abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8590192
Eten jullie nou ook geen chocola?

Of Mars? Snickers? Magnum?

Aangezien die rotzooi ook voor een HEEL groot gedeelte uit DIERLIJK vet bestaat..

[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:26:07 #2
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8590314
omg, eten jullie koekjes etc. zo kan je door blijven gaan.....

dat vet in chocola is MELKVET, het dier leeft dus nog......

edit
IJS idem, ook van melk / room gemaakt dier leeft dus ook nog.......

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_8590584
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:26 schreef Scighera het volgende:
omg, eten jullie koekjes etc. zo kan je door blijven gaan.....

dat vet in chocola is MELKVET, het dier leeft dus nog......

edit
IJS idem, ook van melk / room gemaakt dier leeft dus ook nog.......

vega = veganist (neem ik aan), dus helemaal GEEN dierlijke producten ookal leeft het dier nog. En nee, veganisten eten geen chocola, er zitten niet alleen dierlijke vetten in, maar ook andere stoffen en E nummers die dierlijke stoffen bevatten.
Ordinary people do fucked up things when fucked up things become ordinary
pi_8590612
Kan je voortaan even melden dat je een veganist en niet een vegetarier bedoelt? Merci.
  Jubileum moderator woensdag 19 februari 2003 @ 19:52:52 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8591037
Ik heb even de topictitel aangepast.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8591865
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:22 schreef JoostW het volgende:
Eten jullie nou ook geen chocola?

Of Mars? Snickers? Magnum?

Aangezien die rotzooi ook voor een HEEL groot gedeelte uit DIERLIJK vet bestaat..

dat snappen de meeste veganisten ook wel hoor. En nee, dierlijk vet wordt niet gegeten voor veganisten. Gelukkig is er wel pure chocolade die vegan-proof is hoor. (die van verkade zelfs geloof ik! )
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_8592357
Hohoho, wacht, even time-out.
Ik ben geen veganist dus in principe hardstikke offtopic bezig, maar welk soort vetten zitten er in chocola? Alleen melkvetten toch, en niet de vetten die uit een dood dier gevist worden?
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_8592413
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:42 schreef Nyame het volgende:
Hohoho, wacht, even time-out.
Ik ben geen veganist dus in principe hardstikke offtopic bezig, maar welk soort vetten zitten er in chocola? Alleen melkvetten toch, en niet de vetten die uit een dood dier gevist worden?
melkvetten zijn toch ook dierlijk en dus eet een veganist die niet.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_8594215
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:45 schreef TearSong het volgende:

[..]

melkvetten zijn toch ook dierlijk en dus eet een veganist die niet.

Ja, je hebt helemaal gelijk, ik was ook niet duidelijk genoeg!
Ik ben zelf geen veganist, maar wel vegetarier van het ras dat niets wil eten waar een dood dier in zit. Dat een veganist dus geen chocorepen enzo snap ik, maar er ging een alarmbelletje rinkelen bij "dierlijke vetten", omdat dierlijke vetten natuurlijk ook vaak spekvet ect. zijn...
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_8594304
dan kan je toch nix meer eten?
  woensdag 19 februari 2003 @ 22:42:29 #11
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_8595486
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:00 schreef dagizmo het volgende:
dan kan je toch nix meer eten?
Veganisten eten alleen eten waar geen grondstoffen inzitten die van dieren afkomstig zijn.
Of er dieren voor geleden hebben vinden ze verder niet belangrijk (dan kan je nl. echt helemaal niets meer eten)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_8595704
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:42 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Veganisten eten alleen eten waar geen grondstoffen inzitten die van dieren afkomstig zijn.
Of er dieren voor geleden hebben vinden ze verder niet belangrijk (dan kan je nl. echt helemaal niets meer eten)

Hahahaha! Waarom denk jij dat een veganist nou een veganist is?
Juist omdat de dieren moeten lijden. Ze zijn dus veganist omdat ze tegen het lijden van dieren zijn in de bioindustrie!

[Dit bericht is gewijzigd door Tristessa op 19-02-2003 22:50]

woensdag 19 februari 2003 @ 22:49:51 #13
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_8595731
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:49 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Hahahaha! Waarom denk jij dat een veganist nou een veganist is?
Juist omdat de dieren moeten lijden. Dat vinden ze dus wel belangrijk.

Dus jij drinkt geen kraanwater ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_8595777
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:49 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik een veganist ben. Ik ben zelf vegetariėr.
pi_8595800
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:42 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Je kan als veganist een hoop nog wel eten maar het gaat gewoon een trapje verder bv geen leer dragen enz enz.
Maar wat je zegt dat ze het niet belangrijk vinden dat ze niet lijden dat is niet waar. Dat vinden ze juist heel erg belangrijk!
'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
pi_8595817
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:49 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Komt water van een dier dan
'Well that's marvellous, isn't it? Here I am, spent weeks trying to get a single scrap of information about our mysterious demon collectors and no one bothers to tell me that Buffy's dating one of them (Giles: A New Man)
  woensdag 19 februari 2003 @ 22:52:53 #17
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_8595823
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:51 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik een veganist ben. Ik ben zelf vegetariėr.

Ah, ok.

Maar als ik 't goed begrijp gaan alle veganisten dagelijks met een emmertje naar de sloot ?

woensdag 19 februari 2003 @ 22:53:12 #18
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_8595837
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:52 schreef Herda het volgende:

[..]

Komt water van een dier dan

Nee, maar er zijn wel dieren voor misbruikt
pi_8595853
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:52 schreef Aaargh! het volgende:

[..]
Maar als ik 't goed begrijp gaan alle veganisten dagelijks met een emmertje naar de sloot ?

Want?
pi_8595928
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:53 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Nee, maar er zijn wel dieren voor misbruikt

Voor kraanwater?
  woensdag 19 februari 2003 @ 22:56:08 #21
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_8595954
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:55 schreef Herda het volgende:

[..]

Voor kraanwater?

Yep.

Ze gebruiken vissen om de kwaliteit te testen.

pi_8596015
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Yep.

Ze gebruiken vissen om de kwaliteit te testen.

Tja, ik heb er nog nooit van gehoord dat het zo is maar het kan best hoor daar niet van.

Maar in principe eet en gebruikt een veganist niks wat van een dier afkomstig is.

woensdag 19 februari 2003 @ 22:59:06 #23
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_8596072
Ennuh, ik neem aan dat veganisten ook zelf hun eten verbouwen ?
(er sterven jaarlijks miljoenen kleine dieren in landbouwmachines, en ook biologische en eko producten worden niet met de hand geplukt)
pi_8596158
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:52 schreef Herda het volgende:

[..]

Je kan als veganist een hoop nog wel eten maar het gaat gewoon een trapje verder bv geen leer dragen enz enz.
Maar wat je zegt dat ze het niet belangrijk vinden dat ze niet lijden dat is niet waar. Dat vinden ze juist heel erg belangrijk!

Veel veganisten eten soja. Laat dat nu net het product zijn waar bij de teelt en rooi het meeste slachtoffers vallen (muizen, ratten, schattige konijntjes, etc) omdat het vele malen intensievere teelt moet zijn dan bijvoorbeeld tarwe of een veld vol koeien.

Ik ben geen vegetarier en al helemaal geen veganist, maar als je iets om het dierenleed moet laten dan kun je alleen nog eigen verbouwde, onbespoten, alleen met regenwater begoten gewassen eten en verder eigenlijk totaal niets.

[Dit bericht is gewijzigd door EvilPlatypus op 19-02-2003 23:02]

pi_8596183
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:59 schreef Aaargh! het volgende:
Ennuh, ik neem aan dat veganisten ook zelf hun eten verbouwen ?
(er sterven jaarlijks miljoenen kleine dieren in landbouwmachines, en ook biologische en eko producten worden niet met de hand geplukt)
Zucht, zoals ik hierboven ook al gezegd heeft eet en gebruikt een veganist niets wat van een dier afkomstig is. Hoe veganisten met dit soort dingen omgaan weet ik niet. Er zullen vast veganisten zijn die hun eigen voedsel verbouwen maar vast ook wel die het gewoon kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')