abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215618205
Klinkt eerder als een tandenborstelmerk
U MAD?
  Moderator maandag 18 november 2024 @ 17:54:15 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215618332
HiSense ken ik wel, maar geen hands on ervaring mee. Een 85" tv oor 1699 euro die eerst (zogenaamd?) 4899 moest kosten...dan vraag ik me direct af wat er mis mee is dat ze zo graag van dat ding af willen?

In de praktijk zal het vast wel meevallen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215618347
quote:
Als ze werkelijk zo makkelijk van bijna 5k naar net geen 1700 kunnen zakken, hebben ze een winstmarge dat zo ongeveer tot de hemel rijkt. Dat weiger ik haast te geloven. Er zit best wat marge op dat spul maar niet zóveel. Het is een bekend trucje van winkels om de advertentie zo neer te zetten dat het een aanbieding "lijkt" maar het in werkelijkheid dus eigenlijk helemaal niet is. Dat is denk ik wat hier ook gedaan is. Die 4899 is dus gewoon verzonnen, pure marketing-bullshit.

V.w.b. je vraag; Hisense is zo'n B-merk dat je een beetje kunt vergelijken met Peaq, Sharp, TCL etc. , leuk voor op een slaapkamer, maar niet echt iets om in je woonkamer te hebben hangen.
  Moderator maandag 18 november 2024 @ 17:59:33 #5
16180 crew  CoolGuy
pi_215618371
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 17:55 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Als ze werkelijk zo makkelijk van bijna 5k naar net geen 1700 kunnen zakken, hebben ze een winstpercentage dat zo ongeveer tot de hemel rijkt. Dat weiger ik haast te geloven. Er zit best wat marge op dat spul maar niet zóveel. Het is een bekend trucje van winkels om de advertentie zo neer te zetten dat het een aanbieding "lijkt" maar het in werkelijkheid dus eigenlijk helemaal niet is. Dat is denk ik wat hier ook gedaan is. Die 4899 is dus gewoon verzonnen, pure marketing-bullshit.

V.w.b. je vraag; Hisense is zo'n B-merk dat je een beetje kunt vergelijken met Peaq, Sharp, TCL etc. , leuk voor op een slaapkamer, maar niet echt iets om in je woonkamer te hebben hangen.
https://tweakers.net/pricewatch/1986500/hisense-85uxkq-zwart.html

Volgens de pricewatch van tweakers is die prijs anders lange tijd op dat niveau geweest, zo ongeveer een jaar. Mwah, Sharp heeft anders heel knappe TV's gemaakt, maar ik zou hem ook niet zo snel kiezen voor in de woonkamer. De TV in de tuin is wel een Sharp trouwens, prima voor dat doel.
pi_215618450
Ik heb een LG nadat mijn Sony Bravia het na vijftien jaar voor gezien hield.

quote:

[..]
Als ze werkelijk zo makkelijk van bijna 5k naar net geen 1700 kunnen zakken, hebben ze een winstmarge dat zo ongeveer tot de hemel rijkt. Dat weiger ik haast te geloven. Er zit best wat marge op dat spul maar niet zóveel. Het is een bekend trucje van winkels om de advertentie zo neer te zetten dat het een aanbieding "lijkt" maar het in werkelijkheid dus eigenlijk helemaal niet is. Dat is denk ik wat hier ook gedaan is. Die 4899 is dus gewoon verzonnen, pure marketing-bullshit.

Hisense zou in 2023 de nummer 4 zijn na Samsung, LG (beide Koreaans) en het Chinese TCL op drie.

https://www.kedglobal.com/electronics/newsView/ked202308210021
pi_215618771
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 17:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
https://tweakers.net/pricewatch/1986500/hisense-85uxkq-zwart.html

Volgens de pricewatch van tweakers is die prijs anders lange tijd op dat niveau geweest, zo ongeveer een jaar. Mwah, Sharp heeft anders heel knappe TV's gemaakt, maar ik zou hem ook niet zo snel kiezen voor in de woonkamer. De TV in de tuin is wel een Sharp trouwens, prima voor dat doel.
Heb net ff je tweakers link bekeken idd. Hmmm heel apart. Ik kan niet anders concluderen dan dat dit een poging van Hisense is geweest om over de rug van klanten even kort grof geld te willen verdienen. Want die tv is dat never nooit waard geweest. Wie gaat er in vredesnaam dát betalen voor zo'n Chinees flutmerk _O-!
Sterker nog, zelfs die 1700 zou ik er nog niet aan uitgeven. Max 800 misschien. Een gevalletje "schoenmaker, blijf bij je leest" dit. Leuk dat ie miniled heeft, maar dat is nu niet meer zó bijzonder dat het de prijs van 5 tot 6k rechtvaardigt.

Dat bestond 2 á 3 jaar geleden ook al en was toen wel nog ietsje nieuwer en duurder, maar ook toen betaalde je misschien max 2500 tot 3k voor een goede Samsung miniled en ietsje meer voor een Sony Bravia ofzo. Voor die 5 tot 6k kun je nu makkelijk 2 van die Bravia's op de kop tikken. Óf een hele dikke B&O.

Ik heb zelf zo'n 2 jaar terug een Samsung QLED 4K 75Q77B via HelloTV besteld. Ok, geen miniled en 85inch, maar die hadden voor een klein beetje meer dan ik toen betaald heb óók tot de mogelijkheden behoord. En dan heb je het over een gerenommeerd merk, met een fatsoenlijke fabrieksgarantie van 6 jaar. Die Samsung had toen een winkelprijs van ¤1700,- en heb ik via een scherpe deal toen uiteindelijk voor ¤1350,- kunnen kopen.

Tv's zoals Hisense moet je bij een Mediamarkt in Duitsland kopen ofzo, waar kosten naar wat ze waard zijn: tussen de 6 en de 800 euro :') .
  maandag 18 november 2024 @ 19:21:56 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215619070
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:52 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Heb net ff je tweakers link bekeken idd. Hmmm heel apart. Ik kan niet anders concluderen dan dat dit een poging van Hisense is geweest om over de rug van klanten even kort grof geld te willen verdienen. Want die tv is dat never nooit waard geweest. Wie gaat er in vredesnaam dát betalen voor zo'n Chinees flutmerk _O-!
Sterker nog, zelfs die 1700 zou ik er nog niet aan uitgeven. Max 800 misschien. Een gevalletje "schoenmaker, blijf bij je leest" dit. Leuk dat ie miniled heeft, maar dat is nu niet meer zó bijzonder dat het de prijs van 5 tot 6k rechtvaardigt.

...

Tv's zoals Hisense moet je bij een Mediamarkt in Duitsland kopen ofzo, waar kosten naar wat ze waard zijn: tussen de 6 en de 800 euro :') .
https://www.idealo.de/pre(...)85-zoll-hisense.html

Misschien moet je zelf eens bij je leest blijven ;) .
Overigens heb ik verder geen mening over Hisense, maar denk ik wel dat we bijzonder hard voorbij gesprint worden door China. En dat blind roepen dat het rommel is, allang niet meer het geval. Geef ze nog een handvol jaar en ze lopen mijlenver voor op merken als Samsung of Sony. Philips heeft de race jarenlang al opgegeven en de kiet verkocht aan China.
  Moderator maandag 18 november 2024 @ 19:39:25 #9
16180 crew  CoolGuy
pi_215619224
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:52 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Dat bestond 2 á 3 jaar geleden ook al en was toen wel nog ietsje nieuwer en duurder, maar ook toen betaalde je misschien max 2500 tot 3k voor een goede Samsung miniled en ietsje meer voor een Sony Bravia ofzo. Voor die 5 tot 6k kun je nu makkelijk 2 van die Bravia's op de kop tikken. Óf een hele dikke B&O.

Ik heb zelf zo'n 2 jaar terug een Samsung QLED 4K 75Q77B via HelloTV besteld. Ok, geen miniled en 85inch, maar die hadden voor een klein beetje meer dan ik toen betaald heb óók tot de mogelijkheden behoord. En dan heb je het over een gerenommeerd merk, met een fatsoenlijke fabrieksgarantie van 6 jaar. Die Samsung had toen een winkelprijs van ¤1700,- en heb ik via een scherpe deal toen uiteindelijk voor ¤1350,- kunnen kopen.

Naja je krijgt veel inch voor weinig geld he, en dat lijkt hier het doel te zijn. Ik heb zelf in 2021 toen ik dit huis heb gekocht een LG OLED gekocht. Die is dan 77" en zat tegen de 3000 euro aan, maar dat zou ik persoonlijk ook eerder doen dan een 85" Hisense voor 1700 euro, maar goed, het zal niet zijn dat het beeld van die HiSense tegenvalt denk ik zomaar. Ik denk dat het wel los loopt.
pi_215619339
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 19:21 schreef bleiblei het volgende:[..]

https://www.idealo.de/pre(...)85-zoll-hisense.html

Misschien moet je zelf eens bij je leest blijven ;) .
Overigens heb ik verder geen mening over Hisense, maar denk ik wel dat we bijzonder hard voorbij gesprint worden door China. En dat blind roepen dat het rommel is, allang niet meer het geval. Geef ze nog een handvol jaar en ze lopen mijlenver voor op merken als Samsung of Sony. Philips heeft de race jarenlang al opgegeven en de kiet verkocht aan China.
Leuk dat ze grote aantallen op papier pushen qua verkoopcijfers. Dat zegt 0,0 over de kwaliteit en het duurt 20 tot 30 jaar voordat een nieuw of jong merk "naam" voor zichzelf heeft gemaakt. Kijk hoe lang het bijvoorbeeld met Kia & Hyundai duurde voordat zij erkend waren en gezien werden als het merk dat ze nu vandaag de dag zijn. De Chinezen denken op 5 jaar te kunnen doen waar anderen 3 decennia of langer voor nodig hebben gehad. Kwaliteit en naamserkenning heb je niet gewonnen bij de klant op een paar jaar tijd, zo werkt de wereld gewoon niet.

Zo is het electonicagiganten net zo. Wil echt niet zeggen dat het spul slecht is, maar ze zijn nog lang niet op dát niveau. En dat zie je alleen al terug aan bijvoorbeeld hun garantietermijn, die is letterlijk niet meer dan het Europees vastgestelde. Dat zegt mij als potentiële klant eigenlijk al genoeg, nog los van hun belachelijke prijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 18-11-2024 20:02:37 ]
pi_215619754
hisense is best een grote speler, maar in Nederland vrij onbekend.

Je kan aan het prijsverloop bij Tweakers zien dat het niet één winkel is die hem in de uitverkoop drukt en je mag verwachten dat je nu ook best wel waar voor je geld krijgt. Wel geeft de fabrikant slechts twee jaar fabrieksgarantie, maar het Nederlandse consumentenrecht vindt daar wel wat van.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_215620218
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:08 schreef Nober het volgende:
Ik heb een LG nadat mijn Sony Bravia het na vijftien jaar voor gezien hield.

Dus nadat je Sony het 15 jaar prima heeft gedaan stap je over op een budgetmerk?
pindazakje
  maandag 18 november 2024 @ 21:19:44 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215620330
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 19:49 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Leuk dat ze grote aantallen op papier pushen qua verkoopcijfers. Dat zegt 0,0 over de kwaliteit en het duurt 20 tot 30 jaar voordat een nieuw of jong merk "naam" voor zichzelf heeft gemaakt. Kijk hoe lang het bijvoorbeeld met Kia & Hyundai duurde voordat zij erkend waren en gezien werden als het merk dat ze nu vandaag de dag zijn. De Chinezen denken op 5 jaar te kunnen doen waar anderen 3 decennia of langer voor nodig hebben gehad. Kwaliteit en naamserkenning heb je niet gewonnen bij de klant op een paar jaar tijd, zo werkt de wereld gewoon niet.

Wie heeft het over op papier aantallen pushen? Jij hebt het over "in dld betaal je voor die tv 6-800eur en dat zijn tenminste juiste prijzen voor die rommel" en ik post een linkje van een dld prijsvergelijk waar ze niet onder de 2400 komen. En auto's met hedendaagse consumentenelektronica vergelijken 8)7 . En alleen maar op geolocatie 8)7 . Want er zijn massa's merken die zich in een paar jaar in de spotlight hebben geduwd. Jij hebt het alleen over Chinezen dit Chinezen dat. Maar nogmaals... dat tijdperk zij we in notime voorbij. Het grootste gedeelte van nu zit in de emotie op basis van het verleden terwijl je de kwaliteit rappe stappen vooruit ziet maken. Wat ik al zei, 5 a 10 jaar en dan is de westerse markt verdwenen.

En je posts zijn gebaseerd op angst voor het onbekende. Laat niet weg dat ik groot voorstander ben van het kopen van westerse producten. Want we schakelen onszelf al slapende uit.
pi_215620357
Ik ben dit jaar op vakantie geweest naar Azie en in alle appartmenten stond die chinese merken, Hisense TLC.

De kwaliteit verbaasde mij in postieve zin en ze waren ook razendsnel met apps enzo.

Bij de mediamarkt zie ik ze ook steeds vaker staan.
Hell To The Liars
  Moderator maandag 18 november 2024 @ 21:36:33 #15
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_215620455
Groter is niet altijd beter
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_215621402
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 21:24 schreef Droopie het volgende:
Ik ben dit jaar op vakantie geweest naar Azie en in alle appartmenten stond die chinese merken, Hisense TLC.

De kwaliteit verbaasde mij in postieve zin en ze waren ook razendsnel met apps enzo.

Bij de mediamarkt zie ik ze ook steeds vaker staan.
Apps op een tv? Je hangt er toch een mediabox aan die doet wat je wilt en mengt je toch niet in met de bloatware?
pi_215621441
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2024 00:13 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Apps op een tv? Je hangt er toch een mediabox aan die doet wat je wilt en mengt je toch niet in met de bloatware?
Geen idee hoe mensen dat allemaal doen, iptv werkte in ieder geval prima op mijn vakantie televisie ;)
Hell To The Liars
  dinsdag 19 november 2024 @ 07:46:42 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_215621896
Ik heb een Hisense, is niet veel mis mee. Heb ‘m niet aan internet hangen omdat het een eigen Chinees OS heeft, maar er zit een chromecast aan voor de apps.
Deze heeft een LG vervangen die naar de slaapkamer is verhuisd. De Hisense is een stuk beter dan die LG, voornamelijk de kijkhoek van die laatste is beroerd.

Noot: ik kijk amper TV, dus ik ben al snel tevreden wat dat betreft. Het is niet iets waar is geld aan uit wil geven en dan is zo’n Hisense 55” voor een paar honderd euro prima.
pi_215621914
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2024 00:13 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik heb eentje uit de 8k serie, de 75". Op de afstandsbediening heb je 6 snelkoppelingen èn een wildcard. Gaat allemaal verrekte rap. Alleen plex kan mijn 80 gig films niet aan wegens te lage bandbreedte. Dus ook maar een shield erbij gehaald. :7

Maatje van mij heeft een c1 oled, maar hij komt toch vaker hier een filmpje kijken. En terecht, het beeld ziet er prachtig uit. 8-)
pi_215630534
besloten om hem niet te kopen, 85 is toch wat aan de kleine kant
pi_215634060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 23:16 schreef bonanza8 het volgende:
besloten om hem niet te kopen, 85 is toch wat aan de kleine kant
Ik wilde net zeggen, dacht eraan, dat zo'n groot scherm in een kamer ietwat in de weg kan staan en lelijk is (als je er niet een knappend haardvuurtje met sneeuwvlokken op projecteert.

Heb een beamer gekocht met een druk-op-de-knop oprolscherm. Totale investering pakweg 1000 euro (3840p) en staat niet in de weg. Beeld van 2,50 x 3,50 meter :P
  vrijdag 22 november 2024 @ 11:23:07 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215650123
Bij Smits in Arnhem kost ie 5999
https://www.smitsarnhem.nl/85uxkq
  woensdag 4 december 2024 @ 09:36:25 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215763947
quote:
Hisense is zo'n B-merk dat je een beetje kunt vergelijken met Peaq, Sharp, TCL etc.
Laat ze nou net voor diverse merken tv's maken waaronder Sharp:

https://en.wikipedia.org/wiki/Hisense
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')