abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215649592
Hoi! Ik heb een vraag.
Ik heb bij Cloudpillo wat spullen besteld. Uitgeprobeerd, en helaas bevalt het niet. Zij adverteren met 125 dagen proefperiode, en gratis retourneren als het niet bevalt. Nu was ik in het systeem de retouren aan het regelen, en kom ik iets geks tegen waarvan ik me afvraag of dat wel kan/mag.

Het aanmelden van een retour gaat via een platform, returnista. Je doorloopt dan wat stappen met selecteren wat je wil retourneren uit je bestelling en reden etc. Ik kan uit een aantal vervoerders kiezen, en krijg dan van cloudpillo een retourlabel. Voor matras/topper is er een speciale. Voor zover allemaal helder. Maar dan staat er daar onder de optie om een 'terugbetaal verzekering' te nemen, a ¤3,99 per pakket. Daarbij staat:
Ja, ik wil de verzekering toevoegen, ¤ 3,99 per pakket
- Dekking tot ¤ 400
- Dekking bij diefstal of verlies van de zending
- Bescherming tegen schade veroorzaakt tijdens het verzenden

En daaronder:
Nee, ik wil geen verzekering toevoegen
- Bij verlies of beschadiging van het pakket loop je het risico je terugbetaling te verliezen

Mag dit wel? Ik dacht altijd dat als de webshop gratis retourneren aanbiedt en ik via hen een retourlabel / retourafspraak krijg, zij verantwoordelijk zijn voor de retourzending? En dan zou dus zo'n verzekering overbodig zijn.

De algemene voorwaarden van de Cloudpillo site heb ik bekeken, en wat er staat onder herroepingsrecht, maar dat is super generiek, staat zelfs die 125 dagen termijn niet in en over herroepingsrecht de standaard tekst dat kosten bij klant liggen tenzij aanbieder die vergoedt oid. Verder kan ik nergens iets vinden over bij wie de verantwoordelijkheid voor de terugzending ligt. Bij matras / topper zelf staat op de pagina 125 dagen proefslapen, als het niet bevalt wordt het binnen die tijd kosteloos opgehaald, en er staat expliciet gratis retourneren.

Bij het returnista platform krijg ik voor het definitief kunnen aanmelden een vakje dat ik moet aanvinken dat ik akkoord ga met de algemene voorwaarden, als ik daarop klik kom ik bij de voorwaarden van het returnista platform zelf, waar verwezen wordt naar de vervoerders voor voorwaarden over het transport, en bij hun eigen voorwaarden voor via hen verzekerde retourzendingen staan dingen die niet overeenkomen met wat er over die verzekering staat (schadebedrag max ¤200, bv, terwijl bij die verzekering die je kan kiezen dus ¤400 staat). Die voorwaarden zijn daarnaast dus pas te zien als je een retour gestart hebt, en niet voor je koop. Nergens op de Cloudpillo site is hier iets over te vinden.

Hoor heel graag of iemand weet hoe dit wettelijk zit. Het gaat in mijn geval om ¤1600 aan artikelen, variërend van ¤465 tot ¤288 per stuk (4 artikelen). Ik zou het nogal gek vinden om ineens ¤3,99 keer 4 te moeten betalen om zeker te weten dat ik mijn geld terug krijg als de vervoerder het kwijtraakt, daarover is namelijk helemaal niks op de Cloudpillo site zelf te vinden. Maar het is ook nogal wat geld natuurlijk, dat wil ik wel terug..

Ik ga hen zelf ook nog wel even bellen, en er is dus nog niks kwijt oid, maar ik was wel erg benieuwd wat hier nou de regels over zijn stel dat je niet verzekert en de vervoerder raakt wat kwijt oid.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 22-11-2024 10:35:50 ]
  vrijdag 22 november 2024 @ 10:42:15 #2
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_215649713
Ik ben wel benieuwd hoe het zit, ik kan je verder niet helpen.

Maar ik zou het zelf zonder verzekering retour sturen. Ik stuur veel retour met verschillende vervoerders en 9 van de 10 keer gaat het goed, de keer dat het misgaat gewoon contact opnemen met de verkoper en je verzendbewijs overleggen. Het is één keer voorgekomen dat er een pakket van rond de 1000 euro kwijt is geraakt en dat is gewoon netjes opgelost, verder gaat het bij mij niet om zulke hoge bedragen.
pi_215650137
Risico ligt bij de verzender.

Ja hebt recht op retourneren.
Maar de manier waarop is jouw probleem.

Retourneer gewoon alles in een groot pakket en verstuur het aangetekend en verzekerd?
Of nog beter als je geen risico wilt dragen, breng het persoonlijk langs :s)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 22 november 2024 @ 11:32:44 #4
3542 Gia
User under construction
pi_215650203
En cloudpillo gaat die gebruikte matrassen dan weer gewoon verkopen? Gatver.
  vrijdag 22 november 2024 @ 12:01:18 #5
298315 SacreCoeur
pi_215650419
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 11:32 schreef Gia het volgende:
Misschien schoon stomen? of misschien outlet?
Is toch bij kleding ook smerig.
Of badkleding :D dan moet je ook maar geloven dat iemand daar niet met zn blote muis in heeft gezeten.

Maar misschien kunnen ze het wel simpel recyclen ofzo.
pi_215650439
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 11:32 schreef Gia het volgende:
Dank voor deze inhoudelijke bijdrage ^O^

@Kapt-Ruigbaard is dat ook het geval als het retourlabel/de retourafspraak via de verkoper gaan? Zijn zij dan niet de verzender?

In één groot pakket - het gaat om een 90x200cm matras, een 180x200 cm topper en twee grote dozen (die niet zijn uitgepakt). Ik denk niet dat ik dat in één pakket kan verzenden.

@SacreCoeur ik neig er inderdaad ook naar. Dank voor je reactie.
pi_215652543
Ik heb inmiddels Cloudpillo gesproken. Zij gaven aan dat in principe het verzendbewijs voor hen genoeg is, en dat ze dus gewoon zonder verzekering zou doen. Dus dat heb ik inderdaad gedaan.

Nog steeds wel benieuwd hoe het wettelijk zou zitten, dus mocht iemand zich nog geroepen voelen daarop de antwoorden, nog steeds heel welkom!
pi_215652749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:01 schreef SacreCoeur het volgende:

Maar misschien kunnen ze het wel simpel recyclen ofzo.
Kleding recyclen is zo ongeveer onmogelijk, op een enkele uitzondering na. Dat gaat gewoon de verbrandingsoven in.

Zelfs kleding die aangeprezen wordt met dat er xx% gerecycled materiaal in zit, is geen gerecyclede kleding. Dat zijn meestal pet-flesjes die aan hun einde komen in kleding om daarna nooit meer gerecycled te worden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215656452
Je bent als verzender verantwoordelijk dat het artikel aankomt, daar doet een retourlabel niets aan af.

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen met zo'n hoog bedrag ik zou die paar euro verzekeringskosten gewoon betalen.
No bitch to me
pi_215670170
Het risico is voor de verzender.
  maandag 25 november 2024 @ 09:01:04 #11
298315 SacreCoeur
pi_215677769
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:09 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Kleding recyclen is zo ongeveer onmogelijk, op een enkele uitzondering na. Dat gaat gewoon de verbrandingsoven in.

Zelfs kleding die aangeprezen wordt met dat er xx% gerecycled materiaal in zit, is geen gerecyclede kleding. Dat zijn meestal pet-flesjes die aan hun einde komen in kleding om daarna nooit meer gerecycled te worden.
Ik bedoelde de matrassen :P
Weet niet waar ze van worden gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')