godver het is maar een bijbaan, je doet net alsof ze permanente lichamelijk letsel heeft opgelopen.quote:Op zondag 17 november 2024 09:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat meisje is pas 15, snap je hoe heftig dat is? Het gaat hier niet alleen om ‘een foutje’, ze is gewoon buitengesloten om wie ze is. Het is fijn dat die man het wil goedmaken, maar laten we eerlijk zijn: zij verdient net zo goed steun. Dit raakt haar veel harder omdat ze nog jong is. Een volwassen oliebollenkraammeneer kan hier veel beter mee omgaan.
Jezus, dit gaat echt veel te ver. Het gaat niet om of ze nu een schadevergoeding of gratis dingen krijgt, het gaat erom dat ze zich gewoon afgewezen voelde om iets waar ze niks aan kan doen: haar geloof. Natuurlijk is het rot om teleurgesteld te worden, maar dat is niet waar het hier om gaat. Het gaat erom dat ze zich buitengesloten voelde vanwege haar hoofddoek.quote:Op zondag 17 november 2024 09:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik snap niet dat er geen crisisteam van hulpverleners is opgetuigd om deze arme meid van 15 te helpen omdat er een keer “nee” tegen haar is gezegd. Iedereen weet toch hoe erg het is als jonge kinderen zomaar moeten dealen met teleurstelling?! Dat is echt traumatisch, dat tekent zo’n kind voor de rest van haar leven.
Het zou zomaar kunnen dat ze door dit voorval nooit meer kan werken, dus het lijkt me een goed idee als we alvast gaan regelen dat deze griet van 15 voor de rest van haar leven een schadevergoeding, gratis huis, gratis auto, gratis uitkering en vakantiegeld krijgt, dat is wel het minste wat we kunnen doen om deze zeer traumatische ervaring te compenseren voor dit arme, arme, arme slachtoffer
Ja, die excuses zijn fijn, maar hij had dit echt vanaf het begin beter moeten aanpakken. Het is echt jammer dat de kraam nu zoveel schade heeft, maar dit had allemaal voorkomen kunnen worden als hij meteen had uitgelegd waarom die hoofddoek niet veilig was en samen met haar een oplossing had gezocht. Nu is het gewoon veel groter geworden dan het had hoeven zijn, voor hem en voor dat meisje.quote:Op zondag 17 november 2024 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Daarover heeft kraammeneer excuses aangeboden en bied aan om naar de Moskee te gaan.
Oliebollenmeneer heeft intussen zijn Facebook en Instagram offline gehaald en er is al schade ontstaan aan de kraam begrijp ik. En de lokale politiek doet een poging zijn vergunning in te trekken.
Dat allemaal staat natuurlijk in geen enkele verhouding met wat dit arme arme arme meisje heeft moeten doorstaan.quote:Op zondag 17 november 2024 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Daarover heeft kraammeneer excuses aangeboden en bied aan om naar de Moskee te gaan.
Oliebollenmeneer heeft intussen zijn Facebook en Instagram offline gehaald en er is al schade ontstaan aan de kraam begrijp ik. En de lokale politiek doet een poging zijn vergunning in te trekken.
Je hebt echt geen enkel benul wat voor impact dit heeft gehad op haar. Je bagatelliseert haar ervaring door er zo makkelijk overheen te stappen. Ben je anti-moslim ofzo?quote:Op zondag 17 november 2024 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jezus, dit gaat echt veel te ver. Het gaat niet om of ze nu een schadevergoeding of gratis dingen krijgt, het gaat erom dat ze zich gewoon afgewezen voelde om iets waar ze niks aan kan doen: haar geloof. Natuurlijk is het rot om teleurgesteld te worden, maar dat is niet waar het hier om gaat. Het gaat erom dat ze zich buitengesloten voelde vanwege haar hoofddoek.
Wow, zo moet je het echt niet zien. Het gaat niet om 'niet aangenomen worden', maar om hoe ze behandeld werd en hoe ze zich voelde. Het is niet alsof ze 'permanent letsel' heeft, maar ze werd gewoon afgewezen vanwege haar geloof, en dat is gewoon niet oke. Later bleek dat de hoofddoek gevaarlijk was, iets wat haar en haar moeder niet duidelijk werd gemaakt (zie filmpje). Het gaat om respect en gelijkheid.quote:Op zondag 17 november 2024 09:53 schreef kun_bbongal het volgende:
godver het is maar een bijbaan, je doet net alsof ze permanente lichamelijk letsel heeft opgelopen.
Ik ben ook zovaak niet aangenomen als ik een bijbaantje zocht. Stel je niet zo aan man. Weigering is juist goed voor de opvoeding want zeker bij moslims mist er behoorlijk wat op dat gebied. Behalve als het om vrijheid inperken gaat natuurlijk.
dus? Ik zou ook geen moslims aannemen, dat is vragen om ellende.quote:Op zondag 17 november 2024 09:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wow, zo moet je het echt niet zien. Het gaat niet om 'niet aangenomen worden', maar om hoe ze behandeld werd en hoe ze zich voelde. Het is niet alsof ze 'permanent letsel' heeft, maar ze werd gewoon afgewezen vanwege haar geloof, en dat is gewoon niet oke. Later bleek dat de hoofddoek gevaarlijk was, iets wat haar en haar moeder niet duidelijk werd gemaakt (zie filmpje). Het gaat om respect en gelijkheid.
Iedereen heeft het recht om eerlijk behandeld te worden, en weigeren kan ook op een normale manier zonder iemand zo te laten voelen. 'Goed voor de opvoeding' klinkt echt heel raar. Het gaat hier gewoon om respect en inclusiviteit voor iedereen, niet alleen voor moslims.
Helaas voor dit meisje zal ze vaker afwijzingen gaan ontvangen. Laten we eerlijk zijn, met een hoofddoek op sollicitatie verschijnen vergroot niet bepaald je kansen. Het leven is geen yoghurtreclame. Ook iemand met zichtbare tatoeages maakt minder kans op een baan.quote:Op zondag 17 november 2024 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat allemaal staat natuurlijk in geen enkele verhouding met wat dit arme arme arme meisje heeft moeten doorstaan.
Snap je dan niet dat het voor haar heel traumatisch was om “nee” te horen? Dat is echt zoveel groter dan iemands inkomen , zijn kraam, zijn eigendommen, en zijn lijf en leden. Dat is allemaal van ondergeschikt belang nu. Het meisje en haar familie staat nu voorop, zij moet nu een zeer intensief begeleidingstraject in om dit zeer traumatische voorval te handelen. En die kosten moeten op deze snode witmens verhaald worden.
Nou nou...quote:Op zondag 17 november 2024 09:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wow, zo moet je het echt niet zien. Het gaat niet om 'niet aangenomen worden', maar om hoe ze behandeld werd en hoe ze zich voelde. Het is niet alsof ze 'permanent letsel' heeft, maar ze werd gewoon afgewezen vanwege haar geloof, en dat is gewoon niet oke. Later bleek dat de hoofddoek gevaarlijk was, iets wat haar en haar moeder niet duidelijk werd gemaakt (zie filmpje). Het gaat om respect en gelijkheid.
Iedereen heeft het recht om eerlijk behandeld te worden, en weigeren kan ook op een normale manier zonder iemand zo te laten voelen. 'Goed voor de opvoeding' klinkt echt heel raar. Het gaat hier gewoon om respect en inclusiviteit voor iedereen, niet alleen voor moslims.
Mijn mening is niet relevant omdat ik hier echt 0 racisme in zie? Dus je dwingt me eigenlijk te kiezen voor de kant van het 15-jarig, hoofdoekdragend meisje? Zo niet ben ik zelf een racist?quote:Op zondag 17 november 2024 07:15 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Dat had ik al door.
Omdat racisme en discriminatie jou eigenlijk niet interesseren en je er geen seconde mee zit, is jouw mening in deze hele discussie niet relevant..
Die man kan zijn volledig levenswerk kapot zien gemaakt worden, vergunningen ingetrokken, werkloos geraken. Begin dan als oudere oliebollenbakker nog maar eens ergens te werken? Die heeft ook een gezin?quote:Op zondag 17 november 2024 09:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat meisje is pas 15, snap je hoe heftig dat is? Het gaat hier niet alleen om ‘een foutje’, ze is gewoon buitengesloten om wie ze is. Het is fijn dat die man het wil goedmaken, maar laten we eerlijk zijn: zij verdient net zo goed steun. Dit raakt haar veel harder omdat ze nog jong is. Een volwassen oliebollenkraammeneer kan hier veel beter mee omgaan.
