abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2024 @ 22:30:56 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_215563305
https://www.nu.nl/buitenl(...)ker-43-gewonden.html

Een auto is ingereden op een mensenmassa bij een sportcentrum in Zhuhai, een stad in het zuiden van China. Daarbij zijn 35 mensen omgekomen en 43 anderen gewond geraakt, meldt de Chinese staatszender CCTV.

Volgens de South China Morning Post, een krant uit Hongkong, is de aanvaller een 62-jarige man. Hij zou het terrein van het sportcomplex zijn opgereden en daar mensen hebben aangereden die aan het sporten waren.

De man probeerde na de aanval zichzelf om het leven te brengen. De veiligheidsdiensten konden hem arresteren en brachten hem naar het ziekenhuis, waar hij in coma ligt. Volgens voorlopige informatie van de politie ging het niet goed met de man na een recente scheiding. Mogelijk werd hij daardoor gedreven.

De Chinese president Xi Jinping heeft opgeroepen de dader volgens de Chinese wet te straffen en de gewonden op alle mogelijke manieren bij te staan, schrijven staatsmedia.

Xi vraagt lokale autoriteiten ook om de veiligheid van inwoners van de stad te waarborgen en kalmte te bewaren.

De Britse omroep BBC schrijft dat al veel beelden van de aanrijding van Chinese sociale media zijn verdwenen. Op beelden die nog wel circuleren, zijn mensen te zien die op de grond liggen en worden geholpen door medisch personeel en omstanders. Ook bij eerdere rampen verwijderde de Chinese autoriteiten snel negatieve berichtgeving van sociale media.

De stad Zhuhai ligt iets ten zuiden van de miljoenenstad Guangzhou en is niet ver van Macau en Hongkong. In de stad vindt momenteel de belangrijkste vliegshow van China plaats. Maar het lijkt er niet op dat die iets met de aanrijding te maken heeft.

Gewelddadige incidenten zijn redelijk zeldzaam in China, een gevolg van onder meer strikte veiligheidsregels. Weinig mensen bezitten een wapen. Onlangs zijn er nog wel andere geweldsincidenten geweest. In de hoofdstad Beijing raakten in oktober vijf mensen gewond bij een mesaanval bij een lagere school. En in september werd een Japanse student doodgestoken in de Zuid-Chinese stad Shenzhen, waar hij studeerde.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou nou nou, wat een gek.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_215563338
vre-se-lijk
U MAD?
  dinsdag 12 november 2024 @ 22:48:22 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215563445
Vreselijk!

https://english.news.cn/2(...)badc5240955a9/c.html

quote:
Xi urges all-out efforts to treat those injured in car ramming case

BEIJING, Nov. 12 (Xinhua) -- Chinese President Xi Jinping has urged all-out efforts to treat those who were injured in a car ramming incident on Monday in Zhuhai City, south China's Guangdong Province.

In an instruction on the case, Xi, also general secretary of the Communist Party of China (CPC) Central Committee and chairman of the Central Military Commission, demanded the perpetrator be severely punished according to the law.

The incident occurred in a sports center in Zhuhai, killing 35 people and severely injuring 43 others.

Xi urged all localities and relevant authorities to draw lessons from the case, and to strengthen their prevention and control of risks at the source.

He also emphasized the importance of resolving disputes in time, preventing the occurrence of extreme cases, and making every effort to safeguard the security of people's lives and social stability.

Chinese Premier Li Qiang has called for appropriately handling the aftermath of the incident, swiftly investigating into the case and severely punishing the perpetrator in accordance with the law.

Li, also a member of the Standing Committee of the Political Bureau of the CPC Central Committee, urged coordinated risk prevention and control efforts to ensure social stability.

Following Xi's instruction, China's central authorities have dispatched a team to oversee the handling of the case.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215563497
Hij was verdrietig over zijn scheiding....
:')

Goh, waar zou de oorzaak van de scheiding zijn.....?
pi_215563638
Gaaf land! ^O^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_215564156
Het komt de laatste 15 jaar steeds vaker voor: mensen die naar kinderdagverblijven gaan en daar de allerjongsten gaan neersteken met een mes. Aap ziet, aap doet. Er is vrijdag nieuwe wetgeving aangenomen die op 1 juli 2025 in gaat om kinderdagverblijven te verplichten de veiligheid op te schroeven en nu dit weer. Hij probeerde zelfmoord te plegen maar werd opgepakt voordat hij het kon voltrekken. In 1962 geboren. Te jong om een rode garde te zijn geweest (ongelofelijk dat die mensen al 62 jaar zijn: het is praktisch gisteren). Anders kon je het daar nog deels op afschuiven. Ik denk dat ze wat moeten gaan doen aan hun infrastructuur voor mentale gezondheid. De laatste tientallen jaren is de samenleving totaal veranderd en dat doet mensen geen goed om zoveel veranderingen op zich af te krijgen binnen een generatie in combinatie met de zieke werkcultuur bij werkgevers en andere maatschappelijke druk. De werkcultuur is ook totaal verziekt en de werkgevers doen zelf niks aan ondanks talloze signalen op de Chinese sociale media. Ik vind het altijd verwonderlijk dat er revolutionaire en radicale leiders nodig zijn om maatschappelijke excessen aan te pakken met alle andere misstanden van dien in plaats van een zelfregulerende organisme in de maatschappij. De maatschappelijke en politieke inertia zelfs als de excessen duidelijk zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 13-11-2024 04:47:00 ]
pi_215564276
Ho Lee Fuk, die Kalst deugt niet
pi_215564282
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 22:53 schreef Toine51 het volgende:
Hij was verdrietig over zijn scheiding....

Goh, waar zou de oorzaak van de scheiding zijn.....?
Mensen met een scheiding zijn wel vaker extreem gewelddadig.

pi_215605712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 02:48 schreef Peppert het volgende:
Het komt de laatste 15 jaar steeds vaker voor: mensen die naar kinderdagverblijven gaan en daar de allerjongsten gaan neersteken met een mes. Aap ziet, aap doet. Er is vrijdag nieuwe wetgeving aangenomen die op 1 juli 2025 in gaat om kinderdagverblijven te verplichten de veiligheid op te schroeven en nu dit weer. Hij probeerde zelfmoord te plegen maar werd opgepakt voordat hij het kon voltrekken. In 1962 geboren. Te jong om een rode garde te zijn geweest (ongelofelijk dat die mensen al 62 jaar zijn: het is praktisch gisteren). Anders kon je het daar nog deels op afschuiven. Ik denk dat ze wat moeten gaan doen aan hun infrastructuur voor mentale gezondheid. De laatste tientallen jaren is de samenleving totaal veranderd en dat doet mensen geen goed om zoveel veranderingen op zich af te krijgen binnen een generatie in combinatie met de zieke werkcultuur bij werkgevers en andere maatschappelijke druk. De werkcultuur is ook totaal verziekt en de werkgevers doen zelf niks aan ondanks talloze signalen op de Chinese sociale media. Ik vind het altijd verwonderlijk dat er revolutionaire en radicale leiders nodig zijn om maatschappelijke excessen aan te pakken met alle andere misstanden van dien in plaats van een zelfregulerende organisme in de maatschappij. De maatschappelijke en politieke inertia zelfs als de excessen duidelijk zijn.
quote:
Acht doden bij steekpartij in Chinese stad Wuxi
NOS Nieuws o gisteren, 18:45

Bij een steekpartij in de Chinese stad Wuxi zijn acht mensen omgekomen. Zeventien anderen raakten gewond. Volgens de plaatselijke politie is de verdachte een 21-jarige student. Hij werd gearresteerd bij een technische school in de stad.

In een verklaring liet de politie weten dat de student dit jaar van school was gegaan. Hij zou de aanval hebben gepleegd uit onvrede over het feit dat hij zijn diploma niet had gehaald "vanwege slechte examenresultaten". Ook was hij niet tevreden met zijn stagevergoeding.

Wuxi is een miljoenenstad in het oosten van China. Het is het tweede bloedige incident in een week tijd in het land.
https://nos.nl/artikel/25(...)in-chinese-stad-wuxi
pi_215605757
quote:
Een auto is ingereden op een mensenmassa bij een sportcentrum
Bijzonder.

quote:
Volgens de South China Morning Post, een krant uit Hongkong, is de aanvaller een 62-jarige man. Hij zou het terrein van het sportcomplex zijn opgereden
Ah. Dus toch niet de auto.
pi_215605844
Dat land gaat ten onder aan de eigen kooi.
  zondag 17 november 2024 @ 07:01:39 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215605863
Oh jee.

Dus mensen draaien door van het gebrek aan vrijheid, leven als sardientjes in een blik, absurde arbeidsuren voor een laag salaris, geen enkele mogelijkheid tot zelfontplooiing en een dictatoriaal regime wat elke stap die je neemt in de gaten houdt.

Wie had dat gedacht.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 17 november 2024 @ 08:42:25 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215606064
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215608006
quote:
Bij dit soort zaken kan je het niet echt goed doen. Als je er uitgebreid over bericht dan is er een aanzienlijk risico dat het anderen inspireert. Zie de Columbine shooting. Aan de andere kant is dit belangrijk en moet je het niet doodzwijgen. Voorlopige conclusie van deze twee aanslagen: de daders voelen zich altijd benadeeld en ervaren geen weg die ze kunnen bewandelen om gehoord te worden of hun recht te halen en dan nemen ze wraak op de samenleving.

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 17-11-2024 13:26:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')