Een ding op 12Volt, niet mobiel. Een versterker waar de autospeakers op aangesloten worden.quote:Op maandag 25 november 2024 12:59 schreef Farenji het volgende:
Je zoekt dus gewoon een mobiele bluetooth speaker? Of een autoradio met bluetooth ontvanger?
Nee, dat dus helaas ook niet, ik wil niet bedienen via dat radio-ding. Ander was het idd een optie.quote:Op maandag 25 november 2024 13:02 schreef Document1 het volgende:
Ik heb een Bluetooth ontvanger die in de 5v gaat en dan via fm dit door stuurt naar de radio. Is dit ongeveer wat je zoekt?
Zoiets had ik ook, werkte erg goed.quote:Op maandag 25 november 2024 13:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb dit ding aan de aux-poort van mijn auto hangen en dat werkt perfect. Je hebt ze ook in deze vorm waarbij je je radio en dit ding allebei op hetzelfde FM-kanaal moet afstellen.
Dat hoeft dus niet, die dingen die ik net post (en ook wat @Document1 bedoelt) zijn puur en alleen dingen om je telefoon mee te pairen via bluetooth als je auto zelf dat niet heeft. Het enige dat je moet doen in het geval van zo'n ding is je telefoon pairen en je radio op hetzelfde FM-kanaal als de transmitter afstemmen (of de source van je radio veranderen naar aux in het geval van het ding dat ik heb) zodat het geluid uit je boxen komt, verder gaat de complete bediening via je telefoon.quote:Op maandag 25 november 2024 13:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat dus helaas ook niet, ik wil niet bedienen via dat radio-ding. Ander was het idd een optie.
Bediening gaat gewoon via m’n telefoon of dat ding.quote:Op maandag 25 november 2024 13:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat dus helaas ook niet, ik wil niet bedienen via dat radio-ding. Ander was het idd een optie.
Dat bestaat vast, maar gewoon geen gebruik maken van de tuner is geen optie?quote:Op maandag 25 november 2024 17:35 schreef sigme het volgende:
Maar ik zoek dus eigenlijk een autoradio zonder radio. Geen tuner. Alleen versterker.
Ik heb precies deze en werkt idd perfect. Goed geluid.quote:Op maandag 25 november 2024 13:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb dit ding aan de aux-poort van mijn auto hangen en dat werkt perfect. Je hebt ze ook in deze vorm waarbij je je radio en dit ding allebei op hetzelfde FM-kanaal moet afstellen.
De aux-ingang is zo'n beetje het enige "moderne" infotainment die mijn auto uit 2006 WEL heeftquote:Op maandag 2 december 2024 14:47 schreef Ziedezon het volgende:
[..]
Ik heb precies deze en werkt idd perfect. Goed geluid.
Maar je moet wel een aux ingang hebben Sommige oude auto's/radios hebben dat niet.
Anders kan je idd (ook bij Wegman bv)een apparaatje kopen dat het geluid van je telefoon naar een fm-frequentie op je radio stuurt.
In beide gevallen kun je alles nog steeds bedienen vanaf het telefoon.
Tegenwoordig kan je binna geen head unit (autoradio) kopen zonder ondersteuning van Apple Carplay of Android Auto. Dat zou ik doen in plaats van 'bluetooth en met de mobiel bedienen'. (zo zonde van de verkeersboete).quote:Op maandag 25 november 2024 17:35 schreef sigme het volgende:
Maar ik zoek dus eigenlijk een autoradio zonder radio. Geen tuner. Alleen versterker.
Kan je hier wat apparaten bij linken? Want ik wil dus zonder de autoradioquote:Op maandag 2 december 2024 14:26 schreef afterburner het volgende:
Je kan bijna elke auto audio versterker pakken, die je wil.
Speakers sluit je aan op versterker, telefoon via aux naar tulp.
Normaal gesproken, doe je telefoon - autoradio - versterker - speakers, maar de autoradio kan je weg laten.
Versterkers in enkel of dubbel DIN ga je niet vinden. Autoversterkers zijn doorgaans losse apparaten met tulpstekkers als ingang die je onder het dashboard of kofferbak plaatst. De radio zou je gratis voor lief moeten nemen en in een winkel uitproberen welke de meest simpele bediening heeft.quote:Op maandag 2 december 2024 19:44 schreef sigme het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik heb een autoradio. Da's een onding. Aan- & uitzetten is al lastig in het donker, en het ding verspringt makkelijk van invoerkanaal omdat de knopjes allemaal dubbelfuncties hebben. Dus die wil ik er uit. Ik wil niet in plaats daarvan een nieuwe autoradio kopen, want ik wil helemaal geen autoradio - ik wil alleen een versterker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |