abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215693277
Wat een kansloze figuren en buitengewoon triest dat zij überhaupt nog aandacht krijgen.
pi_215694246
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:04 schreef Homey het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-niet-te-waarborgen

opeens verbiedt Halsema wel een demonstratie, als het gaat om antisemitisme.

De dagelijkse pro-palestina demonstratie is zogenaamd ook niet meer toegestaan, maar elke dag staan die lui er gewoon.

Mark my words: ipv de verboden antisemitisme demo zal je gewoon een pro-palestina demo zien op de Dam, waarbij de politie er gewoon bij staat en niks doet.
Wat een schaamteloze en schandelijke actie. Haar argumentatie - dat er winkelend publiek is dat zich ermee kan gaan bemoeien - is kul. Amnesty is daar heel duidelijk over geweest in hun rapport over het demonstratierecht:

quote:
Van de autoriteiten mag verwacht worden dat ze het demonstratierecht tot het uiterste verdedigen, juist ook wanneer het gaat om onwelgevallige meningen. En ook als dit mogelijk tot wanordelijkheden leidt. (...) Vrees voor wanordelijkheden is op zich geen grond voor een verbod. Dat mag pas wanneer er sprake is van bestuurlijke overmacht. (...) Enkel de vrees voor wanordelijkheden is niet voldoende. In dergelijke gevallen moet de burgemeester simpelweg zorgen dat er voldoende politie op de been is om de demonstratie (en anderen) te beschermen.
Ik wacht de stappen van Amnesty af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215694447
Het is nooit goed
pi_215694464
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 07:33 schreef Claudia_x het volgende:

Ik wacht de stappen van Amnesty af.
Ik ben ook uitermate benieuwd hiernaar.

Het wordt so wie so tijd dat er niet meer gebogen wordt voor dreiging van agressieve tegendemonstranten of tegenstanders van de betreffende demo die deze met geweld willen verstoren. Dan zal je met man en macht (eventueel met inzet van ME) er voor moeten zorgen dat de demo door kan gaan. En wie van de geweldplegers niet luisteren wil moet maar voelen, op de blaren zitten of erger.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215694715
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 08:17 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik ben ook uitermate benieuwd hiernaar.

Het wordt so wie so tijd dat er niet meer gebogen wordt voor dreiging van agressieve tegendemonstranten of tegenstanders van de betreffende demo die deze met geweld willen verstoren. Dan zal je met man en macht (eventueel met inzet van ME) er voor moeten zorgen dat de demo door kan gaan. En wie van de geweldplegers niet luisteren wil moet maar voelen, op de blaren zitten of erger.
Deze mensen zijn slachtoffer van hun eigen goede gedrag. Ze zouden ook alsnog naar de Dam kunnen gaan of intimiderende en agressieve "tegendemonstraties" kunnen houden bij pro-Palestinadamonstraties. (Al zegt iets me dat Halsema dan ineens niet zo coulant is.)
pi_215694745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Deze mensen zijn slachtoffer van hun eigen goede gedrag. Ze zouden ook alsnog naar de Dam kunnen gaan of intimiderende en agressieve "tegendemonstraties" kunnen houden bij pro-Palestinadamonstraties. (Al zegt iets me dat Halsema dan ineens niet zo coulant is.)
Halsema is inderdaad niet onpartijdig. Ook niet zo gek als je lid bent van een verzameling links radicalen.

Kundig is ze. Maar haar politieke denkbeelden maken dat ze alsnog de plank geregeld misslaat.
pi_215694786
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Halsema is inderdaad niet onpartijdig. Ook niet zo gek als je lid bent van een verzameling links radicalen.

Kundig is ze. Maar haar politieke denkbeelden maken dat ze alsnog de plank geregeld misslaat.
Kundig? _O-
pi_215694954
Demonstratie van Donderdag is verplaatst want winkelend publiek, ben benieuwd wat met de Pro-Pallie demo gaat gebeuren die voor zaterdag is aangekondigd, denk dat zaterdag nog drukker is met winkelend publiek dan de donderdag avond.
pi_215695201
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:43 schreef spoilert het volgende:
Demonstratie van Donderdag is verplaatst want winkelend publiek, ben benieuwd wat met de Pro-Pallie demo gaat gebeuren die voor zaterdag is aangekondigd, denk dat zaterdag nog drukker is met winkelend publiek dan de donderdag avond.
Het is aanstaande donderdag extra druk vanwege Black Friday. Plus de demonstratie is savonds ipv zoals andere demonstraties overdag. Ook is er nog een voetbalwedstrijd tegen een club waar de supporters, officieel niet welkom, extreem racistische denkbeelden hebben.

Op deze demonstratie gaan gegarandeerd agressieve pro pallies afkomen. Dat combinatie met winkelend publiek, voetbalfans en beperkte ruimte is de politie/ME beperkt en kunnen ook niet demonstranten gevaar lopen.

Als het andersom was geweest, een pro pallie demonstratie dan had niemand er een probleem mee gehad, maar nu is het weer halsema dit en Halsema dat. En misschien hebben we mazzel en zijn de antisemieten er ook klaar mee en gaan ze toch naar De Dam. Kunnen we dan en daarna in dit topic weer op Halsema kankeren
pi_215695234
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja zijn Halsema en de driehoek gewoon subtiele jodenhaters. Ben je ingelogd op je verkeerde account want zo kende ik je tot ongeveer een jaar geleden toch niet, toen las ik jouw posts zeer graag.
pi_215695245
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is aanstaande donderdag extra druk vanwege Black Friday. Plus de demonstratie is savonds ipv zoals andere demonstraties overdag. Ook is er nog een voetbalwedstrijd tegen een club waar de supporters, officieel niet welkom, extreem racistische denkbeelden hebben.

Op deze demonstratie gaan gegarandeerd agressieve pro pallies afkomen. Dat combinatie met winkelend publiek, voetbalfans en beperkte ruimte is de politie/ME beperkt en kunnen ook niet demonstranten gevaar lopen.

Als het andersom was geweest, een pro pallie demonstratie dan had niemand er een probleem mee gehad, maar nu is het weer halsema dit en Halsema dat. En misschien hebben we mazzel en zijn de antisemieten er ook klaar mee en gaan ze toch naar De Dam. Kunnen we dan en daarna in dit topic weer op Halsema kankeren
Is Halsema familie van je ofzo _O-
pi_215695279
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Is Halsema familie van je ofzo _O-
jij en die andere kunnen beter die halve eierdop eens van het hoofd halen
pi_215695308
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja zijn Halsema en de driehoek gewoon subtiele jodenhaters. Ben je ingelogd op je verkeerde account want zo kende ik je tot ongeveer een jaar geleden toch niet, toen las ik jouw posts zeer graag.
Wat stelt deze user dan wat niet zou kloppen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215695368
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat stelt deze user dan wat niet zou kloppen?
Ah je kan die post zelf niet lezen 14.gif

Maar oké. Waaruit blijkt dat als (theoretisch, hypothetisch, het kán niet gebeuren maar stel in een ver parallel universum zou het gaan gebeuren dat:) anti-antisemieten een pro-pallie demonstranten gaan intimideren en/of agressief gaan tegen demonstreren dat daarop Halsema en de driehoek besluit om dan harder op te treden dan andersom. Is er iets van grond bij dat gevoel? Is er iets van sterke onderbouwing bij de claim dat het allemaal stiekeme jodenhaters zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 27-11-2024 11:12:01 ]
pi_215695579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kundig? _O-
Halsema is zeker niet dom, maar wel een hypocriete opportunist. Ze laat maar al te makkelijk haar principes varen om aan de macht te blijven. Want er is een macht die zij absoluut vreest en dat is de mob rule van radicaal-links en islamisten. Die wil ze nog tevreden houden. Joden gooit ze makkelijk voor de bus, want van hen heeft ze niks te vrezen.
pi_215695591
quote:
Er is letterlijk elke dag een pro-pallie demo op de Dam. Elke dag. Ik kom vaak in Amsterdam en zie altijd een clubje met die Palestina vlag op de Dam staan. Voor een demonstratie heb je een vergunning nodig, hoezo krijgen die lui elke dag daar een vergunning voor? Of mogen ze gewoon lekker hun gang gaan?
pi_215695689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 11:04 schreef Homey het volgende:

[..]
Er is letterlijk elke dag een pro-pallie demo op de Dam. Elke dag. Ik kom vaak in Amsterdam en zie altijd een clubje met die Palestina vlag op de Dam staan. Voor een demonstratie heb je een vergunning nodig, hoezo krijgen die lui elke dag daar een vergunning voor? Of mogen ze gewoon lekker hun gang gaan?
Het laatste.
  woensdag 27 november 2024 @ 11:33:26 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215695972
quote:
Die gaat dus wél door :{

https://www.nijmansnieuwsbriefje.nl/p/burgemeester-in-oorlogstijd
pi_215696099
Wat zou er gebeuren als de demonstranten van donderdag een tegendemonstratie aanmelden op de Dam voor zaterdag? Gewoon als experiment, wat gaat de beslissing gaat zijn.
pi_215697007
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De voorkeursbehandeling die deze groep krijgt, krijg ik van nabij mee. Dat doet wat met het rechtvaardigheidsgevoel van een mens.

Ik geloof niet dat Halsema een antisemiet is. Daar kun je deze reeks ook op teruglezen. Het probleem is in mijn optiek:
1. Er wordt gekozen voor een beleid van onderhandelen, oogluikend toestaan en de teugels laten vieren, onder de noemers 'demonstratierecht' en 'de samenleving stoom laten afblazen'.
2. Het gaat om een verschrikkelijk linkse gemeente die volkomen losgezongen is van de werkelijkheid elders in het land. Dat maakt dat men niet alleen blind is voor de voorkeursbehandeling, maar men zelfs vindt dat die onvoldoende plaatsvindt. Zo gaat het in de gemeenteraad steevast over politiegeweld en niet over het gedrag van de "demonstranten". In deze context is Halsema nota bene geen slappe handhaver, maar de law & order-dame.
pi_215697041
quote:
17s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah je kan die post zelf niet lezen 14.gif

Maar oké. Waaruit blijkt dat als (theoretisch, hypothetisch, het kán niet gebeuren maar stel in een ver parallel universum zou het gaan gebeuren dat:) anti-antisemieten een pro-pallie demonstranten gaan intimideren en/of agressief gaan tegen demonstreren dat daarop Halsema en de driehoek besluit om dan harder op te treden dan andersom. Is er iets van grond bij dat gevoel? Is er iets van sterke onderbouwing bij de claim dat het allemaal stiekeme jodenhaters zijn?
Ik heb alleen nergens gezegd dat het stiekeme jodenhaters zijn. Dat leg jij me in de mond - niet chic.
pi_215697091
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De voorkeursbehandeling die deze groep krijgt, krijg ik van nabij mee. Dat doet wat met het rechtvaardigheidsgevoel van een mens.

Ik geloof niet dat Halsema een antisemiet is. Daar kun je deze reeks ook op teruglezen. Het probleem is in mijn optiek:
1. Er wordt gekozen voor een beleid van onderhandelen, oogluikend toestaan en de teugels laten vieren, onder de noemers 'demonstratierecht' en 'de samenleving stoom laten afblazen'.
2. Het gaat om een verschrikkelijk linkse gemeente die volkomen losgezongen is van de werkelijkheid elders in het land. Dat maakt dat men niet alleen blind is voor de voorkeursbehandeling, maar men zelfs vindt dat die onvoldoende plaatsvindt. Zo gaat het in de gemeenteraad steevast over politiegeweld en niet over het gedrag van de "demonstranten". In deze context is Halsema nota bene geen slappe handhaver, maar de law & order-dame.
Je krijgt steevast de quotes te zien over politiegeweld. Niemand in de gemeenteraad heeft zover ik weet staan juichen als ergens rellen zijn en rellen afkeuren is heel wat minder nieuwswaardig.

Daarnaast lijkt het mij als politiek heel wat nuttiger om te spreken over het functioneren van de eigen overheid, dan uren nutteloos theater te spenderen aan relschoppers waar je niet de directe baas over bent.
pi_215697121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je krijgt steevast de quotes te zien over politiegeweld. Niemand in de gemeenteraad heeft zover ik weet staan juichen als ergens rellen zijn en rellen afkeuren is heel wat minder nieuwswaardig.

Daarnaast lijkt het mij als politiek heel wat nuttiger om te spreken over het functioneren van de eigen overheid, dan uren nutteloos theater te spenderen aan relschoppers waar je niet de directe baas over bent.
Relschoppers straffeloos hun gang laten gaan, heeft alles te maken met het functioneren van de overheid.
pi_215697159
quote:
3s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Relschoppers straffeloos hun gang laten gaan, heeft alles te maken met het functioneren van de overheid.
Dat doen ze niet en als het zou gebeuren is praten over de politie wat er gaat gebeuren. En als je ooit de ME in actie hebt gezien dan zou het je niet verbazen als sommige van die gasten uit de bocht vliegen en dat komt dan ook ter sprake.
pi_215697202
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat doen ze niet en als het zou gebeuren is praten over de politie wat er gaat gebeuren. En als je ooit de ME in actie hebt gezien dan zou het je niet verbazen als sommige van die gasten uit de bocht vliegen en dat komt dan ook ter sprake.
De politie voert uit. Halsema is degene die bijv. beslist over bestuurlijke verplaatsing.

De bestuurlijke verplaatsing is een mooi voorbeeld. Het is volstrekt duidelijk dat die niet werkt: mensen worden verplaatst zonder hun gegevens te noteren. Daarna lopen ze terug naar de protestplek om verder te gaan. De volgende dag gaan ze weer protesteren omdat ze weten dat de consequentie geen zak voorstelt. De politie blijft maar bezig.

Maar wat vinden de demonstranten? Schande! Bestuurlijke verplaatsing is een onrechtmatige ingreep. Amnesty stuurt waarnemers mee en vraagt aandacht voor deze draconische maatregel waarmee de rechten van demonstranten worden geschonden. (Alleen de juiste demonstranten, vanzelfsprekend, want alle demonstranten zijn gelijk maar sommige zijn gelijker dan andere.)

Dat is 't verwrongen universum van de Amsterdammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')