stieves?quote:Op maandag 11 november 2024 18:52 schreef tong80 het volgende:
Ik woon op een hofje midden in het centrum twee hoog. De laatste keer dat ze aanbelden is 18 jaar geleden. M'n neefje is inmiddels 24. Terwijl het onder m'n raam stieves druk is. Heb dan ook geen snoep voor het geval dat, maar mandarijntjes. Anders eet ik mezelf misselijk.
quote:Op maandag 11 november 2024 19:57 schreef Haags het volgende:
Niemand. Nooit meegemaakt ook hoor. Volgens mij leeft dit niet echt hier.
Haha, hier ongeveer het zelfde maar daar maak ik geen probleem van !!!quote:Op maandag 11 november 2024 19:29 schreef miss_sly het volgende:
Hier ook een stuk of 6-7 aan de deur gehad. Man had zes (!) zakken marsen (2)/brossen (2)/milky way (2) gekocht, dus hij verwachtte nogal wat. Wij hebben dus heel veel over
Had je dan toevallig veel grote kinderen die nu naar de middelbare zijn?quote:Op maandag 11 november 2024 19:51 schreef Skwish het volgende:
Wel 2 kinderen... raar, een aantal jaar geleden wel 40 kinderen. Hoe dan?!
Man en dochter ook niet, maar ik moet vind keer zo hard trainen om het eraf te houdenquote:Op maandag 11 november 2024 20:08 schreef Chandler het volgende:
[..]
Haha, hier ongeveer het zelfde maar daar maak ik geen probleem van !!!
Nee, in Noord-Holland wordt het in elk geval wel gevierd.quote:Op maandag 11 november 2024 20:26 schreef 111210 het volgende:
[..]
Altijd gedacht dat dit meer iets van het katholieke zuiden was.
Hier ook. Kijk zelfs uit op de Sint MaartenKerk. Ik woon in de Stad(centrum) en ga altijd effe naar buiten. Geweldig om die kids te zien. Ook veel vuurtjes enzo. Vrienden van me hebben zelfs iets van 200 mini marsjes ingeslagen.quote:Op maandag 11 november 2024 20:38 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee, in Noord-Holland wordt het in elk geval wel gevierd.
Dat is redelijk nieuw volgens mij. Ik heb het ook wel eens opgevangen aar nooit oor waarheid aangenomen.quote:Op maandag 11 november 2024 20:26 schreef Marsenal het volgende:
Als je geen lampje voor het raam of bij je hek zet komen ze ook niet he!
Hier zelf door een andere wijk gelopen, 15 huizen langsgeweest. Heb zelf een warme chocomel gekregen, maar jammer genoeg geen snoep gegeten.
zou ook bang voor jou zijnquote:Op maandag 11 november 2024 18:29 schreef Ama het volgende:
Hier komen ze nooit langs. Geen idee waarom niet want volgens mij lopen ze hier wel in de wijk.
Sinds wanneer is dat?quote:Op maandag 11 november 2024 20:26 schreef Marsenal het volgende:
Als je geen lampje voor het raam of bij je hek zet komen ze ook niet he!
Of dit een landelijk ding is, durf ik eigenlijk dan niet te zeggen. Maar hier, is het sinds in elk geval 5 jaar terug de status quo, als de kinderen welkom zijn zet je een kaarsje in het raam of voor je oprijlaan of zoiets.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat?
Ik heb als kind geleerd: is er licht, dan kun je langs.
Kinderen bellen gewoon aan als mijn gordijnen dicht zijn maar er beneden nog genoeg licht is.
Is dit niet een regio waar mensen pas recent aan Sint Maarten zijn gaan doen? Klinkt meer als dat nieuwe Halloween.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:26 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Of dit een landelijk ding is, durf ik eigenlijk dan niet te zeggen. Maar hier, is het sinds in elk geval 5 jaar terug de status quo, als de kinderen welkom zijn zet je een kaarsje in het raam of voor je oprijlaan of zoiets.
Zorgt er wel voor dat het lekker soepeltjes verloopt, in elk geval. Sint Maarten is redelijk nieuw voor mij, ik dacht dat dit een algemeen ding was.
140, wow.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:28 schreef Nitzer het volgende:
Wij hadden er zo'n 140. Gelukkig wel in groepen anders zou de hond echt een hartaanval gestorven zijn met alle deurbellen.
Woon in Bilthoven, ik weet wel dat in de jaren '90 hier ook gelopen werd, maar was er zelf nooit bij dus weet niet hoe serieus dat was.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dit niet een regio waar mensen pas recent aan Sint Maarten zijn gaan doen? Klinkt meer als dat nieuwe Halloween.
Nooit van gehoord en ik heb in zoveel plaatsen gewoond.
Wil je niet meedoen = donker huis.
Oh wij gingen vroeger gewoon iedere deur bij langs. Verder kan je hier wel makkelijk zien dat ik aanwezig ben maar ik woon in de allerlaatste straat hier in de wijk dus denk dat ze hier gewoon niet eens komen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat?
Ik heb als kind geleerd: is er licht, dan kun je langs.
Kinderen bellen gewoon aan als mijn gordijnen dicht zijn maar er beneden nog genoeg licht is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |