abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_12937167
quote:
Op donderdag 4 september 2003 14:16 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik ken landen waar bij dit soort figuren al lang wat brandbommen oid richting hun huis gesmeten gekregen hadden, in gelijksoortige situaties.

Zie bv Hoe ver mag clubliefde gaan?

Brandbommen niet, maar ik kan me herinneren dat er zo nu en dan wel eens een aantal ruiten werden ingegooid bij Guijt. bijv.
pi_12937536
quote:
Op donderdag 4 september 2003 14:07 schreef sjun het volgende:
Welke persoonlijke belangen hebben de vrienden Cor Guijt,
Jan Snellenburg en Herman Veenendaal
bij verhindering van het voorzitterschap van Karel Aalbers?
Zij hebben door prive-geld aan Vitesse te lenen gezorgd dat Vitesse de afgelopen jaren niet failliet ging. Zij zien de komst van Karel Aalbers als een garantie dat ze dat geld niet terugzien.
In ieder geval die Snellenburg heeft jarenlang nauw samengewerkt bij Vitesse met Aalbers en weet dus hoe hij werkt.
Zij hebben aangekondigd dat als Aalbers andere partijen hun leningen kon over laten nemen zij zich zouden terugtrekken. Echter Aalbers kan slechts met 2 miljoen euro aan sponsorgelden meebrengen met daarbij de eis dat hij in het bestuur wil. Om hun leningen af te betalen is een hoger bedrag nodig.
Aalbers had zijn zaakjes beter moeten voorbereiden voordat hij (naieve) supporters hoop gaf.
  donderdag 4 september 2003 @ 15:04:32 #178
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12937996
quote:
Op donderdag 4 september 2003 14:40 schreef mbn het volgende:

[..]

Zij hebben door prive-geld aan Vitesse te lenen gezorgd dat Vitesse de afgelopen jaren niet failliet ging. Zij zien de komst van Karel Aalbers als een garantie dat ze dat geld niet terugzien.

Ach, het was deze vrienden om geld te doen... Netjes van ze dat ze geld aan de club leenden. Binnenkort kunnen we vast een precieze belichting van de voorwaarden waaronder dit gebeurde gepubliceerd zien?
quote:
In ieder geval die Snellenburg heeft jarenlang nauw samengewerkt bij Vitesse met Aalbers en weet dus hoe hij werkt.
Hij is dus mede verantwoordelijk voor de slechte resultaten. Het zal me niets verbazen als hij de man achter de schermen is die de macht bij Vitesse wenste door Aalbers een dolk in de rug te steken.

Omdat hij Aalbers kende zal hij wel geweten hebben dat Aalbers ietsje slimmer was dan hij. In zo'n geval werk je een presterende medewerker eruit.

quote:

Zij hebben aangekondigd dat als Aalbers andere partijen hun leningen kon over laten nemen zij zich zouden terugtrekken. Echter Aalbers kan slechts met 2 miljoen euro aan sponsorgelden meebrengen met daarbij de eis dat hij in het bestuur wil. Om hun leningen af te betalen is een hoger bedrag nodig.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat mensen hun geld terugwillen. Wellicht kan daarvoor ook een regeling worden afgesproken in plaats dat dit direct terugmoet.
quote:
Aalbers had zijn zaakjes beter moeten voorbereiden voordat hij (naieve) supporters hoop gaf.
Aardige steek onder water.

Aalbers had misschien verwacht met redelijke mensen van doen te hebben. Laat Aalbers maar schuiven, het duurt misschien iets langer, maar terugkomen zal hij. Clubliefde is nu eenmaal een grotere drijfveer dan puur geld en aanzien.

In het geval van Aalbers konden/kunnen deze drie worden gecombineerd...

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 04-09-2003 15:05]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 september 2003 @ 09:42:53 #179
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_13328318
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:55 schreef Positive_Thinking het volgende:

Buitenlandse interesse voor Vitesse

Een buitenlandse onderneming is serieus geïnteresseerd in een overname van Vitesse. Directeur Theo Mommers liet zaterdag, na het duel met Roda JC, weten dat inmiddels drie maal met een tussenpersoon is gesproken.

"Het klonk heel serieus, maar we moeten afwachten," liet Mommers weten. "Ik hoop snel met de bewuste mensen om de tafel te zitten. Ja, het ging om vele miljoenen. Je kunt dan gerust van een overname spreken."

Er zijn altijd veel geruchten omtrent Vitas. Eerst zien dan geloven.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 september 2003 @ 09:47:38 #180
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_13328336
CAZZO wist ook nog het volgende te melden
quote:
Mogelijke investeerders voor Vitesse

ARNHEM - Vitesse-directeur Theo Mommers is benaderd met een voorstel over investeringen en sponsors
. "Die moeten we hebben", was de eerste reactie van de directeur, die driemaal een telefonisch gesprek voerde met een man die zei namens investeerders te handelen. Tot een concrete afspraak kwam het nog niet.

"Ik wacht op zijn telefoontje, dan wil ik wel met hem om tafel gaan zitten. Ik moet iedere mogelijkheid serieus nemen. Het klinkt misschien een beetje soapachtig en dat is wel leuk, maar ik wil eerst iets op papier zien", aldus de Vitesse-directeur.

Theo Mommers kijkt niet op van de mogelijke investeerders die zich voor Vitesse aandienen : "Dit is niet nieuw, dit heb ik in mijn periode bij Fortuna Sittard ook meegemaakt."

Over de identiteit van de investeerders wil Mommers niet teveel zeggen: "Het is geen Nederlandse investeerder en ook geen Italiaanse, zoals bij RTL-5 is beweerd. Het is een heel ver land."

Mommers denkt niet dat de investeerders iets te maken hebben met oud-voorzitter Karel Aalbers: "Ik heb de indruk van niet. Zijn naam is wel gevallen in die gesprekken. Er is trouwens zeker nog wel contact met Karel Aalbers."

quote:
Op zondag 21 september 2003 01:05 schreef CAZZO het volgende:

[..]

van Vitesse.org (zeer betrouwbaar over het algemeen)
en toch duikt de naam van kareltje weer op

FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 september 2003 @ 09:51:10 #181
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_13328361
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 20:44 schreef Positive_Thinking het volgende:
Vitessesupporters voeren actie!

Onder het mom van 'De Slag om Vitesse Arnhem', laten Vitesse supporters hun stem horen en het protest zien. Op zaterdagavond tegen Roda JC en op dinsdag 23 september voor de beker, 'wanneer Sittard II (Vitesse) tegen Sittard I (Fortuna) voetbalt', aldus de actievoerende supporters. Fortuna is de aan lager wal geraakte ex-club van Theo Mommers, momenteel de hard sanerende algemeen directeur van Vitesse. De supporters zijn uitermate ontevreden over het afbraakbeleid, het gesjoemel met de aandelen en de belangen van de 3 'Vrienden' van Vitesse en de gemeente Arnhem, waar het Reddingsplan ook maar niet tot uitvoering komt ! De supporters protesteren tegen het afbraakbeleid van 'saneren zonder extra inkomsten'. Inkomsten welke onlangs nog geweigerd zijn, toen deze door ReVitalisatie werd aangereikt voor de noodlijdende club.
De club staat zo goed als onderaan en de uitverkopen hebben de selectie geminimaliseerd tot een nivo, dat nauwelijks meer een eredivisie-waardige ploeg op de been te brengen is. De acties zullen plaatsvinden zaterdagavond vanaf 18:30u. voor de wedstrijd tegen Roda JC voor de hoofdingang van het stadion.

maandag 22 september 2003 @ 23:52:30 #182
8390 idsme
of toch nie?
pi_13374182
Ff twee berichtjes van http://www.vitesse.org
quote:
Gemeente bereikt overeenstemming met Vitesse en Gelredome

De gemeente Arnhem heeft overeenstemming bereikt met Vitesse en Gelredome over de uitvoering van het reddingsplan. Vitesse en Gelredome hebben de overeenstemming getekend, waarna effectuering van het reddingsplan een feit is. De gemeente Arnhem zal de overeenkomst tekenen na instemming van de gemeente raad.
Deze overeenkomst is een nadere uitwerking van het reddingsplan dat op 12 juni 2003 door de gemeenteraad is vastgesteld. De uitwerking is binnen de financiële kaders gerealiseerd. Op één punt wijkt de overeenkomst af van de door de raad vastgestelde kaders. Dat betreft de vorming van een holding. Deze holding was voorgesteld om samenwerking tussen beide partijen te waarborgen. Voor de provincie en Gelredome was de financiële afhankelijkheid die hierdoor zou ontstaan niet acceptabel. Daarom is nu gekozen voor een overeenkomst, die samenwerking zeker stelt zonder een financiële afhankelijkheidsrelatie.

De provincie Gelderland heeft ten behoeve van de bouw van Gelredome indertijd een achtergestelde lening verstrekt. De provincie is bereid deze lening achtergesteld te houden en de rente daarover in de nieuwe situatie verder achter te stellen. De provincie heeft recht op aflossing indien er een mogelijk exploitatieoverschot van de gronden om het stadion is. Dit is pas aan de orde als de gemeente geen risico meer loopt met de lening aan Vitesse en als alle gemaakte kosten voor de verwerving uit de eventuele exploitatieoverschotten zijn voldaan.

Het bestuur van de Stichting Gelredome zal bestaan uit twee bestuursleden van de gemeente Arnhem en twee van de provincie. De voorzittersrol wordt vervuld door een van de twee bestuursleden van de provincie. Dit is afgesproken omdat de provincie toezicht wil houden op het multifunctionele karakter van het stadion en op het zekerstellen van de naam Gelredome

Bron Gemeente Arnhem 22-09-2003

Eindelijk,.....
quote:
Johan Derksen: 'Vrienden van Vitesse geven Veto op'
Ze krijgen daarvoor 50% van transfers
Consortium bedrijven heeft vanavond ruggespraak
Aalbers weer in gesprek met Vitesse

Johan Derksen heeft vanavond in VoetbalInsite onthuld dat Snellenburg, Guijt en Veenendaal een deal hebben gesloten met Vitesse. In ruil voor het opgeven van het vetorecht krijgen ze 50% van toekomstige transfers totdat de schuld die Vitesse aan ze heeft afgelost is.
Naast dit nieuwtje vertelde Derksen dat het consortium van bedrijven, waarvan hij geen gevoel heeft dat Tuanakotta erachter zit, vanavond ruggespraak houdt. Ze hebben vandaag gesproken met Vitesse en wilde er vandaag uitkomen, maar een aantal bedrijven hebben een gevoel dat 1 bedrijf met Aalbers samenwerkt en willen niet dat die over hun rug iets gaat doen. Hierover eisen de bedrijven vanavond duidelijkheid. Één van de bedrijven blijkt een groot Amerikaans bedrijf te zijn.

Derksen citeerde ook een opmerking van Snellenburg dat supporters van Vitesse (volgens Derksen met een staart, de pet achterstevoren en tatoeages en fervent Aalbers-aanhanger) hem en anderen ervan beschuldigen dat ze Aalbers hebben afgewezen via een veto. Zijn reactie is dat je moeilijk een vetorecht kan gebruiken als iemand toch niets biedt.

Het laatste nieuws wat Derksen tenslotte vertelde is dat Vitesse weer in gesprek schijnt te zijn met Aalbers die volgens eigen zeggen andere sponsors heeft dan het bewuste consortium.

22-09-2003

Dus.... Wie snapt er nog iets van.
1 ding weet ik wel: Tuanakotta
  dinsdag 23 september 2003 @ 00:09:26 #183
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_13374505
Zag het volgende spandoek afgelopen zaterdag in het Gelredrama hangen...

Vriendschap is een Illusie, Friendship Forever Vitesse Lierse SK ??

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_13381796
Ook "Vitesse is van Ons.."
Hangt al minsten 2 jaar bij NEC een groot spandoek met NEC is van Ons, maar erg origineel zijn ze niet daar...
  dinsdag 23 september 2003 @ 17:15:14 #185
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_13389122
Vriendschap is een illusie slaat op het feit dat die drie "vrienden"van Vitesse de club geld geleend hebben. Geloof tegen een niet al te fijne rent daarom dat spandoek(het fijne weet ik er ook niet van)

Verder is er bij bepaalde supporters een vriendschapsband met Lierse, prima maar om daar nou zo'n groot spandoek voor te maken vind ik toch wel ver gaan.

dinsdag 23 september 2003 @ 17:16:56 #186
40878 BOT
pi_13389172
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 12:56 schreef hoM3r het volgende:
Ook "Vitesse is van Ons.."
Hangt al minsten 2 jaar bij NEC een groot spandoek met NEC is van Ons, maar erg origineel zijn ze niet daar...
[afbeelding]
pi_13390283
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 00:09 schreef DarkShine het volgende:

[afbeelding]

hehehe, het lijkt net alsof ze in eerste instantie dachten dat illusie met een 'c' geschreven moest worden, op het laatst hebben ze er toch een soort van 's' van gemaakt
pi_13392039
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:16 schreef BOT het volgende:

[..]

Ach, ik kan nog wel meer voorbeelden noemen...
  dinsdag 23 september 2003 @ 19:53:52 #189
40878 BOT
pi_13392960
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:18 schreef hoM3r het volgende:

[..]

Ach, ik kan nog wel meer voorbeelden noemen...

zoals? ben niet zo in thuis in het nijmeegse
pi_13402397
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 18:02 schreef deepthroat het volgende:

[..]

hehehe, het lijkt net alsof ze in eerste instantie dachten dat illusie met een 'c' geschreven moest worden, op het laatst hebben ze er toch een soort van 's' van gemaakt

Je zou ook kunnen zeggen dat ze ruimte tekort hadden voor de laatste bocht. Kijk maar naar de s in "vriendschap", soortgelijke s.

Niet overal iets achter zoeken om de supporters naar beneden te halen.

pi_13402406
In ieder geval door naar de volgende ronde in het AmstelCup toernooi.
quote:
Vitesse simpel naar volgende ronde

ARNHEM - Vitesse heeft zich dinsdag makkelijk naar de derde ronde van de Amstel Cup gespeeld. De Arnhemmers waren in Gelredome met 4-0 te sterk voor Fortuna Sittard.
Vitesse kwam in de 16e minuut op voorsprong via Tim Cornelisse. Het betekende de eerste treffer voor de aanvoerder in het Gelredome. De ploeg van Edward Sturing was de gehele eerste helft beter maar kon de score niet verder uitbreiden.

Ricky Bochem was nog wel gevaarlijk maar stuitte op Fortuna-doelman Baart. De Limburgers waren alleen via Rajcomar tweemaal dicht bij een doelpunt.

Vlak na rust lukte het Vitesse toch om de score verder uit te breiden. Emile Mbamba schoot de bal na een voorzet van Bochem makkelijk in.

Na de 2-0 leek Fortuna er niet meer echt in te geloven. Mede daardoor bleef Vitesse heer en meester en kon de ploeg nog enkele aardige kansen creeren.

Gert Claessens legde in de 54e minuut aan na goed terugleggen van Mbamba: 3-0. Didier Martel deed daar enkele minuten later nog een schepje bovenop. Deze 4-0 betekende de eerste treffer van Martel sinds anderhalf jaar tijd.

Bron: Omroep Gelderland 23-09-2003

pi_13494178
quote:

[afbeelding]

Over dat Lierse SK spandoek hing de halve wedstrijd nog een andere tekst. Ik weet niet meer welke, maa rhe took iets te maken met de problemen..
pi_13508718
Heerlijk dagje geweest vandaag.

Eindelijk gaat het crescendo. Eerst tegen Fortuna een goed resultaat neergezet en nu in de Galgenwaard een respectabele uitslag behaalt.

pi_13521718
Leuk voor Zongo dat hij scoorde, die jongen heeft nogal wat ellende te verduren gehad.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_13579502
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:26 schreef methodmich het volgende:
Leuk voor Zongo dat hij scoorde, die jongen heeft nogal wat ellende te verduren gehad.
Absoluut. De man heeft tientallen maanden niet kunnen spelen. En hij komt op een goed moment weer bij de selectie. Vitesse zit immers met een spitsenprobleem.
pi_13582621
Dan is t nu toch weer mooi geweest met Vitesse en gaat t gewoon weer door waar jullie mee begonnen zijn,namelijk verliezen!
Vrijdag net zoals vorig jaar de 3 punten voor de Twente FC!
pi_13586759
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 21:50 schreef Neede-Radicals het volgende:
Dan is t nu toch weer mooi geweest met Vitesse en gaat t gewoon weer door waar jullie mee begonnen zijn,namelijk verliezen!
Vrijdag net zoals vorig jaar de 3 punten voor de Twente FC!
Verliezen als Vitesse zijnde met zo'n grabbelaar als doelman bij Twente is bijna onmogelijk.
Gewoon winnen dus net zoals de 3 seizoenen daar weer voor.

Na het verleden kijkend heeft Vitesse Twente aardig op de broek gegeven:
'93: 3-0
'94: 6-1
'96: 4-2
'00: 4-1
'01: 3-1

pi_13601232
In het verleden behaalde winsten bieden geen garantie voor de toekomst he!
Nee,Twente zal zeker niet de nul gaan houden,maar gaat er gewoon 1 meer inprikken!! Onder druk van de buitenwacht kan Vandereijcken niets anders doen dan Twente aanvallender te laten spelen (zoals uit tegen AZ,wat geen 3-0 maar 0-3 had moeten zijn).
Ook de selectie heeft aangegeven meer aanvallender te willen spelen.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 16:56:57 #199
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_13601257
quote:

[afbeelding]

pi_13659108
loop ik vanochtend door de stad terug naar huis, zie ik ineens dat mbamba ruzie heeft met 2 vites-fans op de jansbuitensingel.

was best leuk, voor een Feyenoorder zijnde dan.
Voordat ik erbij was met vrienden hadden ze elkaar ook geslagen, ook best leuk

En toen wij erbij kwamen zei die vitessenaar nog, waarom voetbal je zo kut, zei emile, zeg dat maar tegen martel

Jaja, 't leven bij vites zal er erg gezellig op worden denk ik

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')