Wat een schaamteloze en schandelijke actie. Haar argumentatie - dat er winkelend publiek is dat zich ermee kan gaan bemoeien - is kul. Amnesty is daar heel duidelijk over geweest in hun rapport over het demonstratierecht:quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:04 schreef Homey het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-niet-te-waarborgen
opeens verbiedt Halsema wel een demonstratie, als het gaat om antisemitisme.
De dagelijkse pro-palestina demonstratie is zogenaamd ook niet meer toegestaan, maar elke dag staan die lui er gewoon.
Mark my words: ipv de verboden antisemitisme demo zal je gewoon een pro-palestina demo zien op de Dam, waarbij de politie er gewoon bij staat en niks doet.
Ik wacht de stappen van Amnesty af.quote:Van de autoriteiten mag verwacht worden dat ze het demonstratierecht tot het uiterste verdedigen, juist ook wanneer het gaat om onwelgevallige meningen. En ook als dit mogelijk tot wanordelijkheden leidt. (...) Vrees voor wanordelijkheden is op zich geen grond voor een verbod. Dat mag pas wanneer er sprake is van bestuurlijke overmacht. (...) Enkel de vrees voor wanordelijkheden is niet voldoende. In dergelijke gevallen moet de burgemeester simpelweg zorgen dat er voldoende politie op de been is om de demonstratie (en anderen) te beschermen.
Ik ben ook uitermate benieuwd hiernaar.quote:Op woensdag 27 november 2024 07:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wacht de stappen van Amnesty af.
Deze mensen zijn slachtoffer van hun eigen goede gedrag. Ze zouden ook alsnog naar de Dam kunnen gaan of intimiderende en agressieve "tegendemonstraties" kunnen houden bij pro-Palestinadamonstraties. (Al zegt iets me dat Halsema dan ineens niet zo coulant is.)quote:Op woensdag 27 november 2024 08:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben ook uitermate benieuwd hiernaar.
Het wordt so wie so tijd dat er niet meer gebogen wordt voor dreiging van agressieve tegendemonstranten of tegenstanders van de betreffende demo die deze met geweld willen verstoren. Dan zal je met man en macht (eventueel met inzet van ME) er voor moeten zorgen dat de demo door kan gaan. En wie van de geweldplegers niet luisteren wil moet maar voelen, op de blaren zitten of erger.
Halsema is inderdaad niet onpartijdig. Ook niet zo gek als je lid bent van een verzameling links radicalen.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Deze mensen zijn slachtoffer van hun eigen goede gedrag. Ze zouden ook alsnog naar de Dam kunnen gaan of intimiderende en agressieve "tegendemonstraties" kunnen houden bij pro-Palestinadamonstraties. (Al zegt iets me dat Halsema dan ineens niet zo coulant is.)
Kundig?quote:Op woensdag 27 november 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Halsema is inderdaad niet onpartijdig. Ook niet zo gek als je lid bent van een verzameling links radicalen.
Kundig is ze. Maar haar politieke denkbeelden maken dat ze alsnog de plank geregeld misslaat.
Het is aanstaande donderdag extra druk vanwege Black Friday. Plus de demonstratie is savonds ipv zoals andere demonstraties overdag. Ook is er nog een voetbalwedstrijd tegen een club waar de supporters, officieel niet welkom, extreem racistische denkbeelden hebben.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:43 schreef spoilert het volgende:
Demonstratie van Donderdag is verplaatst want winkelend publiek, ben benieuwd wat met de Pro-Pallie demo gaat gebeuren die voor zaterdag is aangekondigd, denk dat zaterdag nog drukker is met winkelend publiek dan de donderdag avond.
Ja zijn Halsema en de driehoek gewoon subtiele jodenhaters. Ben je ingelogd op je verkeerde account want zo kende ik je tot ongeveer een jaar geleden toch niet, toen las ik jouw posts zeer graag.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Deze mensen zijn slachtoffer van hun eigen goede gedrag. Ze zouden ook alsnog naar de Dam kunnen gaan of intimiderende en agressieve "tegendemonstraties" kunnen houden bij pro-Palestinadamonstraties. (Al zegt iets me dat Halsema dan ineens niet zo coulant is.)
Is Halsema familie van je ofzoquote:Op woensdag 27 november 2024 10:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is aanstaande donderdag extra druk vanwege Black Friday. Plus de demonstratie is savonds ipv zoals andere demonstraties overdag. Ook is er nog een voetbalwedstrijd tegen een club waar de supporters, officieel niet welkom, extreem racistische denkbeelden hebben.
Op deze demonstratie gaan gegarandeerd agressieve pro pallies afkomen. Dat combinatie met winkelend publiek, voetbalfans en beperkte ruimte is de politie/ME beperkt en kunnen ook niet demonstranten gevaar lopen.
Als het andersom was geweest, een pro pallie demonstratie dan had niemand er een probleem mee gehad, maar nu is het weer halsema dit en Halsema dat. En misschien hebben we mazzel en zijn de antisemieten er ook klaar mee en gaan ze toch naar De Dam. Kunnen we dan en daarna in dit topic weer op Halsema kankeren
jij en die andere kunnen beter die halve eierdop eens van het hoofd halenquote:Op woensdag 27 november 2024 10:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is Halsema familie van je ofzo
Wat stelt deze user dan wat niet zou kloppen?quote:Op woensdag 27 november 2024 10:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja zijn Halsema en de driehoek gewoon subtiele jodenhaters. Ben je ingelogd op je verkeerde account want zo kende ik je tot ongeveer een jaar geleden toch niet, toen las ik jouw posts zeer graag.
Ah je kan die post zelf niet lezenquote:Op woensdag 27 november 2024 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat stelt deze user dan wat niet zou kloppen?
Halsema is zeker niet dom, maar wel een hypocriete opportunist. Ze laat maar al te makkelijk haar principes varen om aan de macht te blijven. Want er is een macht die zij absoluut vreest en dat is de mob rule van radicaal-links en islamisten. Die wil ze nog tevreden houden. Joden gooit ze makkelijk voor de bus, want van hen heeft ze niks te vrezen.quote:
Er is letterlijk elke dag een pro-pallie demo op de Dam. Elke dag. Ik kom vaak in Amsterdam en zie altijd een clubje met die Palestina vlag op de Dam staan. Voor een demonstratie heb je een vergunning nodig, hoezo krijgen die lui elke dag daar een vergunning voor? Of mogen ze gewoon lekker hun gang gaan?quote:Op woensdag 27 november 2024 09:43 schreef spoilert het volgende:
Demonstratie van Donderdag is verplaatst want winkelend publiek, ben benieuwd wat met de Pro-Pallie demo gaat gebeuren die voor zaterdag is aangekondigd, denk dat zaterdag nog drukker is met winkelend publiek dan de donderdag avond.
Het laatste.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Er is letterlijk elke dag een pro-pallie demo op de Dam. Elke dag. Ik kom vaak in Amsterdam en zie altijd een clubje met die Palestina vlag op de Dam staan. Voor een demonstratie heb je een vergunning nodig, hoezo krijgen die lui elke dag daar een vergunning voor? Of mogen ze gewoon lekker hun gang gaan?
Die gaat dus wél doorquote:Op woensdag 27 november 2024 09:43 schreef spoilert het volgende:
De voorkeursbehandeling die deze groep krijgt, krijg ik van nabij mee. Dat doet wat met het rechtvaardigheidsgevoel van een mens.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja zijn Halsema en de driehoek gewoon subtiele jodenhaters. Ben je ingelogd op je verkeerde account want zo kende ik je tot ongeveer een jaar geleden toch niet, toen las ik jouw posts zeer graag.
Ik heb alleen nergens gezegd dat het stiekeme jodenhaters zijn. Dat leg jij me in de mond - niet chic.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah je kan die post zelf niet lezen
Maar oké. Waaruit blijkt dat als (theoretisch, hypothetisch, het kán niet gebeuren maar stel in een ver parallel universum zou het gaan gebeuren dat:) anti-antisemieten een pro-pallie demonstranten gaan intimideren en/of agressief gaan tegen demonstreren dat daarop Halsema en de driehoek besluit om dan harder op te treden dan andersom. Is er iets van grond bij dat gevoel? Is er iets van sterke onderbouwing bij de claim dat het allemaal stiekeme jodenhaters zijn?
Je krijgt steevast de quotes te zien over politiegeweld. Niemand in de gemeenteraad heeft zover ik weet staan juichen als ergens rellen zijn en rellen afkeuren is heel wat minder nieuwswaardig.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De voorkeursbehandeling die deze groep krijgt, krijg ik van nabij mee. Dat doet wat met het rechtvaardigheidsgevoel van een mens.
Ik geloof niet dat Halsema een antisemiet is. Daar kun je deze reeks ook op teruglezen. Het probleem is in mijn optiek:
1. Er wordt gekozen voor een beleid van onderhandelen, oogluikend toestaan en de teugels laten vieren, onder de noemers 'demonstratierecht' en 'de samenleving stoom laten afblazen'.
2. Het gaat om een verschrikkelijk linkse gemeente die volkomen losgezongen is van de werkelijkheid elders in het land. Dat maakt dat men niet alleen blind is voor de voorkeursbehandeling, maar men zelfs vindt dat die onvoldoende plaatsvindt. Zo gaat het in de gemeenteraad steevast over politiegeweld en niet over het gedrag van de "demonstranten". In deze context is Halsema nota bene geen slappe handhaver, maar de law & order-dame.
Relschoppers straffeloos hun gang laten gaan, heeft alles te maken met het functioneren van de overheid.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je krijgt steevast de quotes te zien over politiegeweld. Niemand in de gemeenteraad heeft zover ik weet staan juichen als ergens rellen zijn en rellen afkeuren is heel wat minder nieuwswaardig.
Daarnaast lijkt het mij als politiek heel wat nuttiger om te spreken over het functioneren van de eigen overheid, dan uren nutteloos theater te spenderen aan relschoppers waar je niet de directe baas over bent.
Dat doen ze niet en als het zou gebeuren is praten over de politie wat er gaat gebeuren. En als je ooit de ME in actie hebt gezien dan zou het je niet verbazen als sommige van die gasten uit de bocht vliegen en dat komt dan ook ter sprake.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Relschoppers straffeloos hun gang laten gaan, heeft alles te maken met het functioneren van de overheid.
De politie voert uit. Halsema is degene die bijv. beslist over bestuurlijke verplaatsing.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat doen ze niet en als het zou gebeuren is praten over de politie wat er gaat gebeuren. En als je ooit de ME in actie hebt gezien dan zou het je niet verbazen als sommige van die gasten uit de bocht vliegen en dat komt dan ook ter sprake.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |