abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215643622
Bij 2 kunststof kozijnen die al in het huis zaten toen ik het kocht is de afwatering verstopt en loopt er daardoor water naar binnen.
Ik heb er al met van alles in zitten prikken vanaf de binnen gaten, maar ik denk dat er ergens iets in het midden vast zit.
Ik heb er al een compressor opgezet maar het water kwam meer uit de scharnierpunten (waar deze vast zit geschroeft in het kozijn) dan uit de gaatjes eronder. Heel langzaam zag ik er wel water uit komen lopen onderin.
Van buiten lijken de gaten bijna op de raamdorpel te liggen, misschien dat dat ook deel van het probleem is, maar die kan ik dus niet echt bereiken zonder de dorpel te slopen...

De gaten in de binnenkant lopen ook niet rechtsstreeks naar buiten, maar zitten versprongen. Ergens in deze kanaaltjes lijkt dus iets vast te zitten.

iemand enig idee wat ik hiermee aan kan??
pi_215643809
Misschien heel dom, maar zou gootsteen ontstopper wat uithalen?
  donderdag 21 november 2024 @ 16:47:30 #3
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215644090
Zou eerst eens een pijpenragger proberen met wat afwasmiddel. Gootsteen ontstopper is heel agressief
pi_215647354
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 16:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou eerst eens een pijpenragger proberen met wat afwasmiddel. Gootsteen ontstopper is heel agressief
ik heb elektriciteitsdraad gebruikt en echt een heel eind naar binnen gedrukt, heeft helaas niks gedaan, aangezien een kunststof kozijn meerdere kamers heeft, denk ik dat de afwatering op een punt komt dat ik helaas niet kan zien en bereiken.
en idd gootsteen ontstopper is wel heel agressief, maar volgens mij vooral tegen vet? en ik heb niet gefritruurd in het kozijn :D

Bedankt voor het meedenken iig
  donderdag 21 november 2024 @ 23:17:05 #5
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215647559
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 22:37 schreef MrDrako het volgende:

[..]
ik heb elektriciteitsdraad gebruikt en echt een heel eind naar binnen gedrukt, heeft helaas niks gedaan, aangezien een kunststof kozijn meerdere kamers heeft, denk ik dat de afwatering op een punt komt dat ik helaas niet kan zien en bereiken.
en idd gootsteen ontstopper is wel heel agressief, maar volgens mij vooral tegen vet? en ik heb niet gefritruurd in het kozijn :D

Bedankt voor het meedenken iig
Gootsteen ontstopper zijn verschillende producten voor, van zwavelzuur tot cautische soda
pi_215647836
Tuinslang aan de buitenkant erin? spoelen, spoelen, spoelen...

Als je pech hebt hebben bijen of wespen er geprobeerd een nest te maken, heb ik hier ook gehad, tenminste dat ze dat probeerde.
pi_215651160
Zijn de afwateringsgaten wel ooit open geweest? Of altijd al dicht, dus niet aangebracht tijdens plaatsing?

Volgens de vakman/kozijnenleverancier wordt de afwatering door de fabrikant gefreesd en geboord en eventueel door de plaatser aangepast waar nodig. Is dit niet gebeurd of door stommiteit van monteur zelfs dicht gekit dan misschien kan onderstaande wat bieden.

https://www.onlinekozijns(...)atering-gaten-maken/

Wel ooit open geweest en nu verstopt door vuil, dan wordt het lastig beoordelen zonder de situatie te kennen.. Iets van oplosmiddel, poetsmiddel zoals ontvetter erin laten lopen wat het vuil op weekt. Past er een slangetje in? Dan met een grote spuit, slangetje erop en kijken hoed iep je komt en proberen door te spuiten. Is het verstopt met organisch vuil, mos, metselbij o.i.d. dan waterstof peroxide erin laten lopen. Waterstof peroxide reageert met organisch materiaal en is niet met kunststof.
pi_215651319
Ik heb bij mij heet water erdoor gedaan en met een stuk waslijn als rager er doorheen gerommeld. Toen kwam alles wel los.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')