abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215546740
quote:
Amnesty International heeft wereldvoetbalbond FIFA maandag op de vingers getikt wegens de WK-kandidatuur van Saoedi-Arabië. Het organiseren van het WK van 2034 in de Golfstaat zal leiden tot ernstige mensenrechtenschendingen. Later vandaag voert Amnesty actie bij de KNVB in Zeist.
"De FIFA moet het proces om Saoedi-Arabië te selecteren als gastland voor het WK voetbal voor mannen in 2034 stopzetten, tenzij er binnen een maand belangrijke hervormingen op het gebied van mensenrechten worden aangekondigd", staat in het persbericht van Amnesty International.

Een van de aanleidingen voor de dringende oproep is een nieuw rapport, dat door Amnesty en Sport & Rights Alliance is gepubliceerd. Daarin evalueren de twee partijen de mensenrechtenplannen die zijn voorgesteld door Marokko, Portugal en Spanje voor het WK in 2030 en door Saoedi-Arabië voor het toernooi in 2034.

"Fans zullen gediscrimineerd worden, bewoners zullen onder dwang uit hun huis gezet worden, arbeidsmigranten zullen worden uitgebuit en velen zullen sterven", zegt Steve Cockburn namens Amnesty International. "De FIFA moet het proces stopzetten om te voorkomen dat de toch al penibele situatie nog verder verslechtert."

Om ook de Nederlandse voetbalbond te wijzen op deze risico's, voert Amnesty maandagmiddag om 17.00 uur actie op de KNVB Campus in Zeist. "Amnesty-medewerkers zullen in scheidsrechterstenue met rode kaarten en spandoeken voor de ingang van het KNVB-sportcentrum staan", laat Amnesty weten.

FIFA-leden stemmen op 11 december over bizar WK-bid
Saoedi-Arabië heeft bij de FIFA een bizar WK-bod ingediend. Het opvallendste in de plannen is een stadion dat 350 meter boven de grond uitsteekt in NEOM, een luxueuze stad die nog gebouwd moet worden. Ook moet er een nieuw vliegveld komen, dat jaarlijks twaalf miljoen toeristen moet trekken.

"Saoedi-Arabië zal een enorm aantal arbeidsmigranten nodig hebben om zijn WK-ambities waar te maken, maar ze nemen geen nieuwe maatregelen om sterfgevallen te voorkomen", stelt Cockburn.

De FIFA legt komende maand haar eigen evaluatie van de mensrechtenstrategie van Saoedi-Arabië voor aan de zogeheten FIFA-council. Als die raad de plannen goedkeurt, stemmen de 211 bij de FIFA aangesloten nationale voetbalbonden op 11 december of het WK naar de Golfstaat gaat.
Bron.

Ik wil niet meer betalen voor mijn benzine en "ja maar Israël...!!".
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215546751
Ach, krijgen we natuurlijk weer die voetballers die een grote waffel hebben over racisme maar wel naar SA gaan met een statement-speldje op...

Lekker deugen, net als in Qatar...

:')
pi_215546755
Saoedi-Arabië _O_ _O_ _O_ _O_
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_215546762
Heeft Amnesty International nog enige vorm van betekenis in de westerse wereld tegenwoordig?

Volgens mij niet; hun woorden worden hier schouderophalend aangehoord.
pi_215546765
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 07:34 schreef Toine51 het volgende:
Ach, krijgen we natuurlijk weer die voetballers die een grote waffel hebben over racisme maar wel naar SA gaan met een statement-speldje op...

Nee dat moeten ze van FIFA tijdelijk de regenboogband weggooien.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 07:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Shithole country
pi_215546773
nogmaals:

Allahu Akbar!
In algemenere zin wordt het Allahoe akbar gebruikt als een leuze om te bevestigen dat God (Allah) groter is, oftewel: de God van Abraham, Noach, Mozes, Jezus en Mohammed wordt verondersteld groter en belangrijker te zijn dan die van andere (niet-abrahamitische) religies.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_215546867
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 07:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
nogmaals:

Allahu Akbar!
In algemenere zin wordt het Allahoe akbar gebruikt als een leuze om te bevestigen dat God (Allah) groter is, oftewel: de God van Abraham, Noach, Mozes, Jezus en Mohammed wordt verondersteld groter en belangrijker te zijn dan die van andere (niet-abrahamitische) religies.
Het wij-zij denken zit al in de basis van dat uit de hand gelopen sprookje. Heel naar, en de oorzaak van al het gezeik met die club.
  maandag 11 november 2024 @ 07:59:48 #8
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215546881
quote:
Het bruto jaarinkomen (voltijdsaanstelling, exclusief pensioen- en sociale verzekeringslasten) van onze directeur Dagmar Oudshoorn bedraagt in 2020 ¤ 126.198.
blijven doneren @Zipportal
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 november 2024 @ 08:00:48 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215546887
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 07:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Heeft Amnesty International nog enige vorm van betekenis in de westerse wereld tegenwoordig?

Jep, geld is simpelweg belangrijker.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215546890
quote:

Ik denk ook dat ze aan betekenis verliezen. Amnesty wil graag invloedrijk worden en via de media zelfs op het geweten van de gewone burger inspelen (in het geval van Qatar 2022: geen of wel WK kijken).
pi_215546895
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 08:01 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik denk ook dat ze aan betekenis verliezen. Amnesty wil graag invloedrijk worden en via de media zelfs op het geweten van de gewone burger inspelen (in het geval van Qatar 2022: geen of wel WK kijken).
Worden?
Heel veel sambal
pi_215546921
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 08:01 schreef core2duo het volgende:

[..]
Inspelen op het geweten?
Ja, om nog meer domme donateurs binnen te halen...
pi_215547226
quote:
nogmaals:

Allahu Akbar!
"Wij van wc-eend"..
  maandag 11 november 2024 @ 09:02:17 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215547280
quote:
FIFA-leden stemmen op 11 december over bizar WK-bid
De envelopjes onder de deur zullen wel weer belangrijker zijn dan de ethiek.

Sowieso een ronduit absurde stemming. Voor zover ik weet, is het de enige kandidaat.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215547294
Voetbal afschaffen *O*
pi_215547338
Ach, zou het wat uit maken?
U MAD?
pi_215547364
Voor de mensenrechten daar niet.
Maar dan heb je die hele heisa niet meer.
Qatar heeft ook wel weer uitgewezen dat zo'n WK niks meer met de sport te maken heeft.
  maandag 11 november 2024 @ 09:18:54 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215547422
Trouwens, zo’n WK in de herfst is ronduit ruk.

Niet meer doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 11 november 2024 @ 09:22:52 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215547467
Mensenrechten zijn maar een linkse hobby heb ik gehoord.
pi_215547483
Heeft de FIFA geen ethische criteria opgesteld waaraan door de FIFA georganiseerde evenementen aan moeten voldoen?

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 11-11-2024 12:11:36 ]
pi_215547505
Eigenlijk toch wel fijn een WK voetbal waarbij er geen rellen zijn.

Jammer dat er geen bier is voor de supporters, maar so be it.
Hell To The Liars
pi_215548822
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:13 schreef marc0871 het volgende:
Voor de mensenrechten daar niet.
Maar dan heb je die hele heisa niet meer.
Qatar heeft ook wel weer uitgewezen dat zo'n WK niks meer met de sport te maken heeft.
De sport zit verpakt in het pakket van het circus. Dan is het maar net hoe dat Circus de invulling wil geven
pi_215548832
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:22 schreef Hexagon het volgende:
Mensenrechten zijn maar een linkse hobby heb ik gehoord.
Klopt, sinds de eerste 'boeiend' besloot te roepen ergens in de afgelopen jaren.
pi_215549011
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 09:30 schreef Droopie het volgende:
Eigenlijk toch wel fijn een WK voetbal waarbij er geen rellen zijn.

Jammer dat er geen bier is voor de supporters, maar so be it.
De goede punten worden vaak onderschat, in dit geval veiligheid. Ook meer orde op straat, geen puberjongens die schreeuwen of bv. het verkeer onveilig maken.

Ik zie deze ontwikkeling als een verschuiving van machten op het wereldtoneel. De presidentsverkiezingen in de USA laten het ook zien. Dat er in veel gebieden op traditioneel "linkse" thema’s anders wordt gedacht dan in Nederland en Scandinavië.
pi_215549295
quote:
nogmaals:

Allahu Akbar!
“God is groot” of Allahoe Akbar is een leus in iedere fysieke strijd tussen landen of kampen onderling. Je zult het ook gaan zien als de VS zou besluiten Mexico of Nederland aan te vallen of in een strijd tussen moslims onderling. Het versterkt de reden om iemand kapot te maken als daar eigenlijk geen reden voor is.
pi_215549314
quote:
Amnesty International heeft wereldvoetbalbond FIFA maandag op de vingers getikt
Gelachen. En door.
pi_215549407
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 07:27 schreef HSG het volgende:
"Amnesty-medewerkers zullen in scheidsrechterstenue met rode kaarten en spandoeken voor de ingang van het KNVB-sportcentrum staan"
Tja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live - by Phil Collins
How to perform live - by Neil Young
Twilight Zone - acoustic live
pi_215549497
quote:
9s.gif Op maandag 11 november 2024 08:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Jep, geld is simpelweg belangrijker.
En volgens de FIFA-baas ben je dan hypocriet als je kritiek hebt omdat hij als immigrant het "moeilijk" heeft gehad in Zwitserland.
pi_215549596
Onder de streep is het gewoon een verkeerde ontwikkeling dat een land als Saoedi Arabie, dat wereldwijde islamisatie sponsort, zo'n invloed krijgt van westerse instituties.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 11 november 2024 @ 13:57:34 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215549792
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:33 schreef Nielsch het volgende:
Onder de streep is het gewoon een verkeerde ontwikkeling dat een land als Saoedi Arabie, dat wereldwijde islamisatie sponsort, zo'n invloed krijgt van westerse instituties.
Aan de andere kant. Als ze miljarden wegpissen in dit prestigeproject, kan dat niet naar dat soort sponsoring. En bovendien haalt het een hoop niet islamitische taferelen dat land binnen.
pi_215549811
Dat mag Amnesty vinden, maar dan moeten ze lekker gaan demonstreren bij het kantoor van de FIFA in Zwitserland die daar over gaat, niet hier in Nederland bij de KNVB voor de deur.
  maandag 11 november 2024 @ 15:00:43 #32
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_215550241
Amnesty heeft liever speelsteden als Ar-Raqqa, Mosul en Dabiq.
Met om iedere scheids een bomgordel en genoeg losse stenen voor de coach om mee te gooien.
RED ONS HENNIEGOD
  maandag 11 november 2024 @ 15:04:22 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215550263
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:59 schreef Timwonnacott het volgende:
Dat mag Amnesty vinden, maar dan moeten ze lekker gaan demonstreren bij het kantoor van de FIFA in Zwitserland die daar over gaat, niet hier in Nederland bij de KNVB voor de deur.
KNVB heeft natuurlijk een van de stemmen.
pi_215552460
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 13:59 schreef Timwonnacott het volgende:
Deze organisatie wordt steeds minder geloofwaardig. Ook Saoedi-Arabië is bezig een plaats in te nemen op het wereldtoneel. Er is al een Formule 1 in dat land (Jeddah). En verder zit er gewoon volop toekomst in Azië, waar over het algemeen weinig tegenspraak is van NGO's etc. Tijden veranderen.
pi_215552889
quote:

Jammer genoeg precies wat je zegt. Universele rechten zouden de ondergrens moeten zijn.
pi_215554327
Argentinië verliest met 2-1 van Saudi-Arabië. Na 36 duels zonder nederlaag. De teleurstelling in Argentinië is groot.
Messi schoot Argentinië vanaf de penaltystip op een voorsprong, maar Saoedi-Arabië won, dankzij twee treffers binnen tien minuten na de rust.
Afgelopen WK was Saudi-Arabië het enig land dat won van de wereldkampioen.
Daarnaast speelt Ronaldo, Neymar, Benzema e.d. grote namen in Saudi-Arabië.
Ik heb gehoord dat het niet koud is daar, een ware geschenk uit de hemel. Is het te warm, so what, gewoon een blikje cola drinken. Lekker hoor.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 05:48:10 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215555529
Probleem is dat normale landen geen zin meer hebben in die absurde eisen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215555544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 05:48 schreef sp3c het volgende:
Probleem is dat normale landen geen zin meer hebben in die absurde eisen
Het probleem is dat het geld wat nu regeert in die sector niet meer uit Europa komt. Mensenrechten daar heeft geen enkel land (ook die zogenaamde "normale" landen) een boodschap aan als het om zoveel geld gaat.

Een oplossing heb ik niet zo voor handen want het voetbal is van en voor iedereen. Maar een ondergrens aan mensenrechten moet wel een eis worden voor het organiseren van zo'n WK.
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 07:24:27 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215555619
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 06:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het probleem is dat het geld wat nu regeert in die sector niet meer uit Europa komt. Mensenrechten daar heeft geen enkel land (ook die zogenaamde "normale" landen) een boodschap aan als het om zoveel geld gaat.

Een oplossing heb ik niet zo voor handen want het voetbal is van en voor iedereen. Maar een ondergrens aan mensenrechten moet wel een eis worden voor het organiseren van zo'n WK.
boeit me eigenlijk niet zoveel in deze context

ze zijn lid volwaardig lid van de federatie dus ze moeten een bid uit kunnen brengen, laat de FIFA er maar voor zorgen dat het uitbrengen van zo'n bid ook voor landen als Nederland weer interessant is en dan loop je een stuk minder snel tegen dit soort onzin aan
pi_215555625
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 06:16 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het gaat niet er niet om waar het geld vandaan komt. Het gaat er om dat geld gewoon regeert. FIFA heeft zijn mond vol over hoe belangrijk mensen voor ze zijn en dat is duidelijk te zien.
pi_215555704
De focus ligt teveel op mensenrechten (ook belangrijk) maar het zou veel meer moeten gaan over hoe een WK in SA een pijnlijk voorbeeld is van mondiale islamisering waar het westen omwille van wat knaken vrolijk aan meewerkt.
  dinsdag 12 november 2024 @ 08:15:08 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215555763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 07:52 schreef Nielsch het volgende:
De focus ligt teveel op mensenrechten (ook belangrijk) maar het zou veel meer moeten gaan over hoe een WK in SA een pijnlijk voorbeeld is van mondiale islamisering waar het westen omwille van wat knaken vrolijk aan meewerkt.
Wat is er dan zo islamiserend aan? Ik zou eerder denken dat een WK allerlei onislamitische invloeden binnen brengt..
pi_215555783
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 november 2024 07:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
boeit me eigenlijk niet zoveel in deze context

ze zijn lid volwaardig lid van de federatie dus ze moeten een bid uit kunnen brengen, laat de FIFA er maar voor zorgen dat het uitbrengen van zo'n bid ook voor landen als Nederland weer interessant is en dan loop je een stuk minder snel tegen dit soort onzin aan
Een bid gaat over zoveel mogelijk geld voor de FIFA. Nederland zal nooit een WK kunnen organiseren met de stadions en faciliteiten die wij hier hebben.
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 08:20:04 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215555791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 08:18 schreef Chadi het volgende:

[..]
Een bid gaat over zoveel mogelijk geld voor de FIFA. Nederland zal nooit een WK kunnen organiseren met de stadions en faciliteiten die wij hier hebben.
schien moet de fifa genoegen gaan nemen met de stadions en faciliteiten die we hier hebben als ze niet steeds in schurkenstaten willen spelen
pi_215555793
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2024 07:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Het gaat niet er niet om waar het geld vandaan komt. Het gaat er om dat geld gewoon regeert. FIFA heeft zijn mond vol over hoe belangrijk mensen voor ze zijn en dat is duidelijk te zien.
FIFA wil gewoon geld. Mensenrechten boeit ze niet. Dat is al sinds de oprichting niet anders geweest.
pi_215555808
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 08:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is er dan zo islamiserend aan? Ik zou eerder denken dat een WK allerlei onislamitische invloeden binnen brengt..
Dat is jouw misvatting. Achter de schermen is dit gewoon onderdeel nummer zoveel van het S Arabische plan om wereldwijd zoveel mogelijk macht en invloed te krijgen over westerse landen en instituties. En we doen er allemaal lachend aan mee.
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 08:24:14 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215555810
lol
  dinsdag 12 november 2024 @ 08:26:32 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215555822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 08:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat is jouw misvatting. Achter de schermen is dit gewoon onderdeel nummer zoveel van het S Arabische plan om wereldwijd zoveel mogelijk macht en invloed te krijgen over westerse landen en instituties. En we doen er allemaal lachend aan mee.
Maar wat bereiken ze dan precies hiermee? Welke islamitische regels worden er hiermee over het voetbal uitgestort?
pi_215555841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 08:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wat bereiken ze dan precies hiermee? Welke islamitische regels worden er hiermee over het voetbal uitgestort?
Je doet aan korte termijn denken. SA is playing the long game. Het gaat niet om islamitische regels in het voetbal. Het gaat om structurele en duurzame macht en invloed om het westen te onderwerpen.
pi_215555853
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 07:34 schreef Toine51 het volgende:

Die maken zich alleen voor de bühne druk om de transatlantische slavenhandel uit de 17e eeuw, maar hedendaagse slavernij laat ze koud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')