De Maccabi supporters zijn inmiddels weggevlogenquote:Op zaterdag 9 november 2024 18:33 schreef Jahr00n het volgende:
Kwaad vs kwaad. Zolang ze elkaar pakken boeit het met niet.
De eerste die een onschuldige pakt gewoon het vliegtuig in en weg ermee.
Nou, ik vind het ronduit vervelend dat ze dat alles uitvechten in mijn achtertuin.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:33 schreef Jahr00n het volgende:
Kwaad vs kwaad. Zolang ze elkaar pakken boeit het met niet.
De eerste die een onschuldige pakt gewoon het vliegtuig in en weg ermee.
Dit zal niet snel of nooit stoppen. Misschien wordt het nog wel erger. In Duitsland/Berlijn vandaag ook weer raak. Jeugdelftal achterna gezeten.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou, ik vind het ronduit vervelend dat ze dat alles uitvechten in mijn achtertuin.
Het is een tragische kwestie. Ik probeer zelf enigszins terughoudend te zijn, want ik zie die tragedie daar niet als zwart-wit. Ik begrijp dat er emotioneel en soms zelfs agressief wordt gereageerd. Maar ik vind het triest dat deze kwestie dus in dit land wordt geïmporteerd. Waar eindigt dit?
Precies. Daar word je niet vrolijk van.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit zal niet snel of nooit stoppen. Misschien wordt het nog wel erger. In Duitsland/Berlijn vandaag ook weer raak. Jeugdelftal achterna gezeten.
Ik weet nog dat ik eind jaren 60 bang was voor straaljagers. Dat betekende namelijk oorlog. Was je Jom Kipoer oorlog bezig. Dan associeer je zo als kind.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. Daar wordt je niet vrolijk van.
Sowieso. Ik zie niet snel een stap richting vrede in de regio. Of dit ooit opgelost gaat worden…
Mijn talent hoeft niet bevestigd te worden. Die heeft zich in 25 jaar FOK! al bewezen. Ik zoek dan ook niet naar erkenning. Wat moet het in VER? Dit hoort in NWS. Ik post genoeg topics in VER. Deze heb ik in NWS geplaatst daar waar ie ook thuis hoort. Ik zou je dus willen vragen hem terug te plaatsen. Je laat hem niet voor niets open.quote:Op zaterdag 9 november 2024 19:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waarom dicht, mooie OP etc en genoeg te discussiëren.
Schat ik je talent op waarde, is het weer niet goed
Mijn topic over tientallen doden op de Gazastrook werd ook gesloten. Terwijl een of ander incident met een joods voetbalteam in Berlijn wel weer open mag blijven.quote:Op zondag 10 november 2024 14:31 schreef tong80 het volgende:
AMSTERDAM (ANP) - De Amsterdamse advocaat Adem Çatbaş bereidt aangiftes voor tegen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv, die donderdag tegen Ajax speelde. Op X roept Çatbaş slachtoffers en getuigen van strafbare feiten die gepleegd zijn door Maccabi-supporters op zich te melden.
[ afbeelding ]
Volgens de advocaat maakten Israëlische supporters zich onder meer schuldig aan "vernieling, opruiing, openlijke geweldpleging, aanzetten tot haat, belediging en bedreiging." Çatbaş wil zondag niet inhoudelijk ingaan op de aangiftes of zeggen of en hoeveel mensen zich bij hem hebben gemeld.
In de nacht na de wedstrijd tegen Ajax braken ernstige ongeregeldheden uit in Amsterdam. Supporters van Maccabi Tel Aviv werden op straat aangevallen en opgejaagd. Israëlische supporters zouden zich echter ook hebben misdragen. Ze zouden onder meer Palestijnse vlaggen van gevels hebben getrokken en taxichauffeurs hebben bedreigd.
De Rotterdamse advocaat Haroon Raza deed zaterdag namens twee Belgische pro-Palestijnse organisaties aangifte tegen supporters van de Israëlische club. In die aangifte staat onder meer dat Maccabi-supporters iemand tegen de grond trappen en proberen een pro-Palestijnse demonstrant in elkaar te slaan.
https://www.msn.com/nl-nl(...)tel-aviv/ar-AA1tPxLN
En dit topic hebben ze dus naar VER verplaatst terwijl ik het in NWS had gepost. Verder zijn er weer posts verwijderd.
Ik heb net op de front page gekeken en gepost. Ik ga er even niet meer kijken je wordt er niet vrolijker van.quote:Op zondag 10 november 2024 14:51 schreef Falco het volgende:
[..]
Mijn topic over tientallen doden op de Gazastrook werd ook gesloten. Terwijl een of ander incident met een joods voetbalteam in Berlijn wel weer open mag blijven.
Tsja...
Laten we even obligaat melden dat sommige Palestijnen ook geen lieverdjes zijn, anders...quote:Op zondag 10 november 2024 14:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb net op de front page gekeken en gepost. Ik ga er even niet meer kijken je wordt er niet vrolijker van.
Daar begrijp ik ook niets van.quote:Op zondag 10 november 2024 14:31 schreef tong80 het volgende:
En dit topic hebben ze dus naar VER verplaatst terwijl ik het in NWS had gepost.
Onder het mom het wordt al besproken. Het is in dat topic allang weer overgewaaid. Ik ga pleiten hier. Ik trek het echt niet meer.quote:Op zondag 10 november 2024 15:04 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Daar begrijp ik ook niets van.
En het blijft absurd dat dit topic onmiddellijk van NWS naar VER werd verplaatst.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:35 schreef Abdullah2 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)pad-gingen~a3355fc4/
Goed dat je dit onder de aandacht brengt TS.
Mee eens. Ook gek dat de titel van het hoofd topic alleen over antisemitisch geweld gaat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 17:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
En het blijft absurd dat dit topic onmiddellijk van NWS naar VER werd verplaatst.
Er zijn nieuwe details naar buiten gekomen van het wangedrag van Israëlische voetbalfans in de aanloop naar Ajax – Maccabi Tel Aviv. Een taxichauffeur vertelt aan het YouTube-kanaal Left Laser over de ervaringen van een collega, wiens taxi werd aangevallen, terwijl anderen zeggen dat ze werden bekogeld met glas en bier. Ook zou fysiek geweld zijn gebruikt tegen personen met herkenbare Palestijnse symbolen.
[ afbeelding ]
Left Laser toont beelden van de aanval op een taxi: te zien is dat een hooligan, ogenschijnlijk met een hangslot, inslaat op de taxi. Daarbij is de voorruit en een deur beschadigd geraakt. De taxichauffeur heeft een interview met de YouTuber afgeslagen, naar eigen zeggen uit angst voor eigen Israëlische represailles. “Hij heeft de afgelopen dagen meerdere doodsbedreigingen ontvangen. De politie heeft hem de kans ontzegd om een formele klacht in te dienen, ook al nam hij meteen contact met ze op toen zijn auto beschadigd werd”, zegt Bob Scholte, de journalist achter het kanaal.
Taxichauffeur vertelt over collega
Een andere taxichauffeur wil wel vertellen wat hij weet over het incident. Hij zegt dat zijn collega Israëlische supporters aan het filmen was in Amsterdam. “Ze zien het en komen direct op hem af, met sloten en met riemen. Ze beginnen keihard tegen zijn auto te slaan. Hele auto vernield. Een collega van mij rijdt rechtdoor, ziet de politie staan en krijgt te horen: ‘We zijn ermee bezig.’ Ze hebben totaal niets gedaan.”
Volgens de taxichauffeur hebben de Israëlische fans genoeg vrijheid gekregen om samen te komen in Amsterdam. “Ze hebben hun dingetjes kunnen doen in de middag. Ze hebben kunnen dansen en schreeuwen. Ze werden niet lastiggevallen. Totdat bleek dat ze alle Palestijnse vlaggen wegtrokken, ramen aan het vernielen waren, taxichauffeurs bedreigden en auto’s vernielden. Toen pas zijn wij gaan ingrijpen.”
“Die collega van ons laten we niet in de steek”, klinkt het. “Dit is onze stad, die laten we niet vernielen door deze IDF-supporters. Ze trokken niet alleen de vlaggen weg, maar sloegen ook de ramen in van mensen met Palestijnse vlaggen. Dat laten wij niet toe als taxichauffeurs. Dit is onze stad, die moeten wij beschermen. Dit heeft niets met Jodenhaat te maken.”
'Maccabi-supporters spuugden en gooiden glas'
In de video, die in een dag tijd al ruim 300.000 keer is bekeken, worden ook Amsterdamse burgers geïnterviewd over hun ervaringen. Een man zegt dat er bier naar hem werd gegooid en naar hem werd gespuugd in de Damstraat door Maccabi-supporters; een andere man zegt dat er ‘fysiek geweld’ werd gepleegd en middelvingers werden opgestoken richting mensen met zichtbare Palestijnse symbolen. Hij vertelt dat iemand van z’n fiets werd getrokken. Toen de man kwam kijken wat er gebeurd was, werd een glazen fles in zijn richting gegooid. Weer een andere man vertelt dat er glas werd gegooid naar fietsers.
Maccabi-hooligans hebben reputatie
Op een persconferentie van de Amsterdamse driehoek zei burgemeester Halsema vrijdagmiddag dat de aanhang van Maccabi in het algemeen bekendstaat als rustig. Maar de ultra’s van Maccabi hebben een gewelddadige reputatie: in eigen land vallen ze onder meer anti-Netanyahu-demonstranten aan waarbij leuzen worden gescandeerd als ‘dood aan alle Arabieren’. Ook zingen ze liederen over het vermoorden en verkrachten van 'communisten' en 'Arabieren'.
Peter Holla, politiechef van de Regionale Politie Eenheid Amsterdam, bevestigde op de persconferentie dat er woensdag misdragingen waren van Maccabi-fans. “Door Maccabi-supporters wordt op het Rokin een vlag van de gevel gehaald en ze vernielen een taxi. Op de Dam wordt een Palestijnse vlag in brand gestoken”, zei hij onder meer.
Vijf personen in ziekenhuis beland
Donderdag waren er overdag ‘vechtpartijen over en weer’ en ‘zoekgedrag van tegenstanders’, maar wist de politie de groepen ‘in het algemeen uit elkaar te houden’. Donderdagnacht gingen pro-Palestijnse Amsterdammers echter op zoek naar Maccabi-fans en werden die ‘op verschillende plekken in de stad ernstig mishandeld’. Vijf personen zijn behandeld in het ziekenhuis en inmiddels ontslagen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)1a3323cf27750d6&ei=4
Bedoel ik. Ik keur niks goed en geen zwart wit. Maar het is allemaal zo ongenuanceerd. Ik heb dit topic aangemaakt in NWS toen net de berichten en beelden naar buiten kwamen over de Macabbi-Hooligans.quote:Op woensdag 13 november 2024 03:50 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Mee eens. Ook gek dat de titel van het hoofd topic alleen over antisemitisch geweld gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |