehad, maar sinds iedere wannabe hippe huisvrouw met een kinky-kappers-kapsel rondloopt hoeft het van mij niet meer.

Bovendien is het veelvuldig verven van je haar slecht voor je gezondheid.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_8593618
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 21:33 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ik heb ooit een coupe soleil gehad, maar sinds iedere wannabe hippe huisvrouw met een kinky-kappers-kapsel rondloopt hoeft het van mij niet meer.

eerder voor je haar?
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_8594798
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 21:33 schreef MaartenGrendel het volgende:

Hoezo????
wat doet dat dan met me?

Moet ik dan bij de groene winkel verf halen?

pi_8594822
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 21:34 schreef Plantenbak het volgende:

[..]

eerder voor je haar?

ja dat dacht ik ook. maar dat maakt niets uit, want het is zow kort dat het er na 3 mnd helemala uit is...3 x knippen dus
pi_8595176
Ehm, nee dus. Veelvuldig verven van het haar schijnt de kans op blaaskanker te vergroten dankzij de synthetische kleurstoffen die in de verf zitten.

* MaartenGrendel zoekt op google...

quote:
http://spitsnet.nl/zorgvacaturenieuws/425916.shtml

Haarverf verdubbelt de kans op blaaskanker

Mensen verven met gemak hun haar rood, blond, bruin, zwart of paars. Dat er echter risico's aan kleven, weten velen niet. De consumentenbond doet al enige tijd verwoede pogingen de typen haarverf te achterhalen die het meest schadelijk zijn.

DEN HAAG - Onze natuurlijke haarkleur is genetisch bepaald. Maar wie donker haar heeft, wil soms blond zijn, en wie blond is wenst donker haar te hebben. In het Egypte van de farao's gebruikten vrouwen daarom het sap van de hennaplant om het haar een dieprode gloed te geven. Tegenwoordig kunt u uw haar een ander kleurtje geven met kant-en-klare synthetische producten. Toch zijn permanente kleuringen en blonderen niet zonder risico. Het haar wordt dikwijls droog en kan sneller breken. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat vrouwen (en mannen) die eens per maand of vaker permanente haarverf gebruiken hun kans op blaaskanker verdubbelen.

Op dit moment is alleen bekend dat bij maandelijks gebruik van permanente haarverf de kans op blaaskanker twee keer zo groot zou zijn. Bij jarenlang frequent gebruik wordt die kans zelfs drie keer zo groot. Boosdoener is de synthetische kleurstof in de haarverf, ook wel arylaminen genoemd. Kleine hoeveelheden kunnen door de huid dringen en in het lichaam komen. Behalve mensen die zelf hun haar kleuren, lopen kappers een extra verhoogd risico.

De Consumentenbond heeft dit Amerikaanse onderzoek enige tijd geleden gepubliceerd, maar het is inmiddels nog steeds niet duidelijk om welke haarverfproducten het precies gaat en wat u kunt doen om het gevaar te verkleinen. De Europese consumentenorganisatie BEUC - waar de Consumentenbond deel van uitmaakt - vindt dat het verdere onderzoek niet goed van de grond komt. De BEUC eist daarom dat de Europese Commissie binnen twee jaar alle haarverven onderzoekt en bij verhoogd risico van de markt haalt. Bovendien moet er snel een advies komen voor consumenten zodat u op een veilige manier uw haar een ander kleurtje kunt geven.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_8600352
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:32 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ehm, nee dus. Veelvuldig verven van het haar schijnt de kans op blaaskanker te vergroten dankzij de synthetische kleurstoffen die in de verf zitten.

* MaartenGrendel zoekt op google...
[..]

Goh...wist ik niet
Blaaskanker...hoe leggen ze in vredesnaam zo;n link.

Ik verf mijn haar al zown 10 jaar en de laatste jaren maandelijks...
Blaaskanker, hoe kom je daar in vredesnaam achter zeg...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')