abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215556521

quote:
Studenten van Yale University kunnen lessen volgen die helemaal in het teken staan van zangeres Beyoncé. De Amerikaanse universiteit biedt het vak Beyoncé Makes History: Black Radical Tradition History, Culture, Theory & Politics through Music vanaf volgend voorjaar aan.

Het vak is gericht op het werk van de zangeres: van haar album Beyoncé uit 2013 tot aan haar recentste album COWBOY CARTER. De lessen gaan daarnaast over de culturele en politieke impact van de 43-jarige artieste.

Het prestigieuze Yale, dat in Connecticut gevestigd is, is niet de eerste universiteit die een vak over Beyoncé aanbiedt. In de afgelopen jaren deden Arizona State University en universiteiten in Texas en Michigan dat al.

https://www.nu.nl/muziek/(...)van-beyonce-aan.html
En daarna janken dat hun $100.000 studieschuld moet worden kwijtgescholden omdat geen bedrijf zit te wachten op iemand met een master in Beyoncékunde? :o
pi_215556539
:') :') :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_215556555
Les één, stamp deze tekst in je hoofd.

If you liked it then you shoulda put a ring on it.
Oh oh oooh Oh oh
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 12 november 2024 @ 10:22:31 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215556561
Ik denk dat je met een master van Yale altijd wel ergens terecht kunt. En dit is natuurlijk een vak, geen hele studie.
  dinsdag 12 november 2024 @ 10:25:36 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215556584
Waarom heeft TS het over een master? Dit gaat om een paar lessen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215556595
Als ik de teksten van Beyonce bestudeer kom ik wel tegenstrijdigheden tegen. Zoals deze tekst in Independent Women, Part 1:

The shoes on my feet (I bought it)
The clothes I'm wearing (I bought it)
The rock I'm rocking (I bought it)
'Cause I depend on me if I want it
The watch I'm wearing (I bought it)
The house I live in (I bought it)
The car I'm driving (I bought it)
I depend on me (I depend on me)

Dit lijkt iemand te zijn die haar eigen rekeningen betaalt, die zichzelf bedruipt. Maar dan, een liedje later, Bills, Bills, Bills:

I need someone to help me out
Instead of a scrub like you, who don't know what a man's about
Can you pay my bills?
Can you pay my telephone bills?
Do you pay my automo' bills?
If you did then maybe we could chill
I don't think you do
So, you and me are through

Lijkt ze toch weer op zoek naar een man die voor haar de rekeningen betaalt.
pi_215556700
:') Dems
pi_215556711
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:26 schreef DrDentz het volgende:
Als ik de teksten van Beyonce bestudeer kom ik wel tegenstrijdigheden tegen. Zoals deze tekst in Independent Women, Part 1:

The shoes on my feet (I bought it)
The clothes I'm wearing (I bought it)
The rock I'm rocking (I bought it)
'Cause I depend on me if I want it
The watch I'm wearing (I bought it)
The house I live in (I bought it)
The car I'm driving (I bought it)
I depend on me (I depend on me)

Dit lijkt iemand te zijn die haar eigen rekeningen betaalt, die zichzelf bedruipt. Maar dan, een liedje later, Bills, Bills, Bills:

I need someone to help me out
Instead of a scrub like you, who don't know what a man's about
Can you pay my bills?
Can you pay my telephone bills?
Do you pay my automo' bills?
If you did then maybe we could chill
I don't think you do
So, you and me are through

Lijkt ze toch weer op zoek naar een man die voor haar de rekeningen betaalt.
Wat een boodschap ook hè naar jonge vrouwen. Zoek vooral een man die alles voor je betaald, doet hij dat niet dan is hij je aandacht niet waard.
  dinsdag 12 november 2024 @ 10:42:16 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215556712
Wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde? Is er ook maar een bedrijf of organisatie (behalve Beyoncé zelf) die je hierom een baan aanbiedt?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215556768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:42 schreef thedeedster het volgende:
Wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde? Is er ook maar een bedrijf of organisatie (behalve Beyoncé zelf) die je hierom een baan aanbiedt?
Ik denk dat het je dat zal tegenvallen, het is een vak geen complete studie waar men zich kennelijk focussed op een specifiek persoon en hoe je zo een persoon kunt gebruik op gebied van marketing en andere invloeden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 12 november 2024 @ 10:53:10 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215556782
Zijn dit niet gewoon een paar lessen voor tussendoor? Lijkt me sterk dat dit om een volwaardige opleiding gaat, dus is het ook niet echt de 'heisa' waard.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 12 november 2024 @ 10:53:35 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215556786
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat het je dat zal tegenvallen, het is een vak geen complete studie waar men zich kennelijk focussed op een specifiek persoon en hoe je zo een persoon kunt gebruik op gebied van marketing en andere invloeden.
Dat was me wel duidelijk. Maar soms kunnen ze om je vakkenpakket en cijferlijst vragen. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215557055
Ik zou eerst maar eens even wachten wat er uit het Diddy proces wat er aan zit te komen naar buiten komt rollen, want daarin worden nogal wat prominenten, waaronder JayZ, Oprah Winfrey, en dus ook Beyonce veelvuldig genoemd. En dan zou het wel eens einde verhaal kunnen zijn voor mevrouw.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215557152
De politieke impact van celebrities lijkt me overigens niet zo groot meer aangezien ze allemaal achter Harris stonden en die dik verloor?
pi_215557212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:34 schreef DrDentz het volgende:
De politieke impact van celebrities lijkt me overigens niet zo groot meer aangezien ze allemaal achter Harris stonden en die dik verloor?
Of ze deed het eigenlijk ondanks die steun nog slechter :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 12 november 2024 @ 11:56:40 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215557349
Als narcisme een vak was..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215557481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:22 schreef herverwijderd het volgende:
Ik denk dat je met een master van Yale altijd wel ergens terecht kunt. En dit is natuurlijk een vak, geen hele studie.

Het succes van Yale en ander Ivy ligisten zit/zat hem in de selectie, de aanwerving van slimme leerlingen die zich flink hebben uitgesloofd op school om te laten zien hoe slim ze zijn. Die bouwen vervolgens op Yale een netwerk op terwijl hun talent wordt verspild aan dit soort cursusjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 november 2024 @ 12:34:33 #18
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215557678
Doe de studie en na 5 jaar klaag je Yale aan dat ze je niet gewaarschuwd hebben voor het beperkte nut op de arbeidsmarkt, waardoor je heel zielig bent. Aangezien het de VS win je de rechtzaak met gemak, want ze zijn natuurlijk nalatig geweest en vervolgens krijg je USD 60m bijgeschreven voor al het leed dat je hebt moeten doorstaan DOOR HUNNIE.
The more debt, the better
  dinsdag 12 november 2024 @ 12:38:52 #19
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215557710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het succes van Yale en ander Ivy ligisten zit/zat hem in de selectie, de aanwerving van slimme leerlingen die zich flink hebben uitgesloofd op school om te laten zien hoe slim ze zijn. Die bouwen vervolgens op Yale een netwerk op terwijl hun talent wordt verspild aan dit soort cursusjes.
En dan komen ze dankzij hun netwerk toch weer goed terecht. Hoeven wij niet bang te zijn dat het de Amerikanen geld kost. Lekker.
pi_215557733
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:42 schreef thedeedster het volgende:
Ik denk dat het alleen helpt als je bij een extreem linkse gekken club als bv oneworld wilt solliciteren.
pi_215557752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:34 schreef DrDentz het volgende:
Taylor Swift had gewoon zelf voor POTUS moeten gaan, ik heb sterk de indruk dat die het gewoon beter had gedaan dan giecheltrut Harris.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215558052
Cursus :') TS maakt het groter dan het is om weer lekker polariserend topic te kunnen openen. Keurig TS
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215558165
Opmerkelijk weer. Het blijft ook bizar dat men in de VS specifieke vakken aanbiedt op basis van etniciteit en huidskleur.

'Black History'
'Hispanic History'
'East Asian History'
'Black Culture'
'Hispanic Culture'

En dan heb je tegenwoordig ook nog 'Whiteness Studies' wat in tegenstelling tot de vorige disciplines waar een bepaalde etniciteit wordt gevierd, een en al hatelijke drek is over hoe walgelijke blanke mensen wel niet zouden zijn.

Dit is echt idioot en natuurlijk ook heel erg polariserend, je speelt namelijk mensen op basis van een etniciteit tegen elkaar uit. Maar dat is helaas wat veel Amerikaanse universiteiten tegenwoordig graag doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215558711
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 12:38 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
En dan komen ze dankzij hun netwerk toch weer goed terecht. Hoeven wij niet bang te zijn dat het de Amerikanen geld kost. Lekker.
Behalve dat dat netwerk steeds minder waard wordt door studenten hun talent te laten verspillen en matig scorende scholieren toe te laten, is het gewoon niet goed voor de ontwikkeling van economie en samenleving. Als bijkomend voordeeltje was het misschien ook niet eerlijk, maar het werkte wel, als het de inhoud wordt, ligt dat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215558942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:19 schreef Fok-it het volgende:
Cursus :') TS maakt het groter dan het is om weer lekker polariserend topic te kunnen openen. Keurig TS
Staat toch hier zo:
https://www.rtl.nl/boulev(...)niversiteit-van-yale

Mongooltje
pi_215559062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 15:06 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Staat toch hier zo:
https://www.rtl.nl/boulev(...)niversiteit-van-yale

Mongooltje
Haha

Rtl

Ja dat is wel jouw niveau inderdaad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215559111
Amerikaanse schoolsysteem is simpelweg anders dan in Nederland. je kunt de meest uiteenlopende, en soms bijzondere, vakken kiezen, zegt echt geen hol over je uiteindelijke studierichting
  dinsdag 12 november 2024 @ 15:29:45 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215559198
Het is maar een vak hoor. Dus allemaal drukte om niks.
pi_215559230
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:22 schreef herverwijderd het volgende:

Dat verliezen mensen nog wel eens uit het oog. Vanuit geschiedskundig oogpunt kan een vingeroefening in de impact van wereldartiesten anno 21e eeuw best interessant zijn. Niet veel anders dan een vak over pharao's in het vroege Egyptische rijk, pakweg 2e-3e millennium.

Maar goed, het ene is woke, het ander niet :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 12 november 2024 @ 15:33:44 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215559233
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Sowieso, dat iemand met zulke zure truttenmuziek als Beyonce zo lang succesvol is en zoveel marketing invloed heeft, is wetenschappelijk natuurlijk een interessant fenomeen.

Misschien kan Bill Drummond van The KLF wel de docent worden.

Bekijk deze YouTube-video
pi_215559251
Bekijk deze YouTube-video

Of onderzoek doen naar of Beyoncé betrokken was bij de dood van Aaliyah? Ze reageert er wel erg positief op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')