abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8590900
Beste luisteraars :p

Ik baal gruwelijk. Ik heb 3 jaar verkering met een echt hele leuke meid waar ik veel mee op heb en veel van hou, maar de sleur komt er een beetje in, wel geprobeerd om leuke dingen te blijven enz maartoch is het niet meer zoals het ooit geweest is.

Nu werkt er dus een hele leuk meid bij mij die ik er eerst alleen leuk vond uitzien, hoe je dat wel vaker denkt als je een dame ziet maar er verder niks mee doet, niet meer aan denkt, en er verder totaal geen bedoelingen bij hebt. Nu is dat in dit geval helaas niet meer het geval, ik leer haar beter kennen en nu denk ik de hele dag aan haar terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil. Ik ben verliefd op haar geworden. Ik wil niks liever dan bij haar(meisje werk) zijn terwijl ik bij mijn eigen vriendin zit...

Zou deze verliefdheid gewoon weggaan naar verloop van tijd ?
Ik wil eingenlijk gewoon die 3 jaar niet weggooien. Is dit misschien een teken dat ik toch maar met mijn huide relatie moet stoppen ?

wat denken jullie ?

pi_8590943
denk heel goed na wat je wil...
en ik zou als ik jou was die 3 jaar verkering niet weggooien...
ik denk dat die verliefdheid tijdelijk is!!
jij wil eigenlijk iets anders...en dan kom je t "perfecte" meisje tegen...tenminste denk je op dit moment...
maar denk er iig heel goed over na wat je wil.....
pi_8591070
Ik heb nu ook zo'n 2,5 jaar , en ook ik ontmoet ook wel eens hele leuke meisjes, ook meisjes die ik echt leuker ga vinden dan leuk... maar ik weet wat ik aan mijn huidige vriendin heb, en dat is me duizend keer meer waard.

En telkens als ik weer bij mijn vriendin ben/kom dan besef ik vaak toch dat ik nog rete-verliefd ben op haar en dat ik haar eigenlijk voor geen goud zou willen missen.

Maargoed... Ik ben dan ook nooit echt verliefd geweest op een ander..
Maar bedenk je gewoon eerst goed wat voor vlees je in de kuip hebt, en verpest het in ieder geval niet door je lust-gevoelens om het maar zo te noemen.

Succes!

Mangs moj de koo 's bie de heurns vat'n
pi_8591077
Ik heb zo'n beetje in dezelfde situatie gezeten. Ruim drie jaar een schat van een vriendin en in eens komt iemand anders die alle 'verpest'.

In één week ruim 7 kilo afgevallen, niet kunnen eten enzo. Tegen mijzelf gezegd dat dit niet langer door kon gaan. Ik heb een keuze gemaakt en denk soms nog steeds aan de tijd van toen.

Maak een keuze, of die goed is zul je nooit weten maar het maakt je leven een stuk makkelijker

Sterkte

pi_8591122
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:54 schreef nummer9 het volgende:
Ik heb zo'n beetje in dezelfde situatie gezeten. Ruim drie jaar een schat van een vriendin en in eens komt iemand anders die alle 'verpest'.

In één week ruim 7 kilo afgevallen, niet kunnen eten enzo. Tegen mijzelf gezegd dat dit niet langer door kon gaan. Ik heb een keuze gemaakt en denk soms nog steeds aan de tijd van toen.

Maak een keuze, of die goed is zul je nooit weten maar het maakt je leven een stuk makkelijker

Sterkte

En je keuze was?
pi_8591210
Ik heb ook hetzelfde meegemaakt, en mijn ervaring is dat dat gevoel niet weggaat, en alleen maar erger wordt. Maak een keus en maak hem snel. Dus of uitmaken met je vriendin, of ervoor zorgen dat je die andere dame nooit meer ziet. Wacht er alleen niet te lang mee.
pi_8591212
Toevoeging : Dit is de 2de keer dat ik echt verliefd ben. Ik wordt dat dus niet snel, Vind veel meiden aardig en kan er leuk mee lullen enz, maar verlang nooit naar meer. Nu dus wel.

Ik zoek niet in de hoek van, een keer iemand anders voor in bed, dat doet me op dit moment helemaal niks.

Deze verliefdheid is er nu dus al een paar weken en ik begin me echt een beetje een eikel te voelen, want ik hou me gewoon niet 100 % met me vriendin bezig, heb bijna het idee dat ik al vreemdga
Mijn vriendin weet hier dus nog niks van.

pi_8591311
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:46 schreef Swinkeltje het volgende:
Beste luisteraars :p

Ik baal gruwelijk. Ik heb 3 jaar verkering met een echt hele leuke meid waar ik veel mee op heb en veel van hou, maar de sleur komt er een beetje in, wel geprobeerd om leuke dingen te blijven enz maartoch is het niet meer zoals het ooit geweest is.

Nu werkt er dus een hele leuk meid bij mij die ik er eerst alleen leuk vond uitzien, hoe je dat wel vaker denkt als je een dame ziet maar er verder niks mee doet, niet meer aan denkt, en er verder totaal geen bedoelingen bij hebt. Nu is dat in dit geval helaas niet meer het geval, ik leer haar beter kennen en nu denk ik de hele dag aan haar terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil. Ik ben verliefd op haar geworden. Ik wil niks liever dan bij haar(meisje werk) zijn terwijl ik bij mijn eigen vriendin zit...

Zou deze verliefdheid gewoon weggaan naar verloop van tijd ?
Ik wil eingenlijk gewoon die 3 jaar niet weggooien. Is dit misschien een teken dat ik toch maar met mijn huide relatie moet stoppen ?

wat denken jullie ?

Wat voor werk doe je?

Is je eh collega iemand die je op een spannende manier leerde kennen? Hoe goed ken je haar eigenlijk? I mean, kleine vlindertjes bij een ander kunnen wel eens voorkomen, maar echte verliefdheid... Ik zou maar met je vriendin kappen als ik het zo lees.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_8591486
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:00 schreef Swinkeltje het volgende:
Deze verliefdheid is er nu dus al een paar weken en ik begin me echt een beetje een eikel te voelen, want ik hou me gewoon niet 100 % met me vriendin bezig, heb bijna het idee dat ik al vreemdga
Mijn vriendin weet hier dus nog niks van.
Misschien heeft je vriendin wel iets door dat soort dingen voel je over het algemeen toch wel aan van elkaar. Je kunt een paar dingen doen:
- vreemdgaan en kijken of je je dan beter voelt
- probleem van saaiheid bespreken met je vriendin
- tegen je vriendin zeggen dat je niet zo happy meer bent en dat je ermee wil kappen.

Wat vindt dat meisje op je werk eik van jou?

Jusqu'ici tout va bien...
pi_8591557
Je eigen vriendin voor de gek houden en aan het lijntje houden is minstens net zo erg als vreemdgaan. Je geeft zelf aan dat het al weken duurt, je weet dat je het andere meisje nog veel vaker gaat zien op je werk en haar waarschijnlijk alleen nog maar leuker gaat vinden.

Als je het je vriendin nu eerlijk vertelt, zal het haar hart breken. Maar als ze later... over weken of maanden... hoort dat jij al die tijd eigenlijk met je hoofd en hart bij iemand anders was, zal haar wereld nog veel meer instorten.

Je mond houden en ´hopen dat het wel weer overgaat´ vind ik niet een goed idee. Vrouwen zijn niet gek, je vriendin heeft of krijgt heus wel in de gaten dat jou iets dwars zit of dat je je anders gedraagt tegenover haar. En NIETS is erger dan iemand die dan zegt ´nee, er is niets´.

Sterkte en succes met je beslissing in ieder geval.

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_8602384
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:56 schreef Aneurism het volgende:

[..]

En je keuze was?

De keuze die je maakt doet er eigenlijk niet toe denk ik. Ik heb voor mijn vriendin gekozen en ben nog steeds blij met die keuze.

Ik ben (en blijf mischien wel) nog steeds benieuwd hoe het was gegaan als ik een andere keuze gemaakt had maar dat zal ik nooit weten.

pi_8609883
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik werd na een relatie van 3,5 jaar ook verliefd op een ander. Ik heb het na maanden proberen toch uitgemaakt met m'n vriend. Alleen kreeg ik er achteraf heel erge spijt van. Toen het uit was zag ik pas wat ik weggegooit had! Het is een half jaar uitgeweest en nu inmiddels weer aan. Maar niet iedereen krijgt een tweede kans na het verknalt te hebben, dus denk alsjeblieft goed na voordat je een keuze maakt!!! Als je echt verder met je vriendin wilt, zou ik zeggen dat je echt alle contact met je collega moet verbreken, dan gaat die verliefdheid vanzelf wel weer over. In ieder geval veel succes met wat je beslissing ook mag zijn.
Nothing really matters Love is all we need
  donderdag 20 februari 2003 @ 15:53:03 #13
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8609933
Pas wel op dat je tijdens het neuken niet de naam uitspreekt van dat meisje!
Verders zou ik het gewoon een tijdje bekijken hoe het met je gevoel gaat.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8612296
Als je je lopende relatie verbreekt zal er altijd een barst in blijven zitten als je overnieuw begint. Bedenk je ook dat je die 'nieuwe' persoon nu veel mooier voorsteld dan hij/zij is.

Kies met redenen en met verstand, feelings sway so to speak. Wees verder consistent in je beslissing...

Geen goede relatie weggooien zou ik zeggen, verliefdheid gaat over, liefde blijft...

pi_8672612
EXACT hetzelfde meegemaakt. Voor mij was het een teken dat de relatie 'op' was en heb het uitgemaakt. Toch nog paar maanden met haar verder gepruld maar dat ging gewoon niet meer.

Zou het gewoon nu uitmaken en dan ben je er het snelst weer overheen. Heel lullig, maar zo werkt het nou eenmaal.

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_8672912
quote:
Op zondag 23 februari 2003 20:38 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
EXACT hetzelfde meegemaakt. Voor mij was het een teken dat de relatie 'op' was en heb het uitgemaakt. Toch nog paar maanden met haar verder gepruld maar dat ging gewoon niet meer.

Zou het gewoon nu uitmaken en dan ben je er het snelst weer overheen. Heel lullig, maar zo werkt het nou eenmaal.

Zo werkt het niet altijd, verliefd worden op een ander komt heus wel vaker voor in een langdurige relatie. Bij jou kwam het dan misschien niet meer goed, er zijn ook situaties waarin dat wel gebeurt.

Ik bedoel, dat het bij jou zús gaat, wil niet zeggen dat het bij een ander niet zó kan gaan.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_8673217
Hij vraagt om advies dus geef ik hem dat. Relaties zijn op een bepaalde leeftijd gewoon op na 3 a 4 jaar.

Waarom wordt je verliefd op een ander als je al verliefd bent op je vriend/vriendin?? Conclusie: je bent niet meer verliefd op die vriend/vriendin, peinig jezelf niet langer en maak het uit.

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_8673265
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:01 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Hij vraagt om advies dus geef ik hem dat. Relaties zijn op een bepaalde leeftijd gewoon op na 3 a 4 jaar.

Waarom wordt je verliefd op een ander als je al verliefd bent op je vriend/vriendin?? Conclusie: je bent niet meer verliefd op die vriend/vriendin, peinig jezelf niet langer en maak het uit.

Nou, dat vind ik dus gewoon onzin. Als je verliefd wordt op een ander wil dat niet zeggen dat je niet toch liever bij je vriend of vriendin wil blijven. Je gevoelens zijn toch anders na zoveel jaar en dan kan zo'n verliefdheid heel spannend zijn, maar wat je voor je vriend of vriendin voelt kan wel waardevoller zijn. Natuurlijk kan het ook stuklopen, maar als iemand er voor kiest om voor zijn of haar relatie te vechten vind ik dat alleen maar prima. Om nou iemand te gaan aanpraten van: nee, dan IS je relatie stuk. Kom op zeg, liefde is geen wiskunde, het is niet: als X aan de hand is, is Y het geval.

Iedere situatie is gewoon uniek, dus je moet zelf een keuze maken en je niets laten aanpraten van buitenaf. Als je relatie echt "op" is merk je dat gauw genoeg, maar iemand kan dat best zelf inschatten.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_8673868
Ik denk dat het belangrijk is dat je twee dingen gescheiden ziet: enerzijds je huidige relatie, en anderzijds je omgang met dat nieuwe meisje. Het zou het beste zijn als je een besluit zou nemen over je huidige relatie onafhankelijk van het wel of niet hebben van een nieuwe 'optie'. Ik vind zulke 'overstap-acties' persoonlijk ook niet zo netjes. Als je besluit je huidige relatie te beeïndigen, dat kun je daarna wel weer zien wat je wil en wat er mogelijk is.

Ook wil ik even reageren op wat sommige anderen gezegd hebben, namelijk dat je, als je voor je huidige relatie kiest, dat meisje op je werk niet meer moet zien. Nog los van de mogelijkheid dat dat door je werk-situatie lastig kan zijn, lijkt me dat niet nodig. Als jij voor jezelf een keuze maakt en daar zelf tevreden over bent, dan ben ik ervan overtuigd dat je op een leuke, normale manier met dat meisje op je werk om kan blijven gaan.

I intend to live forever. So far I'm doing well.
  zondag 23 februari 2003 @ 22:03:41 #20
37207 SnK
Interface your fears
pi_8674631
Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt, en meteen toen ik doorhad dat ik gevoelens had voor iemand anders, heb ik het verteld aan mijn toenmalige vriend.
Ik wist nog absoluut niet wat ik wilde, en wist alleen dat ik eerlijk moest zijn tegen mijn toenmalige vriend... dus alles in een heel moeilijk gesprek op tafel gelegd, en er een punt achter gezet.
Uiteindelijk toch achter die verliefdheid aangegaan, en het is de beste keuze die ik ooit gemaakt heb!
pi_8674675
quote:
Op zondag 23 februari 2003 21:03 schreef Angeles het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik dus gewoon onzin. Als je verliefd wordt op een ander wil dat niet zeggen dat je niet toch liever bij je vriend of vriendin wil blijven. Je gevoelens zijn toch anders na zoveel jaar en dan kan zo'n verliefdheid heel spannend zijn, maar wat je voor je vriend of vriendin voelt kan wel waardevoller zijn. Natuurlijk kan het ook stuklopen, maar als iemand er voor kiest om voor zijn of haar relatie te vechten vind ik dat alleen maar prima. Om nou iemand te gaan aanpraten van: nee, dan IS je relatie stuk. Kom op zeg, liefde is geen wiskunde, het is niet: als X aan de hand is, is Y het geval.

Iedere situatie is gewoon uniek, dus je moet zelf een keuze maken en je niets laten aanpraten van buitenaf. Als je relatie echt "op" is merk je dat gauw genoeg, maar iemand kan dat best zelf inschatten.

Hij zegt zelf dat als hij bij zijn vriendin is dat hij bij dat andere meisje wil zijn. De relatie is dus wel degelijk 'op', je kunt je er wel overheen zetten en verdergaan maar het kwaad is geschiet... het kan nog een paar maanden goed gaan maar mislukken zal het. Bespaar je die ellende en maak het nu uit.
pi_8675057
Wees hoe dan ook eerlijk tegen je huidige vriendin. Ga haar niet voorliegen of anderzijds misleiden, door haar bijvoorbeeld in de waan te houden dat jullie nog een gezonde relatie hebben. Zal de waarheid haar pijn doen? Dat is onvermijdelijk. Maar in elk geval zal het voor haar nog altijd veel minder pijnlijk zijn dan als jullie nu doorgaan en ze er achteraf achterkomt dat jullie relatie is gebaseerd op een leugen.
Ars longa, vita brevis
pi_8678760
.

[Dit bericht is gewijzigd door Silly_Little_Me op 24-02-2003 08:39]

pi_8678842
Ik ben ook wel eens verliefd geweest op een andere jongen in de tijd dat ik iets met m'n vriend heb (iets meer dan 7 maanden nu). Nou ja, verliefd is een groot woord. Maar ik denk dat dat, zeker na 3 jaar zoals bij jou, helemaal niet zo raar is. Tegen die tijd is de verliefheid die er in het begin was in je eigen relatie meestal wel voor een groot deel weg, en als het goed is vervangen door iets veel mooiers. Maar dat laat weer ruimte open voor een nieuwe verliefdheid. En als je iemand anders tegenkomt die ook wel je type is, kan die nieuwe verliefdheid aangewakkerd worden. Kan gebeuren. Maar dat neemt niets weg van wat je in je echte relatie hebt. Volgens mij is het dus helemaal geen teken dat je relatie slecht is. Het zijn 2 verschillende gevoelens die je hebt voor 2 verschillende personen. Niks abnormaals aan.
Denk eens goed na... Voel je door deze verliefdheid minder voor je vriendin? Of zijn je gevoelens voor haar er nog, maar worden ze even overschaduwd door je verliefdheid? (Dat doet een crush nou eenmaal, dwars over alle andere gevoelens heen denderen...)
Als je echt minder voor je vriendin voelt, terwijl je gevoelens voor haar van een heel ander soort zijn dan die verliefdheid voor die ander, was dat waarschijnlijk van tevoren ook al zo, of waren ze toch niet erg stabiel, en dan had je sowieso al eens na moeten denken of je hier nog wel mee door moet gaan.
Maar als je gevoelens voor je vriendin hetzelfde zijn is dat juist een teken dat jullie relatie tegen een stootje kan. Als je ondanks alle 'verleidingen' niet minder om haar geeft, betekent dat dat je gevoelens erg diep zitten. Lijkt me juist een goed teken dan...
Ik vind wel dat je het haar in ieder geval moet vertellen, zodat ze weet waar ze aan toe is. In een relatie van 3 jaar moet je niks voor elkaar hoeven te verzwijgen, en dit vind ik juist iets dat zij hoort te weten, omdat het ook invloed op haar kan hebben. Als je dan besluit om het toch uit te maken, komt dat tenminste niet als een donderslag bij heldere hemel.

Just my 2 cents, kijk maar wat je ermee doet...

Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 24 februari 2003 @ 08:34:58 #25
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_8678847
Ehhhhhh, wat vindt dat (meisje werk) ervan?? Ik bedoel, wat JIJ ook wilt, It takes two to Tango,

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')