Het gaat toch om veiligheidsvoorschriften?quote:Op zondag 17 november 2024 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jezus, dit gaat echt veel te ver. Het gaat niet om of ze nu een schadevergoeding of gratis dingen krijgt, het gaat erom dat ze zich gewoon afgewezen voelde om iets waar ze niks aan kan doen: haar geloof. Natuurlijk is het rot om teleurgesteld te worden, maar dat is niet waar het hier om gaat. Het gaat erom dat ze zich buitengesloten voelde vanwege haar hoofddoek.
Probeer maar als kok bij een Chinees restaurant te gaan werken. Kansloos want ze willen alleen maar Chinezen.quote:Op zondag 17 november 2024 10:04 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
dus? Ik zou ook geen moslims aannemen, dat is vragen om ellende.
Het is mijn recht als bedrijfs eigenaar om te kiezen wie ik aan neem.
En ik heb geen enkel respect voor moslims, ik heb jaren lang alleen maar ellende van die lui gehad.
Inclusiviteit is een illusie, probeer maar eens als homo zijnde te gaan werken bij een Turkse/Marokkaanse tent. Mag je blij wezen dat je niet gelijk een vuist op je kanis krijgt.
Hij had niet eens iets fout gedaan. Een grof schandaal dat hij nu bedreigd wordt door onverdraagzaam tuig.quote:Op zondag 17 november 2024 06:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik kom daar geregeld omdat je daar gratis kan parkeren. De stad ga ik niet in al is dat om de hoek. Veel te druk en ik hou van rust.
Met de wijk zelf is niks aan de hand. Mooie nieuwe wijk. De toko van deze man staat op het pleintje voor de jumbo en bibliotheek waar ook de boa's gehuisvest zijn. Het is er lekker rustig en de mensen willen het zo houden ook.
De beste man is altijd erg vriendelijk tegen me geweest. Dus ja ik vind het best sneu wat er is gebeurd. Morgen zal ik de beste man een steuntje in de rug geven. Ik ben stiekem best trots op hem. Je fout erkennen, goed maken en door. Dat is het leven. Je hoeft niet in verwijten te blijven hangen.
maakt wel weer duidelijk dat moslims de eeuwige slachtoffer rol aannemen en niet zonder geweld kunnen.quote:Op zondag 17 november 2024 11:04 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Hij had niet eens iets fout gedaan. Een grof schandaal dat hij nu bedreigd wordt door onverdraagzaam tuig.
Ik zal het anders formuleren aangezien modjes het weggehaald hebben.quote:Op zondag 17 november 2024 07:15 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Dat had ik al door.
Omdat racisme en discriminatie jou eigenlijk niet interesseren en je er geen seconde mee zit, is jouw mening in deze hele discussie niet relevant..
Zelfde verhaal. Die moeder is niet helemaal lekker en voor 97% de oorzaak van dit gebeuren.quote:Op zondag 17 november 2024 09:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Stel dat de man aan het meisje had gezegd dat ze niet aangenomen was. Zonder een reden te noemen.
Of helemaal geen reactie geven - wat helaas ook gebruikelijk is.
Als het aan sommigen hier ligt zijn blanke mannen standaard en als enige een racist en maakt niet uit wat hoe goed de redenen zijn.quote:Op zondag 17 november 2024 11:24 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zal het anders formuleren aangezien modjes het weggehaald hebben.
Kan jij in je grijze massa ook het zo formuleren dat niet alles racisme en discriminatie is maar dat deze man gewoon goede redenen heeft? Of is de witte blanke man standaard ern racist?
Ze kunnen blijven schuilen achter dit gedrag maar ik heb als blank kind in Osdorp Amsterdam gewoondquote:Op zondag 17 november 2024 11:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Als het aan sommigen hier ligt zijn blanke mannen standaard en als enige een racist en maakt niet uit wat de redenen zijn.
Wat voor shit?quote:Op zondag 17 november 2024 11:32 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ze kunnen blijven schuilen achter dit gedrag maar ik heb als blank kind in Osdorp Amsterdam gewoond
De shit die ik daar heb gezien is gewoon onveranderd:D
Roeptoeteren en niet denken
Ik werd gepest omdat ik wit was.. En toen dit de reden was om van school te gaan was ik de racistquote:
Maar je moet toch ook begrijpen dat alleen witte mensen racisten zijn en racisme naar witte mensen niet bestaat?quote:Op zondag 17 november 2024 12:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik werd gepest omdat ik wit was.. En toen dit de reden was om van school te gaan was ik de racist
Zit gewoon geen logica in de bovenkamer van dit soort mensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |