Nee joh, want ik hoef nergens vanaf te zijn, en ik bedenk ook niet van te voren al wat ik wil dat de conclusie is.quote:Op zondag 24 november 2024 19:23 schreef investeerdertje het volgende:
Maareh @:coolguy als dit is hoe ie er over denkt, duw je er toch lekker een slotje op. Ben je er vanaf.
Mooi. Hebben we dat tenminste gemeenquote:Op zondag 24 november 2024 19:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee joh, want ik hoef nergens vanaf te zijn, en ik bedenk ook niet van te voren al wat ik wil dat de conclusie is.
Geen idee. Dat ik ergens 'zo over denk' c.q. een mening heb terwijl het topic op zich niks fout doet leidt voor mij niet tot de conclusie 'ah dan doe ik er lekker een slotje op want dan ben ik er vanaf'. Wáár van af dan precies? En waarom zou ik daar van af willen zijn?quote:Op zondag 24 november 2024 19:28 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mooi. Hebben we dat tenminste gemeen
Ik meld dan ook meteen dat het wel even kan duren ivm toestemming vragen enzovoorts.quote:Op zondag 24 november 2024 18:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit. Maar dat is de afgelopen jaar vaker voorgekomen dan zeg de tien jaar ervoor. En dan inderdaad de vraag “kan het niet een manager zijn in plaats van iemand die inhoudelijk weet wat je doet”.
Wat in mijn ervaring vaker voorkomt is het benaderen van wederzijdse LinkedIn contacten, maar dat is informeler.
Dit dus. Dat door allerlei hoepels springen is niet meer nodig.quote:Op zondag 24 november 2024 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
Is ook beetje conjunctuur afhankelijk. Bij een werknemersmarkt (nu) zal er in de regel minder om gevraagd worden, bij een werkgeversmarkt wellicht wel omdat die kan eisen.
Hetzelfde met assessments is mijn indruk.
Jazeker, even afgestemd in hoeverre hij wil dat het nog onder de radar blijft en gelijk wat tips doorgenomen voor het moment dat hij start.quote:Op zondag 24 november 2024 15:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
heb je dat de wederzijdse connectie ook verteld?
Dat kan zomaar. Driekwart van mijn werkgevers binnen financiële dienstverlening. In alle gevallen referenties gevraagd (en gebruikt bij allen op de eerste na, als starter had ik er geen). Voor zover ik weet is dat gebruikelijk voor alle functies waarvoor je iets moet kunnen.quote:Op zondag 24 november 2024 17:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
ja natuurlijk, maar dat was niet echt waar het over ging.
[..]
Ja oke, maar dat zijn wel hele abstracte omschrijvingen. Ik begin hier het gevoel te krijgen dat het eerder sector afhankelijk is dan dat het functie afhankelijk is.
Of de mensen die ze vermelden, doen dat omdat ze denken dat het hoort terwijl het niet nodig is. De meesten zijn vrij slecht in brieven schrijven en cv's opstellen.quote:Op zondag 24 november 2024 18:01 schreef dop het volgende:
In middels laat je poll zien dat bij 1/3 er gebruik van word gemaakt en de helft ze overhandigd.
Conclusie is vrij eenvoudig het is zeker nog relevant.
1/3 worden ze gebruikt, dat zegt niets over of ze al in de brieven of cv's worden gezet.quote:Op zondag 8 december 2024 10:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of de mensen die ze vermelden, doen dat omdat ze denken dat het hoort terwijl het niet nodig is. De meesten zijn vrij slecht in brieven schrijven en cv's opstellen.
Ah ja, je hebt gelijk.quote:
Als je ze vermeldt, is bij je werkervaring niet de gebruikelijke plaats. Doorgaans staan de ze onder een een kopje 'referenties' ('op aanvraag beschikbaar' dan wel namen en contactgegevens). Ze kunnen ook niet op je cv staan, maar later in de procedure gevraagd en/of verstrekt worden. Of geheel niet gevraagd en/of gegeven.quote:Op maandag 9 december 2024 16:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Is dat nog een ding dan? Op mijn CV staan gewoon de bedrijven waar ik gewerkt heb. Heb er nooit bij stil gestaan om daar contactgegevens bij te zetten er is ook nog nooit om gevraagd
Daarom wordt er ook om toestemming gevraagd.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:09 schreef Pajanus het volgende:
Als ex-werkgever mag je nieteens inhoudelijk ingaan ivm privacy, dus meer dan 'prima' kun je eigenlijk niet zeggen.
Tuurlijk, wordt dit ook zo gepresenteerd aan de werkgever aan wie het gevraagd wordt?quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom wordt er ook om toestemming gevraagd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |