Ai, wat jammer zeg! Dan heb je niet zomaar een herkansing.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Wij hadden daar kaartjes voor in 2021, toen onze dochter 5 was en wij bijna gingen emigreren. Een nieuwe lockdown gooide roet () in het eten.
Nooit zo over nagedacht, maar inderdaad ja; het Sinterklaasjournaal, is eigenlijk die Club van Sinterklaas-serie maar dan in een ander jasje. Met een bepaalde machtspositie gezien zij ook de officiele intocht doen en dus de "echte" versie zijn.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon een machtsdingetje was. Bram schijnt ook een redelijk eigenzinnig karakter te zijn geweest en Ajé Boschhuijsen wilde die macht een beetje breken. Michiel Kerbosch is hier eigenlijk een beetje de 'aanstichter' van. Hij kwam met het idee om een serie te gaan maken over de Sint en Pieten in Spanje, vóór vertrek naar Nederland. Dat kwam bij de commerciëlen terecht en evolueerde uiteindelijk in de Club van Sinterklaas. In beginsel werkte Bram van der Vlugt daar gewoon aan mee omdat het natuurlijk een mooie klus was en hij het een goed verhaal vond. Daarna kwam pas het Sinterklaasjournaal, die het succes van zo'n serie dus ook wel zagen. Toen is Wegwijspiet na een aantal jaar gestopt en mocht Bram de club ook niet meer doen.
Ik vind dat Stefan het goed doet qua acteren, stem en look en geef je gelijk dat het wat meer een cartoony karakter wordt. Het mist een beetje de gegrondheid, de serieuze momenten, waar Bram's Sint goed in was. Ik geloof ook best dat Stefan dat zou kunnen maar dan dient hij wel de kans te krijgen. Het lijkt een beetje alsof de Pieten nu meer de focus hebben dan de Sint zelf.quote:Stefan hebben ze gewoon helemaal voor zichzelf geclaimd. Ook door het uiterlijk te veranderen en het veel meer een karakter te maken met catchphrases enzo. Het is dus niet zo zeer een ding van Bram geweest, maar vooral van de productie van het Sinterklaasjournaal. Eeuwig zonde. Zeker nu ze de laatste jaren ook meer de grens op zoeken qua verhaal, om de volwassen kijker maar aan zich te binden, denk ik dat het ook weleens tegen ze kan keren. Het wordt te moeilijk gemaakt waardoor 1. het grote publiek het niet meer kan volgen en 2. het lastiger wordt om als 'hulpsint' een leuk verhaal uit te dragen bij intochten en bezoeken. Zo'n gebbetje als die staf die in stukken in de kofferbak ligt vind ik daarom ook flauw. Wedden dat dat morgen gewoon wordt uitgelegd zoals het in de praktijk gaat; ''Nee hoor, die kun je gewoon in elkaar schroeven''. Nou, weg magie.
Hoe het technisch allemaal zit weet ik ook niet precies hoor. Maar feit is wel dat het Sinterklaasjournaal pas ná de producties van Michiel Kerbosch kwam. Daarvoor was er alleen de intocht en ik kan me voorstellen dat die acteurs daar dus niet heel erg in vast lagen. Toen kwam het Journaal, waardoor de intocht wél ineens een serieuze productie (als in, meer looptijd etc) werd en toen kwamen ook de beperkingen voor Bram en co. Volgens mij was hij in zijn laatste intochtjaren ook al niet meer bij Paul de Leeuw, maar deed Hans Kesting dat toen al.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:14 schreef Writersright het volgende:
Nooit zo over nagedacht, maar inderdaad ja; het Sinterklaasjournaal, is eigenlijk die Club van Sinterklaas-serie maar dan in een ander jasje. Met een bepaalde machtspositie gezien zij ook de officiele intocht doen en dus de "echte" versie zijn.
Bram mocht dan niet meer meedoen met de Club van Sinterklaas vanwege de concurrentie met het Sinterklaasjournaal als ik het goed begrijp?
Michiel heeft het wel meer een gezicht gegeven rond 95 tot 99. Daarvoor deed hij al wel intochten met Adrie van Oorschot zelfs nog. (Als m'n geheugen klopt)quote:Op woensdag 4 december 2024 14:20 schreef Japepk het volgende:
[..]
Hoe het technisch allemaal zit weet ik ook niet precies hoor. Maar feit is wel dat het Sinterklaasjournaal pas ná de producties van Michiel Kerbosch kwam. Daarvoor was er alleen de intocht en ik kan me voorstellen dat die acteurs daar dus niet heel erg in vast lagen. Toen kwam het Journaal, waardoor de intocht wél ineens een serieuze productie (als in, meer looptijd etc) werd en toen kwamen ook de beperkingen voor Bram en co. Volgens mij was hij in zijn laatste intochtjaren ook al niet meer bij Paul de Leeuw, maar deed Hans Kesting dat toen al.
Op zich is het niet erg dat de intocht-Sint niet overal komt, want in dat opzicht geloof ik wel in de Sint als personage dat door meerdere mensen neergezet kan worden. Alleen met alle ontwikkelingen, van meer films en series over de Sint tot de pietendiscussie, was het wel krachtiger geweest als de positie van dé tv-sint sterker was geweest.
Nu ik dit allemaal schrijf bedenk ik me dat we het Sinterklaasjournaal ondertussen langer hebben met Stefan dan met Bram..!
Dat dachten wij ook, tot we zagen dat er morgen nog een uitzending is gepland, vandaag was afl 24, morgen staat 25.quote:
Dat is het jaaroverzicht daar zit als het goed is niks nieuws meer in.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:37 schreef Post-its het volgende:
[..]
Dat dachten wij ook, tot we zagen dat er morgen nog een uitzending is gepland, vandaag was afl 24, morgen staat 25.
Hebben maar besloten om die niet meer te kijken, want willen daarvoor al de cadeaus doen.
Oké, thanks. Wisten het niet meer van andere jaren.quote:Op woensdag 4 december 2024 21:39 schreef whY... het volgende:
[..]
Dat is het jaaroverzicht daar zit als het goed is niks nieuws meer in.
Vergeet zijn chemie met Aart Staartjes ook niet, het zijn studiegenoten geweest en je zag de vriendschappelijke band tussen ze (wat heel anders was dan tussen Aart en Brams voorganger Adrie van Oorschot)quote:Op maandag 2 december 2024 08:04 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De chemie die Bram had met o.a. Erik van Muiswinkel en Michiel Kerbosch was geniaal
Uiteraard gun ik het haar van harte en is het verdiend, maar als iemand het in het verleden zwaar verdiend had in mijn optiek dan is het Aart Staartjes wel. Die heeft dit soort programma's niet alleen gepresenteerd, maar ook bedacht en vormgegeven. De beste man leeft helaas niet meer, maar ik vind het altijd bijzonder dat iemand die zich zo heeft ingezet voor met name ook de positie van het kind zo vaak genegeerd en vergeten is.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:11 schreef TLC het volgende:
Foto's gezien van Dieuwertje tijdens haar lintje uitreiking, ze ziet er goed uit !
De laatste is toch altijd een compilatie, dus je hebt niks gemistquote:Op woensdag 4 december 2024 21:37 schreef Post-its het volgende:
[..]
Dat dachten wij ook, tot we zagen dat er morgen nog een uitzending is gepland, vandaag was afl 24, morgen staat 25.
Hebben maar besloten om die niet meer te kijken, want willen daarvoor al de cadeaus doen.
Heerlijk hoe Aart zich als een klein jongetje gedroeg bij het verwelkomen van de Sint. Zijn 'negatieve' commentaar was ook hilarisch. Eigenlijk het hele verhaal en drama van Sinterklaasjournaal in 1 uitzending.quote:Op donderdag 5 december 2024 19:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Vergeet zijn chemie met Aart Staartjes ook niet, het zijn studiegenoten geweest en je zag de vriendschappelijke band tussen ze (wat heel anders was dan tussen Aart en Brams voorganger Adrie van Oorschot)
In die foto lijkt hij echt op een oudere Kees Flodder.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:58 schreef TLC het volgende:
Sinterklaas gaat meedoen met Ook dat nog![]()
![]()
https://www.bd.nl/show/st(...)ok-dat-nog~ac385c46/
Ze leeft nog hequote:Op woensdag 29 januari 2025 17:51 schreef RipCity het volgende:
RIP Dieuwertje
Nooit meer sinterklaasjournaal
Maar ik gun haar nog wel wat rustquote:
O zeker. Maar rip is natuurlijk niet het juiste om te zeggen nuquote:Op woensdag 29 januari 2025 18:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ik gun haar nog wel wat rust
Ik vind het klote voor haar.quote:Dieuwertje Blok is ongeneeslijk ziek. Omroep NTR maakt bekend dat de Sinterklaasjournaal-presentatrice opnieuw kanker heeft. Ze zal haar televisie- en radiowerk niet meer oppakken.
NTR meldt dat de 67-jarige Blok eerder deze week slecht nieuws heeft gekregen over haar gezondheid. "De kanker die vorig jaar bij haar werd geconstateerd en die een neusamputatie noodzakelijk maakte, is teruggekeerd", schrijft de omroep in een verklaring.
De presentatrice zou juist binnenkort weer aan het werk gaan. Op 7 februari wilde ze de presentatie oppakken van NTR Podium, een wekelijks programma van NPO Klassiek. "Daar keek ze, samen met het hele radioteam, erg naar uit", aldus de NTR.
De terugkeer van de kanker betekent dat Blok haar televisie- en radiowerk definitief neerlegt. "Vanaf nu wil Dieuwertje al haar energie richten op de behandeling van haar ziekte. Hoewel die niet meer te genezen is, blijft ze positief en genieten van wat er wel is", meldt de omroep. "Ze zou graag willen dat mensen buiten haar kring van geliefden en naasten haar privacy respecteren."
Blok moest afgelopen jaar de presentatie van Het Sinterklaasjournaal al aan zich voorbij laten gaan. Ze was toen nog herstellende van een operatie waarbij haar neus werd geamputeerd. Ze werd toen vervangen door Merel Westrik. Blok presenteerde het programma van 2001 tot en met 2023.
Afgelopen jaar heeft Dieuwertje natuurlijk wel enige aandacht gehad in het Sinterklaasjournaal, maar dat was met de insteek en verwachting dat ze dit jaar terug zou keren.quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:17 schreef Writersright het volgende:
Ze zullen binnenkort wel iets van een officiele overdracht opnemen binnenkort, met audio of iets dergelijks.
Zonder luguber te willen klinken is dat mijn reden om als ze iets op willen nemen, dat spoedig doen. De opnames voor het Sinterklaasjournaal zelf zijn vaak rond de zomer.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Afgelopen jaar heeft Dieuwertje natuurlijk wel enige aandacht gehad in het Sinterklaasjournaal, maar dat was met de insteek en verwachting dat ze dit jaar terug zou keren.
Ik verwacht eerlijk gezegd aankomend seizoen dat er wel serieus wat aandacht aan geschonken wordt, niet perse direct in persoon maar met verwijzingen en complimenten. Wat ook niet meer dan terecht is denk ik, 23 jaar is ze hét gezicht en hét vaste gegeven geweest van het journaal. Dat verdiend meer dan een voetnoot.
Denk dat alles ervan afhangt hoe ze er fysiek aan toe is tegen die tijd. Als ze fysiek en mentaal nog in staat is om een rol(letje) op zich te nemen dan zie ik dat nog wel gebeuren. Maar de situatie waar ze in zit is alles behalve zeker ben ik bang. Ik hoop in ieder geval dat ze nog bij leven dit jaar het journaal mag meemaken zodat er ook echt een kans is om haar te bedanken en dat het niet postuum hoeft.
Vind ik niet luguber, vind ik vooral realistisch. Hoop dat Dieuwertje nog lang vol mag houden, maar we weten helaas allemaal maar al te goed hoe vervelend haar ziekte is.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:19 schreef Writersright het volgende:
[..]
Zonder luguber te willen klinken is dat mijn reden om als ze iets op willen nemen, dat spoedig doen. De opnames voor het Sinterklaasjournaal zelf zijn vaak rond de zomer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |