Bronquote:Schokkende onthulling in zaak onthoofde leraar Samuel Paty: scholiere geeft toe te hebben gelogen over islamofobe beschuldigingen
Parijs - De scholiere die Samuel Paty ervan beschuldigde islamofoob te zijn en geruchten verspreidde die hebben geleid tot zijn onthoofding, heeft in de rechtbank toegegeven dat ze heeft gelogen. Ook verontschuldigde zij zich tegenover de familie van het slachtoffer. Dat meldt de Britse krant Daily Mail.
De destijds 13-jarige scholiere was zelfs niet aanwezig in de les waarin Paty karikaturen van de profeet Mohammed toonde als onderdeel van een ethiekles. Ze verzon de beschuldiging uit angst voor straf van haar ouders nadat ze was geschorst.
In de rechtbank brak de scholier in tranen uit. „Ik weet dat het moeilijk is om te horen, maar ik wilde me oprecht verontschuldigen. Ik excuseer me voor mijn leugen die ons allemaal hier heeft gebracht”, verklaarde ze.
Radicale islamist
Op 16 oktober 2020 werd de Franse geschiedenisleraar Samuel Paty onthoofd door een 18-jarige radicale islamist van Tsjetsjeense afkomst, Abdoullakh Anzorov. Anzorov spoorde de 47-jarige Paty op en hakte op brute wijze zijn hoofd eraf nadat hij foto’s en video’s van hem had gezien die op sociale media circuleerden als onderdeel van een lastercampagne.
De scholiere had namelijk beweerd dat Paty moslimleerlingen had opgedragen zijn klaslokaal te verlaten, terwijl hij de rest van de klas karikaturen van de profeet Mohammed liet zien. De vader van de scholiere wordt ervan beschuldigd de online lastercampagne te zijn gestart.
Zeker, maar dat uitspreken was tot vandaag racisme…quote:
Blijkbaar nog niet het hele verhaal. Want dit stond een paar uur geleden pas in de krant.quote:
Ik mag toch aannemen dat ze zich ook schaamt voor haar geloofsgenoten die deze gruweldaad uit naam van haar geloof hebben gepleegd?quote:In de rechtbank brak de scholier in tranen uit. „Ik weet dat het moeilijk is om te horen, maar ik wilde me oprecht verontschuldigen. Ik excuseer me voor mijn leugen die ons allemaal hier heeft gebracht”, verklaarde ze.
Je denkt werkelijk dat de ene moslim kritiek kan hebben op de ander? Hardop gelachen.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat ze zich ook schaamt voor haar geloofsgenoten die deze gruweldaad uit naam van haar geloof hebben gepleegd?
Of vraag ik dan iets te veel?
Zal wel weer niet. Islamiste, dus moeilijke jeugd gehad en geen stageplek, dus zielig.quote:
Niet cultuurgebonden, maar ik denk niet dat een 13-jarige de gevolgen van zulke leugens kan overzien, zeker niet een meisje dat sowieso blijkbaar al slecht functioneerde op school (meestal is er dan ook sprake van laag IQ).quote:Op woensdag 27 november 2024 21:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dat een schoolmeisje liegt om haar te hoge afwezigheid op school te verbloemen is niet zo bijzonder, dat gebeurt de hele dag. Een man op straat onthoofden is en blijft toch het primaire probleem wat mij betreft. Zij heeft hem dat niet gevraagd.
Maar wat heeft ie gedaan volgens haar?quote:
Ik vond dat altijd gek, hoe kunnen ze boos worden als de profeet wordt afgebeeld als ze zelf niet weten hoe diegene eruit ziet.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar wat heeft ie gedaan volgens haar?
Een spotprent gemaakt van iemand die niet bestaat en sowieso nergens een afbeelding van is hoe hij/zij/het eruit hebben moeten gezien...
Maar haar vader wel, die is een lastercampagne gestart wat uiteindelijk tot de onthoofding heeft geleid, het is vergelijkbaar met die feeks hier in NL die op social media ging lopen janken over die oliebollenkraam. Als je zoiets begint, weet je donders goed dat er onder je geloofsgenoten een flink aantal zitten die de daad bij het woord gaan voegen.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dat een schoolmeisje liegt om haar te hoge afwezigheid op school te verbloemen is niet zo bijzonder, dat gebeurt de hele dag. Een man op straat onthoofden is en blijft toch het primaire probleem wat mij betreft. Zij heeft hem dat niet gevraagd.
Ja, of je demoniseert een politicus zo vaak en hard, dat er vast wel een idioot is die de trekker overhaald....quote:Op donderdag 28 november 2024 10:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar haar vader wel, die is een lastercampagne gestart wat uiteindelijk tot de onthoofding heeft geleid, het is vergelijkbaar met die feeks hier in NL die op social media ging lopen janken over die oliebollenkraam. Als je zoiets begint, weet je donders goed dat er onder je geloofsgenoten een flink aantal zitten die de daad bij het woord gaan voegen.
Ik kan me goed voorstellen dat zij op dat moment deze situatie niet had voorzien.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar haar vader wel, die is een lastercampagne gestart wat uiteindelijk tot de onthoofding heeft geleid, het is vergelijkbaar met die feeks hier in NL die op social media ging lopen janken over die oliebollenkraam. Als je zoiets begint, weet je donders goed dat er onder je geloofsgenoten een flink aantal zitten die de daad bij het woord gaan voegen.
En ik kan me goed voorstellen dat ze dit wel degelijk wist en nu krokodillentranen huilt.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat zij op dat moment deze situatie niet had voorzien.
Ze probeerde onder problemen uit te komen omdat ze te vaak afwezig was. Ik haal nergens uit dat ze iets tegen die leraar had. Waarom denk je dat ze hoopte dat die onthoofd zou worden?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En ik kan me goed voorstellen dat ze dit wel degelijk wist en nu krokodillentranen huilt.
Als je komt met islamofobe beschuldigingen, weet je donders goed wat de reactie gaat zijn. Ze hoopte het misschien niet dat de beste man onthoofd zou worden. Ik kan me goed voorstellen dat ze wel wist dat dit een reactie zou zijn.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ze probeerde onder problemen uit te komen omdat ze te vaak afwezig was. Ik haal nergens uit dat ze iets tegen die leraar had. Waarom denk je dat ze hoopte dat die onthoofd zou worden?
Dat is hun religie en cultuur en dat hoor jij te accepteren.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:52 schreef Chadi het volgende:
Zelfs al had de leraar het gedaan. Dat geeft nog steeds niemand het recht om die man te vermoorden.
Ik geloof van wel.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je denkt werkelijk dat de ene moslim kritiek kan hebben op de ander? Hardop gelachen.
Ben ik mee eens, maar het is wel in het land van Bataclan en Charlie Hebdo.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als ze had gedacht dat het hiertoe zou leiden, zou ze eerder een andere smoes hebben gekozen, aangezien deze voor haar natuurlijk ook niet optimaal is uitgepakt. Dus nee, het was misschien dom maar bewust was het volgens mij niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als je komt met islamofobe beschuldigingen, weet je donders goed wat de reactie gaat zijn. Ze hoopte het misschien niet dat de beste man onthoofd zou worden. Ik kan me goed voorstellen dat ze wel wist dat dit een reactie zou zijn.
Tsjetsjenië is Russisch gezind.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:34 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik geloof van wel.
Maar men verwacht doorgaans van Christenen (ben het zelf) ook geen verantwoording over alles wat binnen het Christendom gebeurt (ook omdat dat een heleboel aparte de nominaties zijn).
[..]
Ben ik mee eens, maar het is wel in het land van Bataclan en Charlie Hebdo.
Maar ze was toch te jong.
En die onthoofder was een Tjetsjeen een moslim volk wat wij ook sponsoren door de oorlog in Oekraïne te sponsoren.
Heb ergens gelezen dat aan beide kanten Tsjetsjenen vechten.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Tsjetsjenië is Russisch gezind.
Je zou bijna denken dat het niet uitmaakt wat je maakt, als je zegt dat het Mohammed moet voorstellen, dan ben je de lul.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vond dat altijd gek, hoe kunnen ze boos worden als de profeet wordt afgebeeld als ze zelf niet weten hoe diegene eruit ziet.
Dan kun je zien dat de tijden zijn veranderd, en in dit geval niet in positieve zin....quote:Op donderdag 28 november 2024 16:39 schreef Buikbrein het volgende:
Kan er gek genoeg toch begrip voor opbrengen, bedoel wie heeft er niet eens gelogen tegen de ouders in de puberteit. Hoe kon zij weten, dat een gek dit zou oppikken en overgaat tot afhakken van zn hoofd. Het is dan niet 100% butterfly-effect, een woopsie, maar zeker een goeie 90% t.a.v. dit meisje.
Denk dat als je dit meisje het aanrekent, dat je teveel verwacht van een puber. De schuldigen zijn imo de gehersenspoelde (en/of ingehuurde!) Tjetsjeen, de onverdraaglijke Islam, de overheid die teveel ervan heeft binnengelaten en tot slot het medium waar dit rondging, de amplificatie.
Eventueel nog de tendens in de Media, die het excuus van het meisje geloofwaardiger maakte dan het was. In mijn tijd zonder social media, had de domme smoes van t meisje hoogstwaarschijnlijk tot niets geleidt, het kon niet 'rondzingen' zoals nu is gebeurd.
Dan ben ik daar niet van op de hoogte. Geen zin om het op te zoeken ook.quote:Op donderdag 28 november 2024 18:50 schreef Horzula het volgende:
[..]
Heb ergens gelezen dat aan beide kanten Tsjetsjenen vechten.
Je spreekt jezelf hier gewoon tegen man.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als je komt met islamofobe beschuldigingen, weet je donders goed wat de reactie gaat zijn. Ze hoopte het misschien niet dat de beste man onthoofd zou worden. Ik kan me goed voorstellen dat ze wel wist dat dit een reactie zou zijn.
I hear you!quote:Op donderdag 28 november 2024 21:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan ben ik daar niet van op de hoogte. Geen zin om het op te zoeken ook.
Helemaal mee eens. Ik ben het vaak oneens met mensen op Fok!, maar nooit zou in mij opkomen om een van hen te onthoofden. Het idee ook dat je zoiets gaat uitvoeren, misselijk makend. Of de leraar het nu wel of niet had gedaan maakt ook nog niet eens uit. Iemand onthoofden is al verschrikkelijk, maar als je dat ook nog eens doet omdat je daar zogenaamd een God mee bedient, maakt het ook nog eens totaal krankzinnig en barbaars.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met eerwraak komt daar nog eens een laag bovenop, waardoor er even makkelijk er uitstappen ook zomaar je leven kan kosten.quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:23 schreef DJKoster het volgende:
Dat kind was 13 en was waarschijnlijk helaas zo beïnvloed door haar omgeving dat ze dit vertelde aan haar ouders.
Haar vader zit al een tijdje in voorlopige hechtenis en wordt beschuldigd van de medeplichtigheid aan de moord (en terecht).
Maar goed, hard aanpakken en hopelijk is de jeugd nog te redden daar.
Ze hoeven mijn religie niet te kapen voor dat soort barbaarse handelen.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is hun religie en cultuur en dat hoor jij te accepteren.
Dader: Abdoullakh Anzorov 18 (gedood)quote:The trial before a panel of judges is due to end on December 20.
Aldus: https://www.thetimes.com/(...)amuel-paty-k6dkd6zmr
Over de vader van het meisje die dit lulverhaal opgehangen heeft:quote:Sinds 4 november stonden de acht mannen terecht voor betrokkenheid bij de moord. Twee vrienden van de dader zijn veroordeeld voor medeplichtigheid aan terroristische moord en kregen elk zestien jaar gevangenis opgelegd. Zij zouden op de hoogte zijn geweest van de plannen van de dader.
Lange tijd om na te denken over je acties.quote:Deze vader is vrijdag ook veroordeeld en kreeg dertien jaar gevangenisstraf.
De andere jongeren werden schuldig bevonden aan het meewerken aan de hinderlaag en werken in een "jihadistische organisatie". Zij zouden Paty hebben aangewezen aan de dader. Zij kregen drie en vijf jaar gevangenisstraf opgelegd.
Mooi.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:46 schreef Seven. het volgende:
Tot 16 jaar cel in deze rechtzaak
[..]
Over de vader van het meisje die dit lulverhaal opgehangen heeft:
[..]
Lange tijd om na te denken over je acties.
Te laat.quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hoeven mijn religie niet te kapen voor dat soort barbaarse handelen.
Tyfusvolk!quote:Op donderdag 28 november 2024 23:47 schreef Horzula het volgende:
[..]
I hear you!
Heb me er ook niet in verdiept.
Teveel informatie.
Ik interesseer me voor Tjetsjenen sinds ik een bericht las over een Tjetsjeense vrachtwagen chauffeur die een jongen verkrachtte, waarop zijn vader de buschauffeur verkrachtte.
Typisch volk.
Eindelijk een rechter die wel wakker is.quote:Celstraffen voor daders onthoofde Franse leraar Samuel Paty
In Frankrijk zijn straffen opgelegd oplopend tot 16 jaar cel aan de mensen die betrokken waren bij de terreuraanslag op leraar Samuel Paty in 2020. De zwaarste straffen gingen naar de twee vrienden van de dader. Zij hielpen hem bij de aanschaf van wapens en met vervoer.
De dader zelf, een 18-jarige Tsjetsjeen, stond niet terecht: hij werd meteen na de aanslag doodgeschoten door agenten. De straffen zijn hoger dan wat werd verwacht. Het Franse Openbaar Ministerie eiste voor de meeste verdachten lagere straffen omdat niet vast zou staan dat ze direct betrokken waren bij de voorbereidingen van de aanslag.
Samuel Paty werd op 16 oktober 2020, vlakbij zijn school, onthoofd door moslimextremist Abdullah Anzorov. Die zei te handelen ‘uit wraak namens de profeet’. Paty had in de klas spotprenten van de profeet Mohamed laten zien, als onderdeel van een les over de vrijheid van meningsuiting.
Het klaslokaal verlaten
Een 13-jarige leerlinge vertelde haar islamitische ouders dat Paty moslimkinderen had gevraagd het klaslokaal te verlaten. Ze zei dat ze van school was gestuurd nadat ze protesteerde tegen het tonen van die cartoons. Dat verhaal had ze verzonnen. Maar haar vader Brahim Chnina geloofde haar en was furieus. Hij postte er berichten en video’s over op sociale media en beschuldigde Samuel Paty van discriminatie.
Die online haatcampagne – een ‘virtuele fatwa’, noemde Justitie het – bereikte ook Anzorov die daarna besloot tot zijn zogenoemde wraakactie.
Vader Brahim Chnina kreeg 13 jaar cel opgelegd. De man die hem hielp met het verspreiden van de haatboodschappen kreeg 15 jaar cel. De vier overige verdachten kregen allemaal lichtere straffen: zij hadden alleen online contact met de terrorist die Paty op straat onthoofdde.
Zeven weken
De rechtszaak heeft zeven weken geduurd en draaide vooral om de mate waarin de acht verdachten betrokken waren bij de aanslag en de voorbereidingen ervan. De twee vrienden van Anzorov zeiden nooit te hebben geweten dat de extremist Paty wilde doden. Andere verdachten, zoals de vader van de 13-jarige scholiere, zeiden de dader helemaal niet te kennen en daarom niet verantwoordelijk te zijn voor diens acties.
Mede daarom besloot Justitie al tijdens het proces om de aanklacht aan te passen en de strafeisen te verlagen. Zo werd de beschuldiging van ‘medeplichtigheid aan een terreuraanslag’ tegen de twee vrienden van de terrorist ingetrokken. Ook voor twee andere verdachten, die online contact hadden met de dader, werden de strafeisen verlaagd.
De rechter ging daar niet in mee. Die twee vrienden van de Tsjetsjeen werden wel degelijk als medeplichtigen bestempeld en kregen daarom de zwaarste straffen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)amuel-paty~acc9a55f/
Heb je jezelf nooit afgevraagd waarom jouw religie zo vaak 'gekaapt' wordt door psychopaten? Zou er mogelijk een ietsiepietsie mis kunnen zijn met die religie? Een 'heilig' boek en 'heilige' geschriften die agressieve teksten bevatten, kunnen mensen met een bepaalde defecte persoonlijkheid tot vervelend gedrag aanzetten. Wat mij betreft zou de islam ook beter verboden kunnen worden, past in het rijtje met naargeestige ideologiën die wereldwijd voor veel ellende hebben gezorgd.quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hoeven mijn religie niet te kapen voor dat soort barbaarse handelen.
quote:Samuel Paty werd onthoofd door een jihadist en zijn zus Mickaëlle moest gisteren onder begeleiding de rechtbank verlaten. Hier brak gisteren rumoer uit na de uitspraak in de zaak rond de handlangers van de dader en de ophitsers die Paty als doelwit aanwezen. Familieleden van de acht veroordeelden waren boos over de hoge straffen (tot 16 jaar) en zeiden richting Mickaëlle: ‘Het is haar schuld, zij is steeds op tv’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |