quote:Op woensdag 8 januari 2025 14:14 schreef Aether het volgende:
Bizar. IDFA-relschopper DOET AANGIFTE tegen Frits Barend (77) om 'mishandeling'
https://www.geenstijl.nl/(...)rend-om-mishandeling
Uit de comments, 100% eens. De rot zit extreem diep. Two-tier is hier ook een feit en het is een hele keten die het faciliteert.quote:
.quote:Dit is geen kansloze actie van een wat dommige holocaust-aanhanger. Er is een patroon van links-islamitische extremisten die enerzijds wegen blokkeren; joodse monumenten bekladden; gebouwen slopen; voorbijgangers bedreigen; joden mishandelen; de politie met cobra's aanvallen... etc.
En anderzijds klagen over "politiegeweld".
Of klagen over hun slachtoffers ("provocatie").
Of over Yesilgöz, Wilders ("jodenjachtofobie").
En die belachelijke klaagzangen worden dus overgenomen door allerlei gesubsidieerde kranten en TV-programma's. Die deze isis-aanhangers als geëngageerde helden EN als "slachtoffers" presenteren. Ook voormalige mensenrechtenclubjes zoals Amnesty Islam gaan daar in mee, en klagen dat de politie gewelddadige linkse demonstranten soms te hard aanpakt. Want "recht op demonstratie"; dat echter niet lijkt te gelden voor tegenstanders van links geweld.
Dit is een structureel probleem.
Aanhangers van xr, hamas, antifa, isis, blm, hezbollah, kozp, etc claimen een geweldsmonopolie te hebben. Ze mogen iedereen altijd en overal belemmeren, bestelen, bedreigen, intimideren, aanvallen, mishandelen, etc. Maar owee als je ze tegenspreekt, dan stappen ze naar de rechter.
Dit vullis eist zelfs *politiebescherming* bij hun illegale (!) acties... en krijgt dat ook! Zie xr onlangs, nota bene tijdens een politiestaking.
Ik hoop dat Frits Barend de zin, de tijd en de kracht heeft om hier in de rechtbank gehakt van te maken. En ik hoop dat eerlijke journalisten, juristen en politici dit machtsmisbruik publiekelijk aan de kaak stellen. Het is de omgekeerde wereld als iemand die andere mensen ongevraagd lastigvalt, zijn slachtoffers daarna mag aanklagen.
Dat is naast onrechtvaardig ook gevaarlijk ondemocratisch. Want het geeft gewelddadige extremisten buitensporig veel macht. De gemiddelde belastingbetaler zit immers niet te wachten op een maandenlange procesgang en eventuele veroordeling. Als Barend veroordeeld wordt zullen nog maar weinigen het aandurven om gewelddadige hamas-hooligans tegen te spreken.
Denk ook aan de vele schijnprocessen tegen Janmaat, Fortuyn, Hirsi Ali, Wilders, de Mos, etc. Die hebben ongelooflijk veel tijd en geld moeten stoppen in hun verdediging. Maar zij hadden die mogelijkheden nog. Jan-met-de-pet heeft veel minder tijd en geld.
Dus dit mag geen gewoonte worden.
Als hij echt geslagen heeft, is de aangifte terecht.quote:
Dat hoogstwaarschijnlijk zelfs docenten hieraan mee hebben gedaan met gezichtsbedekkende kleding is totaal gestoord.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:57 schreef Aether het volgende:
Slim! Slopers Radboud Universiteit gaan vrijuit wegens dragen gezichtsbedekkende kleding
https://www.geenstijl.nl/(...)tsbedekkende-kleding
Dat had men echt noooooit voorzien zeg!quote:Op maandag 27 januari 2025 16:57 schreef Aether het volgende:
Slim! Slopers Radboud Universiteit gaan vrijuit wegens dragen gezichtsbedekkende kleding
https://www.geenstijl.nl/(...)tsbedekkende-kleding
https://www.geenstijl.nl/(...)estina-demonstrantenquote:Minister van Defensie Brekelmans ontvlucht interview op de UvA na dreiging pro-Palestina demonstranten
Ach bitterzoete ironie. "Room for Discussion is een discussieplatform van de Universiteit van Amsterdam. Hierbij interviewen twee studenten van uiteenlopende studierichtingen meestal een uur lang bekende academici, politici, economen en andere gasten over maatschappelijk relevante thema's." Uitstekende plek voor een discussieplatform natuurlijk, een universiteit, ware het niet dat een zekere mate van censuur aan de UvA al jaren gemeengoed is - eerder schoot het halve medewerkersbestand nog tegen het plafond omdat dhr Jordan Peterson er te gast was (en dat was niet eens de semi-krankzinnige Peterson van 2025, maar de bedaarde uitgave van 2018), en wat te denken van Kajsa Ollongren. Afijn, vandaag was minister Ruben Brekelmans aan de beurt en wat blijkt, er is helemaal geen room for discussion. De VVD'er werd 'vroegtijdig van het podium geëscorteerd uit veiligheidsoverwegingen'. Want: Palestina. Beelden van het schandalige gedrag van activisten hieronder en boven, met natuurlijk een glansrol voor krankzinnig Amsterdams gemeenteraadslid Jayzie Veldhuyzen.
Het is een godverdomde gotspe, een schande, maar tegelijkertijd zal het niemand werkelijk verbazen allemaal.
Brekelmans had wat van zijn eigen medewerkers mee moeten nemen, die jongens uit Roosendaal…quote:
quote:Morgenochtend moeten drie demonstranten die zijn opgepakt bij de UvA-rellen vorig jaar zich verantwoorden bij de rechter. Ze worden verdacht van het plegen van openlijk geweld en zware mishandeling. De 24-jarige studente Simone Zhu is een van hen, ze geeft toe die dag met stokken te hebben gegooid, maar denkt niet dat ze wordt veroordeeld. "Ik denk dat ik niets fout heb gedaan", vertelt ze tegen AT5. Ramon Meijerink van de politievakbond heeft er geen goed woord voor over: "Als je met stokken gooit naar agenten ben je niet goed snik."
De zaak van Zhu zal morgen als eerste aan bod komen in de rechtbank. De Chinese studente, die drie jaar in Nederland woont, wordt dus verdacht van het gooien van stokken naar de politie. "Ik heb met stokken gegooid. Maar ik denk niet dat dit onder zwaar geweld valt, omdat de politie goed beschermd is."
Haar uitspraken noemt Ramon Meijerink, voorzitter van de politievakbond, de wereld op zijn kop. "Als jij een goede helm draagt, mag ik dan een baksteen op je hoofd gooien? Dat is een beetje hetzelfde argument. Het is te plat voor woorden. Als je met gevaarlijke voorwerpen op politiemensen afgaat, dan ben je gewoon niet goed snik", reageert hij. Volgens Meijerink wordt demonstreren steeds vaker verward met ordeverstoring, en hij beschouwt de uitspraak van morgen als een belangrijk voorbeeld voor de toekomst.
Bulldozer
Simone beklom ook de bulldozer die een barricade kwam opruimen. "Ja, ik ben op de bulldozer geklommen. Maar ik denk niet dat dit onder geweld valt," verklaart ze. Ze zegt dit te hebben gedaan om haar mededemonstranten te redden, die volgens haar dreigden overreden te worden door die bulldozer. Veel herinnert Simone zich niet meer van de incidenten, omdat ze tijdens de worsteling met de politie al snel bewusteloos raakte.
Simone gaat ervan vrijgesproken te worden. Ze zal deze uitspraak alleen niet live horen omdat ze haar familie in China aan het opzoeken is. De rechtszaak zal om 09.00 uur beginnen in de rechtbank van Amsterdam. AT5 zal verslag doen van de zitting.
https://www.at5.nl/artike(...)md-ik-ben-onschuldig
Er was dus sprake van een zgn. 'er-afhaal Chinees', nadat ze de bulldozer beklom.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:06 schreef Nober het volgende:
Verdachte van UvA-rellen morgen voor rechter: "Politie was goed beschermd, ik ben onschuldig"
[..]
[ x ]
quote:Op maandag 24 februari 2025 17:06 schreef Nober het volgende:
Verdachte van UvA-rellen morgen voor rechter: "Politie was goed beschermd, ik ben onschuldig"
[..]
[ x ]
Bijna een standaard argument van de “pro-Palestina” kant. Nu dus tegen de politie gericht, maar normaal tegen Israel: “Israel heeft goede luchtverdediging en schuilkelders, dus tegen die raketten mag je eigenlijk niks doen.”quote:De zaak van Zhu zal morgen als eerste aan bod komen in de rechtbank. De Chinese studente, die drie jaar in Nederland woont, wordt dus verdacht van het gooien van stokken naar de politie. "Ik heb met stokken gegooid. Maar ik denk niet dat dit onder zwaar geweld valt, omdat de politie goed beschermd is."
Haar uitspraken noemt Ramon Meijerink, voorzitter van de politievakbond, de wereld op zijn kop. "Als jij een goede helm draagt, mag ik dan een baksteen op je hoofd gooien? Dat is een beetje hetzelfde argument. Het is te plat voor woorden. Als je met gevaarlijke voorwerpen op politiemensen afgaat, dan ben je gewoon niet goed snik", reageert hij. Volgens Meijerink wordt demonstreren steeds vaker verward met ordeverstoring, en hij beschouwt de uitspraak van morgen als een belangrijk voorbeeld voor de toekomst.
Mooi, gewoon niet meer binnenlaten bij terugkomst. We moeten eens paal en perk stellen aan dit soort instigators van buitenlandse machten.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:06 schreef Nober het volgende:
Ze zal deze uitspraak alleen niet live horen omdat ze haar familie in China aan het opzoeken is.
Dit is hoe men in woke-kringen denkt, dus vinden al deze studenten dat men het heft in eigen handen mag nemen en geweld kan gebruiken tegen de politie. Maar ja, de kans is groot dat dit onbestraft zal blijven, zo werkt het helaas is in Nederland.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:29 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Bijna een standaard argument van de “pro-Palestina” kant. Nu dus tegen de politie gericht, maar normaal tegen Israel: “Israel heeft goede luchtverdediging en schuilkelders, dus tegen die raketten mag je eigenlijk niks doen.”
Dan gaat natuurlijk meteen de racisme-kaart worden gespeeld.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mooi, gewoon niet meer binnenlaten bij terugkomst. We moeten eens paal en perk stellen aan dit soort instigators van buitenlandse machten.
Eventuele straf natuurlijk wel uitdienen en dan op het vliegtuig terug. Ongewenst en ongeschikt.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mooi, gewoon niet meer binnenlaten bij terugkomst. We moeten eens paal en perk stellen aan dit soort instigators van buitenlandse machten.
quote:Amateurisme vierde hoogtij in de reactie van de Universiteit van Amsterdam op de soms gewelddadige pro-Palestinademonstraties vorig jaar. Niemand was aanspreekbaar en de communicatie verliep chaotisch. Dat blijkt uit een reconstructie van Adviesbureau Berenschot.
https://www.parool.nl/ams(...)-voorkomen~b5c59369/
Deze beroepsdemonstrant is een recidivist. Geef hem maar een taakstraf tot aan zijn pensioen. Ergo; geef hem een echte baan.quote:Op maandag 24 februari 2025 19:56 schreef Aether het volgende:
Verdachte geweld UvA-demonstratie kreeg in Duitsland al jaar cel voor geweld tegen politie
https://www.geenstijl.nl/(...)el-wegens-g20-rellen
Peike Sluis met zijn gore rattenkop. Staat negen van de tien keer voorop te provoceren.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Deze beroepsdemonstrant is een recidivist. Geef hem maar een taakstraf tot aan zijn pensioen. Ergo; geef hem een echte baan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |