NIET MIJN OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb de berichtjes steeds gelezen, ik heb een persoonlijke relatie met deze werkgever, we zien elkaar in het weekend ook wel eens. Nu ook weer, gewoon een berichtje van pak m beet 30 regels, waarom er ontslag genomen wordt, met een kleine steek onder water er tussen (tja) en dat is het dan.
De werkgever reageert hier niet op. In plaats daarvan wordt er op de eerstvolgende werkdag gevraagd om een formele brief, en daarna is er nog een exit-gesprek, daarvan krijg ik de inhoud niet te horen, zijn ook mijn zaken niet, verder.
Maar het fenomeen verbaasd me wel een beetje. Ik vind het een beetje ongemanierd, en mijn werkgever vind het ook absurd. Maar het lijkt er op dat er een generatie werknemers ontstaat die het wel lekker vind werken. Ook is er steeds meer getrap achteraf, onvrede, gezeur over werkdruk, dat werk. Allemaal legitieme redenen, maar het komt ook wel eens als donderslag bij heldere hemel. Mensen bouwen die onvrede dan een beetje op, en opeens wordt er dan een gefrustreerde ontslag-app verzonden, en dan kunnen we weer afscheid nemen binnenkort.
Is dit iets wat meer voorkomt? Ik werk in de jeugdzorg, daar is de werkdruk ook wel ingewikkeld, maar het is niet alsof er hier alleen onopgeleide debieltjes worden aangenomen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]