abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215594702
Hello beste mensen,
Ik zit nu op vwo 5 en ik wil heel graag studeren in de top-universiteiten van de wereld. Ik weet dat de toelatingseisen op de websites van de uni staan, maar zoals jullie weten zijn die alleen de minimum waar je aan moet voldoen. Dus ik kom hier vragen of er mensen weten of het bij mijn geval het moeite waard is om te gaan proberen. Ik ga hieronder mijn situatie uitleggen. Ik ben geen slechte leerling en daarom ook heel geïnteresseerd in goede uni dus kijk aub tot einde!

Dit is wanneer ik net een proefwerkweek heb gehad en ik sta nu meer dan een 8 als je alle vakken gemiddeld neemt. Een afgerond 10 gemiddeld voor wiskunde, natuurkunde en economie. Voor zover de cijfers. Hiernaast ben ik lid van de leerlingenraad en lid van de medezeggenschapraad op school. Ik ben lid van de debatclub, waarmee ik een Op-Weg-Naar-Het-Lagerhuis provinciale winnaar ben geworden in Brabant. Ik doe ook mee aan de Nederlandse kampioenschap debat. Ik heb niet lang geleden in gemeente een speech gemaakt en daarmee heb ik de mogelijkheid gekregen om leider te zijn van een project gesteund voor een jongerenorganisatie en de gemeente om kunstwerk in de fietstunnel te zetten. Ik basketbal en badminton, alleen geen competities. Ik ben nog van plan om een of twee vakken te volgen op Radboud en tentamen afleggen om certificaat te krijgen met studiepunten. Ik weet niet of dat veel verschil maakt voor de aanmelding? Voor zover de buitenschoolse activiteiten. Ik weet dat voor Amerikaanse universiteit ook van belang is dat je onderzoek doet bij wetenschappelijke instituten als middelbare scholier en dat je aan academische competities deelneemt. Alleen onderzoek doen als middelbare scholier is helemaal niet mogelijk in Nederland, wat misschien een nadeel is voor ons. Verder ben ik ook geen competitie-persoon. Mijn talenten liggen meer op het 'spreken'.

Ik ben nog niet begonnen met SAT en TOEFL, die bij de Amerikaanse universiteiten absoluut gevraagd worden. (Bij Cambridge kun je volgens mij gewoon met je vwo-diploma aanvraag indienen.) Dat is omdat ik nog niet weet of ook ik überhaupt een kans maak voor de top30 uni in Amerika en Cambridge. Anders heb ik alle tijd voor niets ingestopt en alle geld ook. De reden waarom ik alleen Amerikaanse top30 en Cambridge zeg is omdat anders het slimmer is om in NL mijn bachelor te doen.
Kortom: heeft iemand hier ervaring mee? Of kunnen jullie alstublieft mij helpen ook als je maar een klein beetje van het antwoord weet?
pi_215594751
Als je nergens wordt aangenomen zou dat mijn zelfvertrouwen behoorlijk beschadigen.
-nee-
pi_215597999
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2024 01:37 schreef Marsenal het volgende:
Als je nergens wordt aangenomen zou dat mijn zelfvertrouwen behoorlijk beschadigen.
Jij hebt mij echt meer zelfvertrouwen gegeven haha. Alleen de concurrentie is ook onmenselijk hard. Dus misschien iemand die ooit aangenomen is of bekend is met het proces zal weten wat je echt echt nodig hebt.
  Miss 200.000.000! zaterdag 16 november 2024 @ 12:18:53 #4
367000 roos94
pi_215598071
Interessant eerste bericht.
pi_215737281
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 12:07 schreef Levi2929 het volgende:

[..]
Alleen de concurrentie is ook onmenselijk hard.
Waarom doe je er dan aan mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')