abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2024 @ 18:24:48 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215532128
Er werd na afloop van de rellen rondom de wedstrijd Ajax - Maccabi Tel Aviv vooral schande gesproken over het gedrag van de Amsterdamse 'supporters', maar er komt nu ook meer aandacht voor het gedrag van de Israëlische fans. Beeldmateriaal dat tegen Ajax-fans werd gebruikt, zou juist wijzen op wangedrag van supporters van de uitpartij.

Er komen steeds meer beelden online waarop duidelijk te zien is dat fans van Maccabi Tel Aviv zich ook misdroegen in Amsterdam. In gesprek met het Algemeen Dagblad geeft fotograaf Annet de Graaf ook aan dat de supporters van Maccabi uit waren op rellen. Toen de Israeliers uit het Centraal Station Amsterdam kwamen, voelde zij de bui al hangen. "Ik bleef daarom hangen, omdat ik voelde dat er iets kon gebeuren.”

Niet veel later gaat er al een 'zwaar explosief' af en enkele Amsterdammers worden snel daarna aangevallen. De Graaf plaatst de beelden op X en verkoopt ze door aan Reuters, het internationale persbureau. De Duitse zender ARD zou de beelden echter gebruiken om de Amsterdammers verder in een kwaad daglicht te zetten.

YouTuber Benderbij laat eenzelfde soort verhaal zien. Op de door hem geplaatste beelden is te zien hoe Maccabi-fans op wat voor manier dan ook aan wapens proberen te komen. Stalen pijpen, houten pallets, van alles komt voorbij. Die objecten worden vervolgens richting onder andere politie-auto's gegooid. De beelden van De Graaf en Benderbij geven een heel ander idee weer dan wat er door de hele wereld over Amsterdam wordt geroepen: fans uit Israël leken ook uit op gewelddadige rellen.

Beelden in de link......

https://www.msn.com/nl-nl(...)tel-aviv/ar-AA1tNnOZ

Het maakt het allemaal niet minder erg, maar is toch wel van belang bij deze discussie. Dat er niet gelijk overheen wordt gepraat bij het aankaarten van een ander gegeven. Geen "ja maar" maar wel belichten zoals het allemaal in z'n geheel is gegaan.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215532179
Goh, mensen horen dat ze in elkaar geslagen worden en gaan wapens zoeken. Raar.

Weer de zoveelste keer dat er vanuit bepaalde hoek intimidatie en geweld is gebruikt, maar het is weer iemand anders schuld, of ze hebben geen jeugdhonk, of, naja, vul maar wat in.
pi_215532197
Kwaad vs kwaad. Zolang ze elkaar pakken boeit het met niet.

De eerste die een onschuldige pakt gewoon het vliegtuig in en weg ermee.
pi_215532208
https://www.ad.nl/binnenl(...)pad-gingen~a3355fc4/

Goed dat je dit onder de aandacht brengt TS.
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:36:37 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215532225
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:33 schreef Jahr00n het volgende:

De Maccabi supporters zijn inmiddels weggevlogen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:46:23 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215532315
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:33 schreef Jahr00n het volgende:

Nou, ik vind het ronduit vervelend dat ze dat alles uitvechten in mijn achtertuin.

Het is een tragische kwestie. Ik probeer zelf enigszins terughoudend te zijn, want ik zie die tragedie daar niet als zwart-wit. Ik begrijp dat er emotioneel en soms zelfs agressief wordt gereageerd. Maar ik vind het triest dat deze kwestie dus in dit land wordt geïmporteerd. Waar eindigt dit?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2024 @ 18:49:06 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_215532343
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, ik vind het ronduit vervelend dat ze dat alles uitvechten in mijn achtertuin.

Het is een tragische kwestie. Ik probeer zelf enigszins terughoudend te zijn, want ik zie die tragedie daar niet als zwart-wit. Ik begrijp dat er emotioneel en soms zelfs agressief wordt gereageerd. Maar ik vind het triest dat deze kwestie dus in dit land wordt geïmporteerd. Waar eindigt dit?
Dit zal niet snel of nooit stoppen. Misschien wordt het nog wel erger. In Duitsland/Berlijn vandaag ook weer raak. Jeugdelftal achterna gezeten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215532366
Gewoon lekker optyfen met voetbalsupporters, het is al jaren decennia bewezen dat voetbalsupporters zich niet kunnen gedragen, daarom uitsupporters gewoon verbieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:54:43 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215532404
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:49 schreef tong80 het volgende:

[..]
Dit zal niet snel of nooit stoppen. Misschien wordt het nog wel erger. In Duitsland/Berlijn vandaag ook weer raak. Jeugdelftal achterna gezeten.

Precies. Daar word je niet vrolijk van.

Sowieso. Ik zie niet snel een stap richting vrede in de regio. Of dit ooit opgelost gaat worden…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2024 @ 18:56:33 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_215532421
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Precies. Daar wordt je niet vrolijk van.

Sowieso. Ik zie niet snel een stap richting vrede in de regio. Of dit ooit opgelost gaat worden…
Ik weet nog dat ik eind jaren 60 bang was voor straaljagers. Dat betekende namelijk oorlog. Was je Jom Kipoer oorlog bezig. Dan associeer je zo als kind.

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 9 november 2024 @ 19:01:53 #11
485843 crew  Jippie
pi_215532497
Dubbelop in NWS, deze kan VERder

Succes ^O^

NWS / Jodenjacht in Amsterdam #Deel 13 En doorrrrr

[ Bericht 31% gewijzigd door Jippie op 09-11-2024 19:17:54 ]
  zaterdag 9 november 2024 @ 19:03:47 #12
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_215532524
Ah ja laten we vooral iemand geloven die constant iedereen zit af te fikken op twitter en mensen met een andere menig direct blockt.
pi_215532554
laat ik deze dan maar hier dumpen:

Bekijk deze YouTube-video

TL:DR Jodûh! :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_215532665
Dank je @tong80 voor dit topic. Was aan het lezen en het topic is verplaatst naar ver :') Dat andere topic, daar ben ik gister al gestopt met lezen vanwege de eenzijdige berichtgeving en de onoverzichtelijkheid.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 november 2024 @ 20:00:01 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_215533237
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 19:19 schreef Jippie het volgende:

[..]
Waarom dicht, mooie OP etc en genoeg te discussiëren.

Schat ik je talent op waarde, is het weer niet goed -O-
Mijn talent hoeft niet bevestigd te worden. Die heeft zich in 25 jaar FOK! al bewezen. Ik zoek dan ook niet naar erkenning. Wat moet het in VER? Dit hoort in NWS. Ik post genoeg topics in VER. Deze heb ik in NWS geplaatst daar waar ie ook thuis hoort. Ik zou je dus willen vragen hem terug te plaatsen. Je laat hem niet voor niets open.

BRUSSEL (ANP) - Twee pro-Palestijnse organisaties uit België hebben aangifte gedaan bij het Amsterdamse Openbaar Ministerie (OM) tegen de supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv. Dat melden ze in een persbericht.

De supporters hebben zich volgens de organisaties schuldig gemaakt aan "opruiing, geweld en vandalisme". Dat zou hebben bijgedragen aan het geweld in Amsterdam.

Het gaat om de stichting Hind Rajab, vernoemd naar een kind dat is omgekomen in Gaza, en de 30 Maart Beweging, van de Belgische activist en politicus Dyab Abou Jahjah.

De organisaties beschuldigen de Israëlische supporters er onder meer van slogans te hebben gescandeerd die aanzetten tot geweld tegen Palestijnen en Arabieren. Ook zouden ze Palestijnse symbolen hebben vernield en "een sfeer van angst" hebben gecreëerd.

De organisaties vragen de Nederlandse autoriteiten om bewijs te verzamelen op sociale media, bewakingsbeelden te verifiëren en de betrokkenen te berechten.

Stichting Hind Rajab is opgericht door de 30 Maart Beweging en heeft als doel om mensen en organisaties ter verantwoording te roepen bij schendingen van mensenrechten, met name die van Palestijnen.

https://www.msn.com/nl-nl(...)2415d9c1a4a424&ei=50

Trouwste user 2022 zondag 10 november 2024 @ 14:31:45 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_215540437
AMSTERDAM (ANP) - De Amsterdamse advocaat Adem Çatbaş bereidt aangiftes voor tegen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv, die donderdag tegen Ajax speelde. Op X roept Çatbaş slachtoffers en getuigen van strafbare feiten die gepleegd zijn door Maccabi-supporters op zich te melden.

Volgens de advocaat maakten Israëlische supporters zich onder meer schuldig aan "vernieling, opruiing, openlijke geweldpleging, aanzetten tot haat, belediging en bedreiging." Çatbaş wil zondag niet inhoudelijk ingaan op de aangiftes of zeggen of en hoeveel mensen zich bij hem hebben gemeld.

In de nacht na de wedstrijd tegen Ajax braken ernstige ongeregeldheden uit in Amsterdam. Supporters van Maccabi Tel Aviv werden op straat aangevallen en opgejaagd. Israëlische supporters zouden zich echter ook hebben misdragen. Ze zouden onder meer Palestijnse vlaggen van gevels hebben getrokken en taxichauffeurs hebben bedreigd.

De Rotterdamse advocaat Haroon Raza deed zaterdag namens twee Belgische pro-Palestijnse organisaties aangifte tegen supporters van de Israëlische club. In die aangifte staat onder meer dat Maccabi-supporters iemand tegen de grond trappen en proberen een pro-Palestijnse demonstrant in elkaar te slaan.

https://www.msn.com/nl-nl(...)tel-aviv/ar-AA1tPxLN

En dit topic hebben ze dus naar VER verplaatst terwijl ik het in NWS had gepost. :D :{ Verder zijn er weer posts verwijderd. :{ :D

zondag 10 november 2024 @ 14:51:17 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215540598
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 14:31 schreef tong80 het volgende:
AMSTERDAM (ANP) - De Amsterdamse advocaat Adem Çatbaş bereidt aangiftes voor tegen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv, die donderdag tegen Ajax speelde. Op X roept Çatbaş slachtoffers en getuigen van strafbare feiten die gepleegd zijn door Maccabi-supporters op zich te melden.

[ afbeelding ]

Volgens de advocaat maakten Israëlische supporters zich onder meer schuldig aan "vernieling, opruiing, openlijke geweldpleging, aanzetten tot haat, belediging en bedreiging." Çatbaş wil zondag niet inhoudelijk ingaan op de aangiftes of zeggen of en hoeveel mensen zich bij hem hebben gemeld.

In de nacht na de wedstrijd tegen Ajax braken ernstige ongeregeldheden uit in Amsterdam. Supporters van Maccabi Tel Aviv werden op straat aangevallen en opgejaagd. Israëlische supporters zouden zich echter ook hebben misdragen. Ze zouden onder meer Palestijnse vlaggen van gevels hebben getrokken en taxichauffeurs hebben bedreigd.

De Rotterdamse advocaat Haroon Raza deed zaterdag namens twee Belgische pro-Palestijnse organisaties aangifte tegen supporters van de Israëlische club. In die aangifte staat onder meer dat Maccabi-supporters iemand tegen de grond trappen en proberen een pro-Palestijnse demonstrant in elkaar te slaan.

https://www.msn.com/nl-nl(...)tel-aviv/ar-AA1tPxLN

En dit topic hebben ze dus naar VER verplaatst terwijl ik het in NWS had gepost. :D :{ Verder zijn er weer posts verwijderd. :{ :D

Mijn topic over tientallen doden op de Gazastrook werd ook gesloten. Terwijl een of ander incident met een joods voetbalteam in Berlijn wel weer open mag blijven.

Tsja...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Trouwste user 2022 zondag 10 november 2024 @ 14:53:23 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_215540619
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2024 14:51 schreef Falco het volgende:

[..]
Mijn topic over tientallen doden op de Gazastrook werd ook gesloten. Terwijl een of ander incident met een joods voetbalteam in Berlijn wel weer open mag blijven.

Tsja...
Ik heb net op de front page gekeken en gepost. Ik ga er even niet meer kijken je wordt er niet vrolijker van.

zondag 10 november 2024 @ 14:59:00 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215540671
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 14:53 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik heb net op de front page gekeken en gepost. Ik ga er even niet meer kijken je wordt er niet vrolijker van.

Laten we even obligaat melden dat sommige Palestijnen ook geen lieverdjes zijn, anders...
  zondag 10 november 2024 @ 15:03:03 #20
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215540719
Iedereen is kut.
Tja.
  zondag 10 november 2024 @ 15:04:21 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215540735
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 14:31 schreef tong80 het volgende:
En dit topic hebben ze dus naar VER verplaatst terwijl ik het in NWS had gepost.
Daar begrijp ik ook niets van.
  Trouwste user 2022 zondag 10 november 2024 @ 15:08:08 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_215540782
quote:
15s.gif Op zondag 10 november 2024 15:04 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Daar begrijp ik ook niets van.
Onder het mom het wordt al besproken. :D Het is in dat topic allang weer overgewaaid. Ik ga pleiten hier. Ik trek het echt niet meer.

Trouwste user 2022 dinsdag 12 november 2024 @ 13:42:51 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_215558310
Nog maar eens een keer. In de talkshows werd er ook weer volledig overheen geluld.
Maccabi supporters kregen geen klappen omdat ze Joods zijn

COLUMN
KARIN AMATMOEKRIM

De Nederlandse media hadden de afgelopen dagen de mond vol van de zogenaamd on-Amsterdamse Jodenhaat waarvan de voetbalsupporters van Maccabi Tel Aviv afgelopen week slachtoffer waren. Ik zal eerlijk zijn; ik heb niet eens meer de energie om de eenzijdige berichtgeving van de rellen hier te herhalen. Maar wát een onvoorstelbaar onvolledige verslaggeving was het, en wát een knap staaltje van recht praten wat overduidelijk krom is, en hoe listig om links en rechts ook nog wat te strooien met angstig makende opmerkingen over jongens op scooters die ‘hit-and-run’-acties uitvoeren op onschuldige Joden.

Vanuit retorisch opzicht is het mateloos interessant wat er gebeurt in een deel van de verslaggeving van de Maccabi-rellen in Amsterdam. Want terwijl de werkelijkheid haaks staat op het verhaal van onschuldige Israëliërs tegenover schuldige Jodenhaters, wordt dat laatstgenoemde narratief bijna unaniem omarmd. Dat de rellen in werkelijkheid een reactie waren op de schaamteloze provocaties van Israëlische supporters, die in goed Amsterdams schijt hebben aan Palestijnse en Arabische mensenlevens en naar onze hoofdstad kwamen om dit luidruchtig uit te dragen – dat lees ik nergens terug.

Als de beelden van geweld verontwaardiging oproepen, dan moet u eens terugkijken naar wat eraan vooraf is gegaan. Israëlische supporters, onder wie veel aanhangers van de regering-Netanyahu, en ook veel oud-militairen die de beslissingen van die regering hebben uitgevoerd, liepen daags voor de wedstrijd tegen Ajax met honderden door de binnenstad van Amsterdam. Ze vielen naar verluidt een Marokkaanse taxichauffeur aan, trokken Palestijnse vlaggen van de muur, spuugden naar meisjes met hoofddoekjes.

Op dezelfde dag dat de VN alarm sloegen vanwege de grote aantallen hongerdoden in Gaza, omdat Israël humanitaire hulp blokkeert, trokken de Maccabi-supporters door Amsterdam, uit volle borst scanderend: „fuck you Palestine” en „laat de IDF winnen”. Ik vraag me af; waar is de collectieve verontwaardiging over geweld tegen onschuldige slachtoffers, bij de arrogantie van deze mannen die op de roltrappen van de metro in koor riepen: „Er zijn geen scholen in Gaza, want er zijn geen kinderen meer.”

Wie doet zoiets? Wie is er trots op dat zijn regering onschuldige kinderen met duizenden tegelijk vermoordt? En wie voelt zich onaantastbaar genoeg om zichzelf ervoor luidkeels op de borst te slaan?
Israëlische supporters, in de meest letterlijke zin. Supporters niet alleen van een voetbalclubje, maar supporters van het meest effectief beschermde land ter wereld, die denken dat ze wegkomen met moord omdat de wereld maar blijft wegkijken van hun misdaden.

En voor u begint: dit is antisemitisme! Nee. Dat is het niet. Het gaat over Israël en zijn gewelddadige, genocidale beleid. Joden hebben hier helemaal niets mee te maken, en als iets antisemitisch is, dan is het wel het voortdurende verband dat verschillende media leggen tussen de misdaden van Israël, en de Joodse identiteit.

Maccabi-supporters kregen geen klappen omdat ze Joods zijn. Ze kregen ze omdat ze zich schaamteloos trots toonden over de haat en de misdaden van hun regering. Of dat pak slaag terecht is, daarover mogen de meningen verschillen. Maar opstaan tegen een geweldenaar die zichzelf op de borst klopt voor het uitmoorden van een ander volk vind ik bepaald niet beschamend. De echte schande hier is dat Amsterdam überhaupt ingestemd heeft met het verwelkomen van de harde voetbalkern van een land dat zich schuldig maakt aan de grootst denkbare misdaden.

Maar kennelijk kan je genocide plegen en dan buiten je eigen landsgrenzen lachend roepen dat alle Palestijnse kinderen dood zijn, zonder er ook maar voor op de vingers getikt te worden. Dat schetst het grote gelijk van Israël: ze zijn altijd onschuldig, en altijd het slachtoffer. Zelfs als het tegenovergestelde waar is.

Karin Amatmoekrim is schrijver en letterkundige. Ze schrijft om de week op deze plek een column.

https://www.facebook.com/

Trouwste user 2022 dinsdag 12 november 2024 @ 17:56:16 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_215560400
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:35 schreef Abdullah2 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)pad-gingen~a3355fc4/

Goed dat je dit onder de aandacht brengt TS.
En het blijft absurd dat dit topic onmiddellijk van NWS naar VER werd verplaatst. :{

Er zijn nieuwe details naar buiten gekomen van het wangedrag van Israëlische voetbalfans in de aanloop naar Ajax – Maccabi Tel Aviv. Een taxichauffeur vertelt aan het YouTube-kanaal Left Laser over de ervaringen van een collega, wiens taxi werd aangevallen, terwijl anderen zeggen dat ze werden bekogeld met glas en bier. Ook zou fysiek geweld zijn gebruikt tegen personen met herkenbare Palestijnse symbolen.

Left Laser toont beelden van de aanval op een taxi: te zien is dat een hooligan, ogenschijnlijk met een hangslot, inslaat op de taxi. Daarbij is de voorruit en een deur beschadigd geraakt. De taxichauffeur heeft een interview met de YouTuber afgeslagen, naar eigen zeggen uit angst voor eigen Israëlische represailles. “Hij heeft de afgelopen dagen meerdere doodsbedreigingen ontvangen. De politie heeft hem de kans ontzegd om een formele klacht in te dienen, ook al nam hij meteen contact met ze op toen zijn auto beschadigd werd”, zegt Bob Scholte, de journalist achter het kanaal.

Taxichauffeur vertelt over collega
Een andere taxichauffeur wil wel vertellen wat hij weet over het incident. Hij zegt dat zijn collega Israëlische supporters aan het filmen was in Amsterdam. “Ze zien het en komen direct op hem af, met sloten en met riemen. Ze beginnen keihard tegen zijn auto te slaan. Hele auto vernield. Een collega van mij rijdt rechtdoor, ziet de politie staan en krijgt te horen: ‘We zijn ermee bezig.’ Ze hebben totaal niets gedaan.”

Volgens de taxichauffeur hebben de Israëlische fans genoeg vrijheid gekregen om samen te komen in Amsterdam. “Ze hebben hun dingetjes kunnen doen in de middag. Ze hebben kunnen dansen en schreeuwen. Ze werden niet lastiggevallen. Totdat bleek dat ze alle Palestijnse vlaggen wegtrokken, ramen aan het vernielen waren, taxichauffeurs bedreigden en auto’s vernielden. Toen pas zijn wij gaan ingrijpen.”

“Die collega van ons laten we niet in de steek”, klinkt het. “Dit is onze stad, die laten we niet vernielen door deze IDF-supporters. Ze trokken niet alleen de vlaggen weg, maar sloegen ook de ramen in van mensen met Palestijnse vlaggen. Dat laten wij niet toe als taxichauffeurs. Dit is onze stad, die moeten wij beschermen. Dit heeft niets met Jodenhaat te maken.”

'Maccabi-supporters spuugden en gooiden glas'
In de video, die in een dag tijd al ruim 300.000 keer is bekeken, worden ook Amsterdamse burgers geïnterviewd over hun ervaringen. Een man zegt dat er bier naar hem werd gegooid en naar hem werd gespuugd in de Damstraat door Maccabi-supporters; een andere man zegt dat er ‘fysiek geweld’ werd gepleegd en middelvingers werden opgestoken richting mensen met zichtbare Palestijnse symbolen. Hij vertelt dat iemand van z’n fiets werd getrokken. Toen de man kwam kijken wat er gebeurd was, werd een glazen fles in zijn richting gegooid. Weer een andere man vertelt dat er glas werd gegooid naar fietsers.

Maccabi-hooligans hebben reputatie
Op een persconferentie van de Amsterdamse driehoek zei burgemeester Halsema vrijdagmiddag dat de aanhang van Maccabi in het algemeen bekendstaat als rustig. Maar de ultra’s van Maccabi hebben een gewelddadige reputatie: in eigen land vallen ze onder meer anti-Netanyahu-demonstranten aan waarbij leuzen worden gescandeerd als ‘dood aan alle Arabieren’. Ook zingen ze liederen over het vermoorden en verkrachten van 'communisten' en 'Arabieren'.

Peter Holla, politiechef van de Regionale Politie Eenheid Amsterdam, bevestigde op de persconferentie dat er woensdag misdragingen waren van Maccabi-fans. “Door Maccabi-supporters wordt op het Rokin een vlag van de gevel gehaald en ze vernielen een taxi. Op de Dam wordt een Palestijnse vlag in brand gestoken”, zei hij onder meer.

Vijf personen in ziekenhuis beland
Donderdag waren er overdag ‘vechtpartijen over en weer’ en ‘zoekgedrag van tegenstanders’, maar wist de politie de groepen ‘in het algemeen uit elkaar te houden’. Donderdagnacht gingen pro-Palestijnse Amsterdammers echter op zoek naar Maccabi-fans en werden die ‘op verschillende plekken in de stad ernstig mishandeld’. Vijf personen zijn behandeld in het ziekenhuis en inmiddels ontslagen.

https://www.msn.com/nl-nl(...)1a3323cf27750d6&ei=4

pi_215564202
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 17:56 schreef tong80 het volgende:

[..]
En het blijft absurd dat dit topic onmiddellijk van NWS naar VER werd verplaatst. :{

Er zijn nieuwe details naar buiten gekomen van het wangedrag van Israëlische voetbalfans in de aanloop naar Ajax – Maccabi Tel Aviv. Een taxichauffeur vertelt aan het YouTube-kanaal Left Laser over de ervaringen van een collega, wiens taxi werd aangevallen, terwijl anderen zeggen dat ze werden bekogeld met glas en bier. Ook zou fysiek geweld zijn gebruikt tegen personen met herkenbare Palestijnse symbolen.

[ afbeelding ]

Left Laser toont beelden van de aanval op een taxi: te zien is dat een hooligan, ogenschijnlijk met een hangslot, inslaat op de taxi. Daarbij is de voorruit en een deur beschadigd geraakt. De taxichauffeur heeft een interview met de YouTuber afgeslagen, naar eigen zeggen uit angst voor eigen Israëlische represailles. “Hij heeft de afgelopen dagen meerdere doodsbedreigingen ontvangen. De politie heeft hem de kans ontzegd om een formele klacht in te dienen, ook al nam hij meteen contact met ze op toen zijn auto beschadigd werd”, zegt Bob Scholte, de journalist achter het kanaal.

Taxichauffeur vertelt over collega
Een andere taxichauffeur wil wel vertellen wat hij weet over het incident. Hij zegt dat zijn collega Israëlische supporters aan het filmen was in Amsterdam. “Ze zien het en komen direct op hem af, met sloten en met riemen. Ze beginnen keihard tegen zijn auto te slaan. Hele auto vernield. Een collega van mij rijdt rechtdoor, ziet de politie staan en krijgt te horen: ‘We zijn ermee bezig.’ Ze hebben totaal niets gedaan.”

Volgens de taxichauffeur hebben de Israëlische fans genoeg vrijheid gekregen om samen te komen in Amsterdam. “Ze hebben hun dingetjes kunnen doen in de middag. Ze hebben kunnen dansen en schreeuwen. Ze werden niet lastiggevallen. Totdat bleek dat ze alle Palestijnse vlaggen wegtrokken, ramen aan het vernielen waren, taxichauffeurs bedreigden en auto’s vernielden. Toen pas zijn wij gaan ingrijpen.”

“Die collega van ons laten we niet in de steek”, klinkt het. “Dit is onze stad, die laten we niet vernielen door deze IDF-supporters. Ze trokken niet alleen de vlaggen weg, maar sloegen ook de ramen in van mensen met Palestijnse vlaggen. Dat laten wij niet toe als taxichauffeurs. Dit is onze stad, die moeten wij beschermen. Dit heeft niets met Jodenhaat te maken.”

'Maccabi-supporters spuugden en gooiden glas'
In de video, die in een dag tijd al ruim 300.000 keer is bekeken, worden ook Amsterdamse burgers geïnterviewd over hun ervaringen. Een man zegt dat er bier naar hem werd gegooid en naar hem werd gespuugd in de Damstraat door Maccabi-supporters; een andere man zegt dat er ‘fysiek geweld’ werd gepleegd en middelvingers werden opgestoken richting mensen met zichtbare Palestijnse symbolen. Hij vertelt dat iemand van z’n fiets werd getrokken. Toen de man kwam kijken wat er gebeurd was, werd een glazen fles in zijn richting gegooid. Weer een andere man vertelt dat er glas werd gegooid naar fietsers.

Maccabi-hooligans hebben reputatie
Op een persconferentie van de Amsterdamse driehoek zei burgemeester Halsema vrijdagmiddag dat de aanhang van Maccabi in het algemeen bekendstaat als rustig. Maar de ultra’s van Maccabi hebben een gewelddadige reputatie: in eigen land vallen ze onder meer anti-Netanyahu-demonstranten aan waarbij leuzen worden gescandeerd als ‘dood aan alle Arabieren’. Ook zingen ze liederen over het vermoorden en verkrachten van 'communisten' en 'Arabieren'.

Peter Holla, politiechef van de Regionale Politie Eenheid Amsterdam, bevestigde op de persconferentie dat er woensdag misdragingen waren van Maccabi-fans. “Door Maccabi-supporters wordt op het Rokin een vlag van de gevel gehaald en ze vernielen een taxi. Op de Dam wordt een Palestijnse vlag in brand gestoken”, zei hij onder meer.

Vijf personen in ziekenhuis beland
Donderdag waren er overdag ‘vechtpartijen over en weer’ en ‘zoekgedrag van tegenstanders’, maar wist de politie de groepen ‘in het algemeen uit elkaar te houden’. Donderdagnacht gingen pro-Palestijnse Amsterdammers echter op zoek naar Maccabi-fans en werden die ‘op verschillende plekken in de stad ernstig mishandeld’. Vijf personen zijn behandeld in het ziekenhuis en inmiddels ontslagen.

https://www.msn.com/nl-nl(...)1a3323cf27750d6&ei=4

Mee eens. Ook gek dat de titel van het hoofd topic alleen over antisemitisch geweld gaat.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 november 2024 @ 18:14:08 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_215570894
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 03:50 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Mee eens. Ook gek dat de titel van het hoofd topic alleen over antisemitisch geweld gaat.
Bedoel ik. Ik keur niks goed en geen zwart wit. Maar het is allemaal zo ongenuanceerd. Ik heb dit topic aangemaakt in NWS toen net de berichten en beelden naar buiten kwamen over de Macabbi-Hooligans.

Trouwste user 2022 donderdag 14 november 2024 @ 12:44:41 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_215577644
AMSTERDAM - De politie heeft meerdere tips binnengekregen over vijf mannen die het zwaarste geweld zouden hebben gepleegd rond de wedstrijd Ajax - Maccabi Tel Aviv vorige week in Amsterdam. Bij tv-programma Opsporing Verzocht werden dinsdag geblurde beelden van hen getoond. Een politiewoordvoerster kan nog niet zeggen hoeveel tips binnenkwamen en hoe bruikbaar die zijn, zegt een politiewoordvoerster. Er heeft zich nog niemand bij de politie gemeld.

Als de verdachten zich niet op korte termijn melden, worden hun gezichten vrijdagavond herkenbaar getoond. In totaal zijn tot nu toe 29 mensen in beeld die betrokken waren bij de ongeregeldheden in Amsterdam. Beelden van de overige 24 verdachten worden volgens de politie ook „op korte termijn” naar buiten gebracht, in eerste instantie ook vervaagd.

Politie deelt beelden: dit zijn de verdachten van de ’Jodenjacht’ in Amsterdam
Justitieminister David van Weel zei woensdagavond dat de opsporing rap verloopt, hoewel de politie geen daders op heterdaad heeft kunnen betrappen op geweld tegen Israëliërs in Amsterdam. De daders maakten gebruik van een hit-and-runstrategie waarbij mensen vanuit steegjes sprongen om anderen te belagen en vervolgens op scooters en fatbikes sprongen, aldus Van Weel.

https://www.telegraaf.nl/(...)enjacht-in-amsterdam

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')