Als ze werkelijk zo makkelijk van bijna 5k naar net geen 1700 kunnen zakken, hebben ze een winstmarge dat zo ongeveer tot de hemel rijkt. Dat weiger ik haast te geloven. Er zit best wat marge op dat spul maar niet zóveel. Het is een bekend trucje van winkels om de advertentie zo neer te zetten dat het een aanbieding "lijkt" maar het in werkelijkheid dus eigenlijk helemaal niet is. Dat is denk ik wat hier ook gedaan is. Die 4899 is dus gewoon verzonnen, pure marketing-bullshit.quote:Op maandag 18 november 2024 17:23 schreef bonanza8 het volgende:
https://tweakers.net/pricewatch/1986500/hisense-85uxkq-zwart.html
https://tweakers.net/deal(...)iday-2024-televisies
van 4899 voor 1699
forse deal, ik ken dat merk niet, wie kent Hisense?
https://tweakers.net/pricewatch/1986500/hisense-85uxkq-zwart.htmlquote:Op maandag 18 november 2024 17:55 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Als ze werkelijk zo makkelijk van bijna 5k naar net geen 1700 kunnen zakken, hebben ze een winstpercentage dat zo ongeveer tot de hemel rijkt. Dat weiger ik haast te geloven. Er zit best wat marge op dat spul maar niet zóveel. Het is een bekend trucje van winkels om de advertentie zo neer te zetten dat het een aanbieding "lijkt" maar het in werkelijkheid dus eigenlijk helemaal niet is. Dat is denk ik wat hier ook gedaan is. Die 4899 is dus gewoon verzonnen, pure marketing-bullshit.
V.w.b. je vraag; Hisense is zo'n B-merk dat je een beetje kunt vergelijken met Peaq, Sharp, TCL etc. , leuk voor op een slaapkamer, maar niet echt iets om in je woonkamer te hebben hangen.
Hisense zou in 2023 de nummer 4 zijn na Samsung, LG (beide Koreaans) en het Chinese TCL op drie.quote:Op maandag 18 november 2024 17:55 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Als ze werkelijk zo makkelijk van bijna 5k naar net geen 1700 kunnen zakken, hebben ze een winstmarge dat zo ongeveer tot de hemel rijkt. Dat weiger ik haast te geloven. Er zit best wat marge op dat spul maar niet zóveel. Het is een bekend trucje van winkels om de advertentie zo neer te zetten dat het een aanbieding "lijkt" maar het in werkelijkheid dus eigenlijk helemaal niet is. Dat is denk ik wat hier ook gedaan is. Die 4899 is dus gewoon verzonnen, pure marketing-bullshit.
V.w.b. je vraag; Hisense is zo'n B-merk dat je een beetje kunt vergelijken met Peaq, Sharp, TCL etc. , leuk voor op een slaapkamer, maar niet echt iets om in je woonkamer te hebben hangen.
Heb net ff je tweakers link bekeken idd. Hmmm heel apart. Ik kan niet anders concluderen dan dat dit een poging van Hisense is geweest om over de rug van klanten even kort grof geld te willen verdienen. Want die tv is dat never nooit waard geweest. Wie gaat er in vredesnaam dát betalen voor zo'n Chinees flutmerkquote:Op maandag 18 november 2024 17:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
https://tweakers.net/pricewatch/1986500/hisense-85uxkq-zwart.html
Volgens de pricewatch van tweakers is die prijs anders lange tijd op dat niveau geweest, zo ongeveer een jaar. Mwah, Sharp heeft anders heel knappe TV's gemaakt, maar ik zou hem ook niet zo snel kiezen voor in de woonkamer. De TV in de tuin is wel een Sharp trouwens, prima voor dat doel.
https://www.idealo.de/pre(...)85-zoll-hisense.htmlquote:Op maandag 18 november 2024 18:52 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Heb net ff je tweakers link bekeken idd. Hmmm heel apart. Ik kan niet anders concluderen dan dat dit een poging van Hisense is geweest om over de rug van klanten even kort grof geld te willen verdienen. Want die tv is dat never nooit waard geweest. Wie gaat er in vredesnaam dát betalen voor zo'n Chinees flutmerk!
Sterker nog, zelfs die 1700 zou ik er nog niet aan uitgeven. Max 800 misschien. Een gevalletje "schoenmaker, blijf bij je leest" dit. Leuk dat ie miniled heeft, maar dat is nu niet meer zó bijzonder dat het de prijs van 5 tot 6k rechtvaardigt.
...
Tv's zoals Hisense moet je bij een Mediamarkt in Duitsland kopen ofzo, waar kosten naar wat ze waard zijn: tussen de 6 en de 800 euro.
Naja je krijgt veel inch voor weinig geld he, en dat lijkt hier het doel te zijn. Ik heb zelf in 2021 toen ik dit huis heb gekocht een LG OLED gekocht. Die is dan 77" en zat tegen de 3000 euro aan, maar dat zou ik persoonlijk ook eerder doen dan een 85" Hisense voor 1700 euro, maar goed, het zal niet zijn dat het beeld van die HiSense tegenvalt denk ik zomaar. Ik denk dat het wel los loopt.quote:Op maandag 18 november 2024 18:52 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Heb net ff je tweakers link bekeken idd. Hmmm heel apart. Ik kan niet anders concluderen dan dat dit een poging van Hisense is geweest om over de rug van klanten even kort grof geld te willen verdienen. Want die tv is dat never nooit waard geweest. Wie gaat er in vredesnaam dát betalen voor zo'n Chinees flutmerk!
Sterker nog, zelfs die 1700 zou ik er nog niet aan uitgeven. Max 800 misschien. Een gevalletje "schoenmaker, blijf bij je leest" dit. Leuk dat ie miniled heeft, maar dat is nu niet meer zó bijzonder dat het de prijs van 5 tot 6k rechtvaardigt.
Dat bestond 2 á 3 jaar geleden ook al en was toen wel nog ietsje nieuwer en duurder, maar ook toen betaalde je misschien max 2500 tot 3k voor een goede Samsung miniled en ietsje meer voor een Sony Bravia ofzo. Voor die 5 tot 6k kun je nu makkelijk 2 van die Bravia's op de kop tikken. Óf een hele dikke B&O.
Ik heb zelf zo'n 2 jaar terug een Samsung QLED 4K 75Q77B via HelloTV besteld. Ok, geen miniled en 85inch, maar die hadden voor een klein beetje meer dan ik toen betaald heb óók tot de mogelijkheden behoord. En dan heb je het over een gerenommeerd merk, met een fatsoenlijke fabrieksgarantie van 6 jaar. Die Samsung had toen een winkelprijs van ¤1700,- en heb ik via een scherpe deal toen uiteindelijk voor ¤1350,- kunnen kopen.
Tv's zoals Hisense moet je bij een Mediamarkt in Duitsland kopen ofzo, waar kosten naar wat ze waard zijn: tussen de 6 en de 800 euro.
Leuk dat ze grote aantallen op papier pushen qua verkoopcijfers. Dat zegt 0,0 over de kwaliteit en het duurt 20 tot 30 jaar voordat een nieuw of jong merk "naam" voor zichzelf heeft gemaakt. Kijk hoe lang het bijvoorbeeld met Kia & Hyundai duurde voordat zij erkend waren en gezien werden als het merk dat ze nu vandaag de dag zijn. De Chinezen denken op 5 jaar te kunnen doen waar anderen 3 decennia of langer voor nodig hebben gehad. Kwaliteit en naamserkenning heb je niet gewonnen bij de klant op een paar jaar tijd, zo werkt de wereld gewoon niet.quote:Op maandag 18 november 2024 19:21 schreef bleiblei het volgende:[..]
https://www.idealo.de/pre(...)85-zoll-hisense.html
Misschien moet je zelf eens bij je leest blijven.
Overigens heb ik verder geen mening over Hisense, maar denk ik wel dat we bijzonder hard voorbij gesprint worden door China. En dat blind roepen dat het rommel is, allang niet meer het geval. Geef ze nog een handvol jaar en ze lopen mijlenver voor op merken als Samsung of Sony. Philips heeft de race jarenlang al opgegeven en de kiet verkocht aan China.
Dus nadat je Sony het 15 jaar prima heeft gedaan stap je over op een budgetmerk?quote:Op maandag 18 november 2024 18:08 schreef Nober het volgende:
Ik heb een LG nadat mijn Sony Bravia het na vijftien jaar voor gezien hield.
Wie heeft het over op papier aantallen pushen? Jij hebt het over "in dld betaal je voor die tv 6-800eur en dat zijn tenminste juiste prijzen voor die rommel" en ik post een linkje van een dld prijsvergelijk waar ze niet onder de 2400 komen. En auto's met hedendaagse consumentenelektronica vergelijkenquote:Op maandag 18 november 2024 19:49 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Leuk dat ze grote aantallen op papier pushen qua verkoopcijfers. Dat zegt 0,0 over de kwaliteit en het duurt 20 tot 30 jaar voordat een nieuw of jong merk "naam" voor zichzelf heeft gemaakt. Kijk hoe lang het bijvoorbeeld met Kia & Hyundai duurde voordat zij erkend waren en gezien werden als het merk dat ze nu vandaag de dag zijn. De Chinezen denken op 5 jaar te kunnen doen waar anderen 3 decennia of langer voor nodig hebben gehad. Kwaliteit en naamserkenning heb je niet gewonnen bij de klant op een paar jaar tijd, zo werkt de wereld gewoon niet.
Apps op een tv? Je hangt er toch een mediabox aan die doet wat je wilt en mengt je toch niet in met de bloatware?quote:Op maandag 18 november 2024 21:24 schreef Droopie het volgende:
Ik ben dit jaar op vakantie geweest naar Azie en in alle appartmenten stond die chinese merken, Hisense TLC.
De kwaliteit verbaasde mij in postieve zin en ze waren ook razendsnel met apps enzo.
Bij de mediamarkt zie ik ze ook steeds vaker staan.
Geen idee hoe mensen dat allemaal doen, iptv werkte in ieder geval prima op mijn vakantie televisiequote:Op dinsdag 19 november 2024 00:13 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Apps op een tv? Je hangt er toch een mediabox aan die doet wat je wilt en mengt je toch niet in met de bloatware?
Ik heb eentje uit de 8k serie, de 75". Op de afstandsbediening heb je 6 snelkoppelingen èn een wildcard. Gaat allemaal verrekte rap. Alleen plex kan mijn 80 gig films niet aan wegens te lage bandbreedte. Dus ook maar een shield erbij gehaald.quote:Op dinsdag 19 november 2024 00:13 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Apps op een tv? Je hangt er toch een mediabox aan die doet wat je wilt en mengt je toch niet in met de bloatware?
Ik wilde net zeggen, dacht eraan, dat zo'n groot scherm in een kamer ietwat in de weg kan staan en lelijk is (als je er niet een knappend haardvuurtje met sneeuwvlokken op projecteert.quote:Op dinsdag 19 november 2024 23:16 schreef bonanza8 het volgende:
besloten om hem niet te kopen, 85 is toch wat aan de kleine kant
Laat ze nou net voor diverse merken tv's maken waaronder Sharp:quote:Op maandag 18 november 2024 17:55 schreef Garfield1985 het volgende:
Hisense is zo'n B-merk dat je een beetje kunt vergelijken met Peaq, Sharp, TCL etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |