Ik heb dus sinds zondag een nieuwe vriend ( ) , maar ik ben bang om hem over mijn verleden te vertellen en ik voel me schuldig dat ik het niet durf.
Ik heb namelijk 2,5 jaar lang last gehad van eetstoornissen, depressies, krassen, zelfmoordneigingen enz. Over veel van die dingen ben ik al voor het grootste gedeelte overheen gekomen: overgeven doe ik niet meer, maar heb nog wel een raar eetpatroon, ik kras niet meer zoveel en neem niet meer te veel pijnstillers, maar soms voel ik me nog wel erg down. Ik heb hierin wel wat steun van een vriend gehad, maar geen professionele hulp. En doordat mijn problemen vooral komen door een erg slechte band met mijn moeder ben ik bang dat het in de toekomst wel weer erger kan worden. Ik vertel niks aan mijn moeder, ik heb haar niks vertelt over mijn vriend en ook niet over mijn vorige vriend. Een ander voorbeeld is dat ze weet dat ik rook en als ik uit ga ook drink, maar ik zal dit nooit aan haar toegeven. Ze kleineert mij nogal eens en dan scheldt ze me uit voor hoer, slet, varken en nog veel meer, ook heeft ze in het verleden wel eens geschopt, geslagen, me een keer van de trap af geduwt en bedreigt ze me regelmatig met de dood.
Aan de ene kant wil ik het helemaal niet aan mijn vriend vertellen, maar aan de andere kant wel weer. Eigenlijk vind ik ook wel ergens dat ik hem het verplicht ben om te voelen en voel ik me schuldig dat ik het nog niet gedaan heb. Hij weet nu namelijk wat voor een persoon zijn vriendin is en hij heeft misschien wel een verkeerd beeld van mij en misschien wil hij wel helemaal geen realtie met zo'n persoon als ik.
Ik weet dus niet of en wat ik tegen mijn vriend moet zeggen, graag zou ik weten hoe jullie hierover denken.
M.V.B. Sophia
[Dit bericht is gewijzigd door -Sophia- op 19-02-2003 21:32]
quote:Ze heeft alleen soms van die buiën maar ze meent het niet.
Op woensdag 19 februari 2003 19:03 schreef Bellerophon het volgende:
Holy Shit en dat noemt zich dan moeder
Als hij er achteraf achter komt omdat hij het van iemand anders hoort is het alleen maar erger...
En daar wil ik niet mee zeggen dat er mensen zijn die het zouden vertellen, maar uiteindelijk komt zoiets altijd uit!!!
quote:"Sorry dochter, het was helemaal niet mijn bedoeling om je een hersenschudding te bezorgen".
Op woensdag 19 februari 2003 19:06 schreef -Sophia- het volgende:[..]
Ze heeft alleen soms van die buiën maar ze meent het niet.
aan de ene kant zou ik het wel vertellen
maar aan de andere kant:
Je hebt er net iets mee, en als je meteen die problemen gaat vertellen, kan hij best wel eens schrikken en weglopen (Ik ken het).
Ik zou eerst effe lekker met je vriendje genieten, en als het dadelijk wat serieuzer is, het hem vertellen, en meteen uitleggen waarom je dat later deed.
het ligt er ook maar net aan hoe lang je hem kent.
quote:Neeh, ik viel niet echt hard ofzo hoor en het was ook maar één keertje.
Op woensdag 19 februari 2003 19:07 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
"Sorry dochter, het was helemaal niet mijn bedoeling om je een hersenschudding te bezorgen".
quote:....
Op woensdag 19 februari 2003 19:06 schreef -Sophia- het volgende:[..]
Ze heeft alleen soms van die buiën maar ze meent het niet.
Je bent nog jong, je hoeft je vriend niet meteen alles te vertellen, als je je er toch niet echt prettig bij voelt. Mag je het best nog even voor jezelf houden
Zoiets zou ik doen, denk ik.
Ik zal ook zeker tegen mijn toekomstig vriendin vertellen dat ik manisch depressief ben. Ik zou niet durven om het te verzwijgen. Eerlijkheid duurt het langst. En met een geheim rondlopen lijkt me echt klote.
quote:Ik zou het 'm zeker wel vertellen, ik zou er zelf alleen wel even mee wachten. Geef het een week of 3 en als het dan leuk gaat tussen jullie zou ik het 'm vertellen.
Op woensdag 19 februari 2003 18:58 schreef -Sophia- het volgende:
Hallo,Ik heb dus sinds zondag een nieuwe vriend (
) , maar ik ben bang om hem over mijn verleden te vertellen en ik voel me schuldig dat ik het niet durf.
quote:Ik ben er zelf ook wel van overtuigt dat het ergste nu wel over is. Maar aan de andere kant heb ik na anderhalf toen ik het had ook een paar maanden gehad dat het beter ging, maar nu gaat het trouwens ook al wel iets langer goed. Vanaf september geloof ik al.
Op woensdag 19 februari 2003 19:17 schreef Tiereliertje het volgende:
Wel vertellen, maar hem zeer zeker niet het idee geven dat het zomaar op elk willekeurig moment weer kan gebeuren. Want dan maak je hem misschien onnodig bang.
Er komt vanzelf een moment, als jullie elkaar wat beter kennen, als je hem echt vertrouwt, dat je hem gewoon een en ander vertelt. En het hoeft ook niet allemaal tegelijk...
Succes .
quote:Ja, vertellen maar wel doseren! Niet alles tegelijk.
Op woensdag 19 februari 2003 18:58 schreef -Sophia- het volgende:
Ik weet dus niet of en wat ik tegen mijn vriend moet zeggen, graag zou ik weten hoe jullie hierover denken.
Succes d'r mee!
Pas vertellen als je elkaar beter hebt leren kennen. Direct met je slechte eigenschappen aan komen zetten is geen goede zet
Eerst genieten voor een maandje of meer
En daarna voorzichtig over de brug komen.
quote:Heb je gelijk in.
Op woensdag 19 februari 2003 19:35 schreef yingyang het volgende:
Pas vertellen als je elkaar beter hebt leren kennen. Direct met je slechte eigenschappen aan komen zetten is geen goede zet
quote:Ik denk dat het geen kwestie is van goede dan wel slechte eigenschappen. Het gaat om elkaar leren kennen. En bijna niemand laat toch meteen het achterste van zijn tong zien? Dus dat hoeft ook niet als je eea hebt meegemaakt.
Op woensdag 19 februari 2003 19:35 schreef yingyang het volgende:
Maar maak je geen zorgen. Je merkt vanzelf wanneer hij openstaat voor een goed gesprek. Als hij dan besluit om weg te gaan ben je in ieder geval eerlijk geweest tegen hem maar vooral ook tegen jezelf. Uiteindelijk ben jij dan je "ei" kwijt en hij is er geen reet mee opgeschoten omdat hij niet weet hoe die er mee om moet gaan.
Als hij blijft heb je duidelijk iemand gevonden die je begrijpt.....en bij je past......ik wens je veel succes......
oh, en voor professionele hulp kan je altijd nog naar het GGZ
quote:Klopt.
Op woensdag 19 februari 2003 19:38 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik denk dat het geen kwestie is van goede dan wel slechte eigenschappen. Het gaat om elkaar leren kennen. En bijna niemand laat toch meteen het achterste van zijn tong zien? Dus dat hoeft ook niet als je eea hebt meegemaakt.
Ik denk dat ik meteen zeg waar het op staat Ik moet meteen kwijt waar ik last van heb. Wordt dus nogal een groot probleem om een vriendin te krijgen die met mij een relatie wilt aangaan.
Ik heb mijn goede kanten...dat zeker. Maar mijn depri buien zijn genoeg aanwezig en er zijn maar weinig normale vrouwen die dat accepteren
Heb echt het gevoel dat ik lang vrijgezel blijf. Of er moet een enorme persoonlijke groei optreden. Maar op deze manier is er geen enkele vrouw die mij wilt. Vrouwen willen zekerheid en geen man die om de dag van humeur wisselt.
Ik zal het dus meteen vertellen tegen haar. Maar dat is in mijn situatie.
Wat een zeur ben ik
Ik ga zo pitten want ik blijf zeuren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |