abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2003 @ 18:58:29 #1
33552 -Sophia-
Only faith can make you fly.
pi_8589555
Hallo,

Ik heb dus sinds zondag een nieuwe vriend ( ) , maar ik ben bang om hem over mijn verleden te vertellen en ik voel me schuldig dat ik het niet durf.

Ik heb namelijk 2,5 jaar lang last gehad van eetstoornissen, depressies, krassen, zelfmoordneigingen enz. Over veel van die dingen ben ik al voor het grootste gedeelte overheen gekomen: overgeven doe ik niet meer, maar heb nog wel een raar eetpatroon, ik kras niet meer zoveel en neem niet meer te veel pijnstillers, maar soms voel ik me nog wel erg down. Ik heb hierin wel wat steun van een vriend gehad, maar geen professionele hulp. En doordat mijn problemen vooral komen door een erg slechte band met mijn moeder ben ik bang dat het in de toekomst wel weer erger kan worden. Ik vertel niks aan mijn moeder, ik heb haar niks vertelt over mijn vriend en ook niet over mijn vorige vriend. Een ander voorbeeld is dat ze weet dat ik rook en als ik uit ga ook drink, maar ik zal dit nooit aan haar toegeven. Ze kleineert mij nogal eens en dan scheldt ze me uit voor hoer, slet, varken en nog veel meer, ook heeft ze in het verleden wel eens geschopt, geslagen, me een keer van de trap af geduwt en bedreigt ze me regelmatig met de dood.

Aan de ene kant wil ik het helemaal niet aan mijn vriend vertellen, maar aan de andere kant wel weer. Eigenlijk vind ik ook wel ergens dat ik hem het verplicht ben om te voelen en voel ik me schuldig dat ik het nog niet gedaan heb. Hij weet nu namelijk wat voor een persoon zijn vriendin is en hij heeft misschien wel een verkeerd beeld van mij en misschien wil hij wel helemaal geen realtie met zo'n persoon als ik.

Ik weet dus niet of en wat ik tegen mijn vriend moet zeggen, graag zou ik weten hoe jullie hierover denken.

M.V.B. Sophia

[Dit bericht is gewijzigd door -Sophia- op 19-02-2003 21:32]

hoe irritant kun je zijn?
pi_8589579
Ik zou er gewoon serieus mee gaan zitten. Als hij het dan uitmaakt, weet je dat het een loeder is. Veel succes nog met je relatie
pi_8589621
Vertel het hem wel ! Je kan er samen over praten, en is je vriend ok, dan helpt hij je ook. Veel succes iig
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:03:46 #4
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_8589681
Holy Shit en dat noemt zich dan moeder
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:06:09 #5
33552 -Sophia-
pi_8589741
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:03 schreef Bellerophon het volgende:
Holy Shit en dat noemt zich dan moeder
Ze heeft alleen soms van die buiën maar ze meent het niet.
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:06:28 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_8589752
Zeer zeker vertellen!!!

Als hij er achteraf achter komt omdat hij het van iemand anders hoort is het alleen maar erger...

En daar wil ik niet mee zeggen dat er mensen zijn die het zouden vertellen, maar uiteindelijk komt zoiets altijd uit!!!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_8589769
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:06 schreef -Sophia- het volgende:

[..]

"Sorry dochter, het was helemaal niet mijn bedoeling om je een hersenschudding te bezorgen".
Is it washable?
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:10:54 #8
33503 bint
kroegtijger en zuiphaas
pi_8589890
Ik zit een beetje in Dubio...

aan de ene kant zou ik het wel vertellen

maar aan de andere kant:

Je hebt er net iets mee, en als je meteen die problemen gaat vertellen, kan hij best wel eens schrikken en weglopen (Ik ken het).

Ik zou eerst effe lekker met je vriendje genieten, en als het dadelijk wat serieuzer is, het hem vertellen, en meteen uitleggen waarom je dat later deed.

het ligt er ook maar net aan hoe lang je hem kent.

zuipen & kruipen, stappen en tappen
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:11:34 #9
33552 -Sophia-
pi_8589906
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:07 schreef Uncle_Sam het volgende:

[..]

"Sorry dochter, het was helemaal niet mijn bedoeling om je een hersenschudding te bezorgen".

Neeh, ik viel niet echt hard ofzo hoor en het was ook maar één keertje.
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:12:30 #10
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8589947
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:06 schreef -Sophia- het volgende:

[..]

....
Al meent ze het niet, ze doet het toch...
Volgens mij gaat het niet zozeer om de intentie, maar meer om de actie zelf... maar misschien gaat dat wel te ver voor dit topic.

Je bent nog jong, je hoeft je vriend niet meteen alles te vertellen, als je je er toch niet echt prettig bij voelt. Mag je het best nog even voor jezelf houden

pi_8590068
Wel vertellen, maar hem zeer zeker niet het idee geven dat het zomaar op elk willekeurig moment weer kan gebeuren. Want dan maak je hem misschien onnodig bang.
Gewoon zeggen dat je vindt dat hij het moet weten omdat het toch een belangrijk deel van je leven is geweest. En ook zodat, mocht het dus een keer gebeuren dat je je weer zo voelt, hij weet dat het niet aan hem ligt en het zeer waarschijnlijk wel weer over gaat (het gaat nu immers ook een stuk beter met je dan een tijd terug).

Zoiets zou ik doen, denk ik.

woensdag 19 februari 2003 @ 19:23:16 #12
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_8590230
Stel ik zou jouw vriend wezen en ik kom er na een tijdje achter je verleden, dat komt vroeg of laat toch wel aan bod denk ik...
Zou ik er absoluut niet blij mee zijn dat je dat niet direct hebt vertelt, de meeste mannen hebben nl. als ze van hun vriendin houden hier ook wel wat voor over. Ze willen je er dan mee helpen, maar dan moet je wel vertellen en niet achterhouden. Maar dit is eigenlijk echt niet gezond misschien zo professionele hulp ook wel helpen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_8590286
Zeker vertellen

Ik zal ook zeker tegen mijn toekomstig vriendin vertellen dat ik manisch depressief ben. Ik zou niet durven om het te verzwijgen. Eerlijkheid duurt het langst. En met een geheim rondlopen lijkt me echt klote.

pi_8590317
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 18:58 schreef -Sophia- het volgende:
Hallo,

Ik heb dus sinds zondag een nieuwe vriend ( ) , maar ik ben bang om hem over mijn verleden te vertellen en ik voel me schuldig dat ik het niet durf.

Ik zou het 'm zeker wel vertellen, ik zou er zelf alleen wel even mee wachten. Geef het een week of 3 en als het dan leuk gaat tussen jullie zou ik het 'm vertellen.
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:26:28 #15
33552 -Sophia-
pi_8590323
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:17 schreef Tiereliertje het volgende:
Wel vertellen, maar hem zeer zeker niet het idee geven dat het zomaar op elk willekeurig moment weer kan gebeuren. Want dan maak je hem misschien onnodig bang.
Ik ben er zelf ook wel van overtuigt dat het ergste nu wel over is. Maar aan de andere kant heb ik na anderhalf toen ik het had ook een paar maanden gehad dat het beter ging, maar nu gaat het trouwens ook al wel iets langer goed. Vanaf september geloof ik al.
pi_8590361
Ik zou er een tijdje mee wachten, totdat het wat meer is en wat meer betekend.
pi_8590461
Meid, maak je niet te druk hierover. Geniet eerst eens een tijdje van je nieuwe vriendje. Jullie kennen elkaar nét. Weet jij al alles wat hij heeft meegemaakt, waar hij mee zit, hoe het er bij hem thuis aan toe gaat? Nou dan .

Er komt vanzelf een moment, als jullie elkaar wat beter kennen, als je hem echt vertrouwt, dat je hem gewoon een en ander vertelt. En het hoeft ook niet allemaal tegelijk...
Succes .

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8590548
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 18:58 schreef -Sophia- het volgende:
Ik weet dus niet of en wat ik tegen mijn vriend moet zeggen, graag zou ik weten hoe jullie hierover denken.
Ja, vertellen maar wel doseren! Niet alles tegelijk.

Succes d'r mee!

pi_8590578
Niet meteen vertellen ook

Pas vertellen als je elkaar beter hebt leren kennen. Direct met je slechte eigenschappen aan komen zetten is geen goede zet

Eerst genieten voor een maandje of meer

En daarna voorzichtig over de brug komen.

pi_8590632
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:35 schreef yingyang het volgende:
Pas vertellen als je elkaar beter hebt leren kennen. Direct met je slechte eigenschappen aan komen zetten is geen goede zet
Heb je gelijk in.
pi_8590652
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:35 schreef yingyang het volgende:
Ik denk dat het geen kwestie is van goede dan wel slechte eigenschappen. Het gaat om elkaar leren kennen. En bijna niemand laat toch meteen het achterste van zijn tong zien? Dus dat hoeft ook niet als je eea hebt meegemaakt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 19 februari 2003 @ 19:47:09 #22
33552 -Sophia-
pi_8590907
Het is niet dat we elkaar pas kennen, we kennen elkaar namelijk al ongeveer een jaar, maar toen gingen we niet zo überveel met elkaar om.
  woensdag 19 februari 2003 @ 20:08:34 #23
15609 CamelNL
A la chingada
pi_8591428
Ik zou het zeerzeker vertellen. Maar alleen ben jij degeen die kan vertellen wanneer hij eraan toe is. Het kan voor jou vriend ook best een klap zijn.

Maar maak je geen zorgen. Je merkt vanzelf wanneer hij openstaat voor een goed gesprek. Als hij dan besluit om weg te gaan ben je in ieder geval eerlijk geweest tegen hem maar vooral ook tegen jezelf. Uiteindelijk ben jij dan je "ei" kwijt en hij is er geen reet mee opgeschoten omdat hij niet weet hoe die er mee om moet gaan.

Als hij blijft heb je duidelijk iemand gevonden die je begrijpt.....en bij je past......ik wens je veel succes......

oh, en voor professionele hulp kan je altijd nog naar het GGZ

Life is like running. If you can control your breathing you can run very far. Like controlling your emotions is coming far in life.
pi_8591435
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik denk dat het geen kwestie is van goede dan wel slechte eigenschappen. Het gaat om elkaar leren kennen. En bijna niemand laat toch meteen het achterste van zijn tong zien? Dus dat hoeft ook niet als je eea hebt meegemaakt.

Klopt.

Ik denk dat ik meteen zeg waar het op staat Ik moet meteen kwijt waar ik last van heb. Wordt dus nogal een groot probleem om een vriendin te krijgen die met mij een relatie wilt aangaan.

Ik heb mijn goede kanten...dat zeker. Maar mijn depri buien zijn genoeg aanwezig en er zijn maar weinig normale vrouwen die dat accepteren

Heb echt het gevoel dat ik lang vrijgezel blijf. Of er moet een enorme persoonlijke groei optreden. Maar op deze manier is er geen enkele vrouw die mij wilt. Vrouwen willen zekerheid en geen man die om de dag van humeur wisselt.

Ik zal het dus meteen vertellen tegen haar. Maar dat is in mijn situatie.

Wat een zeur ben ik

Ik ga zo pitten want ik blijf zeuren

woensdag 19 februari 2003 @ 20:13:52 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8591571
Als je een volwaardige relatie met hem wilt beginnen wel...
Daarvoor moet je elkaar nl. volledig kunnen vertrouwen en als je niet vertelt wie je bent, hoe je in elkaar zit en wat hij kan verwachten ben je niet helemaal eerlijk tegen hem..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')