En daarna janken dat hun $100.000 studieschuld moet worden kwijtgescholden omdat geen bedrijf zit te wachten op iemand met een master in Beyoncékunde?quote:Studenten van Yale University kunnen lessen volgen die helemaal in het teken staan van zangeres Beyoncé. De Amerikaanse universiteit biedt het vak Beyoncé Makes History: Black Radical Tradition History, Culture, Theory & Politics through Music vanaf volgend voorjaar aan.
Het vak is gericht op het werk van de zangeres: van haar album Beyoncé uit 2013 tot aan haar recentste album COWBOY CARTER. De lessen gaan daarnaast over de culturele en politieke impact van de 43-jarige artieste.
Het prestigieuze Yale, dat in Connecticut gevestigd is, is niet de eerste universiteit die een vak over Beyoncé aanbiedt. In de afgelopen jaren deden Arizona State University en universiteiten in Texas en Michigan dat al.
https://www.nu.nl/muziek/(...)van-beyonce-aan.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Wat een boodschap ook hè naar jonge vrouwen. Zoek vooral een man die alles voor je betaald, doet hij dat niet dan is hij je aandacht niet waard.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:26 schreef DrDentz het volgende:
Als ik de teksten van Beyonce bestudeer kom ik wel tegenstrijdigheden tegen. Zoals deze tekst in Independent Women, Part 1:
The shoes on my feet (I bought it)
The clothes I'm wearing (I bought it)
The rock I'm rocking (I bought it)
'Cause I depend on me if I want it
The watch I'm wearing (I bought it)
The house I live in (I bought it)
The car I'm driving (I bought it)
I depend on me (I depend on me)
Dit lijkt iemand te zijn die haar eigen rekeningen betaalt, die zichzelf bedruipt. Maar dan, een liedje later, Bills, Bills, Bills:
I need someone to help me out
Instead of a scrub like you, who don't know what a man's about
Can you pay my bills?
Can you pay my telephone bills?
Do you pay my automo' bills?
If you did then maybe we could chill
I don't think you do
So, you and me are through
Lijkt ze toch weer op zoek naar een man die voor haar de rekeningen betaalt.
Ik denk dat het je dat zal tegenvallen, het is een vak geen complete studie waar men zich kennelijk focussed op een specifiek persoon en hoe je zo een persoon kunt gebruik op gebied van marketing en andere invloeden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:42 schreef thedeedster het volgende:
Wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde? Is er ook maar een bedrijf of organisatie (behalve Beyoncé zelf) die je hierom een baan aanbiedt?
Dat was me wel duidelijk. Maar soms kunnen ze om je vakkenpakket en cijferlijst vragen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat het je dat zal tegenvallen, het is een vak geen complete studie waar men zich kennelijk focussed op een specifiek persoon en hoe je zo een persoon kunt gebruik op gebied van marketing en andere invloeden.
Of ze deed het eigenlijk ondanks die steun nog slechterquote:Op dinsdag 12 november 2024 11:34 schreef DrDentz het volgende:
De politieke impact van celebrities lijkt me overigens niet zo groot meer aangezien ze allemaal achter Harris stonden en die dik verloor?
Het succes van Yale en ander Ivy ligisten zit/zat hem in de selectie, de aanwerving van slimme leerlingen die zich flink hebben uitgesloofd op school om te laten zien hoe slim ze zijn. Die bouwen vervolgens op Yale een netwerk op terwijl hun talent wordt verspild aan dit soort cursusjes.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:22 schreef herverwijderd het volgende:
Ik denk dat je met een master van Yale altijd wel ergens terecht kunt. En dit is natuurlijk een vak, geen hele studie.
En dan komen ze dankzij hun netwerk toch weer goed terecht. Hoeven wij niet bang te zijn dat het de Amerikanen geld kost. Lekker.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het succes van Yale en ander Ivy ligisten zit/zat hem in de selectie, de aanwerving van slimme leerlingen die zich flink hebben uitgesloofd op school om te laten zien hoe slim ze zijn. Die bouwen vervolgens op Yale een netwerk op terwijl hun talent wordt verspild aan dit soort cursusjes.
Ik denk dat het alleen helpt als je bij een extreem linkse gekken club als bv oneworld wilt solliciteren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:42 schreef thedeedster het volgende:
Wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde? Is er ook maar een bedrijf of organisatie (behalve Beyoncé zelf) die je hierom een baan aanbiedt?
Taylor Swift had gewoon zelf voor POTUS moeten gaan, ik heb sterk de indruk dat die het gewoon beter had gedaan dan giecheltrut Harris.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:34 schreef DrDentz het volgende:
De politieke impact van celebrities lijkt me overigens niet zo groot meer aangezien ze allemaal achter Harris stonden en die dik verloor?
Behalve dat dat netwerk steeds minder waard wordt door studenten hun talent te laten verspillen en matig scorende scholieren toe te laten, is het gewoon niet goed voor de ontwikkeling van economie en samenleving. Als bijkomend voordeeltje was het misschien ook niet eerlijk, maar het werkte wel, als het de inhoud wordt, ligt dat anders.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:38 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
En dan komen ze dankzij hun netwerk toch weer goed terecht. Hoeven wij niet bang te zijn dat het de Amerikanen geld kost. Lekker.
Staat toch hier zo:quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:19 schreef Fok-it het volgende:
Cursus TS maakt het groter dan het is om weer lekker polariserend topic te kunnen openen. Keurig TS
Hahaquote:Op dinsdag 12 november 2024 15:06 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Staat toch hier zo:
https://www.rtl.nl/boulev(...)niversiteit-van-yale
Mongooltje
Dat verliezen mensen nog wel eens uit het oog. Vanuit geschiedskundig oogpunt kan een vingeroefening in de impact van wereldartiesten anno 21e eeuw best interessant zijn. Niet veel anders dan een vak over pharao's in het vroege Egyptische rijk, pakweg 2e-3e millennium.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:22 schreef herverwijderd het volgende:
Ik denk dat je met een master van Yale altijd wel ergens terecht kunt. En dit is natuurlijk een vak, geen hele studie.
Sowieso, dat iemand met zulke zure truttenmuziek als Beyonce zo lang succesvol is en zoveel marketing invloed heeft, is wetenschappelijk natuurlijk een interessant fenomeen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat het je dat zal tegenvallen, het is een vak geen complete studie waar men zich kennelijk focussed op een specifiek persoon en hoe je zo een persoon kunt gebruik op gebied van marketing en andere invloeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